Nicole Heesters

Acteur

Nicole Heesters is acteur.
Er zijn 45 films gevonden.

Eine Liebe in St. Petersburg

2009 | Romantisch drama

Duitsland 2009. Romantisch drama van Dennis Satin. Met o.a. Valerie Niehaus, Martin Feifel en Nicole Heesters.

Jonge Berlijnse anesthesiste gaat naar St. Petersburg om een lezing te geven. De Russische kinderarts die opdracht krijgt om haar te ondersteunen, moet in eerste instantie niets van haar hebben. Maar daar komt snel verandering is.

Zeit zu leben

2007 | Drama

Duitsland 2007. Drama van Matti Geschonneck. Met o.a. Friedrich von Thun, Nicole Heesters en Maja Maranow.

Jonge Berlijnse anesthesiste gaat naar St. Petersburg om een lezing te geven. De Russische kinderarts die opdracht krijgt om haar te ondersteunen, moet in eerste instantie niets van haar hebben. Maar daar komt snel verandering is.

Sehnsucht nach Rimini

2007 | Komedie

Duitsland 2007. Komedie van Dietmar Klein. Met o.a. Nicole Heesters, Rebecca Immanuel, Timothy Peach en Juraj Kukura.

Marianne, eigenaresse van een busmaatschappij, moet het na een hartaanval rustiger aan doen. Dochter Susanne wil een fusie met de concurrent, en na een ruzie besluit Marianne haar kleindochter naar Rimini te volgen. Daar beleefde de vrouw vijftig jaar geleden een romance met Giuseppe.

Liebe ist das schönste Geschenk

2007 | Komedie

Duitsland 2007. Komedie van Gabi Kubach. Met o.a. Michael von Au, Sandra Speichert, Charles Brauer en Nicole Heesters.

Hopeloos verliefde arts die wil gaan trouwen, krijgt plotseling te horen dat zijn vader recent opnieuw is getrouwd. Hij vertrouwt zijn stiefmoeder echter niet en gaat op onderzoek uit.

Copacabana

2007 |

Duitsland 2007. Xaver Schwarzenberger. Met o.a. Bruno Ganz, Nicole Heesters, Erni Mangold en Friedrich von Thun.

Herbert en Maria vieren met hun kinderen en kleinderen hun 35ste huwelijksdag in hun weekendhuis. Het is echter geen feest. Ieder van hun kinderen brengt zijn eigen problemen mee, maar ook Herbert en Maria hebben geheimen voor elkaar, waaronder Gregor, Maria's oude vriend.

Sternzeichen

2005 | Komedie, Familiefilm

Duitsland 2005. Komedie van Peter Patzak en Peter Pazak. Met o.a. Heikko Deutschmann, Barnaby Metschurat, Karin Griegerich, Jürgen Hentsch en Vadim Glowna.

Vlak voor zijn grote doorbraak als topadvocaat krijgt Alexander Becker (Deutschmann) het verzoek om voor een periode van vier weken, zijn geestelijk gehandicapte broer Fabian (Metschurat) in huis te nemen omdat de kliniek, waar hij verblijft, verbouwd wordt. Alexander die altijd voor de buitenwacht verborgen had gehouden dat hij een broer heeft die in een inrichting verpleegd wordt, denkt met de nodige discipline deze vier weken wel door te komen. Niets is minder waar. Het voorspelbare, enigszins sentimentele scenario van Stefan Kolditz is het zoveelste gehandicaptendrama over familieleden die liefderijk capituleren voor het probleem. Goed spel van de rolverdeling. Het camerawerk is van Andreas Köfer.

Bella Block - Das Gegenteil von Liebe

2004 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2004. Misdaad van Dagmar Hirtz. Met o.a. Hannelore Hoger, Rudolf Kowalski, Bettina Hauenschild, Pit-Arne Pietz en Hansjürgen Hürrig.

De gewelddadige dood van een minderjarige jongen met rood haar brengt de openbare mening in Hamburg in beroering. Als een tweede jongetje, Oskar Liebich, dat ook rood haar heeft, verdwenen is, wordt er druk uitgeoefend op Bella Block (Hoger) om snel met resultaten te komen. Bella kan geen morele steun verwachten van haar levenspartner Simon (Kowalski), want zijn hoofd is op hol gemaakt (voornamelijk door hemzelf) door zijn Russische collega Mascha Krasiwaja (Heesters), die voor een gastcollege naar Duitsland is gekomen. Instinctief zoekt Bella naar aanknopingspunten binnen het gezin van Liebich en Engler. Moeder Susanne Liebich (J[KA3]ager) is vertwijfeld en de vader, Thomas Engler (Berkel) eveneens. De oom van Oskar, Martin Engler (Davor), is journalist bij een sensatiekrant. Hij maakt zich verdacht omdat hij een exclusieve story wil schrijven die hem uit de neerwaartse spiraal van zijn carri[KA2]ere zou kunnen halen. Dan wordt Oskar levenloos in een leeg zwembad gevonden. Hij is niet aangerand, maar omgekomen van de kou. Vervolgens verdwijnt zijn acht-jarige zusje Ronja (Borski). Bella meent dat ze voor een onoplosbare puzzel geplaatst is. We kennen haar goed genoeg om te weten dat ze de zaak zal klaren, maar de eerste moord blijft een raadsel. Het scenario van Kathrin B[KA3]uhlig is een uitstekende melange van familiedrama en misdaadverhaal met tragikomische trekjes (Simon op vrijersvoeten). Hoger schittert als vanouds, omgeven door een competente, geloofwaardige rolverdeling. Het camerawerk is van Klaus Eichhammer. Kun je best meer dan één keer zien. Vijftiende film in de reeks.

Treibjagd

2003 | Thriller, Actiefilm

Duitsland 2003. Thriller van Ulrich Stark. Met o.a. Heiner Lauterbach, Udo Samel, Nicole Heesters, Nina Kunzendorf en Jessica Fischer.

