Evangelina Elizondo: cast.
Er zijn 33 films gevonden.

A Walk in the Clouds

1995 | Romantisch drama

Verenigde Staten​/​​Mexico 1995. Romantisch drama van Alfonso Arau. Met o.a. Keanu Reeves, Aitana Sánchez-Gijón, Anthony Quinn, Giancarlo Giannini en Angélica Aragón.

Pin-up liefhebbers kunnen zich vergapen aan Reeves in allerlei kledij (natuurlijk ook topless) en aan de mierzoete Sánchez-Gijón. Maar zodra een van hen de mond opent en spreekt, verdwijnt eventuele magie als sneeuw voor de zon. Sánchez-Gijón speelt de ongewild zwangere studente Victoria Aragon die terugreist naar haar strenge pa, een Mexicaanse wijnboer. Onderweg leert ze veteraan Paul Sutton (Reeves) kennen die wel voor echtgenoot wil doorgaan. Drie scenarioschrijvers, onder wie Harvey Weitzman pasten het verhaal van de Italiaanse film Quattro passi fra le nuvole (1942) van Alessandro Blasetti aan voor de Amerikaanse markt. In 1956 ook al eens verfilmd door Mario Soldati.

Don't Panic

1989 | Horror

Verenigde Staten​/​​Mexico 1989. Horror van Ruben Galindo en Jr.. Met o.a. Jon Michael Bischof, Gabriela Hassel, Helen Rojo, Jorge Luke en Juan Ignacio Aranda.

Voor zijn zeven-tiende verjaardag krijgt Michael Smith (Bischof), die zojuist met zijn moeder (Rojo) van New York naar Mexico City verhuisde, een Ouija-bord kado van zijn vrienden. Erg blij is Michael er niet mee en als Tony (Aranda) tevergeefs tracht het in beweging te krijgen via het medium Virgil, wordt het achteloos de hoek in geworpen. Maar Virgil is wel gekomen en heeft zich in het lichaam genesteld van Tony. Michael krijgt last van nachtmerries en hallucinaties waarin hij getuige is van de gruwelijke dood van zijn vrienden. Nadien blijken deze inderdaad vermoord te zijn. Hij wil kost wat kost het leven redden van zijn liefje Alex (Hassel), maar voor inspecteur Velasco (Luke) is hij verdachte nummer een. Bar slecht geacteerde, voorspelbare griezelfilm die geen ogenblik huiveringwekkend of verrassend is. Je kan enkel meewarrig glimlachen om zoveel gebrek aan talent. Wat moet doorgaan voor de climax is volslagen idioot. Regisseur Galindo schreef het scenario. De fotografie - die meermaals uit focus is - werd 'verzorgd' door Michael Arana en Daniel Lopez.

Domingo salvaje

1966 | Drama

Mexico 1966. Drama van Francisco del Villar. Met o.a. Kitty de Hoyos, David Reynoso, Carlos East en Evangelina Elizondo.

Ongewild komt een zeer religieuze man regelmatig een vrouw van lichte zeden tegen. Het leidt tot een dramatische situatie. Gebaseerd op de roman Savage Holiday van Richard Wright. De bewerking van het boek is middelmatig, de regie van de acteurs is slecht en de poging om maatschappijkritiek te leveren is mislukt.

Esta nocha no

1965 | Komedie

Mexico 1965. Komedie van Rafael Baledón. Met o.a. Joaquín Cordero, Ariadna Welter, Ofelia Montesco en Evangelina Elizondo.

Een man is getrouwd met twee vrouwen. Zij zijn niet op de hoogte van elkaars bestaan, tot ze elkaar op een dag ontmoeten. Een mislukte komedie met een tragikomisch einde.

El amor no es pecado

1964 | Drama

Mexico 1964. Drama van Rafael Baledón. Met o.a. Marga López, Arturo de Córdova, David Reynoso en Evangelina Elizondo.

Nadat haar zoon is gestorven en haar man is verdwenen, sticht een vrouw een tehuis voor invalide kinderen en treedt vervolgens in een klooster. Dan komt haar doodgewaande man terug. De ene na de andere ramp overkomt de heldin van dit buitengewoon vervelende melodrama. Ook bekend als EL CIELO ES DE LOS POBRES.

