Siegfried Arno: regie en cast.
Er zijn 6 films gevonden.

De Roem van het regiment

1937 | Drama

België 1937. Drama van Siegfried Arno. Met o.a. Octave van Aerschot, Tony Early, Lucie Mussière, Robert Marcel en Chelly da Costa.

Het debuut van de Duitse, geëmigreerde filmacteur Arno als regisseur met de ook in Nederland populaire revuekomiek Van Aerschot in de hoofdrol in een typische kazerneklucht, waarin een wielerkampioen opgeroepen wordt voor dienst, vlak voordat hij een belangrijke wedstrijd moet verrijden.

Keine Feier ohne Meyer

1931 | Komedie

Duitsland 1931. Komedie van Carl Boese. Met o.a. Siegfried Arno, Ralph Arthur Roberts, Dina Gralla, Adele Sandrock en Maly Delschaft.

Huwelijksbemiddelaar Siegmund Meyer (Arno) doet veel moeite om Mary (Gralla), de dochter van gemeenteraadslid Goebel (Roberts) aan de haak te slaan. Ze mag hem echter niet. Goebel denkt dat Meyer een grootindustrieel is en Meyer stelt alles in het werk om deze indruk te versterken. In de loop van de nogal turbulente verwikkelingen maakt hij, die altijd overal in slaagt, een grote fout. Hij koppelt zijn vriend Walter (Vespermann) onbedoeld aan Mary en brengt zo, zonder het te willen, een huwelijk tot stand. Zelf moet hij genoegen nemen met zijn secretaresse (Delschaft). Een blijspel dat geheel op hoofdrolspeler Arno is afgestemd. Bij hem vergeleken steekt Dina Gralla, ten tijde van de zwijgende film een ster, kleurloos af. Er zijn betere Arno-films. Deze werd op 5 maart 1934 door de nazi's verboden. Ook bekend als HOTEL 'ZUR STILLEN LIEBE'.

Ein ausgekochter Junge

1931 | Komedie

Duitsland 1931. Komedie van Erich Schönfelder. Met o.a. Siegfried Arno, Olly Gebauer, Paul Westermeier, Lotte Werkmeister en Julius Falkenstein.

Een ambtenaartje (Arno) komt tijdens een dienstopdracht terecht op een kermis. Toevallig wordt hij, samen met een jonge vrouw (Gebauer), gehypnotiseerd. Ze denken dat ze samen getrouwd zijn en ze nemen een kamer in een hotel. Daar duiken de chef van de ambtenaar (Falkenstein) op, de man van de gehypnotiseerde vrouw (Westermeier), een geflipte Russische anarchist (Huszar- Puffy) en een geile meid (Werkmeister). Dat geeft aanleiding tot heel wat verwikkelingen. Een stormachtige klucht, een van de laatse rollen van Arno, voordat hij Duitsland verliet. Indertijd een lachsucces, nu doet het wat ouderwetserig aan.

Die Große Attraktion

1931 | Muziek

Duitsland 1931. Muziek van Max Reichmann. Met o.a. Richard Tauber, Marianne Winkelstern, Margo Lion, Siegfried Arno en Ivan Koval-Samborsky.

Zanger Riccardo (Tauber) is directeur van een variet[KA1]e- gezelschap. Kitty, een danseresje (Winkelstern), wordt verliefd op hem, maar hij denkt alleen aan zijn vrouw, die een paar jaar geleden bij hem weggelopen is. Maar Kitty houdt vol: ze verbreekt haar contract met haar dansgroep, reist Riccardo achterna en slaagt erin een baantje te krijgen bij zijn gezelschap. Als Riccardo toevallig de vriend van zijn vrouw ontmoet (Kowal- Samborski) beseft hij dat zijn huwelijk nu echt verleden tijd is. Hij is vrij om de liefde van Kitty te beantwoorden. Houterig gedoe in een afgrijselijk langdradige film, die alleen overeind gehouden wordt door de vele muzikale intermezzi en de prachtige stem van Tauber (die ook producent van de film was).

Heute Nacht, eventuell

1930 | Komedie

Duitsland 1930. Komedie van E.W. Emo. Met o.a. Jenny Jugo, Siegfried Arno, Johannes Riemann, Fritz Schulz en Otto Wallburg.

Een man krijgt een voor zijn vrouw bestemd telegram in handen waarin ze voor 'Heute Nacht, eventuell' 2000 dollar krijgt aangeboden. 't Blijkt om een door haar in het geheim geschreven tekst van een liedje te gaan! De eerste geluidsfilm van Jenny Jugo viel door het onbenullige verhaaltje wat tegen, ondanks de vlotte regie. Robert Stolz componeerde een drietal aardige liedjes.

Manon Lescaut

1926 | Drama

Duitsland 1926. Drama van Arthur Robison (Robinson). Met o.a. Lya De Putti, Wladimir Gaidarow, Siegfried Arno, Theodor Loos en Frieda Richard.

Abbé Prévosts voor theater, opera en herhaalde verfilmingen bewerkte roman was geknipt voor Lya de Putti die een van haar meest klassieke rollen speelde. Fraai camerawerk van Theodor Sparkuhl.