BND agent Stein (Lauterbach) werd rond 1989 verliefd op Swetlana, een knappe Tsjechische vrouw, toen Tsjecho-Slowakije nog zuchtte onder de communistische dictatuur. Stein wilde haar naar het westen halen, maar zijn chef Mooser (Samel) zorgde ervoor dat zij geen visum kreeg voor de BRD. Swetlana belandde in de gevangenis en pleegde zelfmoord. Stein verliet daarop de dienst en werd jachtopziener op het land van graaf Rombach. Er onstaat een langdurige, intieme relatie met de gravin (Heesters), omdat de graaf veelvuldig afwezig is. Bij een van zijn matineuze rondgangen door de dichte bossen stuit Stein op het ontzielde lichaam van een jonge vrouw. Ook vindt hij een aktetas met papieren die door Mooser zijn ondertekend. Stein alarmeert de politie zoals het behoort en geeft de tas af. Mooser, die iets tegen Stein heeft, beweert dat er belangrijke documenten ontbreken. Hij begint Steins bestaan te ondermijnen; hij luistert hem af, hij zorgt ervoor dat de graaf hoort dat Stein de minnaar van zijn vrouw is, waarop Stein wordt ontslagen en zorgt verder voor schandaal, waarop Stein uit zijn woning wordt gezet. Het komt tenslotte tot een confrontatie in het bos, een terrein, waar Stein heer en meester is. Het scenario van Dirk Salomon en Thomas Wesskamp bevat een spannend duel dat door twee grote Duitse acteurs op uitstekende wijze wordt gebracht. Goede bijrollen van Heesters en Kunzendorf als Elke Simon, de lichtekooi van het dorp. Het camerawerk is van Stefan Spreer.

Tatort: Veras Waffen

2003 | Thriller

Duitsland 2003. Thriller van Hans-Christoph Blumenberg. Met o.a. Nicole Heesters, Gregor Weber en Jochen Senf.

De bekende opiniepeiler en pr-adviseur Vera Maxheimer is met haar instituut verhuisd naar Saarbrücken, de stad waar de vrouw oorspronkelijk vandaan komt en waar ze haar studie heeft gedaan. Maxheimer heeft een zwarte vlek in haar verleden: tijdens haar studie heeft ze kortstondig als prostituée gewerkt. Een student stuit, op zoek naar materiaal voor een biografie van Maxheimer, op een pornofilmpje van de vrouw en wordt korte tijd later vermoord. Inspecteur Palu voert het onderzoek

Tatort - Veras Waffen

2003 | Mysterie

Duitsland 2003. Mysterie van Hans Christoph Blumenberg. Met o.a. Jochen Senf, Gregor Weber, Nicole Heesters, Rosl Zech en Stefan Kurt.

TASHet scenario is van regisseur Blumenberg. Het camerawerk is van Klaus Peter Weber. Aflevering 553.

Katz und Hund

2003 | Komedie, Drama

Duitsland 2003. Komedie van Dieter Berner. Met o.a. Nicole Heesters, Martin Lüttge, Christian Kohlund, Sabine Kapfinger en Sepp Schauer.

Dorothee Auer (Heesters) is directrice van de volksuniversiteit in het schilderachtige plaatsje Pfullendorf aan het Bodenmeer. Sedert jaar en dag wordt de dorpspolitiek bepaald door pater Tobias Hund (L[KA3]uttge) via zijn marionet burgemeester Ludwig Thannh[KA3]auser (Hess). Geleidelijk dut het stadje in door het behoudende beleid, waarbij nauwelijks inspraak wordt geduld. Bij de burgemeestersverkiezingen verslaat Dorothee met enkele stemmen Thannh[KA3]auser omdat de bevolking eindelijk begrepen heeft dat een verandering noodzakelijk is. Pater Hund kookt van woede, want hij is weg gemanoeuvreerd en kan niet meer aan de touwtjes trekken. Ondertussen zorgt Dorothee voor werkgelegenheid door Dr. Lodemann (Zeplichal) uit Stuttgart een call-center te laten beginnen en hem een vergunnig af te geven voor een discotheek. Pater Hund ontdekt dat Lodemann in feite pornofilmpjes produceert en dat zijn bedrijf op de rand van de afgrond staat. Pater Hunds broer Tillmann (Kohlund) is journalist en nu hoopt de pater dat met wat slechte publiciteit Dorothee gedwongen zal worden om af te treden. Hij speelt Tillmann de informatie toe en Tillmann gaat speuren, maar wordt verliefd op Dorothee, die overigens geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken, en concludeert dat zijn broer hypocriet is en niet meer van deze tijd. Het scenario is van Felix Huby, die de vaste schrijver is voor TATORT-afleveringen met 'Bienzle', en Ulrike Münch. Trouwens medehoofdrol Lüttge is heel lang TATORT-commissaris geweest; de rolverdeling is best goed, maar het verhaal is van licht vermakelijk tot heel slapjes. Het camerawerk is van Carl Finkbeiner.

Nicht ohne dich

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Diethard Klante. Met o.a. Naomi Krauss, Heikko Deutschmann, Nicole Heesters, Heinz Hoenig en Felix Füllerbach.

Kai (Deutschmann) en Sophie Wagner (Krauss) die tegen de veertig lopen, hebben het in theorie gemaakt: ze hebben een eigen huis, Kai heeft een goed betaalde baan en er zijn twee kinderen. De spanningen op het werk van Kai nemen toe, want in de onroerendgoedmakelaardij gaat het bergafwaarts. Kai raakt snel van zijn stuk en reageert zich af door gewelddadig te zijn tegen Sophie voor wie het tenslotte ondraagbaar wordt. Sophie vlucht met de kinderen naar haar vriendin Ulla Jacob (Harder). Sophie pakt haar beroep als binnenhuisarchitecte op en doet het niet slecht. Ze krijgt kennis aan Paul Werner (Hoenig) die haar stimuleert en haar laat merken dat ze nog heel aantrekkelijk is. Met Kai gaat het steeds slechter, maar hij slaagt erin om de zware last van zijn schouders te krijgen door het roer radicaal om te gooien. Sophie die bij haar moeder is ingetrokken, stelt heel eerlijk vast dat zij te veeleisend, te ambitieus en te materialistisch is, hetgeen niet eerlijk tegenover Kai is. Hierdoor gaf zij hem nooit de kans. Hoe het afloopt blijkt uit de titel. Het scenario van Gareth Jones en Fiona Howe laat eens een ander geluid horen en dat is een goede zaak. De geroutineerde rolverdeling is voor een dergelijke tv-film zeer geschikt en doet het goed onder de vaardige regie van Klante. Het camerawerk is van Hans Grimmelmann.

