Luke Schiller: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

The Souvenir: Part II

2021 | Drama, Romantiek

Ierland​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 2021. Drama van Joanna Hogg. Met o.a. Tilda Swinton, Honor Swinton Byrne, James Spencer Ashworth, Alice McMillan en Ariane Labed.

Door haar eindexamenfilm over haar rouwperiode te maken, probeert filmstudente Julie (Swinton Byrne) in het reine te komen met het verlies van haar onmogelijke liefde - het onderwerp van The Souvenir, Hogg’s vorige film. Ook nu weer speelt vorm een belangrijke rol: de structuur is een film-in-een-film-naast-een-film, met de nodige setbezoekjes. En er zijn stilistische uitstapjes naar onder meer dansfilm, noir, surrealisme en documentaire. Een intelligente, sfeervolle mozaïekfilm over onmacht en niet-weten waarin de hoofdpersoon vooral zichzelf hervindt.

The Souvenir

2019 | Drama, Mysterie, Romantiek

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 2019. Drama van Joanna Hogg. Met o.a. Honor Swinton Byrne, Tom Burke, Tilda Swinton en Alice McMillan.

Semi-autobiografische speelfilm over de onmogelijke liefde van de 24-jarige Britse upperclass-filmstudente Julie (debuut van Tilda Swintons dochter Honor) en haar mysterieuze ‘man van de wereld’ Anthony, die een heroïnejunk blijkt. Een delicate vertelling, die zich afvraagt wat waarheid is: sociaal-realisme met alle doodsaaie momenten van dien, of een gedramatiseerde versie van de werkelijkheid? De film laveert daartussen, in een wel erg modieus gemodelleerde versie van de jaren tachtig, die ook nog verwijst naar nouvelle vague en mumblecore. Uitgeroepen tot beste niet-Amerikaanse speelfilm op Sundance.

Princesa

2001 | Drama

Italië​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Duitsland​/​​Brazilië​/​​Spanje​/​​Frankrijk 2001. Drama van Henrique Goldman. Met o.a. Ingrid De Souza, Cesare Bocci, Lulu Pecorari, Mauro Pirovano en Biba Lerhue.

Semi-autobiografische speelfilm over de onmogelijke liefde van de 24-jarige Britse upperclass-filmstudente Julie (debuut van Tilda Swintons dochter Honor) en haar mysterieuze ‘man van de wereld’ Anthony, die een heroïnejunk blijkt. Een delicate vertelling, die zich afvraagt wat waarheid is: sociaal-realisme met alle doodsaaie momenten van dien, of een gedramatiseerde versie van de werkelijkheid? De film laveert daartussen, in een wel erg modieus gemodelleerde versie van de jaren tachtig, die ook nog verwijst naar nouvelle vague en mumblecore. Uitgeroepen tot beste niet-Amerikaanse speelfilm op Sundance.