Conchita Montenegro: cast.
Er zijn 16 films gevonden.

La Vida en un hilo

1945 | Komedie, Fantasy

Spanje 1945. Komedie van Edgar Neville. Met o.a. Conchita Montenegro, Rafael Durán, Guillermo Marín en Julia Lajos.

In een trein laat een geheimzinnige vrouw aan een weduwe zien hoe haar leven geweest zou zijn indien de weduwe met de playboy getrouwd was, die ze afgewezen had. Een oprechte en goedbedoelde poging om bepaalde kenmerken van de Amerikaanse komedie toe te passen op de Spaanse film uit die tijd. Het resultaat is een aardige en ondeugende film, ondanks zijn tekortkomingen.

Lola Montes

1944 | Drama

Spanje 1944. Drama van Antonio Román. Met o.a. Conchita Montenegro, Luis Prendes, Guillermo Marín en Carlos Muñoz.

Het leven van de legendarische Lola Montes. Met de prachtige versie van Ophüls heeft deze film niets uit te staan.

Aventura

1944 | Drama, Romantiek

Spanje 1944. Drama van Jerónimo Mihura. Met o.a. Conchita Montenegro, José Nieto, Juan Calvo en Pepe Isbert.

Een eenvoudige boer heeft een liefdesverhouding met een rondreizende actrice maar hij keert weer naar zijn vrouw terug. Deze film is een klassiek voorbeeld van een moraliserend Spaans melodrama uit de veertiger jaren.

Idolos

1943 | Romantiek

Spanje 1943. Romantiek van Florián Rey. Met o.a. Ismael Merlo, Conchita Montenegro, María Bru en Juan Calvo.

De liefdesgeschiedenis tussen een Franse actrice en een jonge Spanjaard. Het is niet de moeite waard deze film te onthouden.

Rojo y negro

1942 | Drama

Spanje 1942. Drama van Carlos Arevalo. Met o.a. Conchita Montenegro, Ismael Merlo en Ana de Siria.

Een jonge republikein wordt verliefd op een mooie aanhangster van Franco. Een grotesk knoeiwerk over de verheerlijking van Franco.

Boda en el infierno

1942 | Drama

Spanje 1942. Drama van Antonio Román. Met o.a. Conchita Montenegro, José Nieto, Conchita Tapia en Julia Caba Alba.

Een Spaanse militair wordt verliefd op een jonge Russische vrouw die hij gered heeft. Een krankzinnig anti-communistisch misbaksel, kenmerkend voor het naoorlogse Spanje.

Melodie eterne

1940 | Biografie

Italië 1940. Biografie van Carmine Gallone. Met o.a. Gino Cervi, Conchita Montenegro en Paolo Stoppa.

Als kleine jongen verbaast Mozart het gehele keizerlijke hof van Oostenrijk met enkele van zijn composities en optredens. Het is het begin van een illustere carrière, vol successen in zijn beroep maar teleurstellingen in de liefde. Zijn verloofde, die met zijn hulp operazangeres wordt, laat hem in de steek. Dan trouwt Mozart met haar zuster, die altijd al heimelijk verliefd op hem was en die hem trouw blijft. Niet de beste verfilming van Mozarts leven maar beter dan het gemiddelde.

L'or du Cristobal

1939 | Avonturenfilm

Frankrijk 1939. Avonturenfilm van Jacques Becker en Jean Stelli. Met o.a. Albert Préjean, Charles Vanel, Dita Parlo, Conchita Montenegro en Jim Gérald.

Reeks avonturen op zuidelijke zee[KA3]en naar de succesvolle gelijknamige roman van vechtersbaas T. Stertevens (1936) over heldendaden van avonturiers en vrijbuiters uit de geschiedenis, op basis van een flodderig scenario. Vanwege produktieproblemen verliet Becker de set halverwege de opnamen, en de onbekende regisseur Stelli heeft er vervolgens een rommeltje van gemaakt. De lengte van de film komt de exploiteerbaarheid niet ten goede, wat betreurenswaardig is omdat Nicolas Hayers camerawerk en het acteerwerk een beter lot verdienen!

La Vie Parisienne

1935 | Muziek

Frankrijk 1935. Muziek van Robert Siodmak. Met o.a. Conchita Montenegro, Max Dearly, Georges Rigaud, Marcelle Praince en Christian Gérard.

Een puriteinse Braziliaanse zakenman verzet zich tegen het huwelijk van zijn dochter met een vlotte Parijzenaar. Zijn vader en een operette-diva die rond de eeuwwisseling een romance hebben gehad doen hun best hem te bekeren tot het frivole Parijse leven. De operette van Offenbach levert muziek en referentie voor een nieuw filmverhaal dat alleen een exportbeeld van Parijs tussen 1930 en 1935 geeft. Een zekere nostalgische charme, maar nauwelijks andere kwaliteiten. (Een getrouwe verfilming van de operette werd gemaakt in 1977.)

Handy Andy

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van David Butler. Met o.a. Will Rogers, Peggy Wood, Conchita Montenegro, Mary Carlisle en Roger Imhof.

De tribulaties van een zwoegende middenstander met een veeleisende, vermoeiende vrouw. Een aardig gespeelde film, die een beetje mank gaat aan een scenario met een weinig overtuigend thema. Debuut van Taylor.

