Robert Stolz: muziek.
Er zijn 46 films gevonden.

Wenn die kleinen Veilchen blühen

1968 | Muziek

Oostenrijk​/​​Duitsland 1968. Muziek van Hermann Lanske. Met o.a. Marianne Schönauer, Johannes Heesters, Eleonore Bauer, Theo Lingen en Rudolf Carl.

Hoewel een meisjespensionaat verboden terrein is voor jonge mannen komt de liefde er toch wel binnen! Een sprankelende tv-verfilming van Stolz` operette onder diens eigen muzikale leiding, waarin zowel de oude garde (Heesters, Lingen en Carl) als de jonge (Fritsch en Kraus) zich uitstekend weren.

Der Kongreß amüsiert sich

1966 | Komedie, Historische film

Australië​/​​Duitsland​/​​Frankrijk 1966. Komedie van Géza von Radványi. Met o.a. Lilli Palmer, Curd Jürgens, Paul Meurisse, Françoise Arnoul en Hannes Messemer.

Na Napoleons nederlaag komen staatshoofden en diplomaten in 1814 te Wenen bijeen voor de herverdeling van Europa. De Oostenrijkse kanselier Von Metternich probeert hen met feesten en aantrekkelijke dames gunstig te stemmen (en hun aandacht af te leiden van de spionnen van zijn geheime dienst). Deze officieuze en politiek-historisch exactere remake van Der Kongress tanzt lijkt niettemin op een operette waarin toevallig niet gezongen wordt, maar de grote internationale rolbezetting suggereert meer dan de schrijvers wisten op te brengen.

Traumrevue

1959 | Musical

Oostenrijk 1959. Musical van Eduard von Borsody. Met o.a. Waltraut Haas, Susi Nicoletti, Teddy Reno, Michael Cramer en Ingrid Wendl.

Een ijsrevue wordt een groot succes, dankzij de jonge garde die tegen de zin van de directie moderne elementen heeft ingebracht. De simpele intrige dient als voorwendsel om de opvoering van een ijsrevue te registreren. Robert Stolz componeerde er de muziek bij.

Im Prater blüh'n wieder die Bäume

1958 | Muziek

Oostenrijk 1958. Muziek van Hans Wolff. Met o.a. Johanna Matz, Gerhard Riedmann, Nina Sandt, Theo Lingen en Marte Harell.

Een prins wordt verliefd op een meisje van eenvoudige komaf, maar moet om politieke redenen van een huwelijk afzien. Een matte verfilming van het toneelstuk Die Sachertorte. Geza von Bolvary zou er beslist méér van hebben gemaakt. Stolz' befaamde 'Wienerlied', dat als titel fungeert, plus twee door hem voor deze film gecomponeerde melodieën zorgen in ieder geval voor nog wat Weense sfeer.

Die Deutschmeister

1955 | Musical

Oostenrijk 1955. Musical van Ernst Marischka. Met o.a. Romy Schneider, Magda Schneider, Siegfried Breuer jr, Hans Moser en Gretl Schörg.

Stanzi Hübner, een mooie jonge vrouw uit de Oostenrijkse provincie, vertrekt naar Wenen, waar ze in de bakkerij van haar tante gaat werken. Tijdens een parade ontmoet ze de charmante soldaat Wilhelm Jurek en voor beiden is het liefde op het eerste gezicht.

Komm zurück

1953 | Drama

Duitsland 1953. Drama van Alfred Braun. Met o.a. Winnie Markus, Rudolf Prack, Hans Stüwe, Rasma Ducat en Joachim Rake.

