Art Acord: cast.
Er zijn 34 films gevonden.

Wyoming Tornado

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Robert J. Horner.

De titel belooft actie, maar die is in deze western beslist niet te vinden. Goede actie-scènes kosten geld en producent Charles Davis vertikte het om geld uit te geven.

The White Outlaw

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Robert J. Horner. Met o.a. Art Acord, Lew Meehan, Walter Maly, Howard Davies en Vivian May.

Het uiterst sentimentele verhaal van de held die zijn leven offert voor zijn vriend. Vriendschap is altijd een bijzonder thema in de western geweest en dit scenario van Bob McKenzie is niet slecht, maar Horner en het beperkte budget van producent Charles Davis zorgen ervoor dat het een inferieure western blijft. Er wérd wat afgerommeld. Hoxie bijvoorbeeld heeft nooit met Acord gespeeld, maar zijn rol van sheriff was gewoon uit een oude western geknipt en hier ingelast. Opmerkelijk is het camerawerk van niemand minder dan Ernest Laszlo, die in 1926 startte als assistent-cameraman en in 1965 een Oscar zou krijgen. Daarnaast werd hij zeven keer genomineerd.

The Arizona Kid

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Horace B. Carpenter. Met o.a. Art Acord, Cliff Lyons, Bill Conant, Carol Lane en George Hollister.

Marshal Acord grijpt in als een bende een postkoets overvalt, de post steelt en twee mensen gijzelt. Carpenter was ook de scenarist en speelde een rolletje als de vader van Lane.

Fighters of the Saddle

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Robert J. Horner. Met o.a. Art Acord, John Lowell, Tom Bay, Peggy Montgomery en Jack Ponder.

Acord in conflict met zijn vader Lowell, die een bendeleider blijkt te zijn. Paul Allen was de cameraman. Het einde van de carrière van Acord. De laatste serie van zeven westerns hadden hem geen goed gedaan, het waren slechte produkties. Zijn glorietijd lag bij Universal, maar die studio wenste hem als verslaafde niet meer terug. Acords leven ging snel bergafwaarts. Hij vertrok naar Mexico, gedesillusioneerd en wanhopig. Op 4 januari 1931 maakte de Mexicaanse politie van Chihuahua bekend dat Acord dood in zijn hotelkamer was gevonden. - zelfdoding met cyaankali. Acords vriend Hoot Gibson heeft het nooit geloofd. Zijn opvatting is dat Acord vermoord is door een jaloerse echtgenoot, die het niet kon hebben dat zijn vrouw met Acord het bed in dook. Hoe dan ook - een befaamd western-idool was op mysterieuze wijze om het leven gekomen. Een groot man in het genre, maar een triest leven met een triest einde. Zijn series blijven onvergetelijk.

Bullets And Justice

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Robert J. Horner. Met o.a. Art Acord en Carol Lane.

Matige western, waarin Art weer eens in actie komt tegen bandieten en daarbij Lane in bescherming neemt.

An Oklahoma Cowboy

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Robert J. Horner. Met o.a. Art Acord en Ione Reed.

De titel was niet geheel juist, want Artemus Ward Acord - om zijn naam compleet te noemen - was geboren in Utah, maar de film was toch al nauwelijks te pruimen en was er alleen voor zijn vele fans, die hem graag in actie wilden zien.

Two Gun O'Brien

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Robert J. Horner.

Ruim een jaar had Acord na zijn serie westerns bij Universal niet meer voor de camera gestaan. Verslaafd leidde hij een triest leven, zijn vrienden stonden machteloos en konden hem niet helpen. Producent Charles Davis bood hem een serie van zeven westerns aan. Acord pakte de kans. Het werd een slechte serie met een man die moeilijk zijn werk kon doen, maar dat interesseerde Davis niet. Acord was populair, overbekend en dus kon hij geld verdienen, want het budget om te produceren was klein. Horner was de beste man om met zo'n budget om te gaan. Het werden allemaal zwakke produkties.

The Western Rover

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Albert S. Rogell. Met o.a. Art Acord, Ena Gregory, Charles Avery en William Welch.

