Tom Luse

Producer

Tom Luse is producer.
Er zijn 6 films gevonden.

Jeepers Creepers II

2003 | Horror, Thriller

Verenigde Staten 2003. Horror van Victor Salva. Met o.a. Billy Aaron Brown, Travis Schiffner, Jonathan Breck, Nicki Aycox en Ray Wise.

Een schoolbus waarin een winnend basketbalteam en drie cheerleaders naar huis worden gebracht krijgt pech in een verlaten deel van Florida, en de coach en de chauffeur worden door een monster - de Creeper - meteen afgevoerd. Dan blijft het standaardstartpunt van alle tienerhorror over: een groepje fotogenieke, beginnende acteurs die één voor één worden verscheurd. De premisse van de film is dat de tieners één dag moeten zien te overleven, waarna het monster aan een 23-jarige winterslaap zal beginnen. De film begint erg goed, maar zakt dan langzaam af tot het gekunstelde slot: wordt vervolgd.

Jeepers Creepers

2001 | Horror, Thriller, Mysterie

Verenigde Staten/Duitsland 2001. Horror van Victor Salva. Met o.a. Gina Philips, Justin Long, Jonathan Breck, Patricia Belcher en Eileen Brennan.

Onderhoudende horrorfilm waarin twee ruziënde tieners het aan de stok krijgen met een - lang onzichtbaar - gulzig monster (vandaar de slogan 'The Tastiest Horrorfilm of the Year' waarschijnlijk). Verveelt zeker de eerste helft geen minuut. Scenarist-regisseur Salva laat zien dat hij het genre van binnen en buiten kent. Jeepers Creepers zit vol verwijzingen naar Spielberg (Duel), Hitchcock (The Birds) en horrormeesters Romero (Night of the Living Dead) en Hooper (klassieker The Texas Chain Saw Massacre). Aan het slot komt ook The Silence of the Lambs nog voorbij. Gecoproduceerd door Francis Ford Coppola.

The Time Shifters

1999 | Mysterie, Thriller, Sciencefiction

Verenigde Staten 1999. Mysterie van Mario Azzopardi. Met o.a. Casper Van Dien, Catherine Bell, Theresa Saldana, Peter Outerbridge en Julian Richings.

Tom Merrick (Van Dien) was sterverslaggever bij de tv totdat hij bij een ramp bij een elektriciteitscentrale zijn crew verloor en zelf bijna om het leven kwam. Dit kostte hem zijn baan en nu werkt Tom voor een boulevardblad. De hoofdredacteur geeft hem opdracht om een serie artikelen over rampen uit het verleden te schrijven. Tom begint bij de scheepsramp met de Titanic in 1912 en gaat vervolgens documentatie na over de zeppelin Hindenburg die in 1937 bij New York neerstortte. Tot zijn verbazing komt hij op het fotomateriaal telkens dezelfde man tegen. Zijn chef ruikt een primeur als Tom de identiteit van de man wil achterhalen en hij krijgt hulp van collega Elizabeth Wintern (Bell). Tom en Elizabeth ontdekken dat, een firma reizen door de tijd aanbiedt met als attracties het meebeleven van rampen in het verleden, maar ook in de toekomst. Als Tom naar Washington gaat voor een verificatie van de foto's herkent hij de man in het vliegtuig met een reisfolder. Tom voorkomt een ramp met het vliegtuig die voor de volgende dag staat aangekondigd, waardoor hij het odium op zijn hals haalt van de agenten die moeten waken dat het uitgestippelde tijdspad niet onderbroken wordt, terwijl het gezag meent dat Tom achter de rampen zit. Het scenario van Kurt Inderbitzin en Gay Walch bevat intelligente en intrigerende ideeën, maar helaas ook de nodige gaten en rammelende details, waarover genrefans gaan blaten. Het spel van de hoofdrollen is best goed maar ondergeschikt aan het verhaal gemaakt. De regie van Azzopardi, die de nodige afleveringen van OUTER LIMITS op zijn naam heeft staan is adequaat. Verkijk je niet op Sheen, zijn aandeel in de film is niet veel meer dan een flits. Het camerawerk is van Derick V. Underschultz en er werd grotendeels in Canada gedraaid. Ook bekend als THRILL SEEKERS.

