Paula Jai Parker

Acteur

Paula Jai Parker is acteur.
Er zijn 8 films gevonden.

Hustle & Flow

2005 | Misdaad, Muziek, Drama

Verenigde Staten 2005. Misdaad van Craig Brewer. Met o.a. Terrence Howard, Anthony Anderson, Taryn Manning, Taraji P. Henson en Paula Jai Parker.

Djay (Howard), een dertiger uit een arme wijk in Memphis, is pooier. In tegenstelling tot wat in veel rapsongs wordt beweerd is dat een tamelijk troosteloze bezigheid, als hij dan ook hoort dat een jeugdvriend, inmiddels een beroemde rapper, naar de stad komt wil Djay hem een demo geven om het pooierbestaan te verruilen voor de muziek. Moet hij nog wel even een demo maken. Sterk drama, waarbij opvalt hoe het aanvankelijk onsympathieke personage wordt uitgebouwd. Ode aan de helende kracht van muziek. Sterk spel alom, Oscar voor het beste liedje.

My Baby's Daddy

2004 | Komedie

Verenigde Staten 2004. Komedie van Cheryl Dunye. Met o.a. Eddie Griffin, Anthony Anderson, Michael Imperioli, Paula Jai Parker en Joanna Bacalso.

Drie vrijgezellen die een appartement delen, maken toevallig op dezelfde dag hun vriendinnen zwanger. Lachen!

Woo

1998 | Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1998. Romantiek van Daisy von Scherler Mayer. Met o.a. Jada Pinkett Smith, Tommy Davidson, Duane Martin, Michael Ralph en Darrel M. Heath.

De grillige Woo (Smith) heeft het gehad met vriendjes. Om een of andere reden liepen haar relaties stuk. Haar huisgenoten (haar nichtjes) willen haar kwijt omdat ze steeds hinderlijk aanwezig is. Daarom arrangeren ze een ontmoeting met een astroloog die haar voorspelt dat ze de man van haar leven gaat ontmoeten. Anderzijds hebben ze Tim (Davidson) opgetrommeld, een stijve hark met een onbelangrijk baantje bij de rechtbank als haar blind date. Deze twee jongelui konden niet m[KA1]e[KA1]er van elkaar verschillen, maar aan het einde van de veelbewogen avond, vallen ze elkaar toch in de armen. Voor een formulefilm klinkt dit nog redelijk aannemelijk, maar hoed je voor het volgende, tenzij je het leuk vindt. Op het moment dat ze elkaar ontmoeten, beschuldigt Woo Tim dat hij maar in [KA1]e[KA1]en ding ge[KA3]interesseerd is; dan daagt ze hem uit en verleidt ze hem; als hij dan wat wil, scheldt ze hem de huid vol. Of: ze zitten in een Italiaans restaurant; Woo laat merken dat ze Italiaans spreekt, maar begint midden in de bestelling naar iemand te roepen die ze op straat ziet en kent; vervolgens klaagt ze over de plaats, waar ze zitten en trekt per ongeluk aan een koord waardoor het hele restaurant in de fik vliegt. Wat later is Tims gloednieuwe auto gestolen en Woo vindt het reuze leuk. De reeks van onleuke grappen zijn soms discriminerend (homo- en vrouwvijandig - geloof ons). Wie bij deze meent dat deze film niks is heeft absoluut gelijk. Hoofdrol Smith is enerzijds door regisseuse Von Scherler Mayer op het verkeerde been gezet en in de verkeerde richting geduwd, maar anderzijds is het zo dat zij te weinig talent heeft om de film echt te dragen en de kijker te boeien. Davidson die een ondankbare rol werd gegeven, krijgt niet de gelegenheid om er iets van te maken, maar zijn spel is een stuk beter dan dat van Smith. Het scenario is van David C. Johnson. Hij speelde niet alleen flink leentjebuur bij de succesfilms AFTER HOURS van Martin Scorcese uit 1985 en BANANAS van Woody Allen uit 1971, maar ook bij de weinig geslaagde film BLIND DATE van Blake Edwards uit 1987. Johnson is er er echter niet in geslaagd om al het goede te pikken en voor zwarten een soort kopie te maken, die in de roos schiet. Het is hem gelukt om een drie kwartier durende sitcom met materiaal voor een half uur te vullen en hij verklaart nooit waarom Woo zo heet. Het camerawerk is van Jean Lépine die Toronto liet doorgaan voor New York.

