Frank Hagney: cast.
Er zijn 47 films gevonden.

Where the North Begins

1947 | Western

Verenigde Staten 1947. Western van Howard Bretherton. Met o.a. Russell Hayden, Jennifer Holt, Tris Coffin, Denver Pyle en Stephen Barclay.

Een sergeant van de Canadese Bereden Politie bestrijdt een bende dieven en moordenaars. In deze routinematige aflevering uit Haydens Mountie-serie is alleen het camerawerk van Benjamin Kline goed. Producent Carl Hittleman kon er, met het weinige geld dat voor deze western beschikbaar was, niet meer van maken. De film is er één uit een serie van vier Mountie-films.

Lone Rider in Law of the Saddle

1943 | Western

Verenigde Staten 1943. Western van Melville De Lay. Met o.a. Bob Livingstone, Al St. John, Betty Miles, Lane Chandler en John Elliott.

Livingstone maakt een einde aan de corrupte praktijken van sheriff Chandler die met zijn bende de omgeving terroriseert. Dit is de enige Lone Rider-western die niet door Sam Newfield werd geregisseerd. Deze aflevering doet niet onder voor de rest van de reeks.

Calling Wild Bill Elliott

1943 | Western

Verenigde Staten 1943. Western van Spencer Gordon Bennet. Met o.a. Bill Elliott, George 'Gabby' Hayes, Anne Jeffreys, Herbert Heyes en Buzzy Henry.

Dit is de eerste van een serie van 8 westerns, die Elliott zou maken voor Republic na zijn Columbia tijd. Bennet was op Elliotts verzoek zijn regisseur en het klikte. Het scenario van Luci Ward en Anthony Coldeway was nogal wazig, maar de actie was er niet minder om. Canutt zorgde voor de stunts en deed dat tot in de perfectie. Hij was tevens de double voor Elliott zelf. Henry was een vrij populaire kinderster in die tijd en speelde zelfs hoofdrollen als jongen in westerns en non-westerns. Later werd hij een beroemd en gewaardeerd stuntman.

Blazing Frontier

1943 | Western

Verenigde Staten 1943. Western van Sam Newfield. Met o.a. Buster Crabbe, Al St. John, Marjorie Manners, Milt Kibbee en I. Stanford Jolley.

De helden en een aantal spoorwegdetectives gaan een bende landrovers te lijf. Hoewel Crabbe in deze film nog steeds Billy the Kid heet, wordt deze aflevering uit zijn reeks gerekend tot de BILL CARSON-serie.

Billy The Kid in The Renegade

1943 | Western

Verenigde Staten 1943. Western van Sam Newfield. Met o.a. Buster Crabbe, Al St. John, Lois Ransom, Karl Hackett en Ray Bennett.

Zie: Billy the Kid-serie.

Tumbleweed Trail

1942 | Western

Verenigde Staten 1942. Western van Peter Stewart en Marjorie Manners. Met o.a. Bill 'Cowboy Rambler' Boyd, Art Davis, Lee Powell, Charles King en Karl Hackett.

In deze aflevering van de serie kan men op pijnlijke wijze vaststellen dat producer Sigmund Neufeld, broer van regisseur Sam Newfield, die hier het pseudoniem Stewart gebruikt, weigerde ook maar een cent uit te geven om de serie enige ruggegraat te geven. Er werden uit besparing geen stuntmensen gebruikt en daardoor moest Rockwell zich in elkaar laten slaan door Powell, die dat helemaal niet zag zitten. Lager kan men niet gaan. Zie: Frontier Marshals-serie.

Texas Man Hunt

1942 | Western

Verenigde Staten 1942. Western van Peter Stewart. Met o.a. Bill 'Cowboy Rambler' Boyd, Art Davis, Lee Powell, Eddie Phillips en Julie Duncan.

