Lyn Murray: muziek.
Er zijn 13 films gevonden.

To Catch a Thief

1955 | Thriller, Romantische komedie

Verenigde Staten 1955. Thriller van Alfred Hitchcock. Met o.a. Cary Grant, Grace Kelly, Jessie Royce Landis, Charles Vanel en Brigitte Auber.

Niet zoveel suspense van de Master of Suspense ditmaal, in deze thriller annex romantische komedie waarin de altijd charmante Grant een super-inbreker met pensioen vertolkt. Hij raakt in moeilijkheden wanneer er een serie inbraken plaatsvindt die zijn stempel dragen. Om zijn onschuld te bewijzen gaat hij samen met een rijke erfgename (Kelly) op zoek naar de dader. Een Oscar voor beste camerawerk van Robert Burks. De plot werd in 1974 opnieuw gebruikt voor de Blake Edwards komedie The Return of the Pink Panther.

Don't Push, I'll Charge When I'm Ready

1977 | Actiefilm, Drama, Komedie, Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1977. Actiefilm van Nathaniel Lande. Met o.a. Enzo Cerusico, Sue Lyon, Cesar Romero, Dwayne Hickman en Jerry Colonna.

In deze redelijke dienstklucht, die speelt tijdens WO II (1941-45) wordt de Italiaan Angelo Rossini (Cerusico), die in Amerika krijgsgevangene is, opgeroepen voor de dienstplicht. In 1969 gefilmd en lag acht jaar op de plank voordat hij werd uitgezonden door omroep NBC. Het scenario is van Al Ramus en John Herman Shaner. Het camerawerk is van Lionel Lindon. Technicolor, Mono.

Promise Her Anything

1966 | Drama, Komedie

Verenigd Koninkrijk 1966. Drama van Arthur Hiller. Met o.a. Warren Beatty, Leslie Caron, Bob Cummings, Hermione Gingold en Lionel Stander.

Mank uitgangspunt van een pornofilmer (Beatty) die zorgt voor buurvrouws (Caron) baby. Gefilmd in Engeland ook al moet het Greenwich Village voorstellen.

Signpost to Murder

1965 | Thriller

Verenigde Staten 1965. Thriller van George Englund. Met o.a. Stuart Whitman, Joanne Woodward, Edward Mulhare, Alan Napier en Joyce Worsley.

Een terbeschikkinggestelde ontsnapt uit een inrichting en houdt zich schuil bij een vrouw die in een afgelegen watermolen woont en van wie de man op reis is. Ze ontdekken een lijk in het huis en de politie heeft uiteraard maar één verdachte. Jammer genoeg is de film net iets te gekunsteld, maar het spel is sterk. Scenario van Sally Benson. Camerawerk van Paul C. Vogel. Gefilmd in Panavision.

Come Fly with Me

1963 | Komedie, Drama

Verenigd Koninkrijk 1963. Komedie van Henry Levin. Met o.a. Dolores Hart, Hugh O'Brian, Pamela Tiffin, Karlheinz Böhm en Lois Nettleton.

Vluchtige stof over drie stewardessen die echtgenoten aan de haak willen slaan en te maken krijgen met drie mannen op een transatlantische vlucht. Glitter en makkelijke kijkkost. Scenario van William Roberts naar een roman van Bernard Glemser.

Period of Adjustment

1962 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1962. Komedie van George Roy Hill. Met o.a. Tony Franciosa, Jane Fonda, Jim Hutton, Lois Nettleton en John McGiver.

Het wel en wee van twee jonggehuwde stelletjes die orde op zaken willen stellen; Fonda en Hutton proberen dat binnen hun huwelijk terwijl Franciosa en Nettleton met hun wederzijdse schoonouders in het reine willen komen. Beide koppels helpen elkaar, waardoor uiteindelijk alle problemen worden opgelost. Statische, theatrale verfilming van een toneelstuk van Tennesee Williams. Af en toe zeer geestig, maar per saldo minder geschikt voor het witte doek. Een overdosis aan dialogen en te weinig aan actie stellen het uithoudingsvermogen van de toeschouwer erg op de proef. Goede spelprestaties maken echter veel goed.

Snow White and the Three Stooges

1961 | Komedie

Verenigde Staten 1961. Komedie van Walter Lang. Met o.a. Three Stooges, Patricia Medina, Carol Heiss, Buddy Baer en Edgar Barrier.

Een grandioze vergissing met topschaatster Heiss als Sneeuwwitje en de Drie Stooges als... de Drie Stooges. De komieken krijgen nauwelijks iets te doen, ondanks wat de titel suggereert. De rest van de film is houterig. Zelfs kinderen komen er niet van onder de indruk.

D-Day the Sixth of June

1956 | Oorlogsfilm, Drama, Romantiek, Actiefilm

Verenigde Staten 1956. Oorlogsfilm van Henry Koster. Met o.a. Robert Taylor, Richard Todd, Dana Wynter en Edmond O'Brien.

De Britse luitenant-kolonel Todd en de Amerikaanse kapitein Taylor maken deel uit van de bemanning van een schip dat op weg is naar Normandië op zes juni 1944. Beiden houden van dezelfde vrouw, Wynter. Todd kent haar al sinds zijn vroege jeugd en ze beloofden elkaar eeuwige trouw, maar dat was lang voordat Taylor voor de proppen kwam. Ook al is deze laatste getrouwd, toch wordt ze op hem verliefd. Geslaagde mengeling van intieme romantische momenten en spectaculaire oorlogsfragmenten. De actie verloopt traag en is niet vrij van sentimentaliteit, maar het scenario dat Ivan Moffat en Harry Brown distilleerden uit de roman van Lionel Shapiro blijft boeien tot het einde. In beeld gebracht door Lee Garmes. Gedraaid in CinemaScope.

