Harry Holman: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Shadows on the Sage

1942 | Western

Verenigde Staten 1942. Western van Les Orlebeck. Met o.a. Bob Steele, Tom Tyler, Jimmie Dodd, Cheryl Walker en Harry Holman.

Dodd werd de derde man in de serie, twee jaar eerder had hij pas zijn filmdebuut gemaakt op 30-jarige leeftijd. Schijnbaar werkte hij verfrissend, in ieder geval is deze aflevering een stuk spannender dan de laatste produkten uit de serie. Dew zou een jaar later door dezelfde maatschappij (Republic) tot westernster worden gebombardeerd. Zie: Three Mesquiteers-serie.

Our Daily Bread

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van King Vidor. Met o.a. Karen Morley, Tom Keene, John Qualen, Barbara Pepper en Addison Richards.

Dit depressiedrama, geroemd als een klassieker, is intrigerend wat betreft zijn boodschap van met-zijn-allen-de-handen-uit-de-mouwen-steken, maar gaat de mist in door een afgrijselijke vertolking van hoofdrolspeler Keene. De 'Irrigatiescène' aan het eind is niettemin gedenkwaardig.

The Phantom Thunderbolt

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Alan James. Met o.a. Ken Maynard, Frances Dade, Frank Rice, William Gould en Bob Kortman.

Een western die niet helemaal uit de verf komt. Alan James bewerkte het verhaal van Forrest Sheldon en Betty Burbridge over een cowboy die de vrede liefheeft en graag met rust gelaten wil worden. Hij wil gewoon met zijn geliefde paard Tarzan over de prairie rijden. Uiteindelijk voelt hij zich toch genoodzaakt een bende outlaws te bevechten. De spanning laat echter te wensen over. Ken Maynard, de regisseur en cameraman Jackson Rose doen het verder goed.

Silver Dollar

1932 | Biografie, Drama

Verenigde Staten 1932. Biografie van Alfred E. Green. Met o.a. Edward G. Robinson, Bebe Daniels, Aline MacMahon, Harry Holman en Lee Kohlmar.

Het ware verhaal over H.A.W. Tabor, een man die rijk geworden was door de zilverwinning en -handel in de vorm van een sleutelroman. Hij droeg zijn steentje bij aan de opbouw van het mijnwerkerskamp Denver tot een drukke metropool. Zo'n typisch Amerikaanse patriottische heldensage, waarbij je tranen in de ogen zou moeten krijgen, maar wat niet uit de verf gekomen is door weinig spirituele regie. Scenario van Carl Erickson en Harvey Thew. Camerawerk van James van Trees.

Doctor X

1932 | Horror, Sciencefiction

Verenigde Staten 1932. Horror van Michael Curtiz. Met o.a. Lionel Atwill, Fay Wray, Lee Tracy, Preston Foster en Arthur Edmund Carewe.

Een fraai geproduceerde (o.a. een adequaat geluidsspoor) en goed geregisseerde horror-thriller in klassieke stijl over een waanzinnige, kannibalistische wurger die zijn wandaden bij volle maan begaat en die door de politie tot in een laboratorium wordt gevolgd. De komische momenten, de relatief trage voortgang en de naïeve finale vormen de zwakke punten. Gefilmd in het eerste Technicolor-proces, waarin groen/bruin wat domineert. De afdeling Filmkunde van UCLA beschikt over de gerestaureerde versie in kleur die op de tv wordt vertoond. Ook circuleerden er talloze zwart-wit kopieën, die veelvuldig zijn gedraaid, waardoor er verwarring is ontstaan over het feit of de film in kleur of zwart-wit is. Het is dus van oorsprong kleur. Naar het toneelstuk van Howard W. Comstock en Allan C. Miller, bewerkt door Robert Tasker en Earl Baldwin. Achter de camera stonden Ray Rennahan en Richard Tower. Wie de film ruim zestig jaar later ziet, begrijpt dat het indertijd een sensatie geweest moet zijn.