Een ruzie met pa doet Acord besluiten de ouderlijke ranch te verlaten. Hij gaat in het circus, maar dat loopt niet en dus terug naar de ranch, ditmaal van de buurman. Daar ontdekt Acord dat de voorman het vee van zijn vader steelt - en als goede westernster neem je dat natuurlijk niet. George Hively bedacht het allemaal en cameraman Eddie Linden nam het op.

Spurs and Saddles

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Fay Wray, Bill Dyer, J. Gordon Russell en C.E. Anderson.

Een western-drama rond Wray, die door Acord beschermd wordt in diverse nare situaties; achteraf blijkt dat de boevenbaas in werkelijkheid haar vader is. Harrison Jacobs was de scenarist en Eddie Linden de cameraman. Universal zette hiermee een punt achter de westerns met Acord: er waren er 16 gemaakt. Het was het begin van het einde: Acord was niet langer alleen alcoholist maar had ook marihuana nodig. Meer dan een jaar lang filmde hij niet; aan zijn laatste westernserie begon hij in 1928.

Set Free

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Arthur Rosson. Met o.a. Art Acord, Olive Hasbrouck, Claude Payton en Robert McKenzie.

Payton heeft zijn zinnen gezet op Hasbrouck en ziet in Acord een concurrent, die hij uit de weg wil hebben. Zo wordt Acord een misdadiger, maar hij weet op zijn gebruikelijke wijze Payton als de echte schurk te ontmaskeren en dan staat Hasbrouck en hem niets meer in de weg. Harrison Jacobs bedacht het geheel, Eddie Linden deed het camerawerk.

Loco Luck

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Fay Wray, Aggie Herring, William A. Steele en Al Jennings.

Jennings wil als schuldeiser de ranch van Herring in bezit nemen. Maar Art, verliefd op dochter Wray, wil meedoen aan een paardenrace teneinde de schuld te kunnen voldoen. Dat is echter niet naar de zin van Jennings, die Art wil laten ontvoeren. Doris Malloy bewerkte het verhaal The Eyes Win van Alvin J. Neitz, later beter bekend als regisseur Alan James. Eddie Linden was cameraman.

Hard Fists

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van William Wyler. Met o.a. Art Acord, Louise Lorraine, Lee Holmes en Albert J. Smith.

Holmes weet het een en ander af van Arts verleden, waarmee hij Art nu kan chanteren. Aanvankelijk laat deze zich ook chanteren en licht hij zijn cowboy-makkers op. Tot hij Lorraine leert kennen en dan is de wil tot samenwerking met Holmes op. Een botsing is vanaf dat moment onvermijdelijk. William Lester en George Plympton schreven en Eddie Linden nam op.

Western Pluck

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Travers Vale. Met o.a. Art Acord, Marceline Day, Ray Ripley, Robert Rose en William Welsh.

Een fijne rol voor Acord in deze western, waarin hij wordt aangenomen door rancher Welsh om een beetje te passen op diens zwakke zoon Rose. Acord kwijt zich zo goed van zijn taak dat uit de jongen een man wordt en hij met diens zuster in het huwelijk treedt. Wyndham Gittens bewerkte het verhaal van W.C. Tuttle, Eddie Linden en Harry Neumann waren er voor het camerawerk.

The Terror

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Velma Connor, Dudley Hendricks, C.E. Anderson en Edmund Cobb.

Acord is een Texas Ranger, maar niemand weet dat. Men ziet hem aan voor een misdadiger, maar de waarheid is dat Anderson probeert Connor te strikken die door veedieven ontvoerd en door Acord, die zijn ware identiteit blootgeeft, weer bevrijd wordt. E. Richard Schayer was de scenario-schrijver en Eddie Linden de cameraman.

The Silent Guardian

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van William Bletcher. Met o.a. Art Acord, Louise Lorraine, Harry Tenbrook, L.J. O'Connor en Grace Woods.

O'Connor blijkt in staat te zijn de relatie tussen Acord en Lorraine kapot te krijgen. Hij chanteert haar met de bedreiging enige minder leuke praktijken van haar vader aan het daglicht te brengen en probeert Acord om zeep te helpen, maar bijt uiteindelijk toch in het stof. Ewart Adamson was scenarist, Abe Fried was cameraman.