Dit is de eerste aflevering uit de serie en het trio krijgt te maken met nazi-spionnen. In die tijd waren ze in alle westernseries te vinden, in het scenario van William Lively was echter geen beweging te krijgen. Stewart was natuurlijk Sam Newfield, maar de hele serie door hield hij zijn pseudoniem. Zie Frontier Marshals-serie.

The Lone Rider in Ghost Town

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Sam Newfield. Met o.a. George Houston, Al St. John, Alaine Brandes, Budd Buster en Frank Hagney.

Geruchten over een spookstad, waar een bende outlaws haar verborgen schatten zou bewaken kunnen de Lone Rider niet afschrikken. Hij neemt een kijkje en houdt grote opruiming. In deze film speelt Buffalo Bill Jr. zijn laatste rol. Deze man, die van 1924 tot 1932 in bijna 40 westerns de hoofdrol speelde, trad daarna onder zijn eigen naam, Wilsey, op in vele B-rollen. In 1961 stierf hij, 65 jaar oud. Zie: Lone Rider-serie.

The Lone Rider Rides On

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Sam Newfield. Met o.a. George Houston, Al St. John, Hillary Brooke, Lee Powell en Buddy Roosevelt.

Dit is de eerste Lone Rider-film en met de terugkeer van Houston na 3 jaar in de western. Hier keert hij na 20 jaar terug om de moord op zijn ouders en broer te wreken. Wat hij niet weet is dat zijn broer (Powell) helemaal niet dood is maar door bandieten is grootgebracht. De PRC-studio liet vele bekende gezichten uit het genre voor deze eerste aflevering opdraven en met name Roosevelt is fijn om terug te zien. Vijftien jaar eerder was hij zelf een ster in zijn eigen western-serie. Zie: Lone Rider-serie.

The Lone Rider Fights Back

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Sam Newfield. Met o.a. George Houston, Al St. John, Dennis 'Smoky' Moore, Dorothy Short en Frank Hagney.

Dit is de 6e Lone Rider-western en hier doet Moore als Smoky zijn intrede; hij zou er de rest van de serie met Houston ook in blijven, om na de eerste Bob Livingstone-Lone Rider weer te verdwijnen. Het scenario van Joe O'Donnell geeft echter ook hier pure routine over ambtenaren die het allemaal met hun plicht niet zo nauw nemen - tot de Lone Rider komt. Zie: Lone Rider-serie.

The Lone Rider Crosses the Rio

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Sam Newfield. Met o.a. George Houston, Al St. John, Charles King, Jay Wilsey (Buffalo Bill Jr.) en Roquell Verrin.

De Lone Rider en Fuzzy komen in Mexico terecht en krijgen daar met een relatie tussen een jongen en een meisje te maken waar de vader van de jongen tegen is. De jongen wordt ontvoerd en ons duo krijgt de schuld. King is natuurlijk de werkelijke bandiet, maar het duurt even voordat het duo hem kan ontmaskeren. Houston zingt tussen de bedrijven door nog een paar liedjes. Zie: Lone Rider-serie.

Lone Rider Ambushed

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Sam Newfield. Met o.a. George Houston, Al St. John, Maxine Leslie, Frank Hagney en Jack Ingram.

Houston speelt in deze film de Lone Rider en een bandiet die op erewoord vrij is. De eerste ruilt met de tweede van identiteit en zo is de Lone Rider in staat een bende outlaws op te rollen. De film is erg onderhoudend met een scenario van Oliver Drake, die vele westerns schreef maar ook regisseerde.

Timber Stampede

1939 | Western

Verenigde Staten 1939. Western van David Howard. Met o.a. George O'Brien, Chill Wills, Marjorie Reynolds, Morgan Wallace en Guy Usher.

Een western, afgeladen met bekende gezichten uit het genre. O'Brien krijgt te maken met landrovers die aanvankelijk propagandasteun ondervinden van krantebezitster Reynolds. Die wordt verliefd op O'Brien en dan gaan ze samen de bende te lijf.