Kelly Bastian - Geschichte einer Hoffnung

2001 | Drama, Biografie

Duitsland 2001. Drama van Andreas Kleinert. Met o.a. Dagmar Manzel, Michael Mendl, Nicole Heesters en Gudrun Ritter.

De Groenen namen in 1982 voor het eerst hun intrek in het Duitse parlement en ontwikkelden zich met de nodige interne problemen langzaam van actiepartij tot een heuse machtsfactor in de Duitse politiek. Kelly Bastian - Geschichte einer Hoffnung is een van de films, die een beeld geven van die woelige periode. Het is een knap docudrama, gemaakt voor tv, over Groenen-icoon Petra Kelly en haar veel oudere vriend Gert Bastian, een ex-generaal en vredesactivist. Achteraf zijn Petra's woorden 'Als Gert niet meer is, wil ik ook niet meer zijn' profetisch gebleken, maar ze verklaren nog niet waarom Gert haar in 1992 in haar slaap doodschoot en daarna zichzelf ombracht.

Der Vamp im Schlafrock

2001 | Komedie

Duitsland 2001. Komedie van Berno Kürten. Met o.a. Gudrun Landgrebe, Eleonore Weisgerber, Walter Kreye, Kaya Kürten en Benno Frevert.

Ellen Schweizer is behalve moeder en echtgenote ook nog een succesvol auteur van historische liefdesromans. Eigenlijk zou de aantrekkelijke Ellen tevreden moeten zijn met haar leven, maar de erotiek die ze beschrijft in haar romans ontbreekt haar in het echte leven: haar man ziet Ellen alleen als huisvrouw en moeder. Ellen besluit haar leven iets spannender te maken.

Gefährliche Träume - Das Geheimnis einer Frau

2000 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2000. Misdaad van Carlo Rolas en Carlo Rola. Met o.a. Iris Berben, Herbert Knaup, Armin Rohde, Robert Langdon Lloyd en Nicole Heesters.

David Weber (Rohde) is de geheimzinnige buurman van Nora Bruhn (Berben). De regie was in handen van Rola, die veel tv- films met Berben gedraaid heeft. Het scenario is van Douglas Scott-Hessler en Uwe Wilhelm.

Für die Liebe ist es nie zu spät

2000 | Drama

Duitsland 2000. Drama van René Heisig. Met o.a. Nicole Heesters, Günter Schramm, Theresa Scholz, Monica Bleibtreu en Eva-Maria Hagen.

Oma Helene (Heesters) is weduwe, onafhankelijk en nog best aantrekkelijk. Ze moet tegen haar zin op haar zeventien-jarige kleindochter Lilly (Scholz) passen. Twee verschillende karakters die botsen, maar ze ontdekken toch een gemeenschappelijke hartstocht: de liefde. Vooral als de gladde Johannes (Schramm) na veertig jaar weer opduikt in oma`s leven. Lilly had al voor haar rappende Philip (Winter) gekozen, maar oma Helene is sceptisch over Johannes: hij liet haar ooit zitten, is hij nu wel of niet getrouwd geweest en heeft het [KA3]uberhaupt wel zin om je nog in een avontuur te storten op deze leeftijd. Helen gaat helemal naar Florida, maar keert onverrichte zake terug wat later op een groot misverstand blijkt te berusten en Lilly`s vriendeje blijkt een losbol. Lilly en Helene vormen echter een schrander duo. Het scenario van Julia Wawrzyniak probeert aan te tonen dat mensen die in hun derde levensfase komen, ook nog naar liefde hunkeren en best nog wat willen. De vraag is, of dit wel de juiste film is over het onderwerp. Het oordeel valt in dat opzicht niet mee (er wordt teveel gepraat en er zijn onnodige zijplots), maar er wordt aardig geacteerd en wie niet al te diep over de materie nadenkt, blijft zeker kijken. Het camerawerk is van Rainer Klausmann.

Frauen lügen besser

2000 | Komedie

Duitsland 2000. Komedie van Vivian Naefe. Met o.a. Natalia Wörner, Rebecca Immanuel, Nicole Heesters, Richy Müller en Michael Mendl.

Anna Meisner (W[KA3]orner) is redactrice op een boekenuitgeverij en is verliefd op hoofdredacteur Thomas Keller (M[KA3]uller), maar Thomas is een arrogante rokkenjager die zojuist Sigi Stenzl (Immanuel), de leuke juffrouw van de koffiebar in een shopping-center heeft versierd. Anna`s tante Henriette Fa[KL29]bender (Heesters) is columniste bij een vrouwenblad, maar wordt om haar drammerige, militante toon ontslagen. Anna die best een leuk aardige meid is om te zien (al is ze een beetje plat en ziet er tuttig uit), krijgt opdracht van de rijke uitgever zich meer met de commerci[KA3]ele roman bezig te houden dan het literaire boek dat geen brood op de plank brengt. Ze voelt zich hierdoor geremd en ze is ook een beetje vernederd omdat ze bij Thomas (overigens een echte lul) geen kans maakt. Ge[KA3]ergerd als ze is, ontmoet ze op het damestoilet een huilende Sigi, die net de bons van die zakkerige Thomas heeft gekregen omdat hij zijn oog weer eens op een ander heeft laten vallen. Dan krijgt Anna een gouden idee: Sigi wordt Miriam Canella, een jonge schrijfster die op de nonnenschool met drugs in aanraking kwam, en die een zeer verkoopbare dikke damesroman, getiteld Traumfrau trifft Supermann op stapel heeft staan; in werkelijkheid schrijft tante Henrietta het geval, en Anna is de redactrice die een succesauteur binnenbrengt. Als het boek gepresenteerd wordt op de Frankfurter Buchmesse, wil het drietal Thomas een kool stoven door hem af te laten gaan en te onthullen wie de werkelijke auteur is. Die vlieger gaat echter helemaal niet op, want het publiek is in het boek ge[KA3]interesseerd en niet in een schandaal; de verkoopcijfers blijven stijgen. Thomas neemt ontslag en gaat zich aan de schrijverij wijden, wat hem opbreekt: zijn eerste literaire roman wordt een flop en Anna moet doorgaan met Sigi en tante Henriette, want het publiek eist het; de uitgever wordt er zeer rijk door en de dames varen er wel bij. Het scenario van Annemarie Schoenle die haar eigen boek bewerkte, geeft een aardig beeld over de uitgeverij van boeken, maar de plot is toch veel te ver gezocht. De hoofdrollen zijn leuke en bekwame dames (en de heren staan eveneens hun mannetje), die een behoorlijk nummertje weggeven, maar het blijft oppervlakkig amusement. Het camerawerk is van Peter Döttling.