The Set-Up

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Alta Allen, Albert Schaeffer, Thomas G. Lingham en Jack Quinn.

Een corrupte bankier gaat over tot moord als een klant hem gaat verdenken. Zijn ranch wordt bij opbod verkocht en de bankier krijgt de ranch in handen, in de hoop dat zijn zoon met de dochter van de vermoorde man zal trouwen. Gelukkig is sherrif Acord er ook nog en die maakt een einde aan de praktijken van de schurk. Harrison Jacobs was de scenario-schrijver, die het verhaal Horse Sense van L.V. Jefferson bewerkte. Het camerawerk lag in handen van Eddie Linden.

The Scrappin' Kid

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Velma Connor, Jimsy Boudwin, C.E. Anderson en Jess Deffenbach.

Connor en haar broertje Boudwin worden door Acord gered uit een bosbrand. Cobb maakt Connor al spoedig het hof, maar die is meer in Acord geinteresseerd. Cobb stuurt een paar mannetjes op Acord af om hem te dwingen te vertrekken, maar uiteindelijk weet Acord Cobb en zijn bende outlaws te ontmaskeren en met behulp van de sherrif en de zijnen onschadelijk te maken. E. Richard Schayer schreef deze western en William Nobles nam hem op.

The Ridin' Rascal

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Olive Hasbrouck en Al Jennings.

Acord wordt van veediefstal beschuldigd, met als gevolg dat de echte veedieven geen rustig moment meer hebben, want hij is vastbesloten de bende op te ruimen en duidelijk te maken wie de ware schuldigen zijn. Harrison Jacobs bewerkte de roman Mavericks van William MacLeod Raine en Eddie Linden deed het camerawerk. Jennings was een echte western-outlaw: in 1907 kreeg hij van president Roosevelt gratie na in 1902 tot levenslang te zijn veroordeeld voor treinovervallen, veediefstal en wapenbezit. Hij speelde vele bijrollen in westerns tussen 1908 en het begin van de jaren dertig. Hij leefde van 1864 en 1962. Dan Duryea speelde de outlaw in Al Jennings of Oklahoma

The Man from the West

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Albert Rogell. Met o.a. Art Acord, Eugenia Gilbert, Irvin Renard, William Welsh en Vin Moore.

Held Acord moet weer het nodige oplossen: hij moet aantonen niet de juwelendief te zijn (en dat kan alleen door de echte dieven te ontmaskeren) en hij moet Gilbert uit handen van een paar schurken houden. Josephine Dodge schreef het verhaal, dat bewerkt werd door Harrison Jacobs, en Eddie Linden deed weer het camerawerk. Arts westerns leverden Universal geld op, maar zijn gedrag werd er niet beter op. Het was moeilijk werken met een onhandelbare alcoholist.

Sky High Corral

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Marguerite Clayton, Duke R. Lee, Jack Mower en Tom Lingham.

Lee is in deze western een schurk en een veedief, maar hij probeert de diefstal in de schoenen te schuiven van Acord. Ralph Cummings leverde het verhaal, dat door Smith zelf bewerkt werd. Eddie Linden was cameraman.

Rustlers' Ranch

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Olive Hasbrouck, Duke R. Lee, George Chesebro en Edith Yorke.

Acord komt op de ranch van de weduwe Hasbrouck te werken en wordt verliefd op haar dochter Yorke. Ondertussen komt hij achter de louche praktijken van cowboy Kemp, die probeert de weduwe op te lichten. Hij maakt er een eind aan en de hand van de dochter wordt de zijne. Harrison Jacobs en E. Richard Schayer baseerden hun scenario op een verhaal van W.C. Tuttle. Eddie Linden deed het camerawerk.

Lazy Lightning

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van William Wyler. Met o.a. Art Acord, Fay Wray, Bobby Gordon, Vin Moore en Arthur Morrison.

