Véronique Parnet: montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Une semaine sur deux (et la moitié des vacances scolaires)

2009 | Drama

Frankrijk 2009. Drama van Ivan Calbérac. Met o.a. Mathilde Seigner, Bernard Campan, Bertille Chabert en Grégori Derangère.

Parijs, nazomer, tegenwoordige tijd. Voor de twaalfjarige Léa (Chabert) is het geen gewone terugkeer naar school: haar ouders zijn vers gescheiden. Nu woont ze de ene week bij mama, de andere bij papa, en de vakanties zijn eveneens in tweeën gescheurd. Best veel om te behappen voor een pubermeisje (en haar broertje). Helaas oogt, klinkt en voelt vrijwel alles in deze pastelkleurtjesfusie van romantische komedie en mild serieus opgroeimelodrama totaal onecht. Chabert is vooral een dotje zonder smetten, Campan en Seigner zoeken vergeefs naar substantie in een wegwaaiscenario.

À la folie... pas du tout

2002 | Romantiek, Thriller, Mysterie, Drama

Frankrijk 2002. Romantiek van Laetitia Colombani. Met o.a. Audrey Tautou, Samuel Le Bihan, Isabelle Carré, Sophie Guillemin en Clément Sibony.

Deze romantische thriller kwam een jaar na Tautou's doorbraak als het lieftallige feetje Amélie. Die context geeft haar hoofdrol een interessante dimensie: Angélique, een kunstacademiestudente die een moeizame affaire heeft met een getrouwde arts, lijkt in eerste instantie al net zo'n zonnig typje. Het is echter zeer de vraag of die waarneming klopt. Debuterend regisseur/scenarist Colombani speelt een onderhoudend spel met verwachtingen en conventies, maar zodra de clou duidelijk is, wordt het originele uitgangspunt al gauw wat geforceerd.

Beaumarchais l'insolent

1996 | Historische film, Komedie

Frankrijk 1996. Historische film van Edouard Molinaro. Met o.a. Fabrice Luchini, Manuel Blanc, Sandrine Kiberlain, Michel Serrault en Michel Piccoli.

Het turbulente leven van de Parijse societyschrik, entrepreneur en schrijver Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais (1732-1799) is een schelmenroman tjokvol woordduels, valkuilen en rake pointes. Luchini, in cinema en theater dé pleitbezorger der klassieke Franse letteren, was dan ook de ideale keuze voor de titelrol in deze even 'talige' als dynamische filmbiografie. Met veel zin voor theater werkt de aristocraat annex revolutionair zich steeds in de nesten, om zich daar telkens toch ook weer uit te redden. Scenario wortelt in toneelstuk van Sacha Guitry, zelf een romaneske figuur die taalvirtuositeit niet vreemd was. Schatkamer van knipogen en leuke bijrollen.