Deutschlandspiel

2000 | Drama, Historische film, Documentaire

Duitsland 2000. Drama van Hans-Christoph Blumenberg. Met o.a. Peter Ustinov, Udo Samel, Lambert Hamel, Rudolf Wessely en Michael Mendl.

Lang docudrama over wat er zich afgespeeld zou hebben hoge politieke kringen in het jaar vóór de val van de Muur van Berlijn in 1989 en hoe de Duitse hereniging een jaar later op 3 oktober 1990 een feit was. Historisch gezien een der belangrijkere gebeurtenissen van de 20ste eeuw. Sommige figuren uit de politiek zijn heel goed gecast, Heesters als Thatcher en Samel als Gorbatsjov, maar Hamel als Kohl en Kowalski als Krenz zijn minder, maar dit is niet afstotend. Het geloofwaardige scenario is van regisseur Blumenberg, die het als een soort thriller heeft geschreven. Het is zoveel mogelijk op de historische feiten gebaseerd dankzij de inbreng van Guido Knopp, die de redactie van deze film voor zijn rekening nam. Knopp geldt als een grote autoriteit op het gebied van moderne Duitse geschiedenis. Drama wordt afgewisseld met veel en lange journaalopnames, wat beslist niet storend is, maar juist verhelderend werkt. De verschillen tussen de rolverdeling en de werkelijke kopstukken uit de geschiedenis is evenwel opvallend. De naïviteit van de Engelsen en hun behoudendheid over gebeurtenissen is verbazingwekkend. De toenmalige Franse president François Mitterand is door Blumenberg en Knopp te flatteus afgeschilderd, want juist Mitterand door zijn gevorderde leeftijd en de geheim gehouden slopende en sluimerende kanker verloor in die tijd zijn grip op de werkelijkheid en toonde te weinig besef voor wat er gebeurde. Dit was aan het begin van de tweede ambtstermijn van Mitterand. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Wordt meestal in twee delen uitgezonden. Deel één is getiteld AUF DIE STRAßE en deel twee EILIG VATERLAND. Interessant om inzicht te krijgen in de gebeurtenissen.

Heimatgeschichten

1999 | Korte film

Duitsland 1999. Korte film van Wigbert Wicker, Guido Pieters, Wolfgang Storch, Karin Hercher en Helmut Förnbacher. Met o.a. Nicole Heesters, Ferdinand Dux, Sabine Postel, Dieter Pfaff en Lonny Kellner.

1. Der Schatz in der Scheune. De geslepen Henry Korte waant zich de koning te rijk als hij op een boerenerf onder een stapel hooi zijn droomauto ontdekt: een Benz cabrio uit 1951. Henry zal de domme boer om de tuin leiden en de auto voor een appel en een ei lospeuteren. De zaken lopen echter anders. 2. Die Gebrauchsanweisung. Theo Hinze laat zich in een doe-het-zelfzaak door de verkoper overhalen een riant tuinhuis aan te kopen. De man verheugt zich op zijn droomhuisje, maar als het geheel in zelfbouwpakketten wordt afgeleverd gaat de man een ellendige periode tegemoet

Meschugge

1998 | Komedie, Oorlogsfilm

Oostenrijk/Duitsland/Zwitserland 1998. Komedie van Dani Levy. Met o.a. Maria Schrader, Dani Levy, David Strathairn, Nicole Heesters en Jeffrey Wright.

Door een neonazistische aanslag brandt de chocoladefabriek van Eliah Goldberg (Amman) in Duitsland af. Het nieuws haalt de voorpagina van een Newyorkse krant en zijn kleindochter Lena Katz (Schrader) die als decorontwerpster in The Big Apple werkt, neemt daarop het vliegtuig naar Duitsland. Het bericht wordt ook gelezen door de orthodox-joodse mevrouw Ruth Fish (Cohen), een holocaust-survivor, die op de foto van Goldberg haar doodgewaande vader herkent. Ze wendt zich via haar zoon David (Levy) tot een advocaat, Charles Kaminski (Stahairn), om de zaak uit te zoeken. Lena keert ondertussen met haar moeder Ruth Katz (Heesters) terug naar New York. Ruth Katz logeert in een hotel. Op een avond wil Lena haar moeder afhalen en vindt voor de deur van haar moeders kamer een zwaar gewonde vrouw, die zij ijlings naar het ziekenhuis laat brengen. Het is Ruth Fish, die aan haar verwondingen bezwijkt. Lena leert in het ziekenhuis David Fish kennen. Het stel is gefascineerd van elkaar. Omdat de politie de zaak afdoet als een ongeluk, gaan David en Lena zelf op onderzoek uit. Zonder dat ze het van elkaar weten hebben ze tegenstrijdige belangen en in het verloop van de film zoekt David naar bewijzen, terwijl Lena juist belastende stukken probeert te laten verdwijnen. De sporen leiden naar het jaar 1941 en het concentratiekamp Treblinka. Wie niet met volle aandacht de film volgt, raakt in dit ingewikkelde verhaal over gestolen identiteiten snel het spoor bijster. De film is tweetalig en de ingedubde stukken zijn niet helemaal synchroon, wat verwarrend werkt. Hierdoor wordt het behoorlijke spel algauw over het hoofd gezien en de oorspronkelijke titel die 'niet goed snik' betekent, brengt de kijkers op een dwaalspoor, evenals de Amerikaanse titel THE GIRAFFE. Deze titel en de alternatieve Duitse titel DIE GIRAFFE verwijzen naar de bijnaam van iemand uit het concentratiekamp Treblinka en dat moet je maar net weten. Het complexe scenario is van regisseur Levy en Maria Schrader die tien jaar aan dit project werkten. Een suspensefilm in de traditie van MARATHON MAN uit 1976 van John Schlesinger en K uit 1997 van Alexandre Arcady. Het camerawerk van Carl F. Koschnick is zeer geslaagd en de muziek van Niki Reiser past goed bij het onderwerp. Widescreen, Dolby Digital.

Mauritius-Los

1998 | Komedie

Duitsland 1998. Komedie van Vivian Naefe. Met o.a. August Zirner, Helen Schneider, Friedrich von Thun, Hansa Czypionka en Nicole Heesters.

Friedrich Paul Hansen, voor zijn vrienden Fiete (Zirner), is beheerder van een koelveem voor fruit. Hij verdient het zout in de pap niet en zijn bankrekening staat altijd op nul of beneden nul. Hij krijgt ineens 2,3 miljoen mark op zijn rekening bijgeschreven van de loterij van het idyllische eiland Mauritius. Het bedrag was bestemd voor de F.P. Hansen-stichting. Fiete is niet gek en weet dat deze plostelinge rijkdom helemaal niet voor hem bedoeld is en wil er vanaf, maar de vraag is aan wie. Wat hij niet bevroedt, is dat het geld afkomstig is van een cosmetica- firma die hiermede een politicus wilde omkopen. Het smeergeld is gestort door het hoofd van de boekhouding Paul Luhn (Von Thun). Luhn stelt alles in het werk om te voorkomen dat Fiete de bron ontdekt, zelfs als deze zich naar het eilandje in de Indische Oceaan begeeft. Het eindigt ermee dat Fiete het geld mag houden en wat dies meer zij, ook Luhns sexy vriendin, zangeres Anna Gradizzi (Schneider). Film die de draak steekt met de politiek en grote ondernemers, en de kleine man laat wegdromen. Vriendelijk escapisme voor het kleine scherm naar een plezierig, niet al te groots scenario van Klaus Pohle. Mooie opnames van Kay Gauditz.

Macht

1998 | Thriller

Duitsland 1998. Thriller van Miguel Alexandre. Met o.a. Katja Riemann, Peter Sattmann, Dietmar Schönherr, Louisa Herfert en Nicole Heesters.

De politicus Peter Sommer is voorzitter van een politieke partij en heeft zich kandidaat gesteld tijdens de verkiezingen. De opiniepeilingen zeggen allemaal hetzelfde: Peter Sommer kan niet meer verliezen. Een paar dagen voor de verkiezingsuitslag wordt Peter samen met zijn vrouw en kind ontvoerd. De ontvoerders vragen tien miljoen Duitse mark losgeld

Lamorte

1997 | Drama

Duitsland 1997. Drama van Xaver Schwarzenberger. Met o.a. Senta Berger, Nicole Heesters, Elfriede Irall, Gertraud Jesserer en Inge Konradi.

Twaalf voormalige schoolvriendinnen komen dertig jaar na hun eindexamen weer een weekend bij elkaar op uitnodiging van de rijke, succesvolle Iris. Tijdens het uitstapje en het eten lijkt alles weer als vanouds, totdat Iris tijdens het avondeten vertelt dat ze ongeneeslijk ziek is en een eind wil maken aan haar leven. En omdat ze geen familie heeft, vraagt ze haar vroegere vriendinnen of ze haar daarbij willen bijstaan...

Eine ungehorsame Frau

1997 | Drama

Duitsland 1997. Drama van Vivian Naefe. Met o.a. Veronica Ferres, Michael Degen, Stefan Kurt, Hansa Czypionka en Nicole Heesters.

Marlene (Ferres) is rond de 35. Haar man Bernhard (Kurt) is een aardige kerel met twee rechterhanden. Hij verdient een behoorlijke boterham om zijn gezinnetje - ze hebben een dochter van dertien, Andrea (Eyssen) - te kunnen onderhouden. Marlene is ontevreden met haar leven als Hausfrau en wil wat anders. Een baantje. Eerst gaat ze een cursus volgen, waardoor ze met de computer leert omgaan. Bernhard ziet dat baantje helemaal niet zitten. Hij voelt zich bedreigd in zijn kleine rijkje. Andrea is al redelijk zelfstandig, zij vindt dat moeders plannen nadelig voor haar zijn, omdat ze dan te weinig aandacht krijgt. Marlene wordt wonderwel in dienst genomen bij een uitgeverij. Ze is ambitieus en dat valt een drietal mensen op: uitgever Georg Winterborn (Degen), zijn dochter Karola (M[KA3]uller-Elmau), die in haar een rivale ziet, en de ontrouwe schoonzoon David (Stapel). Thuis komt het veelvuldig tot strijd, waardoor het huwelijk tussen Bernhard en Marlene tenslotte in een scheiding eindigt, wat Andrea (nu gespeeld door Wilson) haar moeder behoorlijk kwalijk neemt. Na een onglukkig intermezzo met student Niklas (Schipper) ontstaat er toenadering met Georg Winterborn, hetgeen met argusogen door Karola wordt bekeken. Tussen David en Marlene was een goede verstandhouding, die evolueert tot een intieme relatie. Arme Marlene, ze heeft met kerels geen geluk omdat ze niet goed weet hoe ze met hen moet omspringen. Lekker dik melodrama van behoorlijk niveau naar de gelijknamige roman van Annemarie Schoenle, door haar zelf tot scenario bewerkt. Ferres speelt aardig, maar is wellicht te jong voor de rol. Het camerawerk is van Peter Döttling en de muziek is van Nellis Du Biel, die in de film het rolletje speelt van Peter Roth. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Diamanten küsst man nicht

1996 | Mysterie, Komedie

Duitsland 1996. Mysterie van Ulrich Stark. Met o.a. Meret Becker, Martin Lindow, Nicole Heesters, Laszlo Horwitz en Johanna Gastdorf.

Ondanks het feit dat de wee[KA3]en begonnen zijn neemt de hoogzwangere Charlie (Becker) toch deel aan de roof van de Orloff-diamant. De diefstal mislukt en Charlie verliest niet enkel haar man, maar bovendien wordt hun zoontje, Mischa, in de gevangenis geboren. Na zeven jaar brommen ziet ze Mischa, die opgevoed werd door haar tante Ruth (Heesters), voor de eerste keer. Ze is vastbesloten een eerlijk leven te leiden, maar een job vinden is niet eenvoudig voor een ex-bajesklant. Haar misdadig verleden blijft haar achtervolgen. Dan maakt ze kennis met Robert (Lindow), de broer van haar reclasseringsofficier. Ze voelt wel wat voor hem, maar de fonkeling van diamanten raakt ze niet kwijt. Charlie is van plan nogmaals een poging te wagen om de Orloff-diamant te stelen, ook al staat Robert in voor de beveiliging van het kleinood. En wie kan ze beter vragen als baby-sit dan Robert? Voorspelbare, flauwe misdaadkomedie die spannend noch plezierig is. De geloofwaardigheid is helemaal zoek, vooral door de onhandigheid van de dieven. Acteerprestaties staan op een laag pitje. Het scenario is van de hand van Martin Rauhaus. Fotografie van Achim Poulheim.

Ach du Fröhliche

1995 | Drama, Familiefilm, Komedie

Duitsland 1995. Drama van Stefan Lukschy. Met o.a. Harald Juhnke, Marijam Agischeva, Nicole Heesters, Karen Friesicke en Achim Wolff.

Als Felix Bollmann (Juhnke) weigert speelgoed-oorlogstuig en gewelddadige videospelletjes te verkopen, wordt hij bij warenhuis Ungerland, waar hij zijn hele leven al werkt, op staande voet ontslagen. Uit wraak berooft hij een dag later verkleed als de kerstman de kassa van zijn voormalige werkgever. Hij weet zich net op tijd uit de voeten te maken voor de politie en verstopt zich in de praktijk van een vrouwelijke psychiater, die net met vakantie is gegaan. De knappe, maar niet zo slimme assistente denkt dat Felix de plaatsvervanger van haar werkgeefster is. Er zit voor Felix niets anders op dan pati[KA3]enten in therapie te nemen. Felix heeft veel succes, maar kan voor zichzelf zijn eigen problemen niet oplossen, totdat de hele aantrekkelijke weduwe Sybille Bast (Agischeva) hem uit de brand helpt. Voorspelbare kerstvertelling met een scenario van Gunther Beth, die hier en daar een ideetje overnam uit een Amerikaanse komedie. De betrouwbare Juhnke geeft een aardige rol weg en houdt de aandacht vast in deze verder onbenullige film.

Tödliche Besessenheit - Das Geheimnis der Martha E

1994 | Drama

Duitsland 1994. Drama van Peter Pazak. Met o.a. Eberhard Feik, Thomas Kretschmann en Nicole Heesters.

Als Felix Bollmann (Juhnke) weigert speelgoed-oorlogstuig en gewelddadige videospelletjes te verkopen, wordt hij bij warenhuis Ungerland, waar hij zijn hele leven al werkt, op staande voet ontslagen. Uit wraak berooft hij een dag later verkleed als de kerstman de kassa van zijn voormalige werkgever. Hij weet zich net op tijd uit de voeten te maken voor de politie en verstopt zich in de praktijk van een vrouwelijke psychiater, die net met vakantie is gegaan. De knappe, maar niet zo slimme assistente denkt dat Felix de plaatsvervanger van haar werkgeefster is. Er zit voor Felix niets anders op dan pati[KA3]enten in therapie te nemen. Felix heeft veel succes, maar kan voor zichzelf zijn eigen problemen niet oplossen, totdat de hele aantrekkelijke weduwe Sybille Bast (Agischeva) hem uit de brand helpt. Voorspelbare kerstvertelling met een scenario van Gunther Beth, die hier en daar een ideetje overnam uit een Amerikaanse komedie. De betrouwbare Juhnke geeft een aardige rol weg en houdt de aandacht vast in deze verder onbenullige film.

Ausgerechnet Zoé

1994 | Romantiek

Duitsland 1994. Romantiek van Markus Imboden. Met o.a. Nicolette Krebitz, Henry Arnold, Caroline Redl, André Jung en Jürgen Vogel.

De titelpersonage, gespeeld door Krebitz, is een jonge vrouw van 22. Tijdens haar vakantie op het eiland Sylt hoort zij van haar dokter dat de zwangerschapstest negatief is en dat zij seropositief is. Zij weet niet hoe zij het nieuws aan haar vriendje Mike (Arnold) moet vertellen. Zoé heeft zich voorgenomen van het leven te genieten tot haar lichaam door AIDS geveld zal worden. Wat zij niet direct heeft kunnen bevroeden, is dat ontgoocheling en eenzaamheid haar leven zullen vergallen. Niet meteen een hoogvlieger, veel déjà vu, maar wel ontroerend. Scenario van regisseur Imboden en camerawerk van Rainer Klausmann.

Meine Tochter gehört mir

1993 | Drama

Duitsland 1993. Drama van Vivian Naefe. Met o.a. Barbara Auer, Georges Corraface, Nadja Nebas, Nicolas Brieger en Aleki Paizi.

De verbitterde strijd tussen Duitse moeder Auer en Griekse vader Corraface over de voogdij, resp. het 'bezit' van hun zeven- jarige dochtertje Nebas, dat het kind van de rekening wordt en het slachtoffer van ontvoering door beide ouders. Voor niet al te kritische kijkers, die zich graag laten meeslepen. Walter Kärger en de regisseuse schreven het scenario. Gernot Roll deed het camerawerk.

Küsse

1993 | Drama

Duitsland 1993. Drama van Carolin Otto. Met o.a. Susanne Lothar, Nicole Heesters, Sarah Rüffler, Stefan Hunstein en Michael von Au.

Verschrikkelijk domme prent, waarin een net dertig geworden Lothar op het punt staat te trouwen met Von Au. Zijn vrienden hebben echter het plan opgevat haar te ontvoeren. De uitstekende actrice die Lothar is, verdient een beter lot dan te moeten opboksen tegen acteurs en actrices met het charisma van een potje maagzuur.

Pension Sonnenschein

1990 | Drama, Oorlogsfilm

Duitsland 1990. Drama van Filip Bajon. Met o.a. Ernst Stankovski, Nicole Heesters, Tadeusz Lomnicki, Slawa Kwasniewska en Michael Kausch.