Windjammer

1937 | Drama

Verenigde Staten 1937. Drama van Ewing Scott. Met o.a. George O'Brien, Constance Worth, Gavin Gordon, William Hall en Stanley Blystone.

O'Brien, die ditmaal geen westernrol heeft, krijgt als hulp-officier van justitie te maken met een bende smokkelaars. Deze redelijk gemaakte film mist de gebruikelijke actie van O'Brien. David Howard, die het grootste deel van O'Briens westerns regisseerde, is de producer van de film.

Riders of the Dawn

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Robert N. Bradbury. Met o.a. Jack Randall, Peggy Keyes, Warner Richmond, George Cooper en James Sheridan.

In 1934 maakte Randall onder zijn werkelijke naam, Addison Randall, zijn filmdebuut in een bijrolletje. Met deze film begon zijn westernserie voor Monogram, waarvoor hij de naam 'Jack' aannam. De serie zou tot 1940 duren en 22 westerns omvatten. Bradbury produceerde de eerste drie, met Bert Longenecker als cameraman, Maurice Conn de volgende drie met Robert Cline voor het camerawerk. Toen deed Robert Tansey er acht, weer met Longenecker; eentje werd gemaakt door Lindsley Parsons en de laatste zeven door Harry Webb, met Edward Kull en William Hyer als cameramensen. Randall - geboren in 1906 - was een broer van Bob Livingstone - ook een westernster. Deze eerste film is goed: Randall is de marshal die een stad reinigt van het gespuis. Zeer goede actiescènes worden onderbroken door Randalls storende gezang. Na vijf westerns mocht Jack zijn mond houden: het kwam zijn serie ten goede.

Hollywood Cowboy

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Ewing Scott. Met o.a. George O'Brien, Cecilia Parker, Maude Eburne, Joe Caits en Frank Milan.

O'Brien is de westernster, onderweg naar een locatie van opname. Hij maakt in werkelijkheid waar - door bij een echte ranch-oorlog betrokken te raken - wat hij al in films doet. Kortom, de held van het witte doek is gewoon zichzelf. Dat alles gebracht op een ietwat humoristische wijze en je krijgt een redelijk produkt.

Wildcat Trooper

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Elmer Clifton. Met o.a. Kermit Maynard, Hobart Bosworth, Fuzzy Knight, Lois Wilde en Jim Thorpe.

Voor de held en zijn paard Rocky is er weer werk aan de winkel. In deze aflevering uit zijn mountie-serie krijgt Maynard te maken met een bont-oorlog tussen handelsposten. Bosworth blijkt de schurk te zijn die handig gebruik maakt van de onderlinge twisten. Een pretentieloze maar goede actie-western, naar het boek The Midnight Call van James Oliver Curwood.

Wild Horse Round-Up

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Alan James. Met o.a. Kermit Maynard, Betty Lloyd, Dickie Jones, John Merton en Frank Hagney.

Men wil de spoorlijn door een bepaalde vallei heen aanleggen. Een bende outlaws wil de daar wonende ranchers daarom van hun land verjagen. Maynard schiet Lloyd te hulp en de outlaws bijten in het stof. De spoorweg gaat door een andere vallei. Een onderhoudende western naar een verhaal van James Oliver Curwood, bewerkt door Joseph O'Donnell. Slecht werk van cameraman Arthur Reed. De door Hoot Gibson ontdekte jongensster, Jones, maakte een jaar eerder zijn debuut na als zesjarige in Hoots circus opgetreden te zijn. Disney gebruikte zijn stem in 1940 voor Pinocchio. In deze film is Jones negen jaar.

Valley of the Lawless

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Robert N. Bradbury. Met o.a. Johnny Mack Brown, Joyce Compton, George 'Gabby' Hayes, Dennis Moore en Bobby Nelson.