Durango

1999 | Komedie, Drama

Ierland/Verenigde Staten 1999. Komedie van Brent Shields. Met o.a. Matt Keeslar, Patrick Bergin, Brenda Fricker, George Hearn en Nancy St. Alban.

In Ierland wordt de jonge boer Mark Doran (Keeslar) in 1939 voor een dilemma gesteld: of hij verkoopt zijn vee voor een veel te lage prijs aan genadeloze handelaren, of hij drijft zijn kudde naar het 65 kilometer verder gelegen dorp Trallock, waar hij wel op een redelijke opbrengst mag hopen. Iedereen denkt dat het onbegonnen werk is, tot Marks buurman Fergus Mulaney (Bergin), de rauwe vader van Marks liefje Annie (St. Alban), hem ook zijn koeien toevertrouwt. Zo kan Mark een hele kudde samenstellen. Samen met een groepje helpers begint hij aan de zware tocht door een onherbergzaam gebied. De handelaren willen hun prooi echter niet zomaar laten gaan. Mocht het Mark lukken om Trallock te bereiken, dan wacht hem nog een strijd met de grootgrondbezitters Gobberley, die zich het monopolie van de veemarkt in Durango hebben toege[KA3]eigend. Alle elementen voor een goede western zijn aanwezig in dit drama dat niet zonder humor is en over wilskracht gaat en onafhankelijkheidsdrang. We zitten echter niet in de Far West, maar in Ierland en daar reageren de mensen heel anders. Een gegeven dat een uitstekende film van John Ford zou hebben opgeleverd met John Wayne en Victor McLaglen, maar het resultaat van Shields is toch minstens even goed. Schitterende acteerprestaties van de hoofdrollen en zeker Fricker als de zelfstandige tante Maeve. Aanbevolen ontspanning. Veteraan Walter Bernstein (ondertussen tachtig) baseerde het scenario op de roman van John B. Keane. Het camerawerk van Shelly Johnson is indrukwekkend.

What the Deaf Man Heard

1997 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1997. Komedie van John Kent Harrison. Met o.a. Matthew Modine, Claire Bloom, Judith Ivey, Tom Skerritt en James Earl Jones.

In 1940 wordt de tienjarige Sammy Ayers door zijn moeder achtergelaten in de bus. Als de buschauffeur Sammy vraagt de bus te verlaten, doet Sammy of hij doof is. Deze act houdt hij langer vol dan hij had verwacht

Miracle In The Woods

1997 | Drama

Verenigde Staten 1997. Drama van Arthur Allan Seidelman. Met o.a. Della Reese, Patricia Heaton, Anna Chlumsky, David Hunt en Sanaa Latham.

Wanda (Heaton) verwijt haar zus Sarah (Baxter) meer aandacht te hebben gehad voor haar werk dan voor hun inmiddels overleden moeder. Ze hebben intussen samen het bezit van moeder ge[KA3]erfd. Als zij een kijkje gaan nemen, ontdekken ze Lily Cooper (Reese), een eenzame oude zwarte vrouw, die in een bouwvallige hut op het grote landgoed woont. Sarah moet nog een tijdje blijven om het een en ander af te wikkelen, zodat haar dochter Gina (Chlumsky) nieuwsgierig als ze is, besluit uit te zoeken wie Lily eigenlijk is. Sarah wil de grond met het huis en de opstallen verkopen, maar Wanda weigert de oude vrouw uit haar woning te zetten. Lily zegt dat ze ooit de moeder was van een zoon. Sarah probeert hem op te sporen in de hoop dat hij zijn moeder kan overhalen het landgoed te verlaten. Gaandeweg komen we via flashbacks van alles over Lily te weten en begrijpen we dat ze het heel moeilijk in haar leven heeft gehad. Het einde van de film lonkt naar goedkoop sentiment, zodat de gevoelige kijker wel een traantje vergiet bij het portret van een zwarte vrouw die tussen blanken moest leven. Schitterende vertolkingen van een ijzersterke Reese en haar jonge tegenspeelster Chlumsky. Joseph Meyer Slowensky schreef het scenario. Fotografie is van Greg Gardiner.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Tom Luse op televisie komt.

Reageer