Aiace Parolin (1920): camera.
Er zijn 8 films gevonden.

De vier Vuisten op Safari

1979 | Komedie, Avonturenfilm, Actiefilm

Italië 1979. Komedie van Italo Zingarelli. Met o.a. Terence Hill, Bud Spencer, Joe Bugner, May Dlamini en Dawn Jürgens.

Een avonturier vindt in Afrika zijn neef terug die als onafhankelijk safari-gids opereert. Het tweetal kan meteen in touw om een neo-kolonialistische tiran - die niet alleen safari's organiseert, maar ook wilde dieren naar internationale dierentuinen smokkelt - te bestrijden. De helden slagen er niet alleen in om hem een kopje kleiner te maken, maar ook de dieren te bevrijden. Deze avonturenkomedie volgens het beproefde Hill-Spencer patroon is voorzien van een paar fraaie satirische grappen over Afrikaans toerisme en is op een losse manier een sympathiek pleidooi voor de bescherming van de Afrikaanse flora en fauna.

Keoma

1976 | Western

Italië 1976. Western van Enzo G. Castellari. Met o.a. Franco Nero, Woody Strode, William Berger, Olga Karlatos en Orso Maria Guerrini.

Een indiaanse wees is door blanken als pleegzoon opgevoed en gaat in dienst tijdens de Burgeroorlog. Bij terugkeer in zijn dorp ontdekt hij dat het geterroriseerd wordt door een bende van vogelvrij verklaarden bij wie zijn stiefbroers zich hebben aangesloten. Deze poging om de spaghetti-western uit 1965 na tien jaar nieuw leven in te blazen werd een eindeloze slachtpartij, zonder de schilderachtige lyriek van destijds. De blauwogige Nero is een weinig overtuigende Indiaan. Het scenario is van Luigi Montefiori, Nico Ducci en Mino Roli. Het camerawerk is van Aiace Parolin.

Alfredo, Alfredo

1972 |

Italië 1972. Pietro Germi. Met o.a. Dustin Hoffman, Stefania Sandrelli, Carla Gravina, Saro Urzì en Danika La Loggia.

Verlegen jongeman introduceert zich op voorspraak van vlotte vriend bij mooie jonge vrouw die na huwelijk dominante hysterica blijkt met een enorme seksuele honger. Ondertussen ontmoet de echtgenoot vrouw die in elk opzicht haar tegendeel lijkt. Vermakelijke, rumoerige huwelijkssatire gaat ongeg[KA4]eneerd tegen teneur van feminisme in, hoewel mannen ook allesbehalve voorbeeldig worden voorgesteld. Hoffman is verrassend overtuigende Italiaan (waardoor Engels nagesynchroniseerde versie niet alleen zijn tegenspelers saboteert maar ook zijn eigen rol.)

Infanzia, vocazione e prime esperienze di Giacomo Casanova, Veneziano

1969 | Drama, Komedie, Historische film, Romantiek

Italië 1969. Drama van Luigi Comencini. Met o.a. Leonard Whiting, Senta Berger, Maria Grazia Buccella, Lionel Stander en Claudio de Kunert.

De zoon van een Venetiaanse actrice is door zijn opvoeders voorbestemd tot het priesterschap, maar wordt als achttien-jarige seminarist het onderwerp van vrouwelijke verliefdheden en ziet zowel van zijn oneigenlijke roeping af als van een mogelijk huwelijk en kiest voor een carrière als levensgenieter. Een schilderachtig zeer fraaie en stijlvolle illustratie van de eerste delen van Casanova's mémoires laat het kind en de jongeling tot ontwikkeling komen tussen schrijnende sociale tegenstellingen en allerlei vormen van dubbele moraal die hem tot een cynische egoïst zullen maken. De historische kroniek is aanleiding voor nog altijd zinnige en scherpe kritiek op de opvoeding. Scenario van Suso Cecchi D'Amico naar de roman van Giacomo Casanova. Camerawerk van Aiace Parolin.

