Gino Cavalieri: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

La chiave

1983 | Drama, Erotiek

Italië 1983. Drama van Tinto Brass. Met o.a. Stefania Sandrelli, Frank Branciaroli, Barbara Cupisti, Armando Marra en Maria Grazia Bon.

Een Venetiaans echtpaar vertrouwt, elk voor zich, erotische escapades en verlangens toe aan een geheim dagboek in de wetenschap dat de ander het zal lezen. Ze ontlenen daar nieuwe seksuele prikkels aan die de man, die van middelbare leeftijd is en een zwak hart heeft, uiteindelijk fataal zullen blijken. De naar fascistisch Italië overgehevelde en zeer vrij bewerkte roman van de Japanner Tanizaki levert een chique prikkelfilm op, zonder de bedenkelijke aspecten van Brass' eerdere films. De film heeft nogal wat loze literaire en quasi-intellectuele pretenties om de uitvoerige seks-scènes te motiveren, maar de fraaie fotografie en het goede spel van de hoofdrollen tillen de film boven het niveau uit van bijvoorbeeld EMMANUELLE. Ook bekend als THE KEY en LA CLEF.

Anima persa

1976 | Drama, Mysterie, Horror

Italië​/​​Frankrijk 1976. Drama van Dino Risi. Met o.a. Vittorio Gassman, Catherine Deneuve, Danilo Mattei, Anicée Alvina en Esther Carloni.

Kunststudent trekt in bij een autoritaire trotse oom in Veneti[KA3]e en ontdekt dat in een afgesloten gedeelte van het huis, de krankzinnige broer van zijn oom verblijft. Ge[KA3]intrigeerd volgt hij het spoor van zijn oom die niet blijkt te werken, maar buiten de deur drinkt en gokt en zich op de zolder van zijn huis terugtrekt om als zgn `broer` frustraties over huwelijk en verlies van kind, in waanzin uit te leven. Niet zo sterk scenario (dat al vrij snel voorspelbaar wordt en een voor het verhaal overbodige romance van de jongen bevat) krijgt suggestieve werking door vergane glorie van Venetië en de interieurs en door het sterke spel van Gassman en Deneuve.

La moglie del prete

1970 | Drama

Italië 1970. Drama van Dino Risi. Met o.a. Sophia Loren, Marcello Mastroianni, Venantino Venantini, Gino Cavalieri en Pippo Starnazza.

Na een depressie over haar verhouding met een getrouwde man komt een zangeres via een telefonische hulpdienst in contact met een priester op wie ze verliefd wordt, maar ze kan hem niet overhalen om uit de kerk te treden. De film is meer een zoveelste vehikel voor het sterduo dan een satirische aanval op de destijds veelbesproken celibaatskwestie. Kritische en serieuze kanttekeningen worden alleen in de marge geplaatst.