Berlijns architect Herrmann Moberg (Stankovski), op weg naar Kiev voor een lezing, bezoekt en route met zijn jongere vrouw Elisabeth (Heesters) een Pools dorp waar hij vóór WO II opgroeide. Jeugdherinneringen flakkeren op. De lokale apother werd verraden en onterecht als jood opgepakt. Toch is dit gelegen drama van Pools regisseur Bajon geen flashback-film maar een fascinerend, modern ethisch verhaal waarin wel veel gepraat wordt. Sterk spel van Pools acteur Lomnicki als Gustaw, de huidge bewoner van pension waar Herrmann ooit woonde. Zachte, doeltreffende muziekscore van Michael Lorenc is pluspunt.

Das Milliardenspiel

1989 | Drama

Duitsland 1989. Drama van Peter Keglevic. Met o.a. Ulrich Tukur, Friedrich von Thun, Sissy Höferer, Barbara Auer en Klaus Pohl.

De opkomst en ondergang van Gerd Asselt (Tukur), die miljoenenkredieten weet los te peuteren omdat iedereen in zijn fantastische verhalen geloven wil, terwijl hij door een zekere hebzucht gedreven wordt. Zodra men door heeft dat het niks wordt doet iedereen zijn best om Gerd te verguisen. Tukur speelt op een effectieve manier de nerveuze man, die zijn bedrijf wil redden, Auer is en blijft schattig als zijn toegewijde echtgenote, al krijgt zij het een en ander te verduren. Deze scène op het station, waarin Gerd een ondernemingsplan op bierviltjes samenstelt als hij een vergadering aan een bierteek houdt, is een zeer aardige vondst. Höferer o.a. bekend geworden door haar cabaret-show op de tv, heeft eigenlijk een rol die niet helemaal bij haar past: ze is geen femme-fatale en de rol is te belangrijk voor een licht-gewicht actrice, maar haar fraaie garderobe en make-up verbergen heel wat van haar tekortkomingen. Hoewel het niet altijd even geloofwaardige scenario van Klaus Pohl niet zonder humor is en de overige rollen hun best doen, blijft het allemaal toch wat aan de oppervlakte en is het wat aan de lange kant. Wolfgang Dickmann die achter de camera stond, maakte effectief gebruik van de schitterende locaties in Frankfurt en in de mooie omgeving. Wordt meestal in twee delen uitgezonden. Kan men gerust bekijken.

Der Todesspringer

1985 | Drama

Duitsland 1985. Drama van Benno Trautmann. Met o.a. Maurizio Margutti, Nicole Heesters, Mathew T. Anden, Toni Lerch en Gerd Wameling.

Deze verwarrende film stelt door het tonen van verschillende typen mensen in een levenloze wereld de vraag naar de zin van het leven. Dit ernstige thema wordt door een ironische ondertoon iets lichter.

Heinrich Penthesilea von Kleist

1983 | Drama, Documentaire

Duitsland 1983. Drama van Hans Neuenfels. Met o.a. Elisabeth Trissenaar, Hermann Treusch, Berta Drews, Nicole Heesters en Lieselotte Rau.

Belangrijkste thema van deze film is de enscenering van Heinrich von Kleists stuk Penthesilea. Deze klassieke sage is door Neuenfels verweven met gedeelten uit Familie Schroffenstein, ook van Kleist, informatie over het leven van deze schrijver en met actuele gebeurtenissen. De film valt vooral op door prachtig camerawerk.

Bali

1983 | Experimenteel, Drama

Duitsland/Oostenrijk 1983. Experimenteel van István Szabó. Met o.a. Winfried Glatzeder, Loni von Friedl, Michael König, Viola Sauer en István Szabó.

Een regisseur ziet zoveel overeenkomsten tussen zichzelf en de hoofdfiguur van zijn film, de schilder Walter Spies, dat hij zich totaal met hem identificeert. Hij ontvlucht aan alles wat met het westen te maken heeft en tracht, net als Spies, zichzelf op Bali te hervinden. Het documentaire karakter en de prachtige fotografie van de Balinese rituelen maken hem ondanks het zwakke verhaal toch tot een zeer genietbare film. Het scenario is van regisseur Szabó. Het camerawerk is van Lajos Koltai.

Kamikaze '89

1982 | Thriller

Duitsland 1982. Thriller van Wolf Gremm. Met o.a. Rainer Werner Fassbinder, Günther Kaufmann, Boy Gobert, Arnold Marquis en Richy Müller.

De inspecteur van politie Fassbinder (zijn laatste filmrol) probeert een geplande bomaanslag te verijdelen. Gesitueerd in een futuristisch Duitsland. Een spannende, hoewel bij vlagen verwarrende thriller, gebaseerd op het boek van Per Wahlöö, door Gremm en Robert Katz tot scenario bewerkt. Het camerawerk is van Xaver Schwarzenberger.

Nach Mitternacht

1981 | Drama

Duitsland 1981. Drama van Wolf Gremm. Met o.a. Nicole Heesters, Hans Peter Hallwachs, Krista Stadler, Brigitte Mira en Wolfgang Jörg.

Een jong meisje en haar vriend besluiten nazi-Duitsland te ontvluchten in een kleurig melodrama van Fassbinder-medewerker Gremm.

Tatort - Mitternacht oder kurz danach

1979 | Mysterie

Duitsland 1979. Mysterie van Michael Lähn. Met o.a. Nicole Heesters, Vérénice Rudolph, Otto Sander, Mathias Ponnier en Hannelore Hoger.

Kurt Homberg (Ponnier) heeft als kunstschilder succes omdat hij aanvoelt wat het publiek wil. In feite verloochent hij zichzelf in tegenstelling tot zijn talentvolle collega Manfred Enders (Sander), die een purist is en daardoor geen doek verkoopt. Ze bewonderen elkaar, maar zijn tevens afgunstig op elkaar. Kurt wordt vermoord na een party, die hij thuis voor de kunstminnende bourgeoisie had gegeven. De politie, aangevoerd door Oberkommissarin Buchm[KA3]uller (Heesters) wil eerst de vrouw van het slachtoffer, Regine (Rudolph), aan de tand voelen. Zij was van plan van Kurt te gaan scheiden. Als ze gehoord wordt, raakt Regine verstrikt in haar eigen leugens. Manfred met de zware snor lijkt ook een motief te hebben om zijn 'vriend' uit de weg te ruimen, maar hij zegt dat hij zich niets meer kan herinneren. Uit het onderzoek van de politie komt o.a. naar voren, dat Kurt een allesbehalve, aangenaam mens was. Gedraaid door Lähn, een krimispecialist van Ein Fall Für Zwei, naar de wie-is-de-dader scenario van Irene Rodrian. Tweede zaak van Buchmüller. Aflevering 103.

