David Kane: regie en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Born Romantic

2000 | Romantiek, Komedie

Verenigd Koninkrijk 2000. Romantiek van David Kane. Met o.a. Craig Ferguson, Ian Hart, Jane Horrocks, Adrian Lester en Catherine McCormack.

Het sympathieke ingetogen acteren van een stel goede acteurs kan niet verbloemen dat scenarist-regisseur Kane zijn hand overspeelt met minimaal drie verschillende stijlen: Engelse excentrieke tragikomedie, oppervlakkige romantische komedie, en Dogma-stijl realisme. Met schoudercamera worden de desperate liefdesverlangens van drie mannen en drie vrouwen gevolgd, vaak rond een salsatent. Dikke Fergus vindt zijn oude ruige verloofde Horrocks terug, dief Eddie heeft het op de morbide Jocelyn (McCormack) gemunt, en Schotse Rat Pack-aficionado Frankie wil wat met de conservatieve conservator Eleanor. Scherpe dialogen worden afgewisseld met plichtmatige vioolpartijen.

This Year's Love

1999 | Romantiek, Komedie

Verenigd Koninkrijk 1999. Romantiek van David Kane. Met o.a. Catherine McCormack, Annabelle Apsion, Doreene Blackstock, Paul Blair en Bryan Campbell.

Een vriendengroep dertigers geniet van het goede leven en partnerruil totdat twee van hen besluiten alsnog in het huwelijksbootje te stappen.

Love Bites: Ruffian Hearts

1995 | Drama, Romantiek

Verenigd Koninkrijk 1995. Drama van David Kane. Met o.a. Maureen Beattie, Clive Russell, Paul Blair, Ewen Bremner en Bronagh Gallagher.

Enkele dagen uit het leven van jonge mensen die in een afgetrapte flat in Glasgow wonen. Een jonge vrouw (Masson) die hoopt het grote lot te trekken, slaagt er maar niet in de juiste man te ontmoeten. Een musicus (Bremner) komt niet aan de bak ondanks zijn verwoede pogingen. Een werkloze jongeman (Blair) is smoorverliefd op een masseuse (Gallagher), die in een sauna werkt. Een kunstschilder (Mullan) heeft nog geen enkel schilderij verkocht en hij is heimelijk verliefd op de werkloze jongeman. Een Schot (Russell) die zich achter een Italiaans pseudoniem verschuilt om softporno-films te draaien, probeert aan te pappen met de moeder (Beattie) van de smachtende jonge vrouw. Een soort THE BIG CHILL (1983) van Lawrence Kasdan met losers in de marge van de maatschappij. Het verhaal is complex en de Schotse dialogen maken het er niet eenvoudiger op (leve de ondertiteling). De bonte personages slagen er niet in het deprimerende scenario van regisseur Kane op te vijzelen. Het camerawerk van Barry McCann is groezelig.