Isabelle Corey: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

Il Gladiatore invincibile

1962 | Avonturenfilm, Historische film

Italië​/​​Spanje 1962. Avonturenfilm van Anthony Momplet. Met o.a. Richard Harrison, Isabelle Corey, Livio Lorenzon, Joseph Marco en Leo Anchoriz.

Een regent wil de Romeinse kroonprins en zijn zuster liquideren om zelf de macht over te nemen. Een aanvankelijk misleide gladiator kiest de zijde van de prinses en de door haar geleide opstandelingen, en verslaat de tiran. Het gebruikelijke, simpele spektakel laat tussen de talrijke arenagevechten en veldslagen nauwelijks ruimte over voor een scenario.

Vanina Vanini

1961 | Drama, Romantiek, Historische film

Italië​/​​Frankrijk 1961. Drama van Roberto Rossellini. Met o.a. Sandra Milo, Laurent Terzieff, Martine Carol, Paolo Stoppa en Isabelle Corey.

Een Carbonaro die in de 19e eeuw voor de eenheid van Italië strijdt, wordt verliefd op een prinses, maar laat zijn ideaal boven de liefde gaan. Uit jaloezie verraadt ze de Carbonaro, maar probeert daarna het leven van haar geliefde te redden. Deze onderschatte film van Rossellini - naar motieven uit nagelaten werk en correspondentie van Stendhal - weet onder het uiterlijk van een verzorgd romantisch melodrama heel wat historische gegevens en politieke discussiestof aan de toeschouwer te presenteren. Ideologische uiteenzettingen worden voornamelijk in bed gehouden. Milo is niet opgewassen tegen de titelrol, maar de regisseur bereikt een verrassend resultaat met anders alleen maar decoratieve actrices als Carol en Corey. Franco Solinas, Diego Fabbri, Jean Gruault, Antonello Trombadori en regisseur Rossellini schreven het scenario. Camerawerk van Luciano Trasatti.

L'ultimo dei vikinghi

1961 | Avonturenfilm, Actiefilm

Italië 1961. Avonturenfilm van Giacomo Gentilomo. Met o.a. Cameron Mitchell, Edmund Purdom, Isabelle Corey, Helen Remy en Andrea Aureli.

Romantiek, avontuur en wapengekletter in een spektakelwerkje in broederstrijd onder de Vikingen; de Zweden tegen de Noren. Onderhoudend, maar van dit soort films gaan er dertien in een dozijn. Scenario van de regisseur A. De Riso en G. Zurli. Enzo Serafin deed het camerawerk.

La Giornata balorda

1960 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1960. Drama van Mauro Bolognini. Met o.a. Jean Sorel, Lea Massari, Jeanne Valerie, Paolo Stoppa en Rik Battaglia.

Een werkloze jongeman, die zijn buurmeisje zwanger heeft gemaakt, kan alleen een vaste baan 'kopen' en brengt de dag door met het zoeken naar klusjes om het benodigde bedrag bijeen te krijgen. Na tegenvallers en mislukkingen steelt hij de ring van een opgebaard lijk. Deze scenariobewerking door Pasolini van verhalen van Moravia heeft niet de indringende overtuigingskracht van zijn eigen latere films, omdat de vormgeving en de fysiek aantrekkelijke rolbezetting te veel traditionele 'film-gladheid' hebben. De vluchtige verbruiksseks waarvan de held gedurende zijn dag regelmatig het object is, wordt daardoor wel behoed van morsigheid en krijgt méér sensualiteit dan wellicht was bedoeld.

amor Buenos días

1959 | Komedie, Romantiek

Italië​/​​Spanje 1959. Komedie van Franco Rossi. Met o.a. Walter Chiari, Isabelle Corey, Rubén Rojo en Yvonne Munlaur.

Twee Italiaanse vriendinnen met een verschillende maatschappelijke achtergrond, spreken aan het begin van hun vakantie in Spanje af dat zij van identiteit zullen verwisselen. Geen erg goede maar wel een intrigerende en sympathieke film, waarin de invloed vanuit Amerika merkbaar is.

Vacanze a Ischia

1959 | Komedie, Drama

Duitsland​/​​Italië​/​​Frankrijk 1959. Komedie van Mario Camerini. Met o.a. Myriam Bru, Antonio Cifariello, Suzanne Cramer, Isabelle Corey en Bernard Dhéran.

Een vakantieplaats als decor voor verschillende, meest humoristische sketches was korte tijd een vaste formule in Italiaanse cinema. Dit is een van de eerste en aardigere. Vier jonge toeristen die bij aankomst al hun geld kwijtraken en toch proberen om rond te komen staan centraal en zaaien de nodige verwarring.

Giuditta e Oloferne

1959 | Avonturenfilm, Historische film

Italië​/​​Frankrijk 1959. Avonturenfilm van Fernando Cerchio. Met o.a. Massimo Girotti, Isabelle Corey, Renato Baldini, Lucia Banti en Yvette Masson.