In deze uitstekende western werkt Acord op een ranch. Hij raakt bevriend met een invalide jongen (Gordon) en merkt dat zijn voogd (Morrison) het jochie graag wil laten sterven. Art grijpt in. Harrison Jacobs schreef en Eddie Linden nam op. Wyler maakte zijn regiedebuut in 1925 met 20m durende westerns. Dit was zijn eerste hoofdfilm.

Three in Exile

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Fred Windemere. Met o.a. Art Acord, Louise Lorraine en Tom London.

Acord, het paard Black Beauty en de hond Rex gaan bijna dood van dorst in de verlaten woestenij, als ze het huis van Lorraine ontdekken. Deze ontfermt zich over het trio. Uit dankbaarheid helpt Acord haar de mijn weer te laten werken, maar hij moet het eerst opnemen tegen London, die het land van Lorraine in handen wil krijgen. George Hively was de scenarist. De vier westerns die het echtpaar Acord/Lorraine voor Truart maakte, waren niet best, goedkoop gemaakt met onbekwame regisseurs.

The Wild Girl

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van William Bletcher. Met o.a. Art Acord, Louise Lorraine en Andrew Waldron.

Tussen Acord en Lorraine (in werkelijkheid man en vrouw in die tijd) groeit iets moois, maar een derde kan dat niet hebben. Als deze door Lorraine wordt afgewezen , weet hij haar opa een moord in de schoenen te schuiven en zo het meisje in zijn macht te krijgen. Maar hij heeft buiten Acord gerekend.

The Circus Cyclone

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Albert Rogell. Met o.a. Art Acord, Moe McCrea, Nancy Deaver, Cesare Gravina en Albert J. Smith.

Wat bezielde Universal om Acord terug te nemen? In 1923 speelde hij zijn laatste serie voor de studio, ging op tournee in Zuid-Amerika en vond daarna werk bij kleine maatschappijtjes. Universal wilde niet meer, want Art dronk, was agressief en oersterk. Was het de invloed van Hoot Gibson, Arts beste vriend en tevens Universals grootste moneymaker? Hier beschermt hij Deaver tegen de avances van circusdirecteur Smith. Als deze vervolgens wraak neemt, weet Art met behulp van de negerjongen McCrea de man definitief schaakmat te zetten. Deze eerste uit een serie van zestien westerns die Art voor Universal tot in 1927 zou maken, werd door Rogell geschreven en Pliny Horne deed het camerawerk.

The Call of Courage

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Olive Hasbrouck, Duke Lee, Frank Rice en John T. Prince.

Acord wordt vals beschuldigd van een moord die in werkelijkheid door zijn broer is begaan. Maar zoals dat in een goede western behoort, krijgt broerlief zijn trekken thuis en wordt de held in ere hersteld. Harold Shumate was zowel de scenarist als de cameraman. Overigens was Art zelf een oorlogsheld: hij had gediend in Frankrijk en daar het Croix de Guerre gekregen voor zijn heldenmoed bij Verdun. Hij was de oorlog ingegaan nadat zijn eerste huwelijk met Edythe Sterling in 1916 strandde; vol bitterheid keerde hij Hollywood de rug toe, waar hij sinds 1912 in dozijnen korte films en westerns had gespeeld.

Pals

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van John P. McCarthy. Met o.a. Art Acord, Louise Lorraine, Leon Kent en Andrew Waldron.

De hond Rex vindt een baby in de woestijn en Acord moet zich om het kind bekommeren. Lorraine biedt haar hulp aan. Dat bevalt Kent niet, die Lorraine tot een huwelijk wil dwingen zolang hij haar opa in zijn macht heeft, die hem geld schuldig is en niet kan betalen. George Hively was de scenarist en William Thompson de cameraman. Art maakte een viertal westerns voor Truart Film in deze periode. Lorraine was toen zijn vrouw. In totaal is Art vier keer getrouwd; zijn eerste vrouw (1913-1916) was de actrice Edythe Sterling.

Looped for Life

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Park Frame. Met o.a. Art Acord, Jack Richardson, Marcella Pershing en Charles Adler.

Art en Jack zijn eerst dikke vrienden, maar worden plotseling gezworen vijanden. Het slot van de film is uiterst onbevredigend, alsof de (onbekende) scenarist het zelf ook niet meer wist. Chuck Welty was cameraman voor deze produktie van Joseph Sameth.