Why Do Fools Fall in Love?

1998 | Biografie, Muziek, Drama, Komedie

Verenigde Staten 1998. Biografie van Gregory Nava. Met o.a. Halle Berry, Vivica A. Fox, Lela Rochon, Larenz Tate en Paul Mazursky.

Het zwarte rockgroepje The Teenagers bestond uit de zangers Joe Negroni (Huertas), Garnes Sherman (Richards), Herman Santiago (Cruz), Jimmy Merchant (Young) en Frankie Lymon (Tate). In 1955 had de toen 13-jarige Frankie de song uit de titel geschreven, die in het jaar daarop in de Amerikaanse top tien terechtkwam. Het bezorgde de jongens een grote bundel greenbacks. Producent Morris Levy (Mazursky) ontfermde zich over hun toernee, liet hen optreden in de film ROCK, ROCK, ROCK van Will Price met Tuesday Weld en Chuck Berry. Hij ontfutselde Frankie de rechten van zijn song. De jongens steeg het succes naar de bol en Frankie was al heel gauw aan de hero[KA3]ine. Hij leerde Zola Taylor (Berry) kennen, een zangeresje uit het groepje The Platters. Het tweetal viel op elkaar, maar Zola hield het niet uit vanwege zijn hero[KA3]inezucht. Frankie bevindt zich daarna algauw in het gezelschap van winkeldievegge Elizabeth Waters (Fox), die wel even een niveautje lager is dan Zola. Zij had een hart voor Frankie; als hij op de b[KA3]uhne in elkaar zakt door overmatig drugsgebruik, wil zij hem naar een afkickcentrum sturen. Om het te betalen gaat ze tippelen, maar Frankie laat haar barsten. In L.A. ontmoet hij Zola opnieuw. Ze bezwijkt wederom, maar als Frankie in dienst moet, ontdekt zij niet alleen dat hij verdwenen is, maar ook dat haar bankrekening geplunderd is en haar huis een puinhoop. Als Frankie in de kazerne zit in Georgia, smeert hij hem zonder verlofpasje en verleidt de maagdelijke onderwijzeres Emira Eagle (Rochon) voordat de MP hem inrekent. Met Elizabeth en Emira was Frankie getrouwd en weer gescheiden, hoewel die laatste procedures tamelijk onduidelijk zijn. Met Zola was hij officieel getrouwd in L.A. Toen hij 25 jaar was stierf hij in 1968 aan een overdosis. In 1985 scoort Diana Ross opnieuw op de hitlijsten met Frankie's song 'Why Do Fools Fall in Love' en de verdiensten zijn enorm. Zola besluit een advocaat in de arm te nemen om als weduwe iets van de royalties te ontvangen en ontmoet op de rechtbank Elizabeth en Emira, die ieder een eigen beeld van Frankie optrekken in RASHOMON stijl. Hoewel de film er goed uitziet door het camerawerk van Ed Lachman, de soundtrack de originele songs bevat en de hoofdrollen niet slecht zijn, is het scenario van Tina Andrews veel te conventioneel en een vage, maar vooral rammelende beschrijving van het leven van een jong gestorven rockidool. Van de geslaagde bijrollen noemen we Mazursky als inhalige platenproducent. De makers hebben beoogd een zwarte FIRST WIVES CLUB te maken, maar zijn daar met bijna 12,5 miljoen dollar aan de kassa niet echt in geslaagd. Van het groepje stierf Garnes Sherman op 37-jarige leeftijd en Joe Negroni op 38-jarige leeftijd. Technicolor en Dolby Digtial/DTS/SDDS.

Always Outnumbered

1998 | Drama

Verenigde Staten 1998. Drama van Michael Apted. Met o.a. Laurence Fishburne, Bill Cobbs, Natalie Cole, Laurie Metcalf en Bill Nunn.

