Agostina Belli

Acteur

Agostina Belli is acteur.
Er zijn 40 films gevonden.

Mais qui a tué Harry?

1989 | Mysterie, Misdaad

Frankrijk 1989. Mysterie van Jean Sagols. Met o.a. Agostina Belli, Marc Adjadj, Christian Rauth, Eddie Constantine en Jean Barney.

De drie medewerkers van het reisbureau moeten een reis naar Marseille organiseren, de geboortestad van een Amerikaanse miljardaire. De reis verloopt uitermate onrustig. De televisieregisseur die de opdracht voor deze film kreeg, heeft de titel van een film van Hitchcock gejat, hetgeen streng verboden zou moeten zijn. Voor het overige is het het bekende snel in elkaar gedraaide lopende band-vermaak.

L'agence

1989 | Komedie

Frankrijk 1989. Komedie van Jean Sagols. Met o.a. Agostina Belli, Marc Adadj, Christian Rauth, Clément Michu en Pierre Vanek.

De gebeurtenissen in een Parijs` reisbureau. Een grappige toon maar flauwe situaties (bijvoorbeeld: een notabel die met zijn minnares voor een onopvallend verblijf naar de provincie wil, terwijl zijn vrouw in het buitenland is) en weinig goede ideeën. Dit alles uitgesmeerd over een serie, die er alleen zo nu en dan in slaagt haar bescheiden ambitie na te komen, vermaak te bieden.

Una Donna da scoprire

1987 | Drama, Romantiek

Italië 1987. Drama van Riccardo Sesani. Met o.a. Marina Suma, Jean Marie Marion, Antonio Marsina en Agostina Belli.

Een mooie en geslaagde zangeres die zelfvertrouwen mist en naar echte liefde verlangt, wordt door haar manager uitgebuit. Dan leert ze een fotograaf kennen; ze worden verliefd op elkaar maar haar manager wil haar niet kwijt. Ze verlaat haar minnaar en raakt aan de drank. Ten slotte vindt ze de kracht om in opstand te komen maar aan het eind slaat het noodlot toe. Geloofwaardig spel van Suma. Engelse titel: A WOMAN TO DISCOVER.

Soldati - 365 all'alba

1987 | Drama

Italië 1987. Drama van Marco Risi. Met o.a. Claudio Amendola, Massimo Dapporto, Agostina Belli, Ivo Garrani en Claudio Botosso.

Een film over de gebruikelijke conflicten in de kazerne tussen een sergeant en nieuwe rekruten en over de verveling en frustratie die bijna alle jonge Italianen tijdens hun één jaar durende dienstplicht meemaken. De film biedt niets nieuws en sleept zich voort, alleen het professionele camerawerk van Giuseppe Berardini is een pluspunt.

Hermano del espacio

1987 | Sciencefiction

Spanje/Italië 1987. Sciencefiction van Roy Garret. Met o.a. Martin Balsam, Agostina Belli, Silvia Tortosa en William Berger.

Nadat zijn ruimteschip op de aarde is neergestort, legt een buitenaards wezen vriendschappelijk contact met een blinde vrouw die over paranormale gaven beschikt. Een vreselijk wanprodukt. Slechts één ding is vermeldenswaard en dat is de altijd plezierige aanwezigheid van Agostina Belli.

Un Amour interdit

1984 | Drama

Frankrijk 1984. Drama van Jean-Pierre Dougnac. Met o.a. Brigitte Fossey, Fernando Rey, Saverio Marconi, Agostina Belli en Emmanuelle Béart.

Met zijn eerste film heeft Jean-Pierre Dougnac zich meteen in het diepe gestort door een bewerking zonder enige dialoog of uitleg te maken van L'enfant trouvé van Heinrich von Kleist. Hij heeft het er slecht van afgebracht, ook al respecteert hij het boek volledig. Het is hem niet gelukt de waanzinnigheid en redeloosheid van het boek in de film te verwerken ondanks, of misschien dankzij, een sterk zoeken naar originaliteit. De kijker ziet een opeenvolging van toneelachtige scènes waarin alsmaar gesproken wordt. Het resultaat is slechts een historische kostuumfilm.

Vai avanti tu che mi vien da ridere

1982 | Komedie

Italië 1982. Komedie van Giulio Capitani. Met o.a. Lino Banfi, Agostina Belli, Nando Paone en Chris Avram.

Een politiecommissaris valt het leven zwaar. Zijn vrouw verlaat hem en hij heeft de pech dat hij zijn verblijf moet delen met een travestiet die getuige is geweest van een moord en dus bescherming behoeft. Af en toe stevig lachen, maar veel bijzonders is er niet te zien, afgezien van Belli.

Manaos

1980 | Actiefilm, Avonturenfilm

Spanje/Mexico/Italië/Venezuela 1980. Actiefilm van Alberto Vazquez Figueroa. Met o.a. Fabio Testi, Agostina Belli, Jorge Rivero, Andres Garcia en Florinda Bolkan.

Gebaseerd op de gelijknamige roman van de regisseur zelf. Speelt zich af in het negentiende-eeuwse Brazilië. Een maximum aan avonturen met als gevolg dat er eigenlijk geen sprake is van een plot of karakterontwikkeling; zelfs de meest elementaire punten van het verhaal worden niet uitgelegd. Vagelijk kan eruit opgemaakt worden dat het gaat om een opstand van buitenlanders op een rubberplantage en hun vluchtpogingen. Slecht spel en een matig script. Alleen leuk voor wie van seks en geweld houdt.

The Chosen

1978 | Horror

Verenigd Koninkrijk 1978. Horror van Alberto De Martino. Met o.a. Simon Ward, Agostina Belli en Kirk Douglas.

Gebaseerd op de gelijknamige roman van de regisseur zelf. Speelt zich af in het negentiende-eeuwse Brazilië. Een maximum aan avonturen met als gevolg dat er eigenlijk geen sprake is van een plot of karakterontwikkeling; zelfs de meest elementaire punten van het verhaal worden niet uitgelegd. Vagelijk kan eruit opgemaakt worden dat het gaat om een opstand van buitenlanders op een rubberplantage en hun vluchtpogingen. Slecht spel en een matig script. Alleen leuk voor wie van seks en geweld houdt.

L' Enfant de nuit

1978 | Drama, Mysterie

Frankrijk/Italië 1978. Drama van Sergio Gobbi. Met o.a. Agostina Belli, Stefano Satta Flores, Jean-Claude Bouillon, Sergino Gobbi en Antonio Cantafora.

Een jonge vrouw, wier zoontje is gestorven, krijgt in haar bergchalet regelmatig bezoek van een geheimzinnig jochie dat uit een weeshuis weggelopen schijnt te zijn en overnacht op het kerkhof. Omdat niemand anders hem ooit heeft gezien, wordt er aan haar verstand getwijfeld. Deze poging tot psychothriller faalt door modieus decoratieve vormgeving die méér aandacht geeft aan de weelderige omgeving en interieurs dan aan de mensen, zodat de acteurs in een overnadrukkelijk scenario geen kant op kunnen.

Un taxi mauve

1977 | Drama, Romantiek

Frankrijk/Italië 1977. Drama van Yves Boisset. Met o.a. Charlotte Rampling, Philippe Noiret, Peter Ustinov, Agostina Belli en Edward Albert.

Om verschillende redenen hebben mensen van diverse nationaliteit de eenzaamheid van het Ierse platteland gekozen, waar hun wegen zich kruisen met romantische en bijna tragische gevolgen en als uiteindelijk resultaat nieuwe realiteitszin en levensmoed. Deze Engels gesproken film mist romantische bevlogenheid om de romanstof van Michel Déon echt recht te doen, al compenseren landschapsfotografie en muziek dat heel effectief. De sterbezetting combineert en contrasteert goed, maar de afzonderlijke rollen zijn schetsmatig uitgewerkt.

The Purple Taxi

1977 |

1977. Yves Boisset. Met o.a. Agostina Belli, Peter Ustinov, Charlotte Rampling, Fred Astaire en Philippe Noiret.

Om verschillende redenen hebben mensen van diverse nationaliteit de eenzaamheid van het Ierse platteland gekozen, waar hun wegen zich kruisen met romantische en bijna tragische gevolgen en als uiteindelijk resultaat nieuwe realiteitszin en levensmoed. Deze Engels gesproken film mist romantische bevlogenheid om de romanstof van Michel Déon echt recht te doen, al compenseren landschapsfotografie en muziek dat heel effectief. De sterbezetting combineert en contrasteert goed, maar de afzonderlijke rollen zijn schetsmatig uitgewerkt.

San Babila: 20 Q.

1977 | Drama, Documentaire

Italië 1977. Drama van Carlo Lizzani.

Een viertal neo-fascistische jongeren pleegt een bomaanslag op een vakbondsgebouw in Milaan en laat dit vandalisme escaleren tot het doden van een man, die op het San Babila-plein politieke pamfletten verkoopt. Daarnaast verwonden ze 's mans vriendin. Getuigen zien passief toe en pas na een uur wordt hulp geboden aan het bloedende meisje. Documentaire reconstructie van een ware gebeurtenis in de stijl van het vroegere neo-realisme. De handeling verloopt volgens een politierapport en blijft daardoor erg aan de oppervlakkige kant. De informatie is ook te beperkt om de bewust opengelaten vraag of het een toevallig incident betreft of een symptomatisch verschijnsel méér te laten zijn dan alleen een vraag. De film kwam tot stand door inzet van een aantal amateurspelers.

Holocaust 2000

1977 | Horror, Thriller

Italië/Verenigd Koninkrijk 1977. Horror van Alberto De Martino. Met o.a. Kirk Douglas, Simon Ward, Agostina Belli, Anthony Quayle en Virginia McKenna.

Een kern-geleerde ontdekt dat zijn zoon de nieuwe antichrist is, die via een reeks kernexplosies de mensheid wil vernietigen in het jaar 2000. Deze [KL]exploitation[KLE]-variant op THE OMEN heeft trucages en effecten boven het (Italiaanse) gemiddelde, maar de uiteenlopende accenten van de internationale rolbezetting maken de personages weinig geloofwaardig. De discussies over ecologie en toepassing van kernenergie zijn oppervlakkige franje en de spectaculaire scènes worden teniet gedaan door een 'symbolisch' open einde. Ook bekend als THE CHOSEN en RAIN OF FIRE.

Doppio delitto

1977 | Thriller

Italië 1977. Thriller van Steno. Met o.a. Marcello Mastroianni, Agostina Belli, Ursula Andress, Jean-Claude Brialy en Peter Ustinov.

De dood van een aristocraat en een elektrici[KA3]en in een oude villa tijdens een hevig onweer lijkt op een noodlottig ongeval. De politie-inspecteur echter vermoedt een dubbele misdaad, waarbij een erfeniskwestie de aanleiding blijkt. Het vernuftige misdaadscenario en de sterke rolbezetting (hoewel stereotiep gebruikt) helpen de middelmatige regisseur zichzelf te overtreffen, al laat hij het in de verrassende ontknopingsscène danig afweten.

Carasposa

1977 | Komedie

Italië 1977. Komedie van Pasquale Festa Campanile. Met o.a. Johnny Dorelli, Agostina Belli, Enzo Cannavale, Mario Pilar en Lina Volonghi.

