Michael Yama: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Molly

1999 | Drama

Verenigde Staten 1999. Drama van John Duigan. Met o.a. Elisabeth Shue, Aaron Eckhart, Jill Hennessy, Thomas Jane en D.W. Moffett.

It's Pat

1994 | Komedie

Verenigde Staten 1994. Komedie van Adam Bernstein. Met o.a. Julia Sweeney, Dave Foley, Charles Rocket, Kathy Griffin en Julie Hayden.

Wie het Amerikaanse tv-programma [KL]Saturday Night Live[KLE] niet kent, ontgaat deze compilatie van sketches over de tweeslachtige bemoeial uit de titel ten enen male, maar ook voor zeer fervente fans van die tv-show die veel komedianten en comedy heeft gebaard, is deze onleuke film absoluut niet te harden. Het scenario is van Julia Sweeney, Jim Emerson, Stephen Hibbert en de verafgode Quentin Tarantino (deze laatste staat niet op de aftiteling vermeld). Het camerawerk is van Jeff Jur. Genomimeerd voor de Razzie Award als Slechtste Film Aller Tijden, maar heeft deze vermaarde trofee niet gekregen omdat de film ook voor deze anti-Oscar niet goed genoeg was!

Bloodfist V: Human Target

1994 | Thriller, Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigde Staten 1994. Thriller van Jeff Yonis. Met o.a. Don 'The Dragon' Wilson, Denice Duff, Steve James, Don Stark en Michael Yama.

Kickbokser Wilson speelt Jim Stanton, een man die bij een schietpartij zijn geheugen heeft verloren en door moorddadige criminelen wordt achtervolgd. Hij was kennelijk geheim agent en probeert tijdens zijn vlucht wanhopig grip op zijn verleden te krijgen. De nogal vergezochte plot is niet bepaald geholpen met Wilsons beperkte acteertalent (hoewel hij goed vecht, maar dat ligt voor de hand). De verwikkelingen gaan zelfs zo ver dat aan het einde alle op het eerste gezicht goeie mensen ook nog slecht blijken. Het scenario is van regisseur Yonis. Het camerawerk is van Michael G. Wojciechowski. Ook bekend als: HUMAN TARGET.

Doorways

1993 | Sciencefiction, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1993. Sciencefiction van Peter Werner. Met o.a. George Newbern, Anne Le Guernