Joe Alex: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Les Trois cousines

1947 | Komedie

Frankrijk 1947. Komedie van Jacques Daniel-Norman. Met o.a. Rellys, Andrex, Roland Armontel, Lysiane Rey en Marie Bizet.

Claude moet met een van zijn drie nichtjes trouwen om een grote erfenis te krijgen maar hij kan niet besluiten omdat hij van geen van drieën houdt. Wie zal hem krijgen? We hoeven niet te zoeken: er is een vierde nichtje dat onverwacht langskomt van wie hij houdt! Van dit zeer magere verhaal heeft Daniel-Norman een langdradige en bovendien onbenullige film gemaakt om de populaire acteur Rellys in het zonnetje te zetten.

Naples au baiser de feu

1936 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1936. Drama van Augusto Genina. Met o.a. Viviane Romance, Tino Rossi, Michel Simon, Mireille Balin en Marcel Dalio.

Een avonturierster zoekt in Napels clandestien toevlucht bij een kerkorganist en verleidt niet alleen hem, maar ook zijn zingende vriend, die al degelijk verloofd is. Zowel tussen de verloofden als de beide vrienden dreigt alles mis te gaan, tot de vrouw afreist om elders haar heil te zoeken. Dit vooroorlogs succes heeft de jaren niet doorstaan en komt nu vooral belachelijk over. Ook het weerzien met de idolen van weleer roept overwegend vraagtekens op over de redenen van hun succes.

Rapt

1933 | Drama

Frankrijk​/​​Zwitserland 1933. Drama van Dimitri Kirsanoff. Met o.a. Geymond Vital, Nadia Sibirskaïa, Lucas Gridoux, Auguste Bovério en Dyk Rudens.

Trouwe bewerking van de sombere roman [KL]La s[KA1]eparation des races[KLE] van Ramuz. Die wordt er niet slechter op dankzij het talent van de van oorsprong Russische regisseur Kirsanoff (het begin van zijn carri[KA2]ere was heel wat sprankelender dan het einde), de muziek van Honegger, het scenario van Benjamin Fondane en Stefan Markus en een tegelijk zeer geloofwaardige en nuchtere vertolking. Volgens Herv[KA1]e Dumont vertegenwoordigt Rapt vijf bijzondere eigenschappen die hem onderscheiden van de rest: eerste bewerking van Ramuz voor het witte doek; internationaal team met een sterk Slavisch aandeel; subtiel gebruik van de tweetaligheid in de begintijd van de geluidsfilm (ieder spreekt zijn eigen taal); muzikale compositie; en suggestieve stijl verwant aan de esthetica van de stomme film. Voeg daar nog aan toe de invloed van de montage, het zoeken naar zowel akoestisch als visueel tegenwicht, de betoverende werking die de beelden hebben en zie daar: de eerste grote Franstalige Zwitserse film in de filmgeschiedenis.