Nathaniel Shilkret (1889-1982): muziek.
Er zijn 6 films gevonden.

Flying Padre: An RKO-Pathe Screenliner

1951 | Documentaire

Verenigde Staten 1951. Documentaire van Stanley Kubrick. Met o.a. Fred Stadmueller en Bob Hite.

Korte tv-documentaire over een dominee die met zijn vliegtuig rondreist.

Nothing But Trouble

1944 | Komedie

Verenigde Staten 1944. Komedie van Sam Taylor. Met o.a. Stan Laurel, Oliver Hardy, Mary Boland, Philip Merivale en David Leland.

Stan en Oliver komen als butler en kok in dienst van een verwend jongetje dat later de koning blijkt te zijn. Ze proberen hem te beschermen tegen een moordcomplot. Zeker niet de beste film van het legendarische duo, wellicht omdat regisseur Taylor nauwelijks gebruik wist te maken van hun grote talent. De komieken lijken te beseffen dat ze over hun hoogtepunt heen zijn. Twee films later zouden Laurel en Hardy een punt achter hun carrière zetten. Maar zelfs in deze film zijn ze natuurlijk veel leuker dan veel hedendaagse komieken.

The Toast of New York

1937 | Biografie, Drama

Verenigde Staten 1937. Biografie van Rowland V. Lee en Rowland Lee. Met o.a. Edward Arnold, Cary Grant, Frances Farmer, Jack Oakie en Donald Meek.

Bij het uitbreken van de Amerikaanse Burgeroorlog wordt Arnold een rondreizend arts. Hij verzorgt samen met zijn partner de Zuidelijken, terwijl zijn andere partner de Noordelijken onder zijn hoede neemt. Alles loopt op rolletjes en ze worden rijk, todat hun Noordelijke partner alles op het spel zet. Goed biografisch drama met veel actie en spirituele dialogen. Een schitterende Arnold krijgt goed weerwoord van zijn partner Grant, terwijl de legendarische Farmer een leuke bijrol heeft. Het scenario werd geschreven door Dudley Nichols, John Twist en Joel Sayre, naar de romans Book Of Daniel Drew van Bouck White en Robber Barons van Matthew Josephson. Knap camerawerk van Peverell Marley.

Shall We Dance

1937 | Musical, Romantiek

Verenigde Staten 1937. Musical van Mark Sandrich. Met o.a. Fred Astaire, Ginger Rogers, Edward Everett Horton, Eric Blore en Jerome Cowan.

Uit publicitaire overwegingen verspreidt de manager van de Russische balletdanser Peters (Astaire) het gerucht dat Peters in het geheim is getrouwd. Iedereen denkt dat tapdanseres Keene (Rogers) de gelukkige is. Maar dat is natuurlijk onzin. Toch? In deze zevende film van het legendarische duo zijn de dansnummers (waaronder een tapdans-nummer op rolschaatsen) weer briljant. Het Gershwin-liedje 'They Can't Take That Away From Me', gezongen door Astaire, kreeg een Oscarnominatie. Zeker niet de beste film van het tweetal, maar toch de moeite waard.

Winterset

1936 | Drama

Verenigde Staten 1936. Drama van Alfred Santell. Met o.a. Burgess Meredith, Margo, Eduardo Ciannelli, John Carradine en Edward Ellis.

In 1920 wordt Carradine geëxecuteerd voor een moord die hij niet pleegde. Zestien jaar later gaat zijn zoon Meredith op zoek naar de ware schuldige. Aan de havenkant ontmoet hij Margo die de zus blijkt te zijn van één van de helpers van de moordenaar. Zwaar op de hand liggend melodrama, dat nu verouderd is en zelfs lachwekkend overkomt. Het scenario van Anthony Veiller, gebaseerd op een toneelstuk van Maxwell Anderson, die zich op zijn beurt liet inspireren door de Sacco-Vanzettizaak. De film hangt aan elkaar van toevalligheden. Destijds door de pers bejubeld en beschouwd als een waardige opvolger van THE INFORMER van produktiemaatschappij RKO. De meeste acteurs creëerden zelf hun rol op Broadway. Indrukwekkende expressionistische decors, schitterend in beeld gebracht door Peverell Marley.

Laurel and Hardy: The murder case

1930 | Komedie, Korte film

Verenigde Staten 1930. Komedie van James Parrott. Met o.a. Fred Kelsey, Oliver Hardy, Stan Laurel en James Finlayson.

In 1920 wordt Carradine geëxecuteerd voor een moord die hij niet pleegde. Zestien jaar later gaat zijn zoon Meredith op zoek naar de ware schuldige. Aan de havenkant ontmoet hij Margo die de zus blijkt te zijn van één van de helpers van de moordenaar. Zwaar op de hand liggend melodrama, dat nu verouderd is en zelfs lachwekkend overkomt. Het scenario van Anthony Veiller, gebaseerd op een toneelstuk van Maxwell Anderson, die zich op zijn beurt liet inspireren door de Sacco-Vanzettizaak. De film hangt aan elkaar van toevalligheden. Destijds door de pers bejubeld en beschouwd als een waardige opvolger van THE INFORMER van produktiemaatschappij RKO. De meeste acteurs creëerden zelf hun rol op Broadway. Indrukwekkende expressionistische decors, schitterend in beeld gebracht door Peverell Marley.