Jonge, ambitieuze organist Martin Larsen (Prack) wordt door zijn muziekuitgever Konrad Frisius (St[KA3]uwe) naar collega Vokrodt (Braun) in Parijs gestuurd. Hij raakt bij een diamantensmokkel betrokken, en duikt onder in het vreemdelingenlegioen om aan zijn arrestatie te ontkomen. Zijn verloofde, gymnastieklerares Sabine Viborg (Markus) laat zich ondertussen verleiden door Konrad, omdat men aanneemt dat Martin omgekomen is. Hoewel Sabine vurig van Martin hield, is zij bereid om met Konrad in het huwelijksbootje te stappen. Jaren later komt Martin weer boven water en hij wil Sabine heroveren. Zal het lukken? Een draak van een drama (scenario van Wolf Neumeister) dat bol staat van de plechtstatige, toneelmatige dialogen en met een aftandse moraal een onwaarachtig verhaal geloofwaardig tracht te maken. Bij het uitkomen al een mislukking en bijna een halve eeuw later nog altijd even onverteerbaar. Het camerawerk is van Bruno Stephan.

Kleine Melodie aus Wien

1948 | Muziek, Komedie

Oostenrijk 1948. Muziek van E.W. Emo. Met o.a. Paul Hörbiger, Herta Dolezal, Maria Andergast, Anni Rosar en Fritz Imhoff.

Wenen, kort na WO II. Een jonge weduwe met drie kinderen wordt ingekwartierd bij een muziekleraar door het huisvestingsbureau. Hij verandert onder invloed van de charmante dame van een kniesoor in een jaloerse aanbidder en uiteindelijk in een gelukkige echtgenoot. Sentimenteel, muzikaal blijspel met enige schildering van de tijdsgeest.

Une Nuit à Tabarin

1947 | Komedie, Musical

Frankrijk 1947. Komedie van Karl Lamac. Met o.a. Jacqueline Gauthier, Margo Lion, Denise Bosc, Janette Batti en Robert Dhéry.

Een vaag, onbelangrijk verhaaltje dient vooral om eenheid te brengen in de opeenvolgende nummers in de Parijse nachtclub Tabarin, beroemd in zijn tijd. Een middelmatige verfilming maar de film is het aanzien waard vooral dankzij de humor van Dhéry - hier alleen acteur - en de show in het café natuurlijk. Het is onbedoeld een documentaire over de showstijl van vlak na de oorlog geworden.

Spring Parade

1940 | Musical

Verenigde Staten 1940. Musical van Henry Koster. Met o.a. Deanna Durbin, Robert Cummings, Mischa Auer, Henry Stephenson en Butch and Buddy.

Een verrukkelijk niemendalletje, spelend in Oostenrijk, waar Durbin een romance heeft met Cummings die voor bakker Sakall werkt. Er wordt gedanst met de excentrieke Auer en natuurlijk gezongen. Voor deze nieuwe versie van FRŸJAHRSPARADE werden melodieën uit de oorspronkelijke versie gebruikt.

Zauber der Bohème

1937 | Muziek

Oostenrijk 1937. Muziek van Géza von Bolváry. Met o.a. Jan Kiepura, Marta Eggerth, Oskar Sima, Paul Kemp en Theo Lingen.

Een zangeres gaat aan dezelfde ziekte tenonder als de operaheldin die ze speelt. Niet alleen fragmenten uit Puccini's La Bohème, maar ook liederen van Robert Stolz voor het zangersechtpaar Eggerth-Kiepura. Aardige bijrollen van Kemp en Lingen.

Wiener Fiakerlied

1937 | Komedie

Oostenrijk 1937. Komedie van Hubert Marischka. Met o.a. Leo Slezak, Annie Rosar, Lizzi Holzschuh, Hans Holt en Rudolf Carl.

De problemen van een Weense koetsier met schulden lijken alleen maar bedacht te zijn om Slezak volop de gelegenheid te geven te schitteren met behulp van leuke dialogen en aardige liedjes van Robert Stolz.

Musik für Dich

1937 | Komedie

Oostenrijk 1937. Komedie van E.W. Emo. Met o.a. Magda Schneider, Fritz Imhoff, Hans Söhnker, Paul Kemp en Karl Skraup.