Un hombre en la trampa

1963 | Komedie

Mexico 1963. Komedie van Rafael Baledón. Met o.a. Ignacio López Tarso, Kitty de Hoyos, Evangelina Elizondo en David Reynoso.

Terwijl hij probeert zo vroeg mogelijk bij zijn vrouw in het ziekenhuis te komen, rijdt een man een jonge vrouw met een baby aan, die op de vlucht is voor de politie. Een film met Hitchcock- pretenties; de regisseur heeft veel lichteffecten gebruikt om het plot te dramatiseren.

Días de otoño

1962 | Drama

Mexico 1962. Drama van Roberto Gavaldón. Met o.a. Pina Pellicer, Ignacio López Tarso, Evangelina Elizondo en Adriana Roel.

Een jonge vrouw, verlaten door haar verloofde, verbergt dit voor haar collega's en haar chef, die verliefd op haar is. Gekunsteld en opgeblazen. De regie is somber en koud.

Los falsos héroes

1961 | Drama

Mexico 1961. Drama van Carlos Toussaint. Met o.a. Evangelina Elizondo, Alfonso Mejía, Sergio Jurado en Erna Martha Bauman.

Een jongeman, die beschermd wordt door een rijke dame van twijfelachtige reputatie, heeft een gemakkelijk leven. Uiteindelijk stemt hij toe mee te doen aan een bankoverval. Een soepele film met goede decors.

Tres balas perdidas

1960 | Komedie

Mexico 1960. Komedie van Roberto Rodríguez. Met o.a. Rosita Quintana, María Victoria, Evangelina Elizondo en Julio Aldama.

Om de erfenis die hun overleden vader hen heeft nagelaten in handen te krijgen, zullen drie nogal ruwe jongens moeten trouwen. Vervelend, dwaas, routineus en absurd.

Una Canción para recordar

1958 | Komedie, Musical

Mexico 1958. Komedie van Julio Bracho. Met o.a. Ana Bertha Lepe, Evangelina Elizondo, Carlos Cores en Virma González.

Een vrouw raakt verstrikt in haar fantasie. Ze verplaatst zich in de personages uit de boeken die zij leest. Haar man besluit met haar naar een psychiater te gaan; deze echter blijkt nog gekker te zijn dan zij. Hij laat haar terugkeren naar haar verleden, ten einde haar te genezen. Opvolger van MEXICO LINDO Y QUERIDO, en net als zijn voorganger, een eindeloze reeks liedjes zonder enig gevoel voor ritme.

México lindo y querido

1958 | Komedie, Musical

Mexico 1958. Komedie van Julio Bracho. Met o.a. Carlos Cores, Ana Bertha Lepe, Lola Beltrán en Evangelina Elizondo.

De dochter van een Amerikaanse muziek-magnaat gaat op zakenreis naar Mexico, alwaar zij in contact komt met een grootheid van het Mexicaanse lied, die haar uiteindelijk weet te overtuigen van de superioriteit van het genre dat hij vertegenwoordigt. Een pretentieuze musical zonder enig gevoel voor ritme, setting of montage.

Angel del infierno

1958 | Western

Mexico 1958. Western van René Cardona. Met o.a. Evangelina Elizondo, Julio Aldama, José Elías Moreno en Rodolfo Landa.

Een meisje komt in een dorp haar erfenis in bezit nemen, die blijkt te bestaan uit een vervallen dorpskroeg, El Infierno. Een slechte western naar een script van Andrew Solt, die al eerder zijn bijdrage had geleverd aan films als LITTLE WOMAN, JOAN OF ARC en IN A LONELY PLACE. Met toch nog een aantal interessante scènes en situaties.

Te ví en TV

1957 | Komedie, Musical

Mexico 1957. Komedie van Alejandro Galindo. Met o.a. Resortes, Evangelina Elizondo, José Manuel Vargas en Pin Crespo.

Als gevolg van een misverstand wordt de bediende van het kledingmagazijn van een televisiestation op slag beroemd. Een satire op de televisie die helemaal niet slecht was, ondanks de vele tekortkomingen.

Manos arriba

1957 | Komedie

Mexico 1957. Komedie van Alejandro Galindo. Met o.a. Resortes, Evangelina Elizondo, Elisa Loti en Pin Crespo.

