Roger Ebert: cast en scenario.
Er zijn 4 films gevonden.

Life Itself

2014 | Documentaire, Biografie

Verenigde Staten 2014. Documentaire van Steve James.

Fraai portret van Amerika's voornaamste en meest invloedrijke filmcriticus Roger Ebert (1942-2013), de eerste recensent die een Pulitzerprijs én een ster op de Hollywood Walk of Fame ontving. Regisseur Steve James volgde Ebert, die door een behandeling tegen schildklierkanker zijn stem en deel van zijn onderkaak had verloren, gedurende het laatste jaar van zijn leven. Desondanks bleef hij uit liefde voor de film stug doorwerken aan zijn reusachtige oeuvre, waarin zijn geloof in de cinema als 'empathiemachine' altijd de boventoon voerde.

The Man Who Shot Chinatown: The Life and Work of John A. Alonzo

2007 | Documentaire, Biografie

Duitsland​/​​Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 2007. Documentaire van Axel Schill. Met o.a. John A. Alonzo, Michael Crichton, Richard Dreyfuss en Roger Ebert.

Documentaire over leven en werk van de beroemde Amerikaanse cameraman John A. Alonzo (1934-2001).

Book of Shadows: Blair Witch 2

2000 | Mysterie, Horror, Thriller

Verenigde Staten 2000. Mysterie van Joe Berlinger. Met o.a. Kim Director, Erica Leerhsen, Tristen Skyler, Stephen Turner en Kurt Loder.

Documentaire over leven en werk van de beroemde Amerikaanse cameraman John A. Alonzo (1934-2001).

Beyond the Valley of the Dolls

1970 | Muziek, Erotiek

Verenigde Staten 1970. Muziek van Russ Meyer. Met o.a. Dolly Read, Cynthia Meyers, Marcia McBroom, Michael Blodgett en Edy Williams.

Drie mooie jonge dames vormen een rockband. Ze besluiten, op aandringen van hun manager, een kans te wagen in Hollywood. Dank zij de relaties van de tante van een van hen, staan ze weldra in het middelpunt van de belangstelling. Op weg naar de roem, maken ze kennis met een aantal zonderlinge personages en het trio wordt meegesleept in een draaikolk van drank- en drugmisbruik, partnerruil, seksuele buitensporigheden, sadisme en masochisme. Schitterende cynische parodie op het leven in Hollywood van `tietenkoning` Meyer. De grove humor zal niet bij iedereen in de smaak vallen en de sekssc[KA2]enes zijn zeer expliciet, zeker voor een film geproduceerd door een grote maatschappij (samen met THE SEVEN MINUTES was dit de enige film die Meyer ooit voor een 'major' draaide). Het scenario van Roger Ebert heeft niets te maken met de succesroman van Jacqueline Susann of met de daarop gebaseerde film. De slotsequensie is gewoonweg verbluffend. In beeld gebracht door Fred J. Koenekamp. Door twee vooraanstaande Amerikaanse critici gekozen als één van de tien beste films die in de V.S. in de periode 1968-'78 zijn gemaakt. Gedraaid in Panavision.