Fighting for Justice

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Walter De Courcy. Met o.a. Art Acord, Vane Truant en Paul Weigel.

Art kwam terug uit Zuid-Amerika van een succesvolle tournee na diverse goedlopende series voor Universal te hebben gemaakt. Maar daar wilde men niets meer van hem weten. Hij was te vaak onder invloed en viel terug op kleine, onafhankelijke maatschappijtjes, die brood zagen in zijn naam, want voor de fans was hij een begrip geworden. Hier wordt hij vals beschuldigd van een overval en gaat hij op jacht naar de ware dader. Het scenario was van Joseph Anthony Roach voor producent J. Hiseph Sameth.

The Oregon Trail

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Ed Laemmle. Met o.a. Art Acord, Louise Lorraine, Duke R. Lee, Jim Corey en Burton C. Law.

Serial in achttien hoofdstukken. Weer zo'n razend populaire en goed gemaakte western-serial met Art Acord als de held. Gebaseerd op het boek van Dr. Marcus Whitman en tot filmverhaal gemaakt door Robert Dillon. De serial vertelt in grote lijnen het openbreken van de route naar het westen. Whitman is een geestelijke die het woord Gods naar de Indianen wil brengen. Maar aan dit centrale punt worden vele historische gebeurtenissen opgehangen. Anthony Coldeway, Douglas Bronston en Jefferson Moffitt waren Universals scenaristen.

In the Days of Buffalo Bill

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Edward Laemmle. Met o.a. Art Acord, Dorothy Woods, Duke R. Lee, George A. Williams en Jay Morley.

Serial in achttien hoofdstukken. Een succesvolle western- serial waarin Buffalo Bills leven tamelijk waarheidsgetrouw wordt weergegeven. Het scenario van Robert Dillon bevatte echter genoeg actie om de westernfan tevreden te stellen.

Winners of the West

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Edward Laemmle. Met o.a. Art Acord, Percy Pembroke, Jim Corey, Burt Wilson en Myrtle Lind.

Serial in achttien hoofdstukken. Ford Beebe en Robert Dillon schreven het scenario voor deze Universal-serial, waarin Acord te zien is als jager en pionier die met Fremont meegaat om Californië los van Spanje te maken en bij de VS te voegen. Vervolgens toont men de goudkoorts in dat gebied in 1849. Er zitten nogal wat historische gegevens verwerkt in deze serial; dat is interessant voor hen die het graag willen weten, maar de actieliefhebbers hadden liever minder feiten en meer gevechten. Acords populariteit leed er echter niet onder.

The White Horseman

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Albert Russell. Met o.a. Art Acord, Eva Forrester en Beatrice Dominquez.

Serial in achttien hoofdstukken. Alles in deze actierijke westernserial draait om het geheim van een mijn die destijds door een Indianenstam werd ge[KA3]exploiteerd en nu, na herontdekt te zijn door twee broers (waarvan de één de ander vermoordt om zelf alles te hebben), in handen valt van een outlawbende die ook interesse heeft. In die totale verwarring komt dan de mysterieuze Witte Ruiter orde op zaken stellen. Een goede rol van Acord.

The Moon Riders

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van B. Reeves Eason en Albert Russell. Met o.a. Art Acord, Mildred Moore, George Field, Beatrice Dominguez en Charles Newton.

De eerste grote legendarische western-serial in achttien hoofdstukken van Acord. Het was een goede; iedere westernfan kon zijn hart ophalen. Art was een idool geworden. Geboren in 1890, startte hij in 1910 bij D.W. Griffith in een westernbijrol. Hij speelde in vele korte westerns van 20m elk en nam daarna dienst in WO I. Bij Verdun werd hij onderscheiden met het Croix De Guerre, en als oorlogsheld keerde hij in 1919 terug naar Amerika. Daar wachtte hem bij Universal een stercarrière die met deze serial van de grond kwam. Het was ook voor de eerste maal dat een serial geschreven werd door een team van vijf man. Tot dan toe waren er hooguit drie bij betrokken. In dit geval was het resultaat er naar.