Een pleegkind wordt voor de zoon van een Amerikaanse miljonair gehouden. De film komt eigenlijk pas in de tweede helft een beetje op gang, maar er zijn aardige dialogen, vlotte liedjes van Robert Stolz en een heel leuke rol van Paul Kemp. Het scenario is van Hans Gustl Kernmayr en Georg Zoch. Het camerawerk is van Werner Brandes.

Millionäre

1937 | Komedie

Oostenrijk 1937. Komedie van Karl Heinz Martin. Met o.a. Friedl Czepa, Annie Rosar, Erika Glässner, Rudolf Carl en Wolf Albach-Retty.

Een vrouw verkeert in de veronderstelling een hoofdprijs gewonnen te hebben en haar man kan er niet toe komen haar de waarheid te vertellen. Soms wat traag, maar er zijn aardige regievondsten en een paar vlotte composities van Robert Stolz.

Husaren, heraus

1937 | Komedie

Duitsland 1937. Komedie van Georg Jacoby. Met o.a. Maria Andergast, Hans Holt, Rudolf Platte, Mady Rahl en Ralph Arthur Roberts.

Een vermogende vrouw, die bijna bankroet is gegaan door haar van muziek bezeten echtgenoot, ziet niet veel in een componerende luitenant als schoonzoon. De handeling verloopt wat stroef maar er zijn leuke momenten, een goede rol van Leo Slezak en vlotte muziek van Robert Stolz.

Die Austernlilli

1937 | Komedie, Muziek

Duitsland 1937. Komedie van E.W. Emo. Met o.a. Gusti Wolf, Hermann Thimig, Theo Lingen, Heinz Salfner en Oskar Sima.

Een zangeresje dat in een oesterrestaurant werkt wordt een revue-ster en verlooft zich met haar chef. Een vrolijke komedie met liedjes als 'Wenn jetzt der Richt'ge käm' van Stolz.

Wer zuletzt küsst...

1936 | Komedie

Oostenrijk 1936. Komedie van E.W. Emo. Met o.a. Liane Haid, Theo Lingen, Hans Moser, Annie Rosar en Susi Lanner.

Een jongeman, die verliefd is op de dochter van een grammofoonplatenfabrikant, wordt aangezien voor de vriend van een in het geheim getrouwde filmster. Een komedie die steunt op het komiekentrio Moser-Lingen-Rühmann en waarin bovendien liedjes van Robert Stolz voorkomen, waaronder Ungeküsst sollst du nicht schlafen gehn'. Onder een variatie daarop, UNGEKŸSST SOLL MAN NICHT SCHLAFEN GEHEN, wordt de film ook wel vertoond. Het scenario is van Fritz Koselka. Het camerawerk is van Harry Stradling.

Konfetti

1936 | Komedie

Oostenrijk 1936. Komedie van Hubert Marischka. Met o.a. Hans Moser, Richard Romanowsky, Leo Slezak, Friedl Czepa en Hans Holt.

Een verkoopstertje viert carnaval in een japon van de zaak en raakt in allerlei pijnlijke situaties verwikkeld. Met name de komieken krijgen vele kansen die ze ten volle benutten. De film bevat bovendien alleraardigste illustratieve muziek alsmede enkele schlagers, waaronder 'Oft genügt ein Gläschen Sekt', van Robert Stolz.

Herbstmanöver

1936 | Komedie

Duitsland 1936. Komedie van Georg Jacoby. Met o.a. Susi Lanner, Ida Wüst, Hans Söhnker, Leo Slezak en Ernst Dumcke.

De dochter en de zoon van twee buren die elkaar voortdurend om kleinigheden in de haren zitten, bewerkstelligen de verzoening en verloven zich. Een film met weinig handeling, maar met vele komische situaties. De zangfragmenten zijn wat uitgesponnen maar daar zit dan wel de bijna tot volkslied geworden compositie van Robert Stolz, 'Auf der Heide blühn die letzten Rosen', gezongen door Leo Slezak, bij!

Das Frauenparadies

1936 | Romantiek, Muziek

Oostenrijk 1936. Romantiek van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Leo Slezak, Georg Alexander, Hans Richter, Hortense Raky en Ivan Petrovich.

