Francesco Scianna: cast.
Er zijn 2 films en 2 series gevonden.

Maltese

2017 | Misdaad, Actiefilm, Drama

2017. Misdaad van Leonardo Fasoli, Maddalena Ravagli en Gianluca Maria Tavarelli. Met o.a. Kim Rossi Stuart, Antonio Milo, Paolo Ricca, Francesco Scianna en Roberto Nobile.

The Mafia Only Kills in Summer

2016 | Komedie, Drama

Italië 2016. Komedie van Pif. Met o.a. Claudio Gioè, Anna Foglietta, Francesco Scianna, Edoardo Buscetta en Angela Curri.

Met de maffia valt doorgaans weinig te lachen. Ook niet in het zonnige Palermo van eind jaren zeventig, waar het gezin-Giammarresi zo goed en kwaad als het kan een zorgeloos leventje probeert te leiden. Niet heel makkelijk, want de maffia zit zo’n beetje in alle haarvaten van de stad. Toch was dat voor de Italiaanse tv-satiricus, regisseur en schrijver Pif geen reden om een nieuwe Gomorrah te maken: The Mafia Only Kills in Summer wordt juist gekenmerkt door een prettig speelse luchtigheid. Zonder dat daarbij de bittere realiteit wordt genegeerd, want de serie mengt de gruweldaden van de maffia slim met de doodgewone mores van een gezin. Heel losjes gebaseerd op de gelijknamige speelfilm uit 2013.

Baarìa

2009 | Komedie, Drama, Historische film, Oorlogsfilm

Italië​/​​Frankrijk 2009. Komedie van Giuseppe Tornatore. Met o.a. Francesco Scianna, Raoul Bova, Giorgio Faletti, Leo Gullotta en Nicole Grimaudo.

Biografische film van regisseur Giuseppe Tornatore over drie generaties in het Siciliaanse plaatsje Bagheria (waar Tornatore geboren is).

Il più bel giorno della mia vita

2002 | Drama, Komedie

Italië​/​​Verenigd Koninkrijk 2002. Drama van Cristina Comencini. Met o.a. Virna Lisi, Maria Luisa De Crescenzo, Margherita Buy, Luigi Lo Cascio en Jean-Hugues Anglade.

Portret van drie generaties: oma weet niet beter of over problemen, ontrouw, homoseksualiteit, moet gezwegen worden, haar kinderen - dertigers - proberen hun innerlijke worstelingen bespreekbaar te maken, terwijl de kleinkinderen strijd leveren om aandacht en liefde. Il più bel giorno della mia vita geeft een geserreerd beeld van het moderne leven. De personages lijken op het eerste gezicht weggelopen uit een soap, de film balanceert voortdurend op de grenzen van melodrama en goedkoop sentiment, maar regisseur Comencini weet wel raad met familiedrama en liefdesperikelen.