Vivaldi: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

La veillée

1990 | Drama, Biografie

België​/​​Frankrijk 1990. Drama van Samy Pavel. Met o.a. Maria Mériko, Jean-Pierre Lorit, Philippe Volter, Irène Jacob en Idit Cebula.

Enkele dagen na de zelfmoord van Vincent komt de familie van Gogh - moeder, de dierbare broer Theo en drie zussen - bijeen in het huis van hun jeugd, waar alle vreugde en frustratie van vroeger bovenkomen. In de gesloten omgeving tekenen tederheid, verdriet, liefde en verbittering zich steeds scherper af. Elk van de personages wordt nauwlettend gadegeslagen door Pavel, die met het scalpel van zijn camera de meest intieme en heftige emoties weet te ontleden. Hij besteedt veel zorg aan het esthetische, en alles getuigt bij hem van een uiterste nauwgezetheid. Pavel legt een persoonlijke soberheid in zijn film, die nog wordt versterkt door het ingetogen en eenvoudige spel van de acteurs. De film ademt een unieke sfeer, die dicht bij de sfeer blijft die Vincent van Gogh in zijn brieven beschrijft.

Dernier été

1981 | Drama

Frankrijk 1981. Drama van Robert Guédiguian en Frank Le Wita. Met o.a. Gérard Meylan, Ariane Ascaride, Jean-Pierre Moreno, Djamal Bouanane en Malek Hamzaoui.

Speelfildebuut van Gu[KA1]ediguian en Le Wita in een film over jongeren in een wijk van Marseille. Ze ontdekken de sociale verandering: fabrieken worden gesloten en hun toekomst is onzeker. Wat hen overblijft zijn kleine baantjes, kleine misdaad tot een van de hoofdfiguren verliefd wordt (en volwassen). Gefilmd met humor, zonder banaal te worden en van een bijna documentair karakter. Een film die meer dan tien jaar na dato nog actueler is dan ooit te voren. Het scenario is van beide regisseurs en Gilbert Azevedo stond achter de camera.

I morgen min elskede

1971 | Thriller

Denemarken 1971. Thriller van Finn Karlsson. Met o.a. Jesper Langberg, Morten Grunwald, Kirsten Peuliche, Pernille Grumme en Lykke Nielsen.

Deze politieke thriller én liefdesgeschiedenis is gesitueerd in en rond Kopenhagen. Behandeld met humor, inzicht en een sterk bewustzijn van het Noodlot bij vele levensetappes. Had briljant kunnen zijn, maar er is iets te veel glamour, gegiechel en Vivaldi.