Ekkehard Arendt: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Glückliche Reise

1933 | Muziek

Duitsland 1933. Muziek van Alfred Abel. Met o.a. Magda Schneider, Max Hansen, Carla Carlsen, Ekkehard Arendt en Paul Henckels.

Twee jonge Duitse boeren, Stefan (Hansen) en Robert (Arendt) hebben in Zuid-Amerika veel last van heimwee. De briefwisseling met hun penvriendinnen, twee meisjes uit Hamburg, Monika (Schneider) en Lona (Carlsen), is hun enige afwisseling. Ze besluiten naar Duitsland te gaan om de meisjes te leren kennen. Omdat alleen Monika, onder de naam van haar vriendin, aan de mannen geschreven heeft en Lona daarom niets van de briefwisseling afweet, ontstaan er doldwaze verwikkelingen. Aan het eind zijn er natuurlijk twee paren. De ensc[KA2]enering laat te wensen over. De operette waarop de film gebaseerd is, was (en is dat tot op heden), een groot succes.

Die wunderbare Lüge der Nina Petrowna

1929 | Romantiek

Duitsland 1929. Romantiek van Hanns Schwarz. Met o.a. Brigitte Helm, Franz Lederer, Warwick Ward, Lya Jan en Ekkehard Arendt.

Het scenario van Hans Sz[KA1]ekely betreft een eenvoudige liefdesgeschiedenis over Nina Petrowna (Helm), de maintenee van kolonel der Kozakken Teroff (Ward). Ze wordt verliefd op een jonge officier uit het regiment, maar de kolonel gebiedt haar terug te komen of hij zal de loopbaan van Michel Silieff (Lederer) breken. Men meende lange tijd dat deze laatste zwijgende film van Schwarz die in dat jaar ook zijn eerste geluidsfilm draaide, verloren was gegaan. In de archieven van het Britse National Film Archive in Londen bevond zich echter een incomplete kopie. Later legde de Friedrich-Wilhelm-Murnau Stiftung de hand op een tweetal negatieven, die in samenwerking met de Frans-Duitse cultuurzender ARTE de Engelse kopie restaureerde. De door Maurice Jaubert geschreven muziek voor de explicateur werd op het geluidsspoor toegevoegd en begeleidt tegenwoordig de film in stereo. De rolprent is vooral interessant vanwege de decors van Robert Herlth en Walter Röhrig en de uitzonderlijke fotografie van Carl Hoffmann, die het uiterste uit Helm, de heldin van METROPOLIS, haalt. Voor cinefielen een niet te missen gebeurtenis.