Jack Martin: productie.
Er zijn 2 films gevonden.

Profile

1954 | Misdaad, Drama

Verenigd Koninkrijk 1954. Misdaad van Francis Searle. Met o.a. John Bentley, Kathleen Byron, Thea Gregory, Stuart Lindsell en Ivan Craig.

Aubrey Holland (Lindsell) stelt Peter Armstrong (Bentley) aan als hoofdredacteur van zijn nieuw tijdschrift `Profile`. Aubrey`s vrouw Margot (Byron) is verliefd op Peter, die echter haar avances steeds afwijst. De dag dat Aubrey zijn dochter Susan (Gregory) aanstelt als Peters assistente wordt Margot ziekelijk jaloers. Tijdens de persvoorstelling van het eerste nummer sterft Aubrey aan een hartaanval. Later blijkt dat er een reeks onverklaarbare cheques getekend werden door Peter. Margot beschuldigt hem openlijk van verduistering, maar Peter ontkent de cheques getekend te hebben. De volgende ochtend wordt Margot vermoord aangetroffen in haar huis. Vanzelfsprekend is Peter de hoofdverdachte. Weinig opwindend serieproduct dat echter toch doorspekt is met uitstekende dialogen. Byron is een schitterende 'femme fatale', die echter weinig weerklank vindt bij het hoofdpersonage. John Gilling baseerde zijn scenario op een verhaal van John en Maurice Temple-Smith. Regie-assistent was Ernest Morris. Voor de fotografie tekende Brendan Stafford.

Return of A Stranger

1937 | Misdaad, Drama

Verenigd Koninkrijk 1937. Misdaad van W. Victor Hanbury. Met o.a. Griffith Jones, Ellis Jeffreys, Athole Stewart, Cecil Ramage en Rosalyn Boulter.

De beloftevolle jonge chemicus Jimmy Martin (Jones) heeft een relatie met de rijke erfgename Carol Wall (Boulter). Haar vader tracht Jimmy met geld op andere gedachten te brengen, maar de verbolgen jongeman slaat de boodschapper neer nadat deze hem in een valstrik tracht te lokken. Wat later wordt wel diens lijk gevonden maar het geld is verdwenen. Jimmy is vanzelfsprekend verdachte nr. een. Zelfs Carol is overtuigd van zijn schuld. In paniek vlucht hij naar Zuid-Afrika. Vier jaar later is hij een vermaarde laborant onder een valse naam. In een labo-brand wordt zijn gezicht verminkt. Hij vindt nu dat de tijd gekomen is om terug te keren naar Londen om de ware toedracht van de moord uit te zoeken. Ondertussen is Carol getrouwd met zijn nieuwe werkgever, John Forbes (Ramage). Goed opgebouwd misdaad-melodrama dat het nadeel heeft dat het zo dikwijls geplagieerd werd zodat er bij een hedendaagse visie weinig verrassing overblijft. Toch zorgen het knappe spel en de schitterende plotwendingen nog steeds voor een boeiend filmspektakel. Akos Tolnay en Reginald Long baseerden het scenario op een toneelstuk van Rudolf Lothar. Fotografie is van James Wilson. In Amerika uitgebracht als THE FACE BEHIND THE SCAR.