John Costelloe: cast en montage.
Er zijn 5 films gevonden.

Kazaam

1996 | Familiefilm, Fantasy, Avonturenfilm, Komedie, Actiefilm

Verenigde Staten 1996. Familiefilm van Paul Michael Glaser. Met o.a. Shaquille O'Neal, Francis Capra, Ally Walker, James Achelon en John Costelloe.

Voor de twaalfjarige Max is het leven niet altijd een lolletje. Als hij op een dag weer eens achterna wordt gezeten door een paar vervelende kwajongens wordt hij uit de penarie geholpen door Kazaam (O'Neal), een boom van een kerel. Deze verschijning beweert een 3000 jaar oude geest te zijn die er is om Max te dienen door zijn drie grootste wensen te vervullen en dan te verdwijnen. Stervehikel voor basketbal-ster O'Neal. Merkwaardige mengeling van fantasie en rechttoe-rechtaan actie, waarin ook nog 'ns O'Neals rap-ambities aan de kijkers worden opgedrongen.

Enter Achilles

1996 | Muziek

Nederland 1996. Muziek van Clara van Gool. Met o.a. Ross Hounslow, David Emanuel, Juan Kruz Diaz de Garai Esanola, Jordi Cortes Molini en Gabriel Castillo.

Voor de twaalfjarige Max is het leven niet altijd een lolletje. Als hij op een dag weer eens achterna wordt gezeten door een paar vervelende kwajongens wordt hij uit de penarie geholpen door Kazaam (O'Neal), een boom van een kerel. Deze verschijning beweert een 3000 jaar oude geest te zijn die er is om Max te dienen door zijn drie grootste wensen te vervullen en dan te verdwijnen. Stervehikel voor basketbal-ster O'Neal. Merkwaardige mengeling van fantasie en rechttoe-rechtaan actie, waarin ook nog 'ns O'Neals rap-ambities aan de kijkers worden opgedrongen.

New York Undercover: School Ties

1994 | Misdaad

Verenigde Staten 1994. Misdaad van Arthur W. Forney. Met o.a. Malik Yoba, Michael DeLorenzo, Patti D'Arbanville, Fatima Faloye en Michael Michele.

Een nieuwe tv-serie over twee rechercheurs in burger in New York, de zwarte J.C. Williams (Yoba) en Eddie Torres (DeLorenzo), een Latino. We zien ze tijdens hun werk, tussen jonge autodieven en andere ontspoorden, en thuis, in hun priv[KA1]eleven. Ze geven om elkaar en om hun keiharde vrouwelijke chef (D`Arbanville- Quinn). In deze eerste aflevering beschuldigt een zeventien-jarig meisje (Garces) een rugbyspeler van een high-schoolteam van verkrachting. Scenariste Natalie Chaidez, Dick Wolf en Kevin Arkadie hebben een sterk groot stedendrama geschreven, met twee jonge agenten die als product van die stad toch het goede voorbeeld geven. Regisseur Forney en cameraman Edward J. Pei weten samen met de goede cast de juiste sfeer te treffen. Veel vaart, mede door de opzwepende muziek van Mtume. Gladys Knight speelt een nachtclubeigenares die regelmatig een song ten beste geeft. Een met hart gemaakte politieserie.

Who Do I Gotta Kill?

1992 | Misdaad, Komedie

Verenigde Staten 1992. Misdaad van Frank Rainone en Frank Rainone. Met o.a. Sandra Bullock, Steve Buscemi, John Costello, James Lorinz en Tony Darrow.

Schrijver van misdaadverhalen in spe Jimmy Corona (Lorinz) krijgt geen letter op papier, hij heeft schulden en in die situatie laat zijn vriendin Lori (Bullock) hem ook nog in de steek. Na mislukte zelfmoordpogingen weet hij hoe hij een goed manuscript moet schrijven, maar daarvoor moet hij wel enkele sc[KA2]ene`s in praktijk brengen. Het komt dus goed uit dat hij een familielid heeft, die in de maffia zit, zijn oom Tony Bando (Darrow). Deze film met een flauw scenario van hoofdrol Lorinz, Rocco Simonelli en regisseur Rainone is uitsluitend interessant voor de fans van de sympathieke Bullock, die hierin een kleine rol speelt. Het camerawerk is van Adam Kimmel. Ook bekend als ME AND THE MOB.

Billy Bathgate

1991 | Drama, Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1991. Drama van Robert Benton. Met o.a. Dustin Hoffman, Nicole Kidman, Loren Dean, Bruce Willis en Steven Hill.

Hoffman is de rijke, complexe gangster Dutch Schultz wiens macht begint te tanen. Zijn liefje is Kidman en Dean de jonge would-be gangster, die aan hem gelieerd raakt. Deze sfeervolle film is een getrouwe bewerking van de boeiende roman van E.L. Doctorow en werd tot scenario bewerkt door niemand minder dan Tom Stoppard. Geheel in de traditie van de grote gangsterfilms uit de periode waarin het verhaal speelt, 1930. Hoffman zonder make-up ziet er ouder uit dan zijn personage, maar is indrukwekkend; het is echter de zeer jonge Dean die de intrige opdrijft. Helaas gaat de film halverwege als een nachtkaars uit. Willis speelt een cameorolletje. Nestor Almendros schoot de plaatjes en de opvallende decors zijn van Patrizia von Brandenstein.