Segundo de Chomon: regie en camera.
Er zijn 6 films gevonden.

Cabiria

1914 | Historische film, Avonturenfilm, Zwijgende film, Drama, Actiefilm

Italië 1914. Historische film van Giovanni Pastrone. Met o.a. Lydia Quaranta, Italia Almirante Mazini, Bartolomeo Pagano, Umberto Mozzato en Ernesti Camelli.

Het is tweehonderd jaar voor Christus. Quaranta, dochter van een Siciliaanse patrici[KA3]er, wordt na een uitbarsting van de Elba ontvoerd door piraten uit Cartago. Ze wordt op de slavenmarkt verkocht aan priesters en haar lot lijkt bezegeld. Ze zal worden geofferd aan de god Moloch. Dan verschijnen Pagano (Maciste) en zijn meester ten tonele, en zij slagen erin het meisje te bevrijden. De film die geschiedenis maakte als het allereerste spektakel met lange speelduur en die wordt beschouwd als de voorloper van de Amerikaanse superprodukties. Inmiddels sterk verouderd, maar de beelden hebben nog een grote visuele aantrekkingskracht, en wie zich niet meteen laat afschrikken zal ongetwijfeld geboeid raken door dit verhaal over mensen en goden. Pastrone en Gabriele d`Annunzio schreven het scenario en Segundo de Chomon was cameraman. Gevolgd door MACISTE ALL`INFERNO (1926) en tussen 1950 en 1970 door een hele serie films over de oudheid.

L' Iris fantastique

1912 |

Frankrijk​/​​Spanje 1912. Segundo de Chomon.

Het is tweehonderd jaar voor Christus. Quaranta, dochter van een Siciliaanse patrici[KA3]er, wordt na een uitbarsting van de Elba ontvoerd door piraten uit Cartago. Ze wordt op de slavenmarkt verkocht aan priesters en haar lot lijkt bezegeld. Ze zal worden geofferd aan de god Moloch. Dan verschijnen Pagano (Maciste) en zijn meester ten tonele, en zij slagen erin het meisje te bevrijden. De film die geschiedenis maakte als het allereerste spektakel met lange speelduur en die wordt beschouwd als de voorloper van de Amerikaanse superprodukties. Inmiddels sterk verouderd, maar de beelden hebben nog een grote visuele aantrekkingskracht, en wie zich niet meteen laat afschrikken zal ongetwijfeld geboeid raken door dit verhaal over mensen en goden. Pastrone en Gabriele d`Annunzio schreven het scenario en Segundo de Chomon was cameraman. Gevolgd door MACISTE ALL`INFERNO (1926) en tussen 1950 en 1970 door een hele serie films over de oudheid.

Droomrijk

1909 | Zwijgende film, Fantasy

Nederland 1909. Zwijgende film van Segundo de Chomon en Georges Méliès.

Het is tweehonderd jaar voor Christus. Quaranta, dochter van een Siciliaanse patrici[KA3]er, wordt na een uitbarsting van de Elba ontvoerd door piraten uit Cartago. Ze wordt op de slavenmarkt verkocht aan priesters en haar lot lijkt bezegeld. Ze zal worden geofferd aan de god Moloch. Dan verschijnen Pagano (Maciste) en zijn meester ten tonele, en zij slagen erin het meisje te bevrijden. De film die geschiedenis maakte als het allereerste spektakel met lange speelduur en die wordt beschouwd als de voorloper van de Amerikaanse superprodukties. Inmiddels sterk verouderd, maar de beelden hebben nog een grote visuele aantrekkingskracht, en wie zich niet meteen laat afschrikken zal ongetwijfeld geboeid raken door dit verhaal over mensen en goden. Pastrone en Gabriele d`Annunzio schreven het scenario en Segundo de Chomon was cameraman. Gevolgd door MACISTE ALL`INFERNO (1926) en tussen 1950 en 1970 door een hele serie films over de oudheid.

Les Glaces merveilleuses

1907 | Zwijgende film

Frankrijk 1907. Zwijgende film van Segundo de Chomon.

Het is tweehonderd jaar voor Christus. Quaranta, dochter van een Siciliaanse patrici[KA3]er, wordt na een uitbarsting van de Elba ontvoerd door piraten uit Cartago. Ze wordt op de slavenmarkt verkocht aan priesters en haar lot lijkt bezegeld. Ze zal worden geofferd aan de god Moloch. Dan verschijnen Pagano (Maciste) en zijn meester ten tonele, en zij slagen erin het meisje te bevrijden. De film die geschiedenis maakte als het allereerste spektakel met lange speelduur en die wordt beschouwd als de voorloper van de Amerikaanse superprodukties. Inmiddels sterk verouderd, maar de beelden hebben nog een grote visuele aantrekkingskracht, en wie zich niet meteen laat afschrikken zal ongetwijfeld geboeid raken door dit verhaal over mensen en goden. Pastrone en Gabriele d`Annunzio schreven het scenario en Segundo de Chomon was cameraman. Gevolgd door MACISTE ALL`INFERNO (1926) en tussen 1950 en 1970 door een hele serie films over de oudheid.

Ali Baba

1907 | Zwijgende film

Frankrijk 1907. Zwijgende film van Segundo de Chomon.

Het is tweehonderd jaar voor Christus. Quaranta, dochter van een Siciliaanse patrici[KA3]er, wordt na een uitbarsting van de Elba ontvoerd door piraten uit Cartago. Ze wordt op de slavenmarkt verkocht aan priesters en haar lot lijkt bezegeld. Ze zal worden geofferd aan de god Moloch. Dan verschijnen Pagano (Maciste) en zijn meester ten tonele, en zij slagen erin het meisje te bevrijden. De film die geschiedenis maakte als het allereerste spektakel met lange speelduur en die wordt beschouwd als de voorloper van de Amerikaanse superprodukties. Inmiddels sterk verouderd, maar de beelden hebben nog een grote visuele aantrekkingskracht, en wie zich niet meteen laat afschrikken zal ongetwijfeld geboeid raken door dit verhaal over mensen en goden. Pastrone en Gabriele d`Annunzio schreven het scenario en Segundo de Chomon was cameraman. Gevolgd door MACISTE ALL`INFERNO (1926) en tussen 1950 en 1970 door een hele serie films over de oudheid.

Le Roi des dollars

1905 |

Frankrijk​/​​Spanje 1905. Segundo de Chomon.

Het is tweehonderd jaar voor Christus. Quaranta, dochter van een Siciliaanse patrici[KA3]er, wordt na een uitbarsting van de Elba ontvoerd door piraten uit Cartago. Ze wordt op de slavenmarkt verkocht aan priesters en haar lot lijkt bezegeld. Ze zal worden geofferd aan de god Moloch. Dan verschijnen Pagano (Maciste) en zijn meester ten tonele, en zij slagen erin het meisje te bevrijden. De film die geschiedenis maakte als het allereerste spektakel met lange speelduur en die wordt beschouwd als de voorloper van de Amerikaanse superprodukties. Inmiddels sterk verouderd, maar de beelden hebben nog een grote visuele aantrekkingskracht, en wie zich niet meteen laat afschrikken zal ongetwijfeld geboeid raken door dit verhaal over mensen en goden. Pastrone en Gabriele d`Annunzio schreven het scenario en Segundo de Chomon was cameraman. Gevolgd door MACISTE ALL`INFERNO (1926) en tussen 1950 en 1970 door een hele serie films over de oudheid.