Isabel Jewell: cast.
Er zijn 26 films gevonden.

Ciao! Manhattan

1972 |

1972. David en John Palmer. Met o.a. Wesley Hayes, Viva, Baby Jane Holzer, Roger Vadim en Edie Sedgwick.

The Arousers

1970 | Thriller, Misdaad, Horror

Verenigde Staten 1970. Thriller van Curtis Hanson. Met o.a. Tab Hunter, Nadyne Turney, Roberta Collins, Isabel Jewell en Robert Collins.

In deze weinig bekende B-film, naar een waar gebeurd verhaal, schittert Hunter in de rol van de eenzame Venice, een psychopaat, die niet kan vrijen met vrouwen en ze daarom maar van kant maakt. Een film die de aandacht verdient. Oorspronkelijk uitgebracht onder de titel SWEET KILLER, ook bekend als A KISS FROM EDDIE.

Man in the Attic

1954 | Misdaad

Verenigde Staten 1954. Misdaad van Hugo Fregonese. Met o.a. Jack Palance, Constance Smith, Byron Palmer, Frances Bavier en Rhys Williams.

Een kleurrijk verslag van de beruchte Jack the Ripper, met Palance die er hard tegenaan gaat.

The Snake Pit

1948 | Drama

Verenigde Staten 1948. Drama van Anatole Litvak. Met o.a. Mark Stevens, Leo Genn, Celeste Holm, Glenn Langan en Helen Craig.

Eén van de eerste films die intelligent geestelijke ineenstortingen en het langzame herstel bekijkt. Deze aangrijpende film in een inrichting gesitueerd mist thans waarschijnlijk het schokeffect van weleer, maar heeft nog genoeg kracht. De Havilland speelt prachtig.

Belle Starr's Daughter

1947 | Western

Verenigde Staten 1947. Western van Lesley Selander. Met o.a. George Montgomery, Rod Cameron, Ruth Roman, Wallace Ford en Charles Kemper.

Roman speelt de bedoelde dochter, Rose Starr. Ze is vastbesloten de moord op haar moeder te wreken. Ze denkt dat sheriff Tom Jackson (Montgomery) de dader is en een stelletje outlaws onder leiding van Bob `Bittercreek` Yauntis (Cameron) doet alles eraan om haar in de waan te laten. De bende wil haar graag als lid hebben, maar sheriff Jackson krijgt het spel door en weet licht te brengen in Rose's duisternis. Selander hield de vaart erin, het scenario van niemand minder dan W.R. Burnett zat goed in elkaar en cameraman William Sickner leverde uitstekend routinewerk af. Producent was overigens Edward Alperson, eens de man achter de Tex Ritter-reeks.

Steppin' In Society

1945 | Drama

Verenigde Staten 1945. Drama van Alexander Esway. Met o.a. Edward Everett Horton, Ruth Terry, Gladys George, Jack LaRue en Lola Lane.

Een pretentieloze film over rechter Horton die op vakantie gevangenen gaat reclasseren.

The Merry Monahans

1944 | Komedie

Verenigde Staten 1944. Komedie van Charles Lamont. Met o.a. Donald O'Connor, Peggy Ryan, Jack Oakie, Ann Blyth en Rosemary DeCamp.

Energieke acteurs blazen leven in poezelige klucht en zingen oude favorieten als 'When You Wore a Tulip'.

The Leopard Man

1943 | Horror, Misdaad, Thriller, Mysterie

Verenigde Staten 1943. Horror van Jacques Tourneur. Met o.a. Dennis O'Keefe, Margo, Jean Brooks, Isabel Jewell en James Bell.

Een jaar na zijn uitstekende Cat People maakte de van oorsprong Franse Tourneur, wederom met de fameuze horrorproducent Val Lewton, opnieuw een thriller met een katachtige. In een plaatsje in New Mexico raakt een luipaard op drift en een moordenaar denkt daarmee zijn misdaden te kunnen maskeren. Scenariotechnisch wordt The Leopard Man gaandeweg minder geloofwaardig, toch blijft de film interessant. De achtervolgingsscènes zijn bijvoorbeeld bijzonder effectief in beeld gebracht en de makers maken slim gebruik van muziek én stilte.

The Falcon and the Co-eds

1943 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1943. Mysterie van William Clemens. Met o.a. Tom Conway, Jean Brooks, Rita Corday, Amelita Ward en Isabel Jewell.

Speurneus Falcon (Conway) wordt ter hulp geroepen wanneer een docent aan een meisjesschool op mysterieuze wijze de dood vindt. Directrice Brown zit niet op een schandaal te wachten, maar wanneer nog andere slachtoffers vallen, moet ze haar theorie van een ongeval toch laten varen. De Falcon voelt zich duidelijk in zijn nopjes tussel al deze jonge schoonheden, van wie een prille Dorothy Malone er één is. Goed opgebouwd scenario met heel wat knipoogjes, maar ook een grote dosis spanning. Het script werd geschreven door Ardel Wray en Gerald Geraghty, naar een verhaal van Wray. Poëtische opnamen, vooral in de strandscènes, van Roy Hunt. Vervolg: THE FALCON OUT WEST. Zie ook: The Falcon-serie.