Een vliegenier die een modezaak erft voorkomt het faillissement van dit bedrijf. De voor de film gecomponeerde operette van Robert Stolz is vol afwisseling door Arthur Maria Rabenalt geregisseerd. Julius Horst en Karl Buda schreven het scenario.

Zirkus Saran

1935 | Drama

Oostenrijk 1935. Drama van E.W. Emo. Met o.a. Hans Moser, Georgia Holl, Leo Slezak, Rolf Wanka en Adele Sandrock.

Een clown houdt zijn beroep verborgen voor zijn dochter die op een kostschool zit, maar als ze er achter komt is haar genegenheid voor hem er niet minder om. Een film met dankbare rollen voor de acteurs van wie vooral Moser indruk maakt. De regie is wat ongelijkmatig, de muziek van Robert Stolz is heel plezierig.

Ich liebe alle Frauen

1935 | Muziek

Duitsland 1935. Muziek van Karl Lamac. Met o.a. Lien Deyers, Jan Kiepura, Paul Bildt, Fritz Imhoff en Margarete Kupfer.

De beroemde zanger Jan Moreno heeft een dubbelganger die in een delicatessenzaak werkt en daaruit vloeien heel wat verwikkelingen voort. Jan Kiepura speelt met veel plezier z'n dubbelrol en zingt het hoogste lied, o.a. 'Ob blond, ob braun, ich liebe alle Frau'n' van Robert Stolz. Een van de laatste Duitse films van de Nederlandse Lien Deyers.

Frühjahrsparade

1935 | Muziek

Duitsland​/​​Hongarije​/​​Oostenrijk 1935. Muziek van Géza von Bolváry. Met o.a. Paul Hörbiger, Franziska Gaal, Theo Lingen, Adele Sandrock en Hans Richter.

Hongaars meisje beproeft haar geluk in het Wenen van Keizer Franz Joseph en leert een Duitse militaire muzikant kennen.

Der Himmel auf Erden

1935 | Muziek

Oostenrijk 1935. Muziek van E.W. Emo. Met o.a. Heinz Rühmann, Hans Moser, Theo Lingen, Adele Sandrock en Hermann Thimig.

Een Heinz Rühmann-productie naar Julius Horst's toneelstuk over een componist die zijn schoonvader niet durft te bekennen dat hij walsen en schlagers schrijft. Het kapitaal voor een eigen boerenbedoeninkje steekt schoonzoonlief in een operetteproductie. Een Rühmann-film loopt altijd goed af. Georg Zoch schreef het scenario. Het camerawerk is van Bruno Timm.

Mein Herz ruft nach dir

1934 | Muziek

Duitsland 1934. Muziek van Carmine Gallone. Met o.a. Jan Kiepura, Marta Eggerth, Trude Hesterberg, Hilde Hildebrand en Paul Hörbiger.

Een operagezelschap dat failliet dreigt te gaan tracht een engagement in Monte Carlo te krijgen. Wanneer dat niet lukt treedt het met veel succes op het plein vóór het operatheater op en wordt dan toch aangenomen. Een voorbeeld van een geslaagde zang-, resp. zangersfilm, dank zij een prima scenario, temperamentvolle regie, een stralende Jan Kiepura, voortreffelijke bijrollen van Paul Hörbiger, Paul Kemp en Theo Lingen en de muziek van Robert Stolz en Werner Schmidt-Boecke.

Der Herr ohne Wohnung

1934 | Komedie

Oostenrijk 1934. Komedie van E.W. Emo. Met o.a. Paul Hörbiger, Hilde von Stolz, Hermann Thimig, Leo Slezak en Adele Sandrock.

Een secretaris komt aangeschoten in het huis van zijn baas terecht, waardoor diens vrouw van ontrouw wordt verdacht. Een overvloed van komische situaties en prima rollen zijn te zien in deze film, waarvan de regie af en toe wat traag is. De muziek van Robert Stolz is vlot.