In deze redelijke actie-western moet Brown weer rust en orde brengen in de omgeving. Hayes - als 'Gabby' algemeen bekend uit de Roy Rogers-westerns - is hier eens niet de komiek: maar hij levert een redelijke acteerprestatie af. Moore acteerde nog onder de naam Denny Meadows - zijn ware naam. Regisseur Bradbury schreef ook het scenario.

Gun Grit

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van William Berke. Met o.a. Jack Perrin, Ethel Beck, David Sharpe, Roger Williams en Ralph Peters.

Deze matige western werd door Berke onder de naam Lester Williams geregisseerd. Hij probeerde actie te laten ontbranden, maar dat lukte slechts gedeeltelijk. Perrin is goed, aan hem ligt het niet. Zijn paard Starlight en de hond Braveheart spelen eveneens hun rol in deze western - de eerste uit een serie van vier die Jack voor Berke, ook producent, en de filmmaatschappij Atlantic zou maken.

Ghost Town Gold

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Joseph Kane. Met o.a. Bob Livingstone, Ray Corrigan, Max Terhurne, Kay Hughes en Yakima Canutt.

Terhurne doet zijn intrede in de serie voor de komische noten met zijn pop Elmer. Zie: Three Mesquiteers-serie.

Conflict

1936 | Drama

Verenigde Staten 1936. Drama van David Howard. Met o.a. John Wayne, Jean Rogers, Tommy Bupp, Eddie Borden en Ward Bond.

Wayne is een houthakker en een bokser. In dat laatste vak is hij,onder invloed van Bond, een oplichter geworden. Als Rogers in zijn leven komt, besluit hij het rechte pad op te gaan. Het blijft een matige vertoning.

Western Frontier

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Al Herman. Met o.a. Ken Maynard, Lucille Browne, Nora Lane, Robert (Buzzy) Henry en Frank Yaconelli.

Maynard en zijn paard Tarzan zijn goed op dreef in deze eerste film uit een serie van acht westerns die hij maakte in 1935/36 voor producent Larry Darmour en Columbia. Ze werden op deze na, geregisseerd door Spencer Bennet met James S.Brown en Herbert Kirkpatrick als cameralieden. Die deelden de serie keurig, maar knapten voor deze film samen het werk op: Maynard leverde zelf het verhaal dat door Nate Gatzert - de vaste scenarist van de serie - werd bewerkt. Als kinderen worden Maynard en zijn zus gescheiden door een Indianenoverval op pioniers. Maynard wordt door medepioniers groot gebracht, van zijn zuster hoort men niets. Tot een bende bandieten opduikt, aangevoerd door een jonge vrouw met blond haar (Lane).

Thunderbolt

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Stuart Paton. Met o.a. Kane Richmond, Bobby Nelson, Lobo, Lafe McKee en Wally West.

Deze belabberde western draait rond de hond Lobo, die hier Thunderbolt heet. Bandieten moorden en plunderen, en Richmond, de jeugdige Nelson én de hond moeten de problemen oplossen. Producer Samuel Krellberg maakte het zo goedkoop mogelijk zodat de film in feite beter niet gemaakt had kunnen worden. Jack Jevne schreef het scenario dat vol wreedheden zit, maar die komen door de matige regie evenmin uit de verf. De bandieten zijn nauwelijks geloofwaardig te noemen.

Honor of the Range

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Alan James. Met o.a. Ken Maynard, Cecilia Parker, Fred Kohler, Jack Rockwell en Frank Hagney.

Ken Maynard speelt een dubbelrol als een tweeling, waarvan de één sheriff is die achter zijn slechte broer aan zit. Nate Gatzert gaf dit gegeven een goede climax als Maynard en outlaw Fred Kohler het samen gaan uitvechten, maar daartussen zitten enkele onmogelijke dingen. Men wilde Kens paard Tarzan ook iets laten doen - want dat wilde het publiek nu eenmaal: alle cowboy-idolen hadden hun eigen paard. Ted McCord moest het allemaal opnemen en daarvoor soms vreemde capriolen uithalen, maar het eindprodukt is niet boven de middelmaat gekomen.