Marked Woman

1937 | Misdaad, Thriller, Drama

Verenigde Staten 1937. Misdaad van Lloyd Bacon. Met o.a. Bette Davis, Lola Lane, Humphrey Bogart, Isabel Jewell en Jane Bryan.

Een huiveringwekkend gangsterdrama over advocaat Bogart die Bette en vier vriendinnen ertoe overhaalt te getuigen tegen hun baas, Ciannelli, koning van de onderwereld. Scenario van Robert Rossen en Abem Finkel. Camerawerk van George Barnes.

Lost Horizon

1937 | Avonturenfilm, Fantasy, Drama

Verenigde Staten 1937. Avonturenfilm van Frank Capra. Met o.a. Ronald Colman, Jane Wyatt, H.B. Warner, John Howard en Edward Everett Horton.

De Britse diplomaat Bob Conway (Colman) ontsnapt met een paar anderen aan het oorlogsgeweld in China. Maar hun vliegtuig stort neer in de Himalaya. De overlevers worden gered door bewoners van Shangri-La, een hemels paradijs dat tussen de bergtoppen verborgen ligt. Een aantal overlevers wil echter toch weer terug naar 'de beschaving'. Peperduur project van regisseur Capra (It's a Wonderful Life). De film werd tijdens WO II opnieuw gemonteerd om hem minder pacifistisch te maken, in de jaren '50 werd vermeende communistische propaganda uit de film gesneden. Inmiddels is de film voor zover mogelijk in de oorspronkelijke staat teruggebracht.

Valiant Is the World for Carrie

1936 | Drama

Verenigde Staten 1936. Drama van Wesley Ruggles. Met o.a. Gladys George, Arline Judge, John Howard, Dudley Digges en Harry Carey.

Hou een voorraad zakdoeken bij de hand voor dit schoolvoorbeeld van een damesdrama uit de jaren dertig waarin de opofferende George met toewijding zorgt voor weeskindertjes.

Valiant Is The Word For Carrie

1936 |

1936. Wesley Ruggles. Met o.a. Arline Judge, Isabel Jewell, John Howard, Gladys George en Dudley Digges.

Hou een voorraad zakdoeken bij de hand voor dit schoolvoorbeeld van een damesdrama uit de jaren dertig waarin de opofferende George met toewijding zorgt voor weeskindertjes.

The Man Who Lived Twice

1936 | Horror

Verenigde Staten 1936. Horror van Harry Lachman. Met o.a. Ralph Bellamy, Marian Marsh, Thurston Hall, Isabel Jewell en Nana Bryant.

Een moordenaar (Bellamy) loost medeplichtigen en ondergaat hersenoperatie die letterlijk een ander mens van hem maakt. Deze interessante aanzet had een betere film moeten opleveren. Opnieuw gemaakt als MAN IN THE DARK (1953).

The Leathernecks Have Landed

1936 | Avonturenfilm, Misdaad

Verenigde Staten 1936. Avonturenfilm van Howard Bretherton. Met o.a. Lew Ayres, Isabel Jewell, Jimmy Ellison, James Burke en J. Carrol Naish.

Genietbare B-filmkost over een marinier (Ayres) die met de hulp van een schoonheid (Jewell) wapens begint te smokkelen naar opstandige strijdkrachten in Shanghai. Geschreven door Seton I. Miller (bekend van The Adventures of Robin Hood).

Go West, Young Man

1936 | Komedie

Verenigde Staten 1936. Komedie van Henry Hathaway. Met o.a. Mae West, Randolph Scott, Warren William, Alice Brady en Elizabeth Patterson.

Filmkoningin Mae West is gebonden aan haar krukken, maar weet haar tijd aardig door te komen met de knappe boerenjongen Scott. Niet Wests beste film, maar toch grappig.

Dancing Feet

1936 | Romantiek, Muziek

Verenigde Staten 1936. Romantiek van Joseph Santley. Met o.a. Ben Lyon, Edward Nugent, Isabel Jewell, Joan Marsh en Purnell Pratt.

Danskoorts uit de Republic-studio's, met J.C. Edwards en z'n groep. Een radioprogramma brengt dansers, o.a. Nugent als piccolo die samen met Ben Lyon dingt naar de gunst van Isabel Jewell.

Ceiling Zero

1936 | Avonturenfilm, Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1936. Avonturenfilm van Howard Hawks. Met o.a. James Cagney, Pat O'Brien, June Travis, Stuart Erwin en Barton MacLane.

Twee vliegers, die in dienst zijn van dezelfde maatschappij, riskeren levens en ook hun vriendschap als zij rivalen worden, wanneer een vrouw tussen hen in komt. Beter dan de meeste Cagney-O'Brien films. Fraaie luchtopnamen. Scenario van Frank Wead. Camerawerk van Arthur Edeson.

