Víctor Manuel Mendoza: cast.
Er zijn 23 films gevonden.

Y si ella volviera

1956 | Drama

Mexico​/​​Cuba 1956. Drama van Vicente Oroná. Met o.a. Irasema Dilián, Víctor Manuel Mendoza, Martha Roth en Raquel Revuelta.

De liefde tussen een man en een vrouw wordt verstoord door de tussenkomst van een andere vrouw. Onder de maat.

Talpa

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Alfredo B. Crevenna. Met o.a. Víctor Manuel Mendoza, Lilia Prado, Jaime Fernández en Leonor Llausás.

Een getrouwde vrouw wijdt zich helemaal aan de zieke broer van haar man. Goedkope folklore, platte dialogen, 'schokkende' scènes en een mysterieus gebrek aan mysterie. Wat wil de kijker nog meer?

La Doncella de piedra

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Miguel M. Delgado. Met o.a. Elsa Aguirre, Víctor Manuel Mendoza, Armando Silvestre en Alfonso Bedoya.

Een jonge kleurlinge keert na haar studie in het buitenland terug naar haar geboorteland Venezuela. Daar wijdt zij zich aan de armen, die zij in bescherming neemt tegen de slavenhandelaren. De armen houden haar voor 'het meisje van steen', waarvan de legende wil dat zij hen zal bevrijden. Het redelijke script is door de regisseur vakkundig om zeep geholpen.

El Tunel seis

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Chano Urueta. Met o.a. Víctor Manuel Mendoza, Víctor Parra, Andrés Soler en Carmen Montejo.

Tijdens de aanleg van een tunnel komt een aantal arbeiders door een instorting gevangen te zitten. De makers hadden de misplaatste pretentie om een realistisch drama over het leven van mijnwerkers te scheppen. Ze slaagden er niet in.

La Extraña pasajera

1952 | Misdaad

Mexico 1952. Misdaad van Fernando A. Rivero. Met o.a. Emilia Guiú, Víctor Manuel Mendoza, Tito Junco en Miguel Angel Ferriz.

In een trein waarin de meest uiteenlopende personen reizen, wordt een moord gepleegd. De regisseur heeft het zó ingewikkeld gemaakt dat het eind onbegrijpelijk is.

Cartas a Ufemia

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van José Díaz Morales. Met o.a. Alma Delia Fuentes, Víctor Manuel Mendoza, Carlos López Moctezuma en Mantequilla.

Een meisje wacht vergeefs op post van haar vriend, die naar de stad is getrokken, zonder dat er ooit een brief komt. Díaz Morales had een bijzondere gave om thema's en personages slecht af te schilderen, in dit geval de inwoners van een dorp.

Tacos joven

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. Bárbara Gil, Víctor Manuel Mendoza, Mantequilla en Agustín Isunza.

Een man maakt een meisje zwanger en laat haar vervolgens in de steek. Na verloop van tijd, als hij er achter komt dat hij een kind heeft, krijgt hij spijt en komt hij terug. De ongeïnteresseerdheid van de regisseur druipt van dit smakeloze melodrama af.

La Tienda de la esquina

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. Víctor Manuel Mendoza, Bárbara Gil, Virginia Serret en Miguel Inclán.

Als gevolg van een in zijn winkel gepleegde moord, ziet een rechtschapen winkelier zich genoodzaakt de winkel te verkopen. Een uitstekende rol van Inclán.

Tierra muerta

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Vicente Oroná. Met o.a. Víctor Manuel Mendoza, Irma Torres en Carlos López Moctezuma.

Om zijn grootvader te redden, verklaart een jonge boer zich schuldig aan een moord die hij niet heeft gepleegd. De film is middelmatig en smakeloos en een laf aftreksel van de films van 'Indio' Fernandez.

Pasión jarocha

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Carlos Véjar. Met o.a. Víctor Manuel Mendoza, Irma Torres, Rafael Lanzetta en Bertha Lomelí.

Twee dorpen verklaren elkaar de oorlog door toedoen van de intriges van een vrouw. Wreed en zonder enige overtuigingskracht.

Madre adorada

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van René Cardona. Met o.a. Sara García, Abel Salazar en Víctor Manuel Mendoza.

Een moeder moet haar twee zonen beschermen tegen de verleidingen van een verraderlijke, wereldse vrouw op wie beiden verliefd zijn. Het is een eenvoudige film, maar goed geregisseerd door Cardona, die dit keer geen enkele rol voor zijn rekening heeft genomen. De film doet meer dan eens denken aan LOS TRES GARCIA. Ook bekend als MI MADRE ADORADA en MAMA LOLITA.

La Venus de fuego

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Jaime Salvador. Met o.a. Meche Barba, Fernando Fernández en Víctor Manuel Mendoza.

