Lisa Golm: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Monkey on My Back

1957 | Drama, Sportfilm, Biografie

Verenigde Staten 1957. Drama van André De Toth. Met o.a. Cameron Mitchell, Paul Richards, Dianne Foster, Jack Albertson en Kathy Garver.

Mitchell schittert als Barney Ross, oorlogsheld van Guadalcanal die na een malaria-aanval met morfine behandeld wordt. Hij komt terug als verslaafde en zijn zegenrijke bokscarri[KA1]ere dreigt spaak te lopen. Sterk scenario van Crane Wilbur (Anthony Veiller en Paul Dudley) houdt zich aan de juiste feiten en de strijd van de bokser tegen de drugs wordt door regisseur De Toth aangrijpend geportretteerd. Een felle aanklacht tegen het achteloze gebruik van verslavende pijnstillers door het leger, waarna de patiënt zonder verdere begeleiding weer de burgermaatschappij wordt ingeslingerd. Het camerawerk is van Maury Gertsman.

Ride the High Iron

1956 | Drama

Verenigde Staten 1956. Drama van Don Weis. Met o.a. Don Taylor, Sally Forrest, Raymond Burr, Lisa Golm en Otto Waldis.

Koreaveteraan Taylor werkt voor de gladde PR-man Burr die zijn geld verdient door indiscrete informatie van anderen uit de krant te houden. Taylor probeert een rijk meisje aan de haak te slaan; Burr werkt voor haar familie. Oorspronkelijk voor tv gemaakt, maar in de bioscopen uitgebracht.

The Hoodlum

1951 | Komedie, Misdaad

Verenigde Staten 1951. Komedie van Max Nosseck. Met o.a. Lawrence Tierney, Allene Roberts, Marjorie Riordan en Lisa Golm.

Tierney wordt in voorlopige vrijheid gesteld en vindt een job bij een benzinestation. Hij is niet van plan zijn leven te beteren en bereidt een bankoverval voor, waaraan ook zijn broer zal deelnemen. Een enige gelegenheid om twee van de Tierney- broertjes (Lawrence en Edward) samen te zien, maar het werd spijtig genoeg geen hoogvlieger. Een afgezaagd scenario en een voorspelbaar einde maakt het er allemaal niet opwindender op. Vraag blijft waarom zus Gene en derde broer Gerald (beter bekend als Scott Brady) niet bij het project betrokken werden?

Shadow of a Woman

1946 | Mysterie, Thriller, Film noir

Verenigde Staten 1946. Mysterie van Joseph Santley. Met o.a. Helmut Dantine, Andrea King, William Prince, John Alvin en Becky Brown.

De roman van Virginia Perdue, [KL]He Fell Down Dead[KLE], is een intrigerend verhaal, maar werd als scenario niet zo best uitgewerkt door C. Graham Baker en Whitman Chambers. De film met een titel die nergens op slaat, wordt verteld als [KA1]e[KA1]en grote flashback en dat is op zichzelf al een fatale vergissing. Daardoor gaat er een boel van de spanning verloren. Na de dood van haar ouders ontmoet de verdrietige Brooke Gifford (King) de charmante Eric Ryder (Dantine), een arts die zich van natuurgeneeskunde en parapsychologie bedient om zijn pati[KA3]enten te genezen. Brooke is onder de indruk van hem, wordt verliefd en ze trouwen een week later. Nog tijdens de huwelijksreis in Monterrey aan de Californische kust gebeuren er vreemde dingen die Brooke aan het denken zetten. Eenmaal thuis in San Francisco ontmoet zij in het grote, spookachtige huis Erics inwonende zuster Emma (Golm) en diens kreupele zoon Carl (Alvin), die haar koel ontvangen en met wantrouwen gadeslaan. Het blijkt dat Eric een zoontje heeft, Philip (Geiger), en dat Eric met zijn ex-vrouw Louise (Knudsen) in een proces verwikkeld is over de voogdij. Brooke is verstomd, want ze wist niets van dit alles. Ze ontdekt dat nabestaanden van patiënten verschrikkelijk boos zijn op Eric, omdat hij met zijn medische methoden, die niet erkend zijn, slachtoffers heeft gemaakt. Inplaats van een dokter met een reputatie ontdekt zij dat hij bij zijn collega's als een kwakzalver bekend staat. Ook komt Brooke erachter dat Eric met haar getrouwd is om aan de rechter te laten zien dat de kleine Philip een liefderijk gezin wacht. Erics werkelijke doel is een miljoen dollar dat Philips grootvader hem nagelaten heeft. Indien Philip voor zijn 25ste komt te overlijden, gaat het geld naar zijn voogd of voogdes. Brooke is vertederd door de kleine Philip, maar besluit Louise te helpen tegen haar ex-man, als ze ontdekt dat Eric zijn zoontje door een dieet geleidelijk tracht uit te hongeren zodat hij zal sterven. Klinkt allemaal best goed voor een melodramatische film noir. Helaas is het ongeloofwaardig uitgewerkt; er wordt te veel geschmierd en houterig gespeeld, zonder overtuiging. De regie is zwak, er wordt te weinig verklaard en de personages komen nooit goed tot leven. Niet eens een B-film. Een gemiste kans. Hooguit interessant voor diepgaande filmfanaten. Het camerawerk is van Bert Glennon.