Walter Mosley bewerkte zijn korte verhalenbundel [KL]Always Outnumbered, Always Outgunned[KLE] tot scenario voor een film op de kabel. Hij was samen met hoofdrol Fishburne coproducent. Het is een sterk drama en gaat over Socrates Fortlow (Fishburne), een zware misdadiger die ooit gezeten had wegens moord en verkrachting. Socrates levert met zichzelf een heftig gevecht om zich te bevrijden van innerlijke demonen en probeert een normaal leven te leiden zonder zich agressief te gedragen. Armoede en de strijd om zich te handhaven in het moeilijke, asociale getto Watts in L.A. zetten hem constant onder druk, terwijl zijn strafblad niet direct bevorderlijk is bij het verkrijgen van werk. Het lukt hem echter om de kracht te vinden, zich waardig te gedragen en goede relaties te onderhouden met zijn naaste omgeving, w.o. zijn kameraad Right Burke (Cobbs) die op sterven ligt, hem enige wijsheid bijbrengt en hem zijn zegen geeft. Iula (Cole), de eigenaresse van een diner, behandelt hem als mens. Socrates moet voortdurend zijn driften leren bedwingen en begrijpen wat zijn plaats in de maatschappij is. Deze episodische film zit goed in elkaar, zodat de kijker een personage accepteert, dat hij normaal gesproken zou verwerpen. Daarbij speelt Fishburne de sterretjes van de hemel. Cole is de dochter van de broemde Nat King Cole. Het camerawerk is van John Bailey. Ook bekend als SOCRATES.

Sprung

1997 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1997. Komedie van Rusty Cundieff. Met o.a. Tisha Campbell-Martin, Rusty Cundieff, Paula Jai Parker, Joe Torry en John Witherspoon.

Veel te trage romantische komedie van Cundieff, die ook de mannelijke hoofdrol speelt en het scenario schreef samen met producent Darin Scott. Centraal staat het uitgaansleven van vier zwarte twintigers: gevoelige, schuchtere Montel (Cundieff), diens macho-gabber Clyde (Torry), secretaresse Brandy (Campbell) en haar sexy vriendin Adina (Parker). De titel - sprung -betekent in het slang 'het voor elkaar hebben' en 'bij elkaar intrekken'. Montel en Brandy zijn van plan dat te doen, terwijl hun respectievelijke vrienden Clyde en Adina alles in het werk stellen om dit te voorkomen. Het lukt, maar schuldgevoelens krijgen de overhand en opnieuw wordt er gecomplotteerd om het aangedane leed te verhelpen. De film sleept zich doelloos verder, terwijl de herhalingen zich opstapelen. Het hart zit op de juiste plaats maar het geheel heeft enkele elektrische stoten nodig om tot leven te komen. Het camerawerk is van Joao Fernandes. Goed voor een opbrengst van 7,5 miljoen dollar.

Riot

1997 | Drama

Verenigde Staten 1997. Drama van Galen Yuen, Alex Munoz, Richard Di Lello en David C. Johnson. Met o.a. Dante Basco, Luke Perry, Mario Van Peebles, Kieu Chinh en Mako.

Vanuit vier etnische perspectieven worden de gebeurtenissen rondom de rellen in LA in 1992 belicht. Met behulp van echte beelden van de onlusten creëerden de makers een aangrijpende schets van de verdeelde stad na de vrijspraak van de drie blanke agenten, die in 1991 de zwarte Rodney King molesteerden.

Friday

1995 | Komedie

Verenigde Staten 1995. Komedie van F. Gary Gray. Met o.a. Ice Cube, Chris Tucker, Nia Long, Tommy 'Tiny' Lister en John Witherspoon.

Een door de rapper Ice Cube en DJ Pooh geschreven duik in de Afro-Amerikaanse stoepcultuur (in de deuropening zitten en commentaar leveren op de buren en de omgeving), die nog eens opwarmt wat Boyz n the Hood naliet. Een 'komische' dag uit het leven van twee gabbers in L.A.: Craig (Ice Cube) wordt wakker, zijn beste vriend Smokey (Tucker) komt langs, vertelt over zijn plannen en Craig moet op zoek naar een nieuwe job. Ice Cube is wellicht de meest getalenteerde onder de rapper-acteurs, maar wat hier geboden wordt, samen met wat sociale commentaren, is allesbehalve subtiel. Een van de zeer smakeloze scènes uit de filmgeschiedenis wordt gespeeld door Witherspoon die als Mr. Jones, de zanikende vader van Craig, op de plee zit. Horsfold, als Mrs. Jones, Craigs zorgelijke moeder, krijgt niet veel kans haar ongerustheid te tonen. De film kent geen hoogtepunt, want Craigs enige waarneembare zorg bestaat erin niet neergeschoten te worden door voorbijrijdende bendeleden. Het camerawerk is van Gerry Lively.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Paula Jai Parker op televisie komt.

Reageer