Een jonge arbeider wordt verliefd op een cabaretière die Venus heeft. De eigenaar van het etablissement waar zij optreedt, stelt hem voor mee te doen aan een overval met als beloning Venus. De film is zeldzaam dom en belachelijk.

La Panchita

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. Marga López, Abel Salazar en Víctor Manuel Mendoza.

Na een aantal misverstanden en verwarringen kunnen twee geliefden eindelijk trouwen. Deze komedie is niet leuk en verloopt bovendien ontzettend traag.

Flor de caña

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Carlos Orellana. Met o.a. María Antonieta Pons, Víctor Manuel Mendoza en Luis Alcoriza.

Door een misverstand denken alle bewoners van een dorp dat een jong meisje is verkracht door een voorman. De film is z[KA1]o slecht en z[KA1]o in haast geregisseerd (de opnamen duurden slechts drie maanden) dat hij onwillekeurig humoristisch is geworden.

Bamba

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Miguel Contreras Torres. Met o.a. Carmen Montejo, Víctor Manuel Mendoza en Tito Junco.

Om zich te vergrijpen aan het meisje op wie hij verliefd is, beschuldigt een welgesteld man haar verloofde van moord. Deze overdreven dramatische film heeft een neerbuigend toontje en is zeer vervelend.

La Mulata de Córdoba

1945 | Drama

Mexico 1945. Drama van Adolfo Fernandez Bustamante. Met o.a. Lina Montes, Víctor Junco en Víctor Manuel Mendoza.

Een mulattin geniet maar weinig aanzien maar wordt door een legioen mannen begeerd. Een film die geheel in dienst staat van een totaal opgeverfde Montes.

La Luna enamorada

1945 | Drama, Musical

Mexico 1945. Drama van José Díaz Morales. Met o.a. Joaquín Rodríguez 'Cagancho', Virginia Serret, Carmen Amaya en Víctor Manuel Mendoza.

Een beroemd stierenvechter wordt neergestoken door een jaloerse minnaar. De film wordt voor de helft gevuld met liedjes, stieregevechten en kaatsspel. Voor de liefhebbers. Ook bekend als LOS AMORES DE UN TORERO.

Cuando lloran los valientes

1945 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1945. Drama van Ismael Rodriguez. Met o.a. Pedro Infante, Virginia Serret, Víctor Manuel Mendoza en Blanca Estela Pavón.

Een hereboer is verliefd op een net meisje, maar moet trouwen met een ietwat libertijns meisje. De film is één grote verheerlijking van het machismo. Het produkt vestigde de roem van het duo Infante-Pavón.

Santa

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Norman Foster. Met o.a. Esther Fernández, Ricardo Montalbán, Estela Inda en Víctor Manuel Mendoza.

Een meisje wordt door haar moeder op straat gezet omdat zij zwanger is. Zij zoekt haar toevlucht bij een vriendin die een bordeel runt. Mooie beelden en bewonderenswaardige regie.

Cuando habla el corazón

1943 | Western

Mexico 1943. Western van Juan José Segura. Met o.a. Pedro Infante, María Luisa Zea, Víctor Manuel Mendoza en Susana Cora.

Een boer blijkt niet in staat de inhoud te ontdekken van de kist die hij in zijn bezit heeft gekregen. Middelmatige maar aanvaardbaar verfilmde western, spelend in Mexico. Ook bekend als EL NORTENO.

Ay, Jalisco, no te rajes!

1941 | Avonturenfilm

Mexico 1941. Avonturenfilm van Joselito Rodriguez. Met o.a. Jorge Negrete, Gloria Marín, Carlos López 'Chaflan' en Víctor Manuel Mendoza.

Het verhaal van een overerfde wraakneming die ten uitvoer wordt gebracht. Jorge Negrete heeft zijn grote populariteit aan deze film te danken. Lange tijd werden zijn films omlijst door de muziek van Esperón en Cortázar, die zeer goed bij zijn stijl paste.

Rosa de Xochimilco

1938 | Drama

Mexico 1938. Drama van Carlos Vejar. Met o.a. María Luisa Zea, Víctor Manuel Mendoza en Gilberto González.

Een jong knap meisje wordt eindelijk op een volwassen manier bemint en voelt onmiddellijk hoe bij haar man de jaloezie de kop op steekt. Overdreven conventioneel en zeer slecht verteld.

Alma norteña

1938 | Drama

Mexico 1938. Drama van Roberto Guzmán. Met o.a. Anita Campillo, Víctor Manuel Mendoza, Irma Allende en Rafael Burgoa.

De eigenaar van een ranch verlaat, verblind door de schoonheid van een zangeres en de kansen die zij hem biedt in de grote stad, zijn vrouw. Het opmerkelijkste aan deze film is dat bijna alles vanuit de verte is gefilmd, zodat je bijna niet kunt zien waar het over gaat en de reacties van de personages uiteraard moeilijk zijn waar te nemen.