Serafino

1968 | Komedie

Italië 1968. Komedie van Pietro Germi. Met o.a. Adriano Celentano, Ottavia Piccolo, Francesca Romana Coluzzi, Saro Urzì en Benjamin Lev.

Eenvoudige herder Serafino Fiorin (Celentano) wordt rijk door een onverwachte erfenis van een suikertantetje (Turina). De gulheid waarmee hij zijn vermogen uitdeelt wekt weerstanden op bij zijn familie en aanstaande schoonfamilie waardoor hij opeens hun hebzucht beseft en kiest voor een leven met een hartelijk prostituéetje. Deze lofzang op ongecompliceerd geluk in armoe overtuigt als scenario nauwelijks en is al te oppervlakkig idealiserend, maar de film werd met aanstekelijke opgewektheid geacteerd en in scène gezet. Speelt in de Abruzzen eind jaren 1960-70. Het scenario is van Alfredo Gianetti, Piero De Bernardi, Tullio Pinelli, Leo Benvenuti en regisseur Germi. Het camerawerk is van Aiace Parolin. Technicolor.

Spara forte, più forte...non capisco!

1966 | Komedie, Thriller

Italië 1966. Komedie van Eduardo De Filippo. Met o.a. Marcello Mastroianni, Raquel Welch, Eduardo De Filippo, Guido Alberti en Leopoldo Trieste.

Een Napolitaanse beeldhouwer kan droom en werkelijkheid niet meer scheiden. Na een ontmoeting met een rijkaard, die bang voor een moordaanslag zegt te zijn, droomt hij dat zijn gehate buren de daders zijn en geeft ze vervolgens aan bij de politie. Deze op een succesvol volksstuk geïnspireerde film van De Filippo mist verve en fantasie in de regie om deze stof aannemelijk te maken. De voor de export ingelaste rol van Welch voegt zowel decoratie toe als overbodige extra-complicaties aan het bizarre verhaal. Het aardigste is nog De Filippo's eigen rol als de met explosieven experimenterende oom van de held, die communiceert via Morse-knallen.

Signore e signori

1965 | Komedie, Erotiek

Frankrijk​/​​Italië 1965. Komedie van Pietro Germi. Met o.a. Virna Lisi, Gastone Moschin, Nora Ricci, Gigi Ballista en Beba Loncar.

Een feestavondje bij een belangrijk burger in een Italiaanse provinciestad is het decor voor drie verschillende episodes waarin het meerderwaardigheidsgevoel en de dubbele moraal van de Italiaanse man danig op de hak worden genomen. Deze uitbundige satire weet een reeks vermakelijke karikaturen met verve aan elkaar te rijgen, maar de niet aflatende rumoerigheid werkt in combinatie met de lengte op den duur afmattend. De film werd onderscheiden met de Grote Frijs in Cannes. Het scenario is van Furio Scarpelli, Agnore Incrocci, Luciano Vincenzoni en regisseur Germi. Het camerawerk is van Aiace Parolin.

Sedotta e abbandonata

1964 | Komedie

Italië 1964. Komedie van Pietro Germi. Met o.a. Stefania Sandrelli, Saro Urzì, Aldo Puglisi, Leopoldo Trieste en Paola Biggio.

Peppino Califano (Puglisi), een Siciliaan, verleidt op een hete middag Agnese (Sandrelli), de mooie minderjarige zuster van zijn verloofde Matilde (Biggio). Ze wordt zwanger, maar hij weigert te trouwen met de vrouw die geen maagd meer is. Haar vader Don Vincenzo Ascalone (Urzi) zet alles in het werk om de familie-eer te redden en brengt het huwelijk tot stand terwijl hij zelf van opwinding sterft. Deze harde, maar vermakelijke satire op Siciliaanse eer - die een heet hangijzer is - wordt temperamentvol geacteerd, maar is door alle verwikkelingen ook geleidelijk aan vermoeiend en rumoerig. Het scenario is van Luciano Vincenzoni, Agenore Incrocci, Furio Scarpelli en regisseur Germi. Incrocci staat op de aftiteling als Age en Scarpelli alleen met zijn achternaam. Het camerawerk is van Aiace Parolin.