Na vijf jaar gevangenisverblijf ontdekt een dief dat zijn vrouw samenwoont met een taxichauffeur. Hij bespiedt haar vanuit de woning van een buurvrouw en wordt haar stiekeme minnaar tot hij zijn vrouw definitief terugverovert. Deze merkwaardige komedie is gefilmd met visuele melancholie in een grauw verregend Milaan en laat de hoofdpersoon ondanks zijn charme een onbetrouwbaar en doortrapt sujet blijven die zijn vrouw zelfs bijna het slachtoffer laat worden van een groepsverkrachting. Te oppervlakkig voor een serieuze film wordt hij als komedie-met-happy-end gevoelloos en averechts, met stuitende momenten.

Cara sposa

1977 | Komedie

Italië 1977. Komedie van Pasquale Festa Campanile. Met o.a. Johnny Dorelli en Agostina Belli.

Ongewoon verhaal over een man die net uit de gevangenis komt en ontdekt dat zijn vrouw een verhouding heeft met een taxichauffeur. Jaloers als hij is, stelt hij alles in het werk om haar terug te winnen. Een komedie die, zoals dat hoort, goed eindigt.

Telefoni bianchi

1976 | Komedie

Italië 1976. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Vittorio Gassman, Ugo Tognazzi, Agostina Belli en William Berger.

Het Venetiaanse kamermeisje Marcella leeft in Rome als prostituee totdat ze dankzij Mussolini in de filmstad Cinecita belandt, waar zij zich ontpopt tot een filmdiva. Diep in haar hart verlangt zij echter naar haar verloofde Roberto, een eenvoudige vishandelaar

Le grand escogriffe

1976 | Komedie, Drama

Frankrijk/Italië 1976. Komedie van Claude Pinoteau. Met o.a. Yves Montand, Claude Brasseur, Agostina Belli, Valentina Cortese en Aldo Maccione.

Een oplichter met vernuftige ideeën die in de praktijk vaak misgaan, wil de baby van een miljonairsechtpaar kidnappen en strikt een oude makker en een werkeloze actrice om voor de ouders door te gaan. De te verwachten fantasierijkheid van Montand blijkt niet uit het scenario, zodat hij en zijn partners zich overmatig moeten uitsloven om de film een schijn van luchtigheid te geven. Regisseur Pinoteau is in andere genres meestal veel beter op dreef. Michel Audiard en de regisseur bewerkten de roman van Rennie Airth tot scenario. Jean Collomb deed het camerawerk.

Le jeu avec le feu

1975 | Erotiek, Misdaad

Italië/Frankrijk 1975. Erotiek van Alain Robbe-Grillet. Met o.a. Jean-Louis Trintignant, Philippe Noiret, Anicée Alvina, Agostina Belli en Serge Marquand.

Als filmmaker is de romanschrijver Robbe-Grillet een gekunstelde en verdorven prutser, die onder het voorwendsel van speelsheid pornofilms maakt voor intellectuelen of wie daarvoor doorgaat. Dat wordt bewezen door dit scenario, waarin sprake is van een ontvoering en een bordeel waarin zich allerlei vreemde, wrede en perverse zaken afspelen. Het camerawerk (van Catherine Robbe-Grillet) is vervreemdend en mooi, de verpakking is aantrekkelijk en er wordt goed geacteerd, maar de inhoud is nietszeggend.

I Telefoni bianchi

1975 |

Italië 1975. Dino Risi. Met o.a. Agostina Belli, Vittorio Gassman, Ugo Tognazzi, Renato Pozzetto en Cochi Ponzoni.

Een kamermeisje weet door gebruik van fysieke charmes filmster te worden en na een liaison met Mussolini de diva van de fascistische cinema. Na de oorlog is ze uit de gratie, maar weet er op dezelfde manier weer bovenop te komen. Harde satire is de rode draad tussen een reeks van situaties en personages van wie Gassman als een ijdele maar laffe acteur een absolute uitschieter is. Scenario van Ruggero Maccari, Bernardino Zapponi en de regisseur. Camerawerk van Claudio Cirillo.