White Eagle

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Buck Jones, Barbara Weeks, Ward Bond, Robert Ellis en Jason Robards sr.

Jones is in deze routineuze western een Indiaan. Robards Sr. voerde in die tijd zijn achtervoegsel nog niet maar is wel de vader van de nu bekendere Robards. Thorpe is de bekende Indiaanse atleet over wie later zelfs een biografische film gemaakt zou worden met Burt Lancaster in de titelrol.

Ride Him, Cowboy

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Fred Allen. Met o.a. John Wayne, Ruth Hall, Henry B. Walthall, Harry Gribbon en Otis Harlan.

Een goede westerm. Wayne heeft voor het eerst een 'eigen' paard: Duke. Alle westernacteurs hadden een vast paard. Hier begint een lange reeks van westerns die zou duren tot aan 1939, toen Wayne een ster werd dankzij STAGECOACH. In deze film komt Wayne, zoals dat van een held verwacht wordt, mens en dier in nood te hulp. Het is een herverfilming van de Ken Maynard-western THE UNKNOWN CAVALIER uit 1926.

Sit Tight

1931 | Komedie, Sportfilm

Verenigde Staten 1931. Komedie van Lloyd Bacon. Met o.a. Joe E. Brown, Winnie Lightner, Paul Gregory, Claudie Dell en Hobart Bosworth.

In deze sportieve klucht is Brown, Jojo, de rokkenjagende assistent van sportclubeigenaresse Dr. Winnie O'Neil (Lightner). Zij is ook de manager van worstelaar Tom Weston (Gregory) en zij zet al haar geld op Tom als hij voor het wereldkampioenschap de ring in gaat. Tom is verloofd met Sally Dunlap (Dell). Vader Dunlap (Bosworth) wil dat Tom hoofd van de verkoop wordt in zijn bedrijf maar Tom is te trots om omhoog te vallen in een baantje dat hem met de kruiwagen wordt aangereikt. Vlak voor het beslissende gevecht laat vader Dunlap Tom ontvoeren en Winnie O'Neil zit flink in de bonen, want al haar centen staan op het spel. Jojo moet de nodige strapatzen uithalen voordat de film in een happy-end uitmondt. Joe E. Brown-vehikel dat speelt in het opkomende sport- en fitness milieu van de jaren 1930. Scenario van Rex Taylor en Camerawerk van William Rees. Een curiosum.

Fighting Caravans

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Otto Brower en David Burton. Met o.a. Gary Cooper, Lili Damita, Ernest Torrence, Fred Kohler en Tully Marshall.

Geweldige bezetting in deze opwindende, duur opgezette versie van de roman van Zane Gray. Cooper speelt Clint Belmet, een gids van een karavaan die de zwoele Damita het hof maakt. De climax, een aanval van indianen bij een oversteekplaats levert uitstekende actie op. Een groot deel van het filmmateriaal is nog een keer gebruikt in WAGON WHEELS (1934) en in talloze B-films.

Phantom of the West

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van D. Ross Lederman. Met o.a. Tom Tyler, William Desmond, Tom Santschi, Dorothy Gulliver en Joe Bonomo.

Serial in tien hoofdstukken. In deze matige western-serial wordt de vader van Tyler vermoord. Lanning wordt aangezien voor de dader en gevangengenomen. Hij weet te ontsnappen en laat Tyler een bericht na waarin hij verklaard onschuldig te zijn maar dat er zeven mannen in de stad zijn die weten wie de dader is. Tyler wordt geholpen door Lannings dochter, Gulliver. Er duikt een gemaskerde op die de stad terroriseert en die ook achter het raadsel wil komen. Mysterie genoeg, maar het werd door Lederman matig uitgewerkt.

