Dolores del Río: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Casa de mujeres

1966 | Drama

Mexico 1966. Drama van Julián Soler. Met o.a. Dolores del Río, Elsa Aguirre, Rosa María Vázquez en Marta Romero.

Het leven van verschillende vrouwen in een bordeel. Een vreselijke film die voor en door zeer katholieke prostituées gemaakt lijkt. Vuilnis.

La Dama del alba

1965 | Drama

Spanje 1965. Drama van Francisco Rovira Beleta. Met o.a. Juiliette Villard, Daniel Martín, Dolores del Río en Yelena Samarina.

Een buitensporige vreemdelinge komt met raadselachtige bedoelingen in een dorpje aan. De verfilming van het toneelstuk van Alejandro Casona, die over de nabijheid van de dood gaat en vage herinneringen aan Bergman oproept. Een curieuze en lofwaardige film.

A dónde van nuestros hijos

1956 | Drama

Mexico 1956. Drama van Benito Alazraki. Met o.a. Dolores del Río, Tito Junco, Ana Bertha Lepe en Martha Mijares.

Het leven van een echtpaar met vijf totaal verschillende kinderen. Zo reactionair zie je ze maar zelden.

Señora ama

1954 | Drama

Spanje 1954. Drama van Julio Bracho. Met o.a. Dolores del Río, José Suárez, María Luz Galicia en Manuel Monroy.

Aangezien zijn vrouw onvruchtbaar is bedriegt de hoofdpersoon haar met andere vrouwen. Een uiterst grof melodrama. Eén van de rollen die de grote Mexicaanse actrice Dolores del Río in Spanje heeft gespeeld.

Reportaje

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Emilio Fernández. Met o.a. Arturo de Córdova, Dolores del Río, Jorge Negrete en María Félix.

De eigenaar van een dagblad looft 10.000 dollar uit voor degeen die hem ter publicatie op oudjaar een sensationeel bericht bezorgt. Bijeengeraapte melodramatische verhalen, met een journalistieke noot. 's Lands populairste acteurs doen mee, evenals de Spaanse Carmen Sevilla.

El Niño y la niebla

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Roberto Gavaldón. Met o.a. Dolores del Río, Pedro López Lagar, Eduardo Noriega en Miguel Angel Ferriz.

Een vrouw lijdt, net als haar moeder en haar broer, aan aanvallen van waanzin; daarom wil zij geen kinderen. Jammer dat een goed script door een regisseur zo verprutst kan worden; al met al blijft de uitstekende rol van de geniale Dolores del Río recht overeind.

Doña Perfecta

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Alejandro Galindo. Met o.a. Dolores del Río, Esther Fernández, Carlos Navarro en Julio Villarreal.

Een ingenieur komt bij zijn tante wonen en komt daar in conflict met haar behoudende ideeën. Gebaseerd op de gelijknamige roman van Benito Pérez Galdós, maar dan niet gesitueerd in Spanje, zoals in het boek, maar in México. Zeer geslaagde film, hoewel sommige critici hem niet wisten te waarderen.

Deseada

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Roberto Gavaldón. Met o.a. Dolores del Río, Jorge Mistral, José Baviera en Annabelle Gutiérrez.

Twee zusjes zijn verliefd op dezelfde man; hij kiest voor de een, en de ander, om hun geluk niet in de weg te staan, offert zich op zoals de meisjes dat in een ver verleden deden: door zich in de heilige put te storten. Prachtige beelden.

Bugambilia

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van Emilio Fernández. Met o.a. Dolores del Río, Pedro Armendáriz en Julio Villarreal.

Een jonge soldaat wordt vermoord door de vader van het meisje waarop hij verliefd is. Matig melodrama van 'Indio' Fernández; zijn vierde film waarin zich een romance ontwikkelt tussen Del Rio en Armendáriz.

María Candelaria

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Emilio Fernández. Met o.a. Dolores del Río, Pedro Armendáriz, Alberto Galán, Margarita Cortés en Rafael Icardo.

Een vreemde en romantische geschiedenis rond het schilderij van een naakte Indiaanse, waarvan de schilder geen afstand heeft kunnen doen. Prachtige beelden van Gabriel Figueroa ondersteunen een eenvoudig maar betoverend verhaal door de regisseur en Mauricio Magdaleno tot scenario bewerkt. Bekroond op het festival van Cannes in 1949. Ook bekend als XOCHIMILCO.

Flor silvestre

1943 | Romantiek

Mexico 1943. Romantiek van Emilio Fernández. Met o.a. Dolores del Río, Pedro Armendáriz, Margarita Cortés en Carlos Riquelme.

Twee mensen die op de vlucht zijn voor de justitie worden op elkaar verliefd. De derde film en één van de beste van Fernández, een film die in die tijd zowel in de pers als in de zaal goed is ontvangen.