Tatort - Der Mann auf dem Hochsitz

1978 | Mysterie

Duitsland 1978. Mysterie van Erich Neureuther. Met o.a. Nicole Heesters, Peter Nassauer, Jörg Fallheier, Stefan Orlac en Lis Verhoeven.

In haar eerste zaak wordt wordt Kriminal-Oberkommissarin Buchm[KA3]uller (Heesters) geconfronteerd met een aangifte van moord door Friedrich L[KA3]obert (Orlac). Hij beweert dat iemand hem probeerde naar het leven te staan, toen hij zijn uitkijkpost voor de jacht wilde bestijgen. Buchm[KA3]uller heeft zo haar twijfels en denkt aan een mislukte zelfmoordpoging, maar concludeert tenslotte, dat Turiddu (Malfa) het slachtoffer van een poging tot doodslag van Löbert was. Buchmüller, die bij de politie van Mainz werkt, zou nog een tweetal gevallen oplossen, alvorens zij overgeplaatst zou worden en niet meer in TATORT is te zien. Aflevering 84. Het scenario is van Richard Hey.

Tatort - Rechnung mit einer Unbekannten

1977 | Mysterie

Duitsland 1977. Mysterie van Wolfgang Becker. Met o.a. Hansjörg Felmy, Peter Matic, Karin Eickelbaum, Willy Semmelrogge en Gertrud Kückelmann.

Had mijnheer Rosenk[KA3]otter (Matic), die zijn echtgenote bij zijn thuiskomst dood aantrof, zelf de moordenaar ingehuurd of was de dader echt een van de betrapte inbrekers? Inspecteur Haferkamp (Felmy) stelt een onderzoek in. Hardnekkig speurwerk van Haferkamp, een bekwame tegenspeler en een gecompliceerd, maar logisch en overtuigend verhaal, maken er een sterke misdaadfilm van. Het scenario is van Peter Hemmer. Camerawerk van Josef Vilsmeier.

Das Liebesleben des schönen Franz

1956 | Komedie

Oostenrijk 1956. Komedie van Max Nossek. Met o.a. Theo Lingen, Erika von Thellmann, Walter Müller, Wolfgang Wahl en Nicole Heesters.

Een don-juan koketteert in opdracht van zijn baas met de dames. Dit loopt ten slotte flink uit de hand en als gevolg rammelen een tweetal misleide vrouwtjes beurtelings en onafhankelijk van elkaar buitengewoon nijdig aan zijn deur; als hem dan ook nog een ontvoering in de schoenen geschoven wordt, is hem de grond duidelijk te heet onder de voeten en moet een groothartige benedenbuurvrouw hem verbergen. Een flauwe, lege komedie die al die drukte niet waard is; Nossek heeft wel beter werk afgeleverd.

Ihr erstes Rendezvous

1955 | Romantiek

Duitsland/Oostenrijk 1955. Romantiek van Axel von Ambesser. Met o.a. Adrian Hoven, Nicole Heesters, Paul Dahlke, Karl Schönböck en Erika von Thellmann.

Professor in de literatuur Martin (Dahlke) heeft een correspondentievriendin, Christa (Heesters), die hij nooit heeft gezien. Ze willen elkaar wel eens ontmoeten. Het wordt voor beiden een teleurstelling. Professor Martin reageert snel, nog voordat Christa het zich realiseert. Martin is een heer van een zekere leeftijd, die geen jong ding van zeventien had verwacht. Hij zegt dat hij inplaats van zijn neef Rolf (Hoven) is gekomen, omdat die verhinderd was. Als hij haar aan Rolf voorstelt, is het liefde op het eerste gezicht maar dan wordt Martin jaloers... Oppervlakkige remake van PREMIER RENDEZ-VOUS uit 1941 van Henri Decoin, die heel wat beter was. Scenarioschrijvers Max Colpet en regisseur Von Ambesser keerden overigens de invalshoek van de oorspronkelijke film om, maar dat mocht niet baten. Camerawerk van Willi Sohm. De jonge Heesters kreeg kort na deze film een ernstig auto-ongeluk, wat haar verdere carrière schaadde.

Drei Männer im Schnee

1955 | Komedie

Oostenrijk 1955. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Paul Dahlke, Günther Lüders, Claus Biederstaedt, Nicole Heesters en Margarethe Haagen.

Een contactarme miljonair doet mee aan een prijsvraag van een van zijn bedrijven en hij behoort tot een der winnaars. Hij gaat incognito genieten van de prijs (een wintersportvakantie). Gezellige familiefilm zoals er in de jaren 1950-1960 in Duitsland en Oostenrijk een groot aantal gemaakt werd. Gebaseerd op het bekende boek van Erich Kästner. Camerawerk van Richard Angst.

Dieses Lied bleibt bei dir

1954 | Komedie, Muziek

Duitsland 1954. Komedie van Willi Forst. Met o.a. Paul Henreid, Eva Kerbler, Elma Karlowa, Fritz Schulz en Ernst Stankowski.

In een typisch Weens muziekcafé wordt een zangeres omstreeks 1910 verliefd op een componist, maar als WO-I uitbreekt, breken de sentimentaliteiten van Weense Schrammeln-filmer Forst pas goed los. Als een dijkdoorbraak.

Ich und meine Frau

1953 | Familiefilm, Komedie

Oostenrijk 1953. Familiefilm van Eduard von Borsody. Met o.a. Paula Wessely, Attila Hörbiger, Isa Günther, Jutta Günther en Jane Tilden.

Een harteloze huistiran verandert, door toedoen van zijn vrouw, in een liefdevolle familievader. Kwieke familiefilm, waarin Paula Wessely precies beantwoordt aan het beeld van de zorgende moeder, de spil van het gezin.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Nicole Heesters op televisie komt.

Reageer