Erik Wedersøe: regie en cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Ulvepigen Tinke

2002 | Familiefilm, Jeugdfilm

Denemarken​/​​Zweden 2002. Familiefilm van Morten Køhlert. Met o.a. Sarah Juel Werner, Peter Jeppe Hansen, Lisbeth Dahl, Erik Wedersøe en Birthe Neumann.

Denemarken, midden negentiende eeuw. De jonge herder Larus (Hansen) vindt het negenjarige, verweesde en verwilderde meisje Tinke (Werner). Larus neemt haar mee naar de boerderij en raakt met haar bevriend, maar Tinke is niet bepaald een gezeglijk type. Dat blijkt ook als Tinke op zoek gaat naar haar grootouders. Regisseur Køhlert verfilmde het boek 'Hungerbarnet' van Cecil Bødker naar het schijnt getrouw, met behoud van verhaallijn, humor en sfeer en maakte een fijne film voor jong en oud. Prima spel van Werner als het 'wolfsmeisje'.

Anna

2000 | Thriller, Drama

Denemarken​/​​Verenigd Koninkrijk 2000. Thriller van Erik Wedersøe en Erik Wederøe. Met o.a. Pernilla August, Gerard Bidstrup, Reine Brynolfsson, Jesper Christensen en Søren Pilmark.

Anna, de echtgenote van de Deense ambassadeur in Marokko, leeft voor haar gevoel in een gouden kooi. Het weer is altijd mooi, het huis schitterend, het ontbreekt haar eigenlijk aan niets. Toch voelt ze zich opgesloten. Dit benauwt haar zo dat ze besluit te vluchten en terug te keren naar Denemarken. Onderweg ontmoet ze een drugskoerier in boeien. Impulsief besluit ze de man te helpen vluchten voor de politie. Op een tussenlanding in Rome loodst ze de jonge man door de douane om hem daarna te verlaten. Maar de man laat Anna niet gaan. Dit is het begin van een spannende achtervolging van Rome naar Denemarken. Anna is niet alleen een spannende road movie over twee mensen op de vlucht, maar ook een mooi relaas over liefde, vrijheid en vriendschap.

Farlige kys

1972 | Drama

Denemarken 1972. Drama van Henrik Stangerup. Met o.a. Erik Wedersøe, Lotte Tarp, Lisbeth Movin, Danny Anderse en Niels Barfoed.

Een jonge psychiater wordt verliefd op zijn patiënte die uit zelfverdediging haar echtgenoot heeft gedood. Hij neemt ontslag en gaat met de vrouw naar zee waar hij ontdekt dat ze wel degelijk krankzinnig is. Het scenario wil de eigentijdse levensonmacht doorlichten aan de tegenstrijdigheid van psychiatrie, maar betrekkelijkheid van de begrippen 'normaal' en 'abnormaal' gaat verloren in een aangezette melodramatiek en afgekloven clichés, ondanks goed en intens spel van de beide hoofdrollen.