Henri Marchand: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

L' Amour d'une femme

1953 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1953. Drama van Jean Grémillon. Met o.a. Micheline Presle, Massimo Girotti, Gaby Morlay, Paolo Stoppa en Julien Carettte.

Een vrouwelijke arts krijgt een aanstelling op een Bretons eiland en weet daar geleidelijk aan de vooroordelen van de bevolking te overwinnen. Ze wordt verliefd op een daar tijdelijk werkzame ingenieur, die verwacht dat ze haar werk zal opgeven. De onsentimentele regie, de aandacht voor milieu en locaties en het authentieke beeld van de medische werkzaamheden behoeden de film voor ontsporing in een smartlap en maken er een vroegtijdig feministisch pleidooi van. Goed spel van Presle en Morlay in Grémillons laatste speelfilm.

Le Bossu

1934 | Drama, Komedie

Frankrijk 1934. Drama van René Sti en Alexandre Kamienka. Met o.a. Robert Vidalin, Josseline Gael, Samson Fainsilber, Raymond Galle en Jacques Varennes.

Derde in de reeks van zes verfilmingen van 1913 tot 1959 tot op heden (waarvan vijf in het Frans) van de beroemde roman van Paul Féval die alle zeer succesvol zijn geweest. Deze is de minst goede. Alledaags verfilmd verraadt hij een onbeholpen interpretatie.

À nous la liberté

1931 |

Frankrijk 1931. René Clair. Met o.a. Raymond Cordy, Henri Marchand, Rolla France, Paul Ollivier en Germaine Aussey.

Een clochard ontsnapt uit de gevangenis, wordt directeur van een ultra-moderne fabriek en wordt rijk, maar verliest zijn gevoel van vrijheid. Tenslotte wordt hij uit eigen verkiezing weer clochard. Vroege geluidsfilm onderscheidde zich door verrassend en functioneel gebruik van geluid (dus ook stilte) en was een doeltreffende aanval op de toenemende mechanisering waarvan scènes aan-lopende-band later zijn nagedaan door Chaplin voor MODERN TIMES. Misschien de beste film van Clair. Camerawerk van Georges Périnal.

A Nous La Liberté

1931 | Komedie

Frankrijk 1931. Komedie van René Clair. Met o.a. Rolla France, Henri Marchand, Raymond Cordy, Jacques Shelly en Paul Olivier.

Een clochard ontsnapt uit de gevangenis, wordt directeur van een ultra-moderne fabriek en wordt rijk, maar verliest zijn gevoel van vrijheid. Tenslotte wordt hij uit eigen verkiezing weer clochard. Vroege geluidsfilm onderscheidde zich door verrassend en functioneel gebruik van geluid (dus ook stilte) en was een doeltreffende aanval op de toenemende mechanisering waarvan scènes aan-lopende-band later zijn nagedaan door Chaplin voor MODERN TIMES. Misschien de beste film van Clair. Camerawerk van Georges Périnal.