Was Frauen Träumen

1933 | Komedie, Muziek

Duitsland 1933. Komedie van Géza von Bolváry. Met o.a. Gustav Fröhlich, Nora Gregor, Peter Lorre, Otto Wallburg en Kurt Horwitz.

De Robert Stolz-schlagers. `Ja, die Polizei, die hat die sch[KA3]onsten M[KA3]anner` en `Der Weg zu dir ist nie zu weit` geven een allercharmantste aanvulling op de spitse dialogen (Billy Wilders laatste scenario in Duitsland: zijn naam was dan ook al bij de première geschrapt) waarmee Fröhlich zijn liefde betuigt aan kleptomane Gregor.

Hochzeit am Wolfgangsee

1933 | Muziek

Duitsland 1933. Muziek van Hans Behrendt. Met o.a. Else Elster, Max Gülstorff, Hans Junkermann, Hansi Niese en Oskar Sima.

De eigenaar van een dorpshotel laat zich overhalen om in een Berlijnse revue op te treden maar ontdekt dat de stad niets voor hem is. Niet bijster origineel, maar onderhoudend, met mooie landschapsopnamen en liedjes van Robert Stolz.

Die Nacht der grossen Liebe

1933 | Drama

Duitsland 1933. Drama van Géza von Bolváry. Met o.a. Gustav Fröhlich, Jarmila Novotna, Ellen Frank, Christiane Grautoff en Walter Gross.

Een marineofficier wordt verliefd, maar wanneer de dochter van zijn geliefde op hèm verkikkerd raakt verdwijnt hij uit hun beider leven. Von Bolvary weet de ergste sentimentaliteit maar ternauwernood te vermijden, maar de mooie sopraan Jarmila Novotna geeft de muziek van Robert Stolz het volle pond.

Ich will nicht wissen wer du bist

1932 | Komedie, Muziek

Duitsland 1932. Komedie van Géza von Bolváry. Met o.a. Liane Haid, Gustav Fröhlich, Betty Bird, Max Gülstorff en Fritz Odemar.

Een verarmde graaf, die zijn brood als chauffeur verdient, ontmoet een meisje dat niet met een chauffeur maar wel met een verarmde graaf wil trouwen! Een vrolijke filmoperette met alleraardigste liedjes van Robert Stolz en prima rollen van Liane Haid en Gustav Fröhlich.

Ein Mann mit Herz

1932 | Muziek

Duitsland 1932. Muziek van Géza von Bolváry. Met o.a. Gustav Fröhlich, Gina Falckenberg, Erna Fentsch, Hans Schlenck en Beppo Benz.

Een bankbediende wordt verliefd op de dochter van zijn directeur zonder te weten wie zij is. Een goede filmoperette op muziek van Robert Stolz.

Ein Lied, ein Kuss, ein Mädel

1932 | Komedie

Duitsland 1932. Komedie van Géza von Bolváry. Met o.a. Marta Eggerth, Gustav Fröhlich, Fritz Grünbaum, Paul Morgan en Oskar Sima.

Een employé van een platenfirma wordt geacht met de vrouwelijke compagnon te trouwen, maar hij ziet meer in een verkoopstertje in een van de filialen. Van dit niet erg orgineel gegeven is toch nog een amusante film gebrouwen. De muziek van Robert Stolz en het eertijds befaamde orkest van Dajos Béla dragen daar veel toe bij.

Der Prinz von Arkadien

1932 | Avonturenfilm, Muziek

Oostenrijk 1932. Avonturenfilm van Karl Hartl. Met o.a. Willi Forst, Liane Haid, Hedwig Bleibtreu, Herbert Hübner en Ingeborg Grahn.

Een prins wordt afgezet en trouwt met een actrice. Typische Forst-Stolz-produktie.

Liebeskommando

1931 | Komedie

Duitsland 1931. Komedie van Géza von Bolváry. Met o.a. Dolly Haas, Gustav Fröhlich, Wilhelm Bendow, Harry Hardt en Mary Losseff.

