Kazuo Kuroki: regie.
Er zijn 3 films gevonden.

Ashita

1988 | Oorlogsfilm, Drama

Japan 1988. Oorlogsfilm van Kazuo Kuroki. Met o.a. Kaho Minami, Shiro Sato, Kaori Monoi, Atsuko Sendo en Arthur Kuroda.

Aan de vooravond dat de atoombom viel op Japan meenden velen dat hun land onkwetsbaar en onneembaar was. Ondanks de schaarste aan mannen (want die zaten aan het front) weet een vader in Nagasaki een echtgenoot voor zijn tweede dochter te vinden en op die legendarische en ogenschijnlijk rustige avond wordt de bruiloft gevierd. Als gasten zijn er een verpleegster, een zwangere vrouw, een jonge student in de medicijnen, die net zijn oproep voor de (front)dienst heeft ontvangen en een vriend van de schuchtere bruidegom, die Amerikaanse krijgsgevangenen moet administreren. Een sobere anti-oorlogsfilm naar het boek van Mitsuharu Innoue en aan het scenario werkten Masako Innoue en Juichiro Takechi met regisseur Kuroki mee.

Matsuri No Junbi

1975 | Erotiek

Japan 1975. Erotiek van Kazuo Kuroki. Met o.a. Jun Eto, Haruko Mabuchi, Hajime Hana, Jun Hamamura en Keiko Takeshita.

Een cynisch-erotische zedenkomedie die aantoont dat ook de Japanse adolescent nogal met seks begaan is. Hoewel als geheel een stuk lichtvoetiger dan de meeste Japanse films is het de grote verdienste van Kuroki het onderwerp niet te banaliseren of, zoals in recente Amerikaanse jongerenkomedies flagrant het geval is, op een onfrisse manier te exploiteren. De grillige visuele stijl van de film is bovendien constant verrassend en symboliseert speels de vervormde ervaringen van de hoofdrolspelers. Ook bekend als WARMING UP FOR THE FESTIVAL.

Ryoma Ansatsu

1974 | Drama, Thriller

Japan 1974. Drama van Kazuo Kuroki. Met o.a. Yoshi Harada, Renji Ishibashi, Rie Nakagawa, Yusaku Matsuda en Kaori Momoi.

De film gaat uit van een historisch feit: de moord op de politieke activist Ryoma Sakamoto op 15 november 1867. Sakamoto was een van de leidinggevende figuren in de strijd om de omverwerping van het shogunaat en het herstel van het keizerrijk, en zijn moordenaar werd, al naar gelang de bron, gesitueerd in het kamp van uiterst-rechts of de meerderheid, die zo een lastig politiek tegenstander uit de weg zag geruimd. De film is een nogal warrige reconstructie, moeilijk te volgen voor wie niet op de hoogte is van de getoonde feiten en hun politieke context. Ook bekend als THE ASSASSINATION OF RYOMA.