Yeah! Oh

1929 | Komedie, Actiefilm

Verenigde Staten 1929. Komedie van Tay Garnett. Met o.a. Robert Armstrong, James Gleason, Zasu Pitts, Patricia Caron en Bud Fine.

In deze verrukkelijke komedie spelen Armstrong en Gleason twee zwervers die in een kamp van spoorwegarbeiders werken. Onderwerp van de film vormen hun romantische verwikkelingen met Pitts en Caron. De spitsvondige dialoog van de hand van Gleason is sprankelend en regisseur Garnett heeft gezorgd voor een goede knokpartij op het dak van een voortsnellende trein.

The Spieler

1929 | Drama

Verenigde Staten 1929. Drama van Tay Garnett. Met o.a. Alan Hale, Renée Adorée, Clyde Cook, Fred Kohler en Fred Warren.

Hale en Cook spelen de clown omwille van Adoree, die bedreigd wordt door de zwaargewicht Kohler. Ze vormen een paar apart in dit goed geregisseerde verhaal. Garnett schept spanning en sfeer en de fotografie van Arthur Miller is een pluspunt. De film heeft vaart, biedt onderhoudend amusement en is het aanzien waard. GB- titel: THE SPELLBINDER.

Vultures of the Sea

1928 | Avonturenfilm, Drama, Mysterie

Verenigde Staten 1928. Avonturenfilm van Richard Thorpe. Met o.a. Johnnie Walker, Shirley Mason, Tom Santschi, Boris Karloff en Frank Hagney.

Wyndham Gittens en William Burt schreven een uitstekende serial. Een man wordt op een boot vermoord, maar een onschuldige wordt voor de moord aangehouden. Zijn zoon gaat op de terugweg aan boord teneinde de ware dader te vinden en dat moet binnen 30 dagen, anders wordt zijn vader opgehangen. Nat Levine produceerde voor Mascot.

The Rawhide Kid

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Del Andrews. Met o.a. Hoot Gibson, Georgia Hale, Frank Hagney, William H. Strauss en Harry Todd.

Hagney speelt een grote man uit de stad, en Gibson is een knappe lastpost. Vooral bij paardenrennen, want dan weet hij het kampioenspaard van Hagney te verslaan. Tot Hagney Gibsons paard bij een kaartspel wint. Hij weigert het paard terug te kopen als Gibson weer geld heeft. Gibson steelt dan het paard. De beslissende dag komt: Hagney heeft zijn totale kapitaal ingezet op zijn paard, en hij geeft zijn mannen opdracht ervoor te zorgen dat Gibson niet aan de wedstrijd kan deel nemen. Peter B. Kyne leverde het verhaal en Isadore Bernstein bewerkte het.

The Glorious Trail

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Albert S. Rogell. Met o.a. Ken Maynard, Gladys McConnell, Frank Hagney, Les Bates en James Bradbury Jr..

Een western vol actie over de aanleg van een telegraaflijn dwars door de prairie, met voortdurende Indianen-aanvallen. De blanke schurk Hagney is de drijvende kracht achter die aanvallen en Maynard moet proberen de zaak tot een oplossing te brengen. Marion Jackson zorgde eens te meer voor een rol die Maynard op het lijf was geschreven en het paard Tarzan komt ook in actie. Het camerawerk is van Frank B. Good.

The Last Trail

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Lewis Seiler. Met o.a. Tom Mix, Carmelita Geraghty, William Davidson, Frank Hagney en Lee Shumway.

John Stone bewerkte deze tweede verfilming van het boek van Zane Grey. Mix is de man die Shumway en vrouw redt van een Indianenaanval. De laatste wordt later sheriff, heeft zijn zoon uit dankbaarheid naar Tom genoemd en de man krijgt te maken met een bende die postkoetsen overvalt. Tom komt te hulp bij een overval, maar Shumway sterft; hij vertrouwt zijn zoontje aan Tom toe. Dan volgt de climax, de grote confrontatie met de bende. Een uitstekende western waarin Mix zich kan uitleven. Actie genoeg, maar ook sentiment. Het vertrouwen dat ook het publiek in zijn westernheld had: de man aan wie je je kind kon toevertrouwen. Mix was een idool, vereerd door miljoenen over de hele wereld.