Volgens de familietraditie moet Francesco Scanagatti soldaat worden maar hij voelt meer voor de muziek. Zijn zuster Antonia wordt in zijn plaats kadet. Dolly Haas is heel leuk in haar travestierol en Robert Stolz componeerde 'Ich möcht einmal wieder verliebt sein'.

In Wien hab' ich einmal ein Mädel geliebt

1931 | Romantiek

Duitsland 1931. Romantiek van Erich Schönfelder. Met o.a. Trude Hesterberg, Gretl Theimer, Ernst Verebes, Max Ehrlich en Hans Junkermann.

Een adellijke officier wordt verliefd op de dochter van een souffleur. Later is zij filmdiva en hij gigolo. De acteurs weten van het dunne verhaaltje nog iets te maken. De sfeer is af en toe, mede door de muziek van Robert Stolz en Fred Raymond, aardig getroffen.

Die Lustigen Weiber von Wien

1931 | Muziek

Duitsland 1931. Muziek van Géza von Bolváry. Met o.a. Paul Hörbiger, Willi Forst, Lee Parry, Irene Eisinger en Lilian Ellis.

De dochters van Hofrat Anselm Leitner verlaten het huis omdat ze het niet met hun a.s. tweede moeder kunnen vinden en vormen onder de naam 'Die lustigen Weiber von Wien' een revueballet. Forst en Parry als liefdespaar, Hörbiger als Hofrat en Sima als minister plus de muziek van Stolz zijn de ingrediënten voor een, door Von Bolvary vaardig gemixte, operettecocktail.

Der Raub der Mona Lisa

1931 | Komedie

Duitsland 1931. Komedie van Géza von Bolváry. Met o.a. Willi Forst, Gustaf Gründgens, Fritz Odemar, Paul Kemp en Trude von Molo.

Willi Forst steelt de Mona Lisa om indruk op Von Molo te maken. Als de dief wordt ontmaskerd, blijkt hij voor de Italianen een nationale held te zijn geworden.

Zwei Herzen im Dreivierteltakt

1930 | Muziek

Duitsland 1930. Muziek van Géza von Bolváry. Met o.a. Walter Janssen, Willi Forst, Oskar Karlweis, Gretl Theimer en Paul Hörbiger.

Von Bolvary's eerste geluidsfilm. Een rasechte, spitse filmoperette met muziek van Robert Stolz die zo populair werd, dat er ditmaal van de film een theaterbewerking werd gemaakt. Uiteraard gaat het over een componist en een mooi meisje dat hem inspireert.

Leutnant warst du einst bei den Husaren

1930 | Muziek

Duitsland 1930. Muziek van Manfred Noa. Met o.a. Mady Christians, Gustav Diessl, Georg Alexander, Max Ehrlich en Lotte Spira.

Een afgezette koningin sluit incognito vriendschap met de man die de leider blijkt te zijn van de revolutionairen die haar val hebben veroorzaakt. Een vrolijk operette-achtig verhaal met een titellied van Robert Stolz en met Mady Christians en Gustav Diessl als een uitstekend paar.

Hokuspokus

1930 | Komedie

Duitsland 1930. Komedie van Gustav Ucicky. Met o.a. Lilian Harvey, Willy Fritsch, Oskar Homolka, Gustaf Gründgens en Otto Wallburg.

Lilian Harvey moet terechtstaan omdat zij haar man vermoordde. Maar een verliefde student geeft zich tijdelijk voor de moordenaar uit, totdat alles is opgelost. Naar een toneelstuk van Curt Goetz. Twee nieuwe versies werden door lopende band-regisseur Kurt Hoffmann gemaakt.

Heute Nacht, eventuell

1930 | Komedie

Duitsland 1930. Komedie van E.W. Emo. Met o.a. Jenny Jugo, Siegfried Arno, Johannes Riemann, Fritz Schulz en Otto Wallburg.