Due cuori e una cappella

1975 | Actiefilm

Italië 1975. Actiefilm van Maurizio Lucidi. Met o.a. Renato Pozzetto, Agostina Belli, Aldo Maccione en Leopoldo Trieste.

Een oude vrouw sterft en laat voor haar zoon Aristide (Pozzetto) de juwelen na die zij in haar beroep gedurende vele jaren bij elkaar had verzameld. Aristide besluit ze in de familiekapel te begraven, maar als hij verliefd wordt op de mooie Claudia (Belli) ontstaan er problemen. Iedereen zit achter de sieraden aan. Pozetto zit onder zijn gebruikelijke niveau. Alleen Belli is het kijken waard in deze bar slecht geregisseerde klucht.

Virilità

1974 | Komedie

Italië 1974. Komedie van Paolo Cavara. Met o.a. Turi Ferro, Agostina Belli, Marc Porel en Anna Bonaiuto.

Verrukkelijke Belli is in lawaaierige Italiaanse komedie à la Pietro Germi getrouwd met een Ferro als goed geconserveerde Siciliaanse landeigenaar van middelbare leeftijd. Zij bedriegt hem met zijn zoon Porel maar als de viriliteit van deze laatste in het stadje in twijfel wordt getrokken staat de vader voor een dilemma: lijdelijk toezien hoe zijn zoon voor aap wordt gezet of de roddelaars de mond snoeren door het overspel in zijn gezin publiek te maken. De uitbundige toon overschaduwt de grappen van twijfelachtige allooi zodat het geheel als persiflage op de bekrompenheid en de hypocrisie niet onaardig uitvalt.

Profumo di donna

1974 | Drama, Komedie

Italië 1974. Drama van Dino Risi. Met o.a. Vittorio Gassman, Alessandro Momo, Agostina Belli, Moira Orfei en Franco Ricci.

Een infanteriekapitein (Gassman) heeft bij manoeuvres zijn gezichtsvermogen en het gebruik van een hand verloren, maar aan medelijden of hulp heeft hij geen behoefte; hij heeft immers nog zijn reukvermogen waarmee hij zijn weg vindt, ook bij de vrouwen. Mooie rol van Gassman als ijzervreter, die soms, stiekem, toch emoties lijkt te hebben. Goed tegenspel van de jonggestorven Momo als de rekruut die hem moet begeleiden. Opnieuw verfilmd in 1992 als Scent of a Woman met Al Pacino in de hoofdrol, een rol die hem een Oscar opleverde.

Il lumacone

1974 | Komedie, Drama

Italië 1974. Komedie van Paolo Cavara. Met o.a. Turi Ferro, Ninetto Davoli en Agostina Belli.

Turi Ferro is een Siciliaanse kok in Rome die, nadat zijn vrouw hem verlaten heeft, in het souterrain van zijn vriend gaat wonen. Deze vriend, Davoli, voorziet in zijn levensonderhoud door hier en daar te stelen. De grote droom van Ferro is een treinwagon te kopen om daar een restaurant van te maken en zijn vriend een eerzame baan te bezorgen. Ze ontmoeten een jonge vrouw en samen proberen ze deze droom werkelijkheid te laten worden. Een vrij goed verhaal en mooi spel.

Il Piatto piange

1974 | Drama

Italië 1974. Drama van Paolo Nuzzi. Met o.a. Agostina Belli, Aldo Maccione, Andréa Ferréol en Erminio Macario.

Een paar vrijgezellen op leeftijd houden vast aan hun gewoonte om te hoerenlopen en te gokken. Fascisme, werk en de oorlog in Ethiopië, ze hebben het allemaal al achter de rug. Deze ontroerende film, opgenomen op mooie plekjes in het noorden van Italië, is gebaseerd op de roman van Piero Chiara. Prima spel.

