Tine Grew Pfeiffer: productie.
Er zijn 2 films en 1 serie gevonden.

Gösta

2019 | Komedie, Drama

Zweden 2019. Komedie van Lukas Moodysson. Met o.a. Vilhelm Blomgren, Mattias Silvell, Elisabet Carlsson, Clara Christiansson Drake en Amy Deasismont.

Sterke Zweedse tragikomedie over de veel te sympathieke kinderpsycholoog Gösta (Vilhelm Blomgren uit Midsommar). Hij moet koken voor zijn depressieve Syrische huisgenoot, zijn vriendin schreeuwt om aandacht, en dan trekt zijn manische vader tot overmaat van ramp óók nog bij hem in. Gösta is véél te goed voor deze wereld, zoveel wordt in deze twaalfdelige serie van regisseur Lukas Moodysson (Fucking Åmål) al snel duidelijk. Zijn omgeving maakt schaamteloos misbruik van zijn goedheid, of trekt zijn mentale gesteldheid in twijfel (‘Er is iets mis met hem, want niemand kan zó aardig zijn’). Die botsing van Gösta’s goedheid met de cynische wereld, levert heerlijk schrijnende situaties op.

Spies & Glistrup

2013 | Biografie, Drama

Denemarken 2013. Biografie van Christoffer Boe. Met o.a. Pilou Asbæk, Nicolas Bro en Jesper Christensen.

Sex, Drugs & Taxation luidt de internationale titel van deze Deense schelmenkomedie, en dat vat de film wel aardig samen. De historische titelfiguren - Spies was ondernemer, Glistrup accountant - deden in het Denemarken van de jaren zestig en zeventig veel stof opwaaien met hun radicale opvattingen en hedonistische levensstijl. Regisseur Boe laat wijselijk in het midden of de getoonde uitspattingen exact zo hebben plaatsgevonden, maar brengt het verhaal met vaart, humor en voldoende menselijkheid. Asbæk (Kasper Juul uit de serie Borgen) leeft zich aanstekelijk uit als zwaar bebaarde geilneef Spies.

Reconstruction

2003 | Drama, Romantiek

Denemarken 2003. Drama van Christoffer Boe. Met o.a. Nikolaj Lie Kaas, Maria Bonnevie, Krister Henriksson, Nicolas Bro en Helle Fagralid.

‘Het is allemaal film, allemaal constructie. Desondanks doet het pijn,’ aldus de voice-over van Reconstruction. Het geconstrueerde in Reconstruction is openlijk zichtbaar. De spiegelbeeldige blondines zijn zo geplukt uit Hitchcock en Lynch en de ingrijpende verandering in de plot is even natuurlijk als David Attenborough in Star Trek. En toch is cineast Boe, die met dit debuut de Camera d’Or in Cannes won, in staat emotie op te wekken. Alex (Kaas) gaat vreemd met een blondine (Bonnevie), en de ochtend erna is de werkelijkheid voor Alex ineens gekanteld: zijn appartement is weg en zelfs zijn vriendin (ook Bonnevie) herkent hem niet meer.