Man-Ching Ng: camera.
Er zijn 3 films gevonden.

Rigor Mortis

2013 | Actie, Horror

Hongkong SAR van China 2013. Actie van Juno Mak. Met o.a. Anthony Chan en Fat Chung.

Siu-Ho Chin, een voormalige acteur die niet meer aan de bak geraakt, verhuist naar een luguber en duister appartementencomplex in Hongkong. Wie verwacht dat de film zich vervolgens via vertrouwd horrorrecept ontvouwt komt bedrogen uit. Rigor Mortis is een fantastische mix van oosterse vampieren (dus niet zoals wij ze kennen), bovennatuurlijke elementen en martial arts.

Infernal Affairs III

2003 | Thriller, Misdaad, Drama, Actiefilm

Hongkong SAR van China​/​​China 2003. Thriller van Lau Wai-Keung en Alan Mak. Met o.a. Andy Lau, Tony Leung Chiu Wai, Kelly Chen, Leon Lai en Chen Daoming.

De Infernal Affairs-trilogie, over een kat-en-muisspel tussen een undercoveragent en een criminele infiltrant bij de politie, wordt wel het Hongkongse antwoord op de Godfather-films genoemd. Een vergelijking van de derde delen gaat in grote lijnen zeker op: beide films zijn vakkundig gemaakt, maar ook vrij overbodig. Aangezien Infernal Affairs II een prequel was, gaat deel drie verder waar deel één ophield. De hoofdpersoon die het origineel niet overleefde, keert terug via lange flashbacks. Dat geeft het verhaal wat meer achtergrond, maar is natuurlijk vooral leuk voor de fans. Zoals eigenlijk voor de hele film op gaat.

Infernal Affairs II

2003 | Thriller, Actiefilm, Misdaad, Drama

Hongkong SAR van China​/​​China​/​​Singapore 2003. Thriller van Lau Wai-Keung en Alan Mak. Met o.a. Shawn Yue, Edison Chen, Anthony Wong Chau-Sang, Carina Lau en Eric Tsang.

In de proloog van de Hongkongse thriller Infernal Affairs, waar Martin Scorsese zijn hit The Departed op baseerde, zien we een jonge gangster infiltreren bij de politie terwijl een beginnend agentje undercover gaat bij de plaatselijke misdaad. Dan slaan we tien jaar over en komt de film op gang. Dit vervolg toont wat zich in die tien jaar afspeelde en is dus meer een verdieping van het oorspronkelijke verhaal dan een sequel. Ditmaal staan vooral de bazen van de oorspronkelijke hoofdpersonen centraal. Soms ingewikkeld en een tikje melodramatisch, maar ook intelligent en stijlvol, deze ‘Aziatische Godfather II’.