The Bridges at Toko-Ri

1954 | Drama, Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1954. Drama van Mark Robson. Met o.a. William Holden, Grace Kelly, Fredric March, Mickey Rooney en Robert Strauss.

Bij een noodlanding komt de Amerikaanse advocaat Holden, die als luitenant-vlieger tijdens de Koreaanse oorlog dienst doet, in het water terecht. Hij mag van admiraal March een week doorbrengen bij zijn vrouw Kelly en de kinderen in Japan om weer op verhaal te komen. Na zijn verlof wacht hem een moeilijke missie. Hij moet samen met zijn makkers de bruggen over de Toko- Ri opblazen die van groot strategisch belang zijn. Oorlogsfilm die ten onder gaat aan de ambitieuze pretenties van de makers. Het verhaal stelt weinig voor en alleen de spectaculaire opnames in de lucht zijn boeiend. De opgevoerde moed en opgeklopte zelfopoffering in deze film zijn een soort heldendom dat allang achterhaald is. Valentine Davies bewerkte de lijvige roman van veelschrijver James A. Michener. Fotografie van Loyal Griggs. Een Oscar voor de speciale effecten.

Casanova's Big Night

1954 | Komedie, Musical

Verenigde Staten 1954. Komedie van Norman Z. McLeod. Met o.a. Bob Hope, Joan Fontaine, Audrey Dalton, Basil Rathbone en Raymond Burr.

Kleermaker Pippo Popolino wordt door de hertogin van Genua ingehuurd om de betrouwbaarheid van haar aanstaande schoondochter Elena op de proef te stellen. De hertogin stelt hem een grote beloning in het vooruitzicht, mits hij zijn taak goed weet te volbrengen. Pippo houdt zijn dekmantel als Casanova geheim totdat hij ziet dat het verloofde paar echt verliefd is. Maar de slechte doge van Venetië ontdekt het bedrog en gebruikt de Casanova-dekmantel voor zijn eigen plannetjes. Pippo moet alle zeilen bijzetten om Elena te kunnen beschermen

Son of Paleface

1952 | Komedie, Western

Verenigde Staten 1952. Komedie van Frank Tashlin. Met o.a. Bob Hope, Jane Russell, Roy Rogers, Bill Williams en Harry von Zell.

Wat krijg je wanneer je een animator en cartoonist die ooit in een bh-fabriek werkte en klusjes deed voor Max 'Betty Boop' Fleischer, films laat regisseren? In het geval van Frank Tashlin kleurige, tekenfilmachtige komedies met amusementscup D. Voor dit vervolg op The Paleface van vier jaar eerder trekt Tashlin visueel en verbaal alle registers van de westernparodie open. De titelheld (Hope) claimt de erfenis van zijn tandarts-pa, maar wordt al spoedig hulpje van wetsdienaar Barton (Rogers), die vermoedt dat de voluptueuze saloonzangeres The Torch (Russell) achter een reeks goudroven zit. Een heerlijke matineetitel vol absurde kolder.

The Prowler

1951 | Thriller

Verenigde Staten 1951. Thriller van Joseph Losey. Met o.a. Van Heflin, Evelyn Keyes, John Maxwell, Katharine Warren en Emerson Treacy.

Politieman Heflin wordt verliefd op Keyes nadat hij een onderzoek voor haar moest instellen naar een voyeur. Zij is getrouwd met een radio-omroeper, dus hij weet steeds wanneer ze alleen is. Zijn liefde voor haar wordt een obsessie. Uiteindelijk doodt hij haar man en laat iedereen geloven dat dit een ongeluk was. Tenslotte trouwen ze. Maar dan wacht hen nog een verrassing. Schitterende film noir die baadt in een sfeer van corruptie en verderf. Hetzelfde thema van manipulatie zou Losey later gebruiken in zijn meesterwerk THE SERVANT. Ook nu is het hoofdpersonage, vertolkt door Helfin, allesbehalve sympathiek. Het scenario werd geschreven door Hugo Butler en Dalton Trumbo en is gebaseerd op een verhaal van Robert Thoeren en Hans Wilhelm. Regie-assistent was Robert Aldrich. Camerawerk van Arthur Miller.

The Big Night

1951 | Drama

Verenigde Staten 1951. Drama van Joseph Losey. Met o.a. John Barrymore Jr., Preston Foster, Howland Chamberlain, Joan Lorring en Dorothy Comingore.

De vader van de zeventien-jarige Barrymore Jr. wordt in elkaar geslagen, en de jongen gaat de stad in om de schuldigen te zoeken. Voor Losey de gelegenheid om de stijgende criminaliteit in de grote steden aan te klagen. Het beeld dat hij schetst van het uitschot dat Barrymore ontmoet op zijn zwerftocht is allerminst rooskleurig. Losey, Hugo Butler, Ring Lardner Jr. en Stanley Ellin baseerden het scenario op de roman The Dreadful Summit van Ellin. Het werd de laatste film die Losey in de V.S. zou draaien: toen hij op McCarthy's zwarte lijst terechtkwam, keerde hij het land van de onbegrensde mogelijkheden voor altijd de rug toe. Donker en dreigend gefilmd, in typische film-noir-stijl, door Hal Mohr.