The Frontiersman

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Reginald Barker. Met o.a. Tim McCoy, Claire Windsor, Tom O'Brien, Russell Simpson en Lillian Leighton.

Kapitein McCoy wil in 1813 vrede sluiten met de Creek-Indianen. Maar het opperhoofd, Hagney, weigert en de strijd krijgt een dramatische climax.

The Two-Gun Man

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van David Kirkland. Met o.a. Fred Thomson, Olive Hasbrouck, Joseph Dowling, Sheldon Lewis en Frank Hagney.

Er is veel te doen voor de held en zijn paard Silver King. Er worden mensen gered, hij weet te voorkomen dat zijn vader zijn ranch op een smerige wijze kwijt raakt en moet een bende veedieven onschadelijk maken. De films van Thomson kenden actie en humor door elkaar, een beetje het midden houdend tussen de westerns van Tom Mix en Hoot Gibson, maar ze kwamen aan en Thomson verdiende in een paar jaar tijd 2,5 miljoen dollar. William Wing bewerkte het verhaal van Stewart Edward White, Ross Fisher was de cameraman met als assistent Jack Greenhalgh, de man die later als cameraman voor Sam Newfield bij tientallen westerns uit de jaren dertig en veertig van de partij zou zijn.

The Fighting Marine

1926 | Actiefilm

Verenigde Staten 1926. Actiefilm van Spencer Gordon Bennet. Met o.a. Gene Tunney, Walter Miller, Marjorie Gay, Virginia Vance en Frank Hagney.

Serial in tien hoofdstukken. Tunney accepteert de opdracht als lijfwacht te fungeren voor een Engelse dame die een mijn heeft geërfd in een westernstadje. Het testament bepaalt echter dat zij daar zes maanden moet blijven; als ze ook maar één dag ontbreekt verliest ze haar bezit en krijgen de mijnwerkers het. Bepaalde lieden zijn er dus in geïnteresseerd de dame weg te krijgen, maar Tunney grijpt steeds in. Frank Leon Smith schreef het scenario en Edward Snyder deed het camerawerk voor deze Pathé-serial.

Lone Hand Saunders

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van B. Reeves Eason. Met o.a. Fred Thomson, Bess Flowers, Billy Butts, Frank Hagney en Albert Priscoe.

De westerns van Thomson waren vaak anders dan andere; deze ook, maar wel goed. Een beetje sentiment en toch spannend. Thomson gebruikt nimmer zijn rechterhand, niemand weet waarom. Tot Thomson in de woestijn de kreupele jongen Butts vindt. Hij bekent hem dat hij chirurg is en dat zijn zuster tijdens een door hem uitgevoerde operatie is gestorven. Hij herwint zijn moed om de jongen te opereren. Ondertussen zit een groot aantal mensen achter hem aan omdat hij wordt aangezien voor een moordenaar en postkoets-overvaller. Hagney is de ware schurk en met een truc weten Thomson en Flowers hem tot een bekentenis te krijgen. Goed werk van Del Andrews, die het verhaal van Frank Clifton bewerkte, en van cameraman Ross Fisher. Alfred Werker was Breezy's assistent.

The Wild Bull's Lair

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Del Andrews. Met o.a. Fred Thomson, Catherine Bennett, Herbert Prior, Tom Carr en Frank Hagney.

Hagney als gefrustreerde Indiaan maakt problemen door vee te stelen van de ranchers. Thomson wordt naar het gebied gestuurd om de zaak uit te zoeken en de rust te herstellen. Marion Jackson bewerkte het verhaal van Frank M. Clifton. Ross Fisher was de cameraman en Alfred Werker de assistent-regisseur.

