Andreas Bick is componist.
Er zijn 3 films gevonden.

Pinky und der Millionenmops

2001 | Familiefilm, Mysterie

Duitsland 2001. Familiefilm van Stefan Lukschy. Met o.a. Jaime Krsto, Hans Clarin, Heinrich Schafmeister, Carmen-Maja Antoni en Tilo Prückner.

Het gemakkelijk te raden scenario van Sybille Durian is honderd procent clich[KA1]e, maar lekker ouderwets en heerlijk voldoening schenkend. Weesjongen Pinky (Krsto) is amateurspeurneus. Hij krijgt van de steenrijke, excentrieke warenhuisbezitter Jonathan Morgan (Clarin) opdracht om diefstallen op te lossen, want de huisdetective krijgt de dader maar niet te pakken. Voor Pinky geen probleem. Morgan krijgt inmiddels vreemde doodsbedreigingen en vervolgens aast Morgans neef op de erfenis. Hierop besluit Morgan zijn hond Mops tot enig erfgenaam te maken. Kort daarop wordt Mops ontvoerd. Hoewel de zaak in handen is van inspecteur van politie Colombus (Glatzeder), is het natuurlijk Pinky, die met behulp van Leontine (Antoni) en andere vrienden de kidnapper ontmaskert. Schafmeister, bekend uit de serie WILSBERG, speelt de advocaat van kwaaie zaken Dr. Webster en Prückner, bekend als smeris in de serie TATORT, is Punk. Het is allemaal uitstekend gedaan, alleen vraag je je af waarom de personages z.g. Engels of Amerikaans moeten lijken. Jonge kijkers storen zich hier zeer beslist niet aan en zullen heerlijk genieten. Het camerawerk is van David Slama.

Sperling und der brennende Arm

1999 | Mysterie

Duitsland 1999. Mysterie van Dominik Graf. Met o.a. Dieter Pfaff, Benno Fürmann, Petra Kleinert, André Hennikke en Kathrin Saß.

Tijdens het avondeten in een petit-restaurant ziet Hauptkommissar Sperling (Pfaff) hoe de eigenaar (Hennicke) twee gasten eruit gooit als zij de rekening weigeren te betalen. De volgende dag viert Sperling er met enkele collega`s zijn dertigjarige jubileum. In zijn carri[KA2]ere heeft hij nooit een schot gelost en ook heeft hij geen grote vergissingen begaan. Hij ziet hoe een opdringerige accordeonspeler met moeite naar buiten wordt geduwd, en kort erop komen jongeren naar binnen en slaan alles kort en klein. Sperling probeert met de collega`s de helpende hand te reiken, maar de mouw van zijn jasje vat vlam. Zo snel als het schorem gekomen was, zo snel zijn zij ook weer verdwenen. Twee jongeren zijn toch in de kraag gevat, maar de restaurateur en de jongens beschuldigen elkaar over en weer; geen van allen is bereid aangifte te doen of een verklaring af te leggen. Het geweld neemt toe en we zitten midden in een spannende afpersingszaak om een vaste beschermingspremie met een Albanese bende die in grote stijl opereert. Dat is uiteraard niet naar de zin van onze gezellige Kommissar die zijn blonde, mollige assistente Vera Kowalski (Kleinert) als serveerster aan het werk zet. De vrouw (Saß) van de restauranthouder wil uiteindelijk wel praten en dan is het bijna te laat, want de restaurateur besluit het recht in eigen hand te nemen. Het scenario van Rolf Basedow is schitterend. Alles klopt: de milieuschildering, de dialogen, de personages, en de camera heeft aardig wat aandacht voor details. Opvallend veel ruimte is gemaakt voor Führmann als assistent Karsten Rohde en Kleinert, rollen die met verve gespeeld worden. Bekroond als Beste TV-Movie op het Münchener Filmfest 1998.

Sperling und das Loch in der Wand

1996 | Misdaad

Duitsland 1996. Misdaad van Dominik Graf. Met o.a. Dieter Pfaff, Benno Fürmann, Petra Kleinert, Hans-Joachim Grubel en Julia Jäger.

Commissaris Hans Sperling (Pfaff) is een product van Berlijn. Hij houdt van zijn stad en zet zich in om de misdaad zoveel mogelijk in te dijken. Samen met zijn collega Karsten Rohde (F[KA3]uhrmann) klist hij de bankrover Krause (Noethen). De man is in werkelijkheid een brave huisvader, die echter verslaafd is aan het gokken. Met zijn buit wil hij zijn gokschulden afbetalen. Sperling kan met de man meevoelen en hij besluit hem te helpen. De gedroomde gelegenheid voor hem om in het gokmilieu te infiltreren. Een innemende politieman die niet in de eerste plaats uit is om misdadigers te straffen, maar er meer heil in ziet om hen terug op het goede spoor te zetten. Pfaff is de rol op het lijf geschreven. Hij is alles behalve de heldhaftige macho, maar een goedzak die iedereen kan inpalmen, een Duitse Maigret kan je hem noemen. De figuur van Sperling werd door Pfaff zelf bedacht. Rolf Basedow schreef het niet bepaald originele scenario en achter de camera stond Benedict Neuenfels.