Caravane

1934 | Drama

Frankrijk 1934. Drama van Erik Charell. Met o.a. Annabella, Charles Boyer, Conchita Montenegro, Pierre Brasseur en Marcel Vallée.

De Franse versie van de in dat zelfde jaar gemaakte Hollywoodoperette CARAVAN over een Hongaarse prinses die vanwege haar meerderjarigheid moet huwen en overhaast haar zinnen zet op een aantrekkelijke zigeuner. Boyer en regisseur Charell zijn op herhalingsoefeningen, maar prinses Annabella is een verbetering ten opzichte van Loretta Young.

Laughing at life

1933 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1933. Avonturenfilm van Ford Beebe. Met o.a. William 'Stage', Conchita Montenegro en Victor McLaglen.

De Franse versie van de in dat zelfde jaar gemaakte Hollywoodoperette CARAVAN over een Hongaarse prinses die vanwege haar meerderjarigheid moet huwen en overhaast haar zinnen zet op een aantrekkelijke zigeuner. Boyer en regisseur Charell zijn op herhalingsoefeningen, maar prinses Annabella is een verbetering ten opzichte van Loretta Young.

The Gay Caballero

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Alfred L. Werker. Met o.a. George O'Brien, Victor McLaglen, Cecilia Parker, Weldon Heyburn en Linda Watkins.

Een western met een Mexicaans sausje, overdramatisch gebracht. O'Brien raakt zijn ranch kwijt en McLaglen is de bandiet. Logisch dat O'Brien zijn ranch terug wenst te veroveren.

The Cisco Kid

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Irving Cummings. Met o.a. Warner Baxter, Edmund Lowe, Nora Lane, Chris-Pin Martin en Willard Robertson.

Baxter had twee jaar eerder een Oscar gewonnen voor zijn Cisco-Kid-vertolking in IN OLD ARIZONA en Fox wilde een vervolg. Alfred Cohn schreef het verhaal rond het personage van O'Henry. De Kid komt nu in actie om Nora Lane te helpen haar ranch te behouden. Hij overvalt een bank en geeft haar de centen; de befaamde Robin Hood-situatie. Lowe is weer de man die natuurlijk vergeefs de achtervolging op Kid instelt. Het camerawerk van Barney McGill geeft de film een prima uiterlijk.

Never the Twain Shall Meet

1931 | Drama

Verenigde Staten 1931. Drama van W.S. Van Dyke. Met o.a. Leslie Howard, Conchita Montenegro, C. Aubrey Smith, Karen Morley en Mitchell Lewis.

Een rijke, nette man (Howard) houdt van een rijke, nette vrouw (Morley). Maar dan wordt hij de voogd van een mooi en ongeremd meisje (Montenegro). Houterig melodrama over botsende culturen.

La femme et le pantin

1928 | Romantiek

Frankrijk 1928. Romantiek van Jacques De Baroncelli. Met o.a. Conchita Montenegro, Raymond Destac, Andrée Canti, Henri Lévêque en Jean Dalbe.

In de trein naar Sevilla bevindt zich Don Mateo Diaz (Destac), een ijdele hartenbreker. Sneeuwjacht veroorzaakt dat de trein keer op keer komt stil te staan en moet wachten totdat het baanvak weer vrij is gemaakt. Don Mateo begint zich te vervelen en wandelt door de corridors van de wagons, waar hij op kijvende dames stuit. Zo leert hij de schone Conchita Perez (Montenegro) kennen. Enige tijd later - het is dan al zomer - geeft Don Mateo een nachtelijk feest. Conchita verschijnt, kust hem en laat haar adres achter. Nu moet Don Mateo uit op de verovering. Conchita blijkt een femme fatale... Regisseur De Baroncelli had een goed oog voor een goed verhaal: de roman van Pierre Lou[KA3]ys, die het zelf tot een sterk scenario bewerkte met Pierre Frondaie, die zijn boek al eens voor het toneel had aangepast, maar hij had de pech deze voor zijn tijd pakkende story te draaien in de nadagen van de zwijgende film. Door de intrede van de geluidsfilm een jaar later raakten de rollen cellulo[KA3]id algauw in het vergeetboek. De Baroncelli moest meemaken dat Josef Von Sternberg met Marlene Dietrich de film zeven jaar later opnieuw maakte als de susscevolle en legendarische THE DEVIL IS A WOMAN. In 1959 deed Julien Duvivier het nog eens over met een mindere versie, maar wel in kleur. Deze film werd meer dan zestig jaar later weer terug gevonden en in 1994 gerestaureerd door samenwerking tussen het Oostenrijkse filmmuseum en de archiefafdeling van het Franse CNC, onder auspici[KA3]en van de SACD. De oorspronkelijke begeleidende muziek is van Georges Van Parys, Phillipe Par[KA2]es en Edmond Lavagne. Marco Dalpane begeleidt de gerestaureerde versie op de piano, die door de Frans-Duitse omroep ARTE werd uitgezonden, waarvoor de organisatie La Sept Cin[KA1]ema (het tv- kanaal wat miljarden verslond en geen mens kon ontvangen) zorgde. Al met al voor cinéfielen een niet te missen drama. De fotografie is van Louis Chaix en de decors zijn van Robert Gys. Regisseur De Baroncelli van huis uit journalist, draaide 76 films, bijna twee per jaar.