Een man krijgt een voor zijn vrouw bestemd telegram in handen waarin ze voor 'Heute Nacht, eventuell' 2000 dollar krijgt aangeboden. 't Blijkt om een door haar in het geheim geschreven tekst van een liedje te gaan! De eerste geluidsfilm van Jenny Jugo viel door het onbenullige verhaaltje wat tegen, ondanks de vlotte regie. Robert Stolz componeerde een drietal aardige liedjes.

Ein Tango für dich

1930 | Muziek

Duitsland 1930. Muziek van Géza von Bolváry. Met o.a. Willi Forst, Paul Otto, Fee Malten, Oskar Karlweis en Ernst Verebes.

Mady Smith dweept met de stem van de zanger Maxim Merblanc zonder te weten dat hij haar onbekende vader is. Een prima rol van Forst als de ober die voor de zanger moet invallen. De indertijd befaamde Lewis Ruth Band en het niet minder beroemde tango-orkest van Juan Llossas werkten aan deze film mee. De melodieën van Stolz hebben uiteraard een belangrijk aandeel in deze vrolijke operettefilm.

Die Marquise von Pompadour

1930 | Muziek

Duitsland 1930. Muziek van Willi Wolff. Met o.a. Kurt Gerron, Anny Ahlers, Fritz Odemar, Ida Wüst en Irene Ambrus.

Lodewijk XV bevrijdt zich van zijn op Madame de Pompadour verliefde rivaal door hem tot gouverneur van een ver eiland te benoemen. Een goed geregisseerde filmoperette waarvoor maar liefst vier componisten de muziek hebben geschreven: Eduard Künneke, Rudolf Nelson, Robert Stolz en Alfred Strasser. Kurt Gerron is schitterend als Lodewijk XV.

Der Herr auf Bestellung

1930 | Muziek

Duitsland 1930. Muziek van Géza von Bolváry. Met o.a. Willi Forst, Paul Hörbiger, Else Elster, Trude Lieske en Elma Bulla.

Carry Clips, beroepsfeestredenaar, helpt een professor met een spraakgebrek. Forst als Clips en Hörbiger als de professor vormen een geweldig paar, waarmee Von Bolvary net zo goed raad weet als met de liedjes van Stolz.

Der Hampelmann

1930 | Muziek

Duitsland 1930. Muziek van E.W. Emo. Met o.a. Lien Deyers, Max Hansen, Paul Heidemann, S.Z. Sakall en Otto Wallburg.

Een nieuwe vinding: een sprekende pop inspireert de minnaar van een getrouwde vrouw om zich als zodanig bij haar te laten bezorgen. Haar man gooit de pop het raam uit, denkt een moord begaan te hebben en laat zijn vrouw vrij. Deze valt in de armen van haar minnaar, omdat niet hij maar de echte pop naar beneden gevallen is! Een vrolijke verfilming van de gelijknamige operette van Robert Stolz, waarin de Nederlandse Lien Deyers voortreffelijk wordt gesecondeerd door Max Hansen en Szöke Szakall.

Das Lied ist aus

1930 | Muziek

Duitsland 1930. Muziek van Géza von Bolváry. Met o.a. Liane Haid, Willi Forst, Hedwig Bleibtreu, Fritz Odemar en Otto Wallburg.

Een operettezangeres is verliefd op haar secretaris, die echter weigert zich aan haar te binden. Liane Haid en Willi Forst zijn prima in dit trieste verhaal, waarvoor Robert Stolz het beroemde 'Adieu, mein kleiner Gardeoffizier' componeerde.

Das Kabinet des Dr. Larifari

1930 | Komedie

Duitsland 1930. Komedie van Robert Wohlmuth. Met o.a. Max Hansen, Paul Morgan, Gerhard Dammann, Ellen Plessow en Else Reval.

Drie vrienden richten een filmmaatschappij op, maar eindigen na veel verwikkelingen zoals ze begonnen zijn: platzak in een café. Een parodie op de filmwereld, waarin aardige individuele typeringen niet voldoende in de hand zijn gehouden.