The Silent Stranger

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Albert Rogell. Met o.a. Fred Thomson, Hazel Keener, George Williams, Richard Hendrick en Frank Hagney.

Thomson in actie tegen een bende outlaws die voortdurend postzendingen overvalt. Een aardig punt in het scenario is, dat Thomson om geen aandacht te trekken voor een doofstomme speelt, tot de bende er niet langer in trapt. Marion Jackson bewerkte een verhaal van Stuart Heisler; Ross Fisher deed het camerawerk voor producent Harry Joe Brown.

The Mask of Lopez

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Albert Rogell. Met o.a. Fred Thomson, Wilfred Lucas, David Kirby, Hazel Keener en Frank Hagney.

Frederick Clifton Thomson werd in 1890 als zoon van een dominee geboren. Hij maakte zijn filmdebuut in THE LOVE LIGHT (zie daar voor zijn start) en startte hier zijn carri[KA2]ere als western-ster. Aanvankelijk werd er voor zijn serie een budget van 10000 dollar uitgetrokken. Na een paar films waardoor zijn ster sterk was gestegen, werd dat verviervoudigd. Harry Joe Brown produceerde zijn westerns aanvankelijk, de man die 30 jaar later met Randolph Scott zou werken. Cowboy Thomson is hier verliefd op ranch-eigenares Keener, komt erachter dat de voorman vee steelt en weet de bende op te rollen, waarna het meisje hem behoort. Marion Jackson was de scenariste en Ross Fisher de cameraman voor Monogram (niet dezelfde als de maatschappij uit de jaren dertig en veertig), die haar films liet distribueren door FBO.

The Fighting Sap

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Albert Rogell. Met o.a. Fred Thomson, Hazel Keener, Wilfred Lucas, Frank Hagney en George Williams.

Het gebruikelijke team van Rogell (die vaart hield in zijn westerns), bestaande uit scenariste Marion Jackson, cameraman Ross Fisher en producent Harry Joe Brown maakte alle acht Monogram-westerns van Thomson op de laatste na. Hier ligt Thomson overhoop met zijn vader, komt achter een komplot om een goudmijn in te pikken, weet de bende uit te schakelen, de hand van Keener te winnen en zich weer te verzoenen met pa. Routineus, maar goed gedaan.

The Dangerous Coward

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Albert Rogell. Met o.a. Fred Thomson, Hazel Keener, Frank Hagney, Andrew Arbuckle en David Kirby.

Cowboy Thomson is bokser, maar houdt ermee op als hij denkt zijn tegenstander ernstig verwond te hebben. De man deed echter alleen maar alsof. Marion Jackson schreef weer, Ross Fisher deed het camerawerk en Harry Joe Brown produceerde.

The Breed of the Border

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Harry Garson. Met o.a. Lefty Flynn, Dorothy Dwan, Louise Carver, Milton Ross en Frank Hagney.

Maurice B. `Lefty` Flynn (1893-1959) speelde onder zijn eigen naam vele bijrollen en als Lefty een aantal hoofdrollen in westerns, zoals deze, waarin hij achter de overvallers van een goudmijn aanzit. Paul Gangelin en Dorothy Arzner bewerkten het verhaal van William Dawson Hoffman. Henry Kruse en William Tuers waren de cameralieden.

Galloping Gallagher

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Albert Rogell. Met o.a. Fred Thomson, Hazel Keener, Frank Hagney, Nelson McDowell en Shorty Hendrix.

Thomson wordt tot sheriff benoemd en maakt korte metten met een bende outlaws waarvan de bankdirecteur de leider blijkt te zijn, uit wiens handen hij Keener redt. Een belangrijke rol is ingeruimd voor Thomsons paard Silver King, een prachtdier dat hij in 1920 had gekocht en zeer veel had bijgebracht. Het dier zou zijn baas overleven. Marion Jackson was de scenariste, Ross Fisher de cameraman en Harry Joe Brown de producent.