Yui Natsukawa: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Still Walking

2008 | Drama

Japan 2008. Drama van Hirokazu Kore-eda. Met o.a. You, Hiroshi Abe, Yoshio Harada, Haruko Kato en Kiki Kirin.

Op de vijftiende sterfdag van hun broer bezoeken een volwassen broer en zus samen met de kinderen hun oude ouders voor het jaarlijkse gedenkmaal. Wat zich ontvouwt is een meesterlijk serene schets - in de tijdsspanne van een etmaal - van de uiteenlopende mechanismen die de verschillende familieleden hebben ontwikkeld om met verlies om te gaan. Veertiger Kore-eda (After Life) maakte met Still Walking een authentieke, ontroerende film die doet herinneren en vergeten, geïnspireerd door jeugdherinneringen en het verlies van zijn eigen moeder. Monumentaal in zijn genre.

Zatoichi

2003 | Drama, Actiefilm

Japan 2003. Drama van Takeshi Kitano. Met o.a. Takeshi Kitano, Tadanobu Asano, Yui Natsukawa, Michiyo Ookusu en Ittoku Kishibe.

Meeslepende samoeraifilm waarin Takeshi Kitano zelf de show steelt als geblondeerde blinde masseur. De krasse oude baas beweegt zich voetje voor voetje voort, maar als er gevochten moet worden, blijken zijn reflexen nog onnavolgbaar. Naast het onvermijdelijke hak- en slachtwerk reserveert Kitano in zijn eerste kostuumfilm een belangrijke plek voor pure slapstick en grapjes. Maar het mooist zijn de ritmische intermezzi - boeren bewerken op de maat van de meeslepende muziek van Keiichi Suzuki het land - en het slotakkoord: een minuten durende klompendans waarin de meeste personages terugkomen. Openingsfilm van het Rotterdams filmfestival 2004 scoorde hoog in de publiekspoll.

Distance

2001 | Drama

Japan 2001. Drama van Hirokazu Kore-eda. Met o.a. Yûsuke Iseya, Arata, Tadanobu Asano, Susumu Terajima en Yui Natsukawa.

Drie jaar geleden vergiftigde de Ark van de Waarheid-sekte het drinkwater van Tokyo. Terwijl de nabestaanden zich voor de jaarlijkse herdenking verzamelen bij de waterbassins van de stad, trekken drie mannen en een vrouw naar een bergmeer, nabij de plek waar de gelovigen voor hun terreurdaad samenleefden. Distance is één lange, omtrekkende beweging. Wat er is gebeurd en waarom zijn geen vragen die kunnnen worden beantwoord, lijkt Kore-eda te willen zeggen. De Waarheid van de sekte is niet te achterhalen, en daarmee heeft de trage opbouw van de film uiteindelijk geen onthullingen te bieden. De afstand die de levenden van de doden scheidt is net zo groot als de afstand die het verdriet van de nabestaanden onbenaderbaar maakt.