Edda Seipel (1919-1993): cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Ödipussi

1988 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1988. Komedie van Vicco von Bülow. Met o.a. Evelyn Hamann, Vicco von Bülow, Katharina Brauren, Edda Seipel en Richard Lauffen.

De 56-jarige vrijgezel Paul Winkelmann woont nog bij zijn moeder. Als hij de therapeut Margarethe Tietze leert kennen en samen met haar op zakenreis vertrekt, legt zijn jaloerse moeder hem het vuur aan de schenen.

Frühlingssinfonie

1983 | Muziek

Duitsland 1983. Muziek van Peter Schamoni. Met o.a. Nastassja Kinski, Herbert Grönemeyer, Anja-Christine Preussler, Edda Seipel en Rolf Hoppe.

De geschiedenis van Robert Schumann van student tot een van de belangrijkste romantische componisten en zijn liefde voor de beroemde pianiste Clara Wieck, de dochter van zijn leermeester. Menselijk en muzikaal aansprekend portret naar echte bronnen met prima vertolkingen van Kinski en Hoppe in een zeer gedetailleerde film. Scenario van Peter Schamoni en Hans A. Neunzig. Camerawerk van Gerard Vandenberg.

Der Pfingstausflug

1979 | Komedie

Duitsland 1979. Komedie van Michael Günther. Met o.a. Elisabeth Bergner, Martin Held, Gaby Gasser, Edda Seipel en Dagmar Biener.

Een fijne rol van de inmiddels eenentachtigjarige Bergner als bewoonster van een bejaardenoord die er met Held tussenuit knijpt om een afspraakje voor de pinksterdagen na te komen, waarna beiden door de politie worden opgepakt en teruggebracht voordat ze hun bestemming bereiken.

Schonzeit für Füchse

1966 | Drama

Duitsland 1966. Drama van Peter Schamoni. Met o.a. Christian Doermer, Helmut Förnbacher, Monika Peitsch, Andrea Jonasson en Willy Birgel.

Twee vrienden in Düsseldorf anno 1920 zetten zich af tegen het kleinburgerdom, maar profiteren er wel van. Een gemakkelijke, domme film. Scenario van Günter Seuren.

Zwei Welten

1940 | Drama

Duitsland 1940. Drama van Gustaf Gründgens. Met o.a. Max Eckard, Joachim Brennecke, Paul Bildt, Berta Monnard en Hansi Wendler.

Romantiek en vriendschap tussen jongelui die bij het binnenhalen van de oogst moeten helpen. Een film, die tot heimelijk plezier van hen die Gründgens' geaardheid kenden, duidelijke homoseksuele toespelingen bevatte, ofschoon hij ongetwijfeld bedoeld was als nazi-propaganda.