Conviene far bene l'amore

1974 | Erotiek

Italië 1974. Erotiek van Pasquale Festa Campanile. Met o.a. Gigi Proietti, Agostina Belli, Christian De Sica, Eleonora Giorgi en Mario Scaccia.

Geleerde probeert in 1999 energiecrisis te bestrijden door theorieën van Wilhelm Reich toe te passen over bio-energie die vrijkomt bij paringsdaad. Uitvinding lijkt effectief, tot emoties gaan meespelen met meer aandacht voor tederheid dan daad zelf. Kerk en overheid zetten verliefdheid op de index. Omkering van moraal leverde dubbelhartige film op die met alle pikante taferelen voedsel geeft aan bestrijders van seksuele bevrijding.

Revolver

1973 | Misdaad, Thriller

Frankrijk/Italië 1973. Misdaad van Sergio Sollima. Met o.a. Oliver Reed, Fabio Testi, Agostina Belli, Paola Pitagora en Frédéric de Pasquale.

De vrouw van een politieman wordt gekidnapt in ruil voor vrijlating van een gevangene. Hij gijzelt zelf die gevangene om zijn echtgenote uit handen van de kidnappers te krijgen, maar merkt dat deze hem alleen willen liquideren. Deze geraffineerd opgebouwde film start als thriller à la DIRTY HARRY, maar wordt steeds subversiever en maakt van de politieheld een verwerpelijke schoft. Deze linkse regisseur vecht het systeem aan met filmische middelen van dat systeem. Ook bekend als BLOOD IN THE STREETS.

La Calandria

1973 | Komedie, Historische film, Romantiek

Italië 1973. Komedie van Pasquale Festa Campanile. Met o.a. Lando Buzzanca, Barbara Bouchet, Salvo Randone, Agostina Belli en Mario Scaccia.

Deze klassieke renaissance-komedie van Bibbiena gaat over een jongen die het ervan neemt en verliefd is op de prille echtgenote van een goedgelovige oude sul wiens moeder een beroep doet op een koppelaarster om hem in zijn echtelijke plichten in te wijden. De minnaar geeft zich in travestie als zodanig uit, maar merkt dat de te bedriegen echtgenoot verliefd op hèm wordt. Deze stijlvol aangeklede film had een andere rolbezetting nodig om een aanstekelijke dynamiek te krijgen, maar wordt met Buzzanca in de centrale rol te vaak een platvloerse klucht. Randone als de seniele hoorndrager redt zijn eigen scènes, maar zijn aandeel is te beperkt om de film op niveau te tillen.

L'ultima neve di primavera

1973 | Drama

Italië 1973. Drama van Raimondo del Balzo. Met o.a. Bekim Fehmiu, Agostina Belli, Renato Cestie, Nino Segurini en Margherita Horowitz.

Een verschrikkelijk middelmatig, super-sentimenteel zakdoekendrama over een moederloze jongen die bij zijn rijke vader, een succesvolle advocaat, woont. De vader wordt verliefd op een mooie, engelachtige vrouw die door de onzekere jongen niet geaccepteerd wordt. Geleidelijk, met veel geduld en oprechte menselijke warmte, lukt het de onweerstaanbare vrouw tenslotte om een gevoelige verbinding te leggen met het kind. Helaas, de arme jongen lijdt aan leukemie en sterft in de armen van zijn vader.

Appasionata

1973 | Drama, Erotiek

Italië 1973. Drama van Gian Luigi Calderone. Met o.a. Gabriele Ferzetti, Agostina Belli, Eleonora Giorgi, Valentina Cortese en Ninetto Davoli.