Een Assyrische koning slaat het beleg voor de christelijke stad Betulia en stelt een ultimatum van drie dagen: overgave en trouw aan de afgod óf vernietiging. Een dansmeisje probeert hem te verleiden om hem daarna te doden, maar ze worden verliefd op elkaar. De vorst houdt niettemin vast aan het ultimatum; zijn geliefde onthoofdt hem en inspireert daarmee haar stadgenoten tot een geslaagde revolte. Het goede spel van Girotti als Holofernes tilt deze traditionele spektakelfilm iets boven de simpele middelmaat van het genre uit.

Giovani mariti

1958 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1958. Drama van Mauro Bolognini. Met o.a. Gérard Blain, Antonioni Cifariello, Isabelle Corey, Franco Interlenghi en Sylva Koscina.

Vier jonge vrijbuiters in de provincie moeten verantwoordelijkheid in huwelijk en gezin leren dragen, maar vinden elkaar terug in herinneringen aan de ongebondenheid van vroeger. Nogal bittere situatieschets waarin de vrouwen uitsluitend gezien worden als stoorzenders in de mooie mannenvriendschap. Pier Paolo Pasolini schreef mee aan scenario.

Afrodite, dea dell'amore

1958 | Avonturenfilm

Italië 1958. Avonturenfilm van Mario Bonnard. Met o.a. Isabelle Corey, Irène Tunc, Antonio De Teffé en Clara Calamai.

Deze spektakel-film heeft natuurlijk niets te maken met geschiedenis, al heeft regisseur Bonnard kostuums en sfeer van de tijd raak getroffen. Het verhaal, dat speelt in 67 na Christus, gaat over liefde en dood rond een standbeeld van Aphrodite, de godin van de liefde en de schoonheid, gemaakt door een Griekse koning, als dank aan Nero. De massascenes, opgenomen in Egypte, zijn zeer imposant. Er wordt niet al te best gespeeld, maar de film als geheel is best het aanzien waard.

Adorabili e bugiarde

1958 | Mysterie, Misdaad

Italië 1958. Mysterie van Nunzio Malasomma. Met o.a. Isabelle Corey, Eloisa Cianni en Ingeborg Schöner.

Een model, een journalist en een beeldhouwster die wanhopig naar roem en erkenning verlangen, ensceneren een moord om een maximum aan publiciteit te krijgen. Het is vrij interessant om te proberen uit te vissen wat er vervolgens gaat gebeuren, maar over het geheel genomen is het een film die maar net boven de middelmaat uitsteekt.

Souvenir d'Italie

1957 | Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1957. Komedie van Antonio Pietrangeli. Met o.a. June Laverick, Isabelle Corey, Ingeborg Schöner, Vittorio De Sica en Massimo Girotti.

Een Britse, Franse en Duitse toeriste liften gedrieën naar de Italiaanse Rivièra en hebben onafhankelijk van elkaar teleurstellende liefdesavonturen, hoewel de Duitse erin slaagt om een automonteur van zijn ideeën over standsverschil af te helpen. Deze voor de ontstaansperiode kenmerkende en exportgerichte vakantiefilm stoeit tegen de toeristische achtergronden van Venetië, Florence en Rome met het idee van de 'latin lover'. Zowel het scenario, de aandachtige regie als de sterke rolbezetting geven aan het bekende stramien meer diepte en zelfs enige melancholie mee, naast ironische en vermakelijke scènes.

La Ragazza della salina

1957 | Drama

Joegoslavië​/​​Duitsland​/​​Italië 1957. Drama van Frantisek Cáp. Met o.a. Isabelle Corey, Marcello Mastroianni, Peter Carsten, Jester Naefe en Mario Adorf.

Een aantrekkelijk weesmeisje doet hartstocht en rivaliteit in een vissersdorp hoog oplaaien; en ze wordt zelfs van moord verdacht. Een brave visser bewijst haar onschuld en zal haar daarmee definitief veroveren. Alle clichés van de Duitse streekroman zijn verplaatst naar en verhevigd door een zuidelijke situering, in de omgeving van Triëst. Ook bekend als MÄNNER UND MÄDCHEN.

Bob le Flambeur

1956 | Drama, Misdaad, Film noir, Thriller

Frankrijk 1956. Drama van Jean-Pierre Melville. Met o.a. Roger Duchesne, Isabelle Corey, Daniel Cauchy, Howard Vernon en Guy Decomble.

'Mooie boeventronie,' zegt Robert Montagné tegen zijn spiegelbeeld. Een waar woord: Roger Duchesne (1906-1996), die de oudere gangster Bob de Gokker vertolkt, was, na een vooroorlogse succescarrière als acteur, in het Parijse 'milieu' beland en er wegens schulden weer uit verbannen. Een ideale figuur, dus, om in deze gelaagde misdaadfilm als ongrijpbare speeltafelverslaafde het Casino van Deauville te beroven. Later betreurde Melville dat de dialogen van noir-auteur Auguste le Breton louter verroest argot bevatten, maar inmiddels is juist dat bargoens een van de charmes van Bob le Flambeur. Henri Decaë fotografeerde het uitgaanskwartier Pigalle als een prachtig licht-en-schaduwspel.