Doordat zij als twee druppels water op elkaar lijken, wordt een kleermaker verward met de President van de Vereniging van tomatenkwekers. Een waardige komedie met uitstekend acteerwerk.

El Superflaco

1957 | Komedie, Fantasy

Mexico 1957. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Evangelina Elizondo, Alfonso 'Pompín' Iglesias, Wolf Ruvinskis en Daniel 'Chino' Herrera.

Een bediende laat zich inspuiten met een sterk makende drug om de vrouw waarop hij verliefd is te veroveren. Jammer dat de kwaliteiten van een komiek als Pompín, die veel weg heeft van Harold Lloyd, zo slecht zijn benut in deze uitermate zwakke film.

Tú y la mentira

1956 | Drama, Musical

Mexico 1956. Drama van René Cardona. Met o.a. Miguel Aceves Mejía, Evangelina Elizondo, Alfredo Sadel en Alfredo Varela Jr..

Een avonturierster wordt verliefd op een beroemd zanger, met wie zij trouwt. Kort daarna echter bedriegt zij hem met zijn beste vriend. Vol liedjes en vrouwenhaat.

Tropicana

1956 | Musical

Cuba​/​​Mexico 1956. Musical van Juan J. Ortega. Met o.a. Evangelina Elizondo, Rafael Bertrand, Ana Bertha Lepe en Abel Salazar.

De eigenaar van een revue is op zoek naar de ideale vrouw als model voor een beeld voor in zijn tuin. De film was niet anders dan een voorwendsel voor een eindeloze reeks liedjes.

Rapto al sol

1956 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1956. Drama van Fernando Méndez. Met o.a. Evangelina Elizondo, Dagoberto Rodríguez, José Elías Moreno en Arturo Martínez.

Een schatrijke, grillige vrouw komt voor zaken naar Midden- Amerika, waar zij kennis maakt met de grootste handelaar in koffie, op wie zij na aanvankelijke ruzies verliefd wordt. Niet meer dan een toeristisch melodrama (deze keer is Nicaragua aan de beurt)

No me platiques más

1956 | Komedie, Musical

Mexico 1956. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Raúl Martínez, Evangelina Elizondo, Ana Bertha Lepe en Domingo Soler.

De eigenaar van een revue overlijdt en laat zijn zaak na aan een vriend. Maar die is nogal moralistisch en weigert het lokaal te heropenen, waardoor alle medewerkers op straat komen te staan. Het enige lichtpuntje (maar smaken verschillen) is de eindeloze reeks liedjes.

Mi canción eres tú

1955 | Komedie

Mexico 1955. Komedie van Roberto Rodríguez. Met o.a. Andy Russell, Evangelina Elizondo, Freddy Fernández en Miguel Manzano.

Een familie uit de provincie gaat in de hoofdstad wonen, alwaar een van de zoons verliefd wordt op een ster, die hem introduceert in de muziekwereld. Een goed bedoelde maar mislukte film.

Las Zapatillas verdes

1955 | Komedie, Musical

Mexico 1955. Komedie van René Cardona. Met o.a. Evangelina Elizondo, Manuel Capetillo, Delia Magaña en Carlos Riquelme.

Een ridicule en onderontwikkelde parodie op de beroemde film van Powell en Pressburger getiteld THE RED SHOES. Van een onrustbarende platvloersheid.

Fugitivos

1955 | Western

Mexico 1955. Western van Fernando Méndez. Met o.a. Joaquín Cordero, Evangelina Elizondo, Dagoberto Rodríguez en José Elías Moreno.

Drie voortvluchtigen verschansen zich in een verlaten dorp. Al spoedig beginnen zij gevangenissen te overvallen om met de bevrijde gevangenen de plaats te bevolken. Technisch goede film, met een goede setting.

Qué bravas son las costeñas

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Roberto Rodríguez. Met o.a. María Antonieta Pons, Joaquín Cordero, Evangelina Elizondo en Andy Russell.

De duizend-en-één verwikkelingen waarin een verliefd stel raakt, als het nichtje van de burgemeester naar het dorp komt. Moraliserend op het lachwekkende af.