Meisje met vaderbinding heeft vroegrijpe schoolvriendin die onbevredigend gehuwde man weet te verleiden. Als depressieve moeder naar inrichting is verdwenen en daarmee ook obstakel in relatie met jonge minnares, neemt dochter plaats van vriendin in in bed van vader. Curieus scenario kreeg ongewone tact en aandacht in verfilming waardoor scepsis niet altijd, maar vaak bestreden wordt. Belli en Giorgi werden koploopsters in Italiaanse nymfen-erotiek.

The Seduction Of Mimi

1972 |

1972. Lina Wertmüller. Met o.a. Agostina Belli, Mariangela Melato en Giancarlo Giannini.

Meisje met vaderbinding heeft vroegrijpe schoolvriendin die onbevredigend gehuwde man weet te verleiden. Als depressieve moeder naar inrichting is verdwenen en daarmee ook obstakel in relatie met jonge minnares, neemt dochter plaats van vriendin in in bed van vader. Curieus scenario kreeg ongewone tact en aandacht in verfilming waardoor scepsis niet altijd, maar vaak bestreden wordt. Belli en Giorgi werden koploopsters in Italiaanse nymfen-erotiek.

Mimi Metallurgico, ferito nell'onore

1972 | Erotiek

Italië 1972. Erotiek van Lina Wertmüller. Met o.a. Giancarlo Giannini, Mariangela Melato, Turi Ferro, Agostina Belli en Elena Fiore.

Een eenvoudige fabrieksarbeider haalt zich in het Italiaanse Zuiden per ongeluk de gram van de mafia op de hals en vlucht naar het Noorden, waar hij verliefd wordt op een militante communiste. Hij blijft echter gebonden aan de traditionele conventies en keert terug naar zijn woonplaats om zijn eer te wreken en verliest daarbij zijn ware liefde. De film maakte de regisseuse en de hoofdrolspelers beroemd door de aanvankelijk overrompelend uitbundige aanpak, maar het scenario (van de regisseuse) haalt politiek, sociaal en seksueel m[KA1]e[KA1]er overhoop dan Wertm[KA3]uller onder controle kan houden, waardoor de film ontspoort in steeds grovere komische effecten (die overigens allemaal ten koste van de vrouwen gaan). Giannini past zich aan en weet als acteur ook geen maat te houden. De fotografie is van Dario Di Palma. Opnieuw gefilmd als WHICH WAY IS UP?

Bluebeard

1972 | Komedie, Horror, Erotiek, Drama

Duitsland/Frankrijk/Italië/Hongarije/Verenigde Staten 1972. Komedie van Edward Dmytryk. Met o.a. Richard Burton, Raquel Welch, Virna Lisi, Nathalie Delon en Joey Heatherton.

Een danseres trouwt met een oorlogsheld en ontdekt in een diepvrieskelder zeven vrouwenlijken. Haar echtgenoot legt uit waarom hij ze moest ombrengen, maar de nieuwe bruid wordt op het nippertje gered. De computerachtige co-produktie bevat talloze commerciële elementen met weinig fantasie en zonder enige inspiratie. Burton acteert op zijn sloffen, het merendeel van zijn bruiden gaat alleen uit de kleren, hoewel Lisi zeer komisch is als een zenuwslopende coloratuurzangeres. In de verondersteld humoristische context werkt een onnodig lange en bloederige jachtpartij extra stuitend. Ook bekend als LANDRU.

All'onorvole piacciono le donne

1972 | Komedie, Erotiek

Italië/Frankrijk 1972. Komedie van Lucio Fulci. Met o.a. Lionel Stander, Lando Buzzanca, Francis Blanche, Laura Antonelli en Anita Strindberg.

Een vette farce, die onhandig vermomd is als een satire op de Italiaanse clerus en bourgeoisie. Lucio Fulci regisseert met zijngebruikelijke storende nadrukkelijkheid, hoewel de competente en voor dit type film verrassend prestigieuze cast bij momenten aardig uit de hoek komt.

Ma che musica maestro

1971 | Komedie

Italië 1971. Komedie van Mariano Laurenti. Met o.a. Gianni Nazzaro, Agostina Belli, Franco Franchi en Ciccio Ingrassia.

Middelmatige komedie met een vleugje humor en een vleugje nostalgie. Over een jong meisje en een jongeman, afkomstig uit verschillende steden in dezelfde streek. De liefde tussen het jonge paar doet eeuwen van rivaliteit tussen de stedelingen van Santa Veronica Alta en Santa Veronica Bassa ontbranden. Deze film kan bijna voor een komische versie van Romeo en Julia doorgaan.

La Notte dei diavoli

1971 | Horror

Italië/Spanje 1971. Horror van Giorgio Ferroni. Met o.a. Gianni Garko, Agostina Belli, Mark Roberts, Cinzia de Carolis en Teresa Gimpera.

Een overspannen man in een psychiatrische kliniek beleeft opnieuw het avontuur dat hem gek maakte: de Joegoslaaf bij wie hij logeerde werd het slachtoffer van een vampier en bracht de vloek over op het hele gezin. Bij het ziekenbezoek van de jongste dochter steekt hij een pin door haar hart en wordt definitief krankzinnig verklaard. Het befaamde horrorverhaal De Familie Wourdalek werd zonder enige verbeelding en met te dik opgelegde effecten verfilmd zonder één moment te overtuigen. Hetzelfde verhaal inspireerde Mario Bava tot een geslaagde episoden-film I TRE VOLTI DELLA PAURA, waarvan de beelden lusteloos worden geplagieerd.

Ivanna

1971 | Horror

Italië/Spanje 1971. Horror van José Luis Merino. Met o.a. Erna Schurer, Charles Quinney, Agostina Belli, Cristiana Galloni en Antonio J. Escribano.

Gruwelijke moorden op jonge meisjes op het kasteel Dalmar in het Spaanse gehucht Zhilja gaan vooraf aan de aanstelling van een beeldschone laborante in dienst van een sinistere baron/geleerde Janos Dalmar. De zeer zwakke hoofdrol van Schurer schaadt soms dit sfeervol horrorwerkje, dat fraaie sets en fotografie benut. Ook bekend als THE KILLERS OF THE CASTLE OF BLOOD en op video als CASTLE OF BLOOD.

Il Terribile ispettore

1969 |

Italië 1969. Mario Amendola. Met o.a. Paolo Villaggio, Agostina Belli, Didi Perego, Francesca Mulé en Carlo Campanini.

Een ziekenverzorger, die in het ziekenhuis niets anders mag doen dan rolstoelen en karretjes duwen, heeft maar eéén wens: hij zou arts willen zijn, ook al heeft hij daarvoor geen opleiding gehad. Door leugens en met valse papieren slaagt hij erin inspecteur te worden bij de Nationale Ziekenhuisraad. Hij wordt beschouwd als een eerlijk en vakkundig medewerker, tot het bedrog wordt ontdekt. Een satire op het slecht functioneren van de Italiaanse bureaucratie. Een heerlijke rol van Villaggio.

Cran d'arrêt

1969 | Drama, Thriller

Italië/Frankrijk 1969. Drama van Yves Boisset. Met o.a. Bruno Cremer, Renaud Verley, Marianne Comtell, Raffaella Carrà en Marina Berti.

Een wegens euthanasie uit zijn functie ontheven arts wordt de verzorger van een jonge alcoholist, die zich verantwoordelijk meent voor de zelfmoord van een meisje. De arts ontdekt dat haar dood het gevolg is van een criminele intrige. Een ietwat moeizame en niet altijd overtuigende combinatie van een thriller en een psycho-analytisch drama, met voldoende verhaalswendingen om de aandacht vast te houden en een solide hoofdrol van Crémer. Het scenario is van regisseur Boisset, Antoine Blondin en Francis Cosne naar de roman Venus privée van Giorgio Serrananco.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Agostina Belli op televisie komt.

Reageer