Big Brown Eyes

1936 | Mysterie

Verenigde Staten 1936. Mysterie van Raoul Walsh. Met o.a. Joan Bennett, Cary Grant, Walter Pidgeon, Isabel Jewell en Lloyd Nolan.

Bennett helpt detective Grant een bende notoire dieven in de val te lokken in dit aardige, romantische mysterie-verhaal.

Mad Love

1935 | Horror, Fantasy, Drama

Verenigde Staten 1935. Horror van Karl Freund. Met o.a. Peter Lorre, Frances Drake, Colin Clive, Isabel Jewell en Ted Healy.

Bij een treinongeluk verliest de beroemde pianist Clive zijn handen. De sinistere chirurg Lorre is bereid hem de handen van een zojuist terechtgestelde moordenaar aan te meten, alleen maar omdat hij waanzinnig verliefd is op Clive's echtgenote Drake.

A Tale of Two Cities

1935 | Historische film, Drama

Verenigde Staten 1935. Historische film van Jack Conway. Met o.a. Ronald Colman, Elizabeth Allan, Edna May Oliver, Reginald Owen en Basil Rathbone.

De visie van Dickens op het tijdperk van de Franse Revolutie rond 1790 werd een MGM-kassucces met Colman als zorgeloze advocaat Sydney Carton die zich van zijn verantwoordelijkheden bewust wordt en slachtoffers van de terreur gaat helpen. Een overweldigende rolbezetting in een waarlijk luxueuze productie.

Manhattan Melodrama

1934 | Drama, Thriller

Verenigde Staten 1934. Drama van W.S. Van Dyke. Met o.a. Clark Gable, William Powell, Myrna Loy, Leo Carrillo en Isabel Jewell.

De jeugdmakkers Gable en Powell blijven vrienden, ook als ze volwassen zijn, hoewel de een gangster is en de ander officier van justitie. Een veelgebruikt plot, maar in plaats van een clich[KA1]ematig verhaal wordt het geheel gedragen door de drie sterren (Gable, Powell, Rooney) en is het onder de vakkundige regie zeer onderhoudend. Arthur Caesar kreeg een Oscar voor het verhaal. Deze film is de Amerikaanse geschiedenis ingegaan als de film die Dillinger zag voordat hij werd neergeschoten in het Biograph Theatre in Chicago.

Evelyn Prentice

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van William K. Howard. Met o.a. William Powell, Myrna Loy, Una Merkel, Rosalind Russell en Isabel Jewell.

Dit verhaal over een succesvolle advocaat die niet weet dat zijn eigen vrouw in de moeilijkheden zit, is te afgezaagd, en uiteindelijk te onwaarschijnlijk. De meespelende acteurs rijzen boven het materiaal uit, alleen Cora Sue Collins laat zich kennen als een vreselijk kind. Opnieuw verfilmd als STRONGER THAN DESIRE.

Design for Living

1933 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1933. Komedie van Ernst Lubitsch. Met o.a. Gary Cooper, Fredric March, Miriam Hopkins, Edward Everett Horton en Franklin Pangborn.

Hopkins verlaat haar smachtende aanbidders Cooper en March om met de rijke Horton te trouwen in dit lichte, chique drama van Noel Coward. De meeste van de geestige insinuaties doen het nu nog. Heerlijk. Scenario van Ben Hecht. Camerawerk van Victor Milner.

Counsellor-at-Law

1933 | Drama

Verenigde Staten 1933. Drama van William Wyler. Met o.a. John Barrymore, Bebe Daniels, Doris Kenyon, Onslow Stevens en Isabel Jewell.

Levendige bewerking van stuk van Elmer Rice over een meedogenloze advocaat die uit het niets omhoog is geklommen, maar die zijn afkomst niet kan verloochenen en aan zijn succes begint te twijfelen als hij te horen krijgt dat zijn vrouw hem ontrouw is geweest. Barrymore in een van zijn grootste vertolkingen in deze pittige, kleurrijke rol; Wyler houdt er een angstaanjagend tempo in.

Beauty for Sale

1933 | Drama

Verenigde Staten 1933. Drama van Richard Boleslavsky en Richard Boleslawski. Met o.a. Madge Evans, Alice Brady, Otto Kruger, Una Merkel en Edda Hopper.

Evans zit aan de grond en krijgt via vriendin Merkel een baantje in de schoonheidssalon van Hopper. Ze moet de cli[KA3]ent[KA2]ele thuis bezoeken en ze wordt verliefd op echtgenoot Kruger (en hij op haar) van klant Brady. Een affaire met een getrouwde man was toentertijd ongepast, maar deze film met zijn driestuiversverhaaltje zit echter vol doeltreffende, ironische maatschappijkritiek en de afloop is onverwacht gelukkig. Naar een boek van Faith Baldwin en het fraaie camerawerk werd verzorgd door James Wong Howe.