Música, espuelas y amor

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Ramón Peón. Met o.a. Antonio Aguilar, Evangelina Elizondo, Sara Montes en Elda Peralta.

Een ranchero stuurt zijn dochter naar de stad om piano te studeren, maar als zij haar debuut maakt als orkestleidster, zangeres en danseres in een musical, komt haar vader haar weer terughalen. Een soort vaudeville, maar dan van het platteland.

Los Tres Villalobos

1954 | Western

Mexico 1954. Western van Fernando Méndez. Met o.a. Joaquín Cordero, Freddy Fernández, Raúl Luzardo en Evangelina Elizondo.

Drie broers nemen het op tegen een boosaardige rechter en zijn trawanten, die het op hun ranch hebben gemunt. Een zeer acceptabele western met een goed gebruik van open vlakten; goed camerawerk.

La Venganza de los Villalobos

1954 | Western

Mexico 1954. Western van Fernando Méndez. Met o.a. Joaquín Cordero, Freddy Fernández, Raúl Luzardo en Evangelina Elizondo.

Een vervolg op LOS TRES VILLALOBOS. De drie broers moeten het opnemen tegen een andere schurk. Even acceptabel en vakkundig gefilmd als zijn voorganger.

El Tren expreso

1954 | Drama

Spanje 1954. Drama van Leon Klimowsky. Met o.a. Jorge Mistral, Laura Hidalgo en Evangelina Elizondo.

Een Franse pianiste verhindert een mysterieuze vrouw, tijdens een treinreis, de hand aan zichzelf te slaan. Een grove en onbetekenende film.

Educando a papá

1954 | Komedie

Spanje 1954. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Evangelina Elizondo, Manuel Monroy en Beatriz Aguirre.

Een rijpe Mexicaanse bonvivant verzoent de familieleden met wie hij in huis woont. Beneden alle peil, evenals de overige films van Soler.

Amor de lejos

1954 | Komedie, Musical

Mexico 1954. Komedie van René Cardona. Met o.a. Fernando Fernández, Evangelina Elizondo, Andrés Soler en Annabelle Gutiérrez.

Twee miljonairsdochters raken bevriend met de monteurs van een garage, die in de veronderstelling leven dat zij de dienstmeisjes van de miljonair zijn. Deze schandalig slechte komedie wordt opgeluisterd door de komieken 'Ferrusquilla', 'Tun Tun' en Régulo en Madaleno'

La Intrusa

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Miguel Morayta. Met o.a. Rosario Granados, Eduardo Fajardo, Evangelina Elizondo en Lupe Suárez.

Een rijke jongeman wordt verliefd op een bibliothecaresse, maar wordt belaagd door de vrouw van zijn broer, die hem voor zichzelf wil. De verdorven hoofdrolspeelster (Evangelina Elizondo) maakte het zó bont dat de geloofwaardigheid van de film er bij in schoot.

Frontera norte

1953 | Drama, Misdaad

Mexico 1953. Drama van Vicente Oroná. Met o.a. Fernando Fernández, Evangelina Elizondo, Víctor Parra en Dagoberto Rodríguez.

In een grensstadje staan twee rivaliserende smokkelaarsbenden tegenover elkaar. De film doet verwoede pogingen om een heel scala van nuances tussen de hoofdpersonen aan te brengen, wat komisch uitpakt want ze hebben allemaal even weinig scrupules.

Amor qué malo eres!

1952 | Drama, Misdaad

Mexico 1952. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. Emilio Tuero, Emilia Guiú, José María Linares en Evangelina Elizondo.

Een man die wordt verdacht van handel in verdovende middelen, ontsnapt uit handen van de politie, geholpen door een bende gangsters die hem gebieden het land te verlaten. Uitermate slecht en belachelijk politie-melodrama met veel te veel dialogen.

Las Locuras de Tin Tan

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Tin Tan, Carmen Gonzáles, Marcelo en Evangelina Elizondo.

Een aristocratische vrouw voelt zich aangetrokken tot een arme arbeider en nodigt hem voor een feest uit. Hij vraagt een bevriende goochelaar een pak te leen, en dan beginnen de verwikkelingen. Onder het niveau van de meeste andere films waarin Tin Tan op het hoogtepunt van zijn carri[KA2]ere (1949- 1952) de hoofdrol speelde.