Jeff Skoll (1965): productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Dark Waters

2019 | Drama

Verenigde Staten 2019. Drama van Todd Haynes. Met o.a. Mark Ruffalo, Anne Hathaway, Tim Robbins, Bill Camp en Victor Garber.

Waargebeurd rechtbankdrama over advocaat Robert Bilott (Ruffalo), die het opneemt tegen chemiereus DuPont, waar decennialang stoffen gebruikt werden waarvan bekend was dat die slecht waren voor mens en milieu. Regisseur van deze ingetogen, maar indrukwekkende film is Todd Haynes, die zich na een reeks fraai gestileerde melodrama’s (Far From Heaven, Carol, Wonderstruck), voor het eerst – en met succes – waagt aan een uitgesproken politieke film. Gebaseerd op het New York Times-artikel ‘The Lawyer Who Became DuPont’s Worst Nightmare’ uit 2016.

An Inconvenient Truth 2

2017 | Documentaire

Verenigde Staten 2017. Documentaire van Bonni Cohen en Jon Shenk.

Vervolg op de baanbrekende documentaire An Inconvenient Truth uit 2006, waarin vicepresident Al Gore werd gevolgd tijdens reeks lezingen waarin hij de mensheid probeerde te overtuigen van de gevaren van de CO2-uitstoot. Hoewel door die documentaire het gros van de mensheid inderdaad werd wakker geschud, zijn de problemen nog lang niet opgelost. Vandaar dat Gore ook stug is doorgegaan met de lezingen, zoals we kunnen zien in het vervolg: An Inconvenient Sequel: Truth to Power. Minder urgent dan de voorganger, en Gore wordt iets te vaak afgeschilderd als de redder van de wereld, maar ook indrukwekkend en verontrustend.

Neruda

2016 | Biografie, Drama

Chili​/​​Argentinië​/​​Frankrijk​/​​Spanje​/​​Verenigde Staten 2016. Biografie van Pablo Larraín. Met o.a. Gael García Bernal, Luis Gnecco, Mercedes Morán en Alfredo Castro.

Speelse film noir gebaseerd op de jacht die de Chileense autoriteiten in 1948 maakten op de latere Nobelprijswinnaar Pablo Neruda: poëet en communistisch senator ten tijde van president Gabriel González Videla, die het communisme verbood. Regisseur Larraín (No, El club) verpakt de geschiedenis als een kat-en-muisspel tussen schrijver Neruda (Gnecco) en de fictieve, ambitieuze politierechercheur Peluchonneau (Bernal). Een ingenieus portret van een saloncommunist en zijn land in een film over mythevorming, creativiteit en volgzaamheid, verteld in Neruda-stijl: episch, poëtisch, historisch, politiek en romantisch tegelijk.