Lola Doillon: regie, cast en scenario.
Er zijn 3 films en 1 serie gevonden.

Dix pour cent

2015 | Komedie

Frankrijk 2015. Komedie van Fanny Herrero. Met o.a. Camille Cottin, Thibault de Montalembert, Grégory Montel, Liliane Rovère en Fanny Sidney.

Franse sterren spelen een uitvergrote versie van zichzelf in deze serie over het wel en wee op een agentschap voor acteurs. Komisch en amusant, met fantastische gastrollen van o.a. Isabelle Huppert en Juliette Binoche.

Contre toi

2010 | Drama

Frankrijk 2010. Drama van Lola Doillon. Met o.a. Kristin Scott Thomas, Marie-Christine Orry, Vinciane Millereau en Jean-Louis Tribes.

Anna Cooper verdwijnt een week en doet bij terugkomst aangifte van ontvoering. Ze kent de dader en weet waar hij woont, maar over wat er is gebeurd, kan ze niets vertellen.

Et toi t'es sur qui?

2007 | Drama

Frankrijk 2007. Drama van Lola Doillon. Met o.a. Lucie Desclozeaux, Christa Théret, Gaël Tavares en Nicolas Schweri.

Frans drama waarin de kalverliefde integer wordt bezongen met een fris scenario over twee 15-jarige vriendinnetjes die besluiten dat ze van hun maagdelijkheid af willen. De tieners trekken er slechts een week voor uit, de laaste week voor de zomervakantie. En jij, op wie ben jij? is het regie- en scenariodebuut van Lola Doillon (1975), de dochter van niemand minder dan actrice Jane Birkin en regisseur Jacques Doillon. Mamam & papa kunnen trots zijn, want Doillons eersteling treft de kinderlijke gretigheid met een luchtige souplesse die meesterschap in de dop verraadt. Internationaal uitgebracht als Just About Love?

La femme qui pleure

1978 | Drama

Frankrijk 1978. Drama van Jacques Doillon. Met o.a. Dominique Laffin, Jacques Doillon, Haydée Politoff, Lola Doillon en Jean-Denis Robert.

Een vrouw krijgt van haar man te horen dat hij van haar wil scheiden voor een ander. Zelfs hun dochtertje is geen soelaas in haar grenzeloze wanhoop, waarbij ze elk zelfrespect vergeet in de pogingen haar man terug te winnen. Desnoods wil ze een driehoeksverhouding. De minnares knapt af op de besluiteloosheid van haar geliefde; pas dan vindt ook de echtgenote de moed met haar man te breken. Dit simpele verhaal krijgt door de uitvergroting van de emoties en het afzien van enigerlei franje een pijnlijk-indringende werking, waarbij vooral de beide actrices een verregaande authenticiteit bereiken. Doillon zelf speelt de echtgenoot nog meer als een zwakkeling dan noodzakelijk lijkt, maar de persoonlijke beleving maakt zijn film tot een uitzonderlijk werkstuk, dat de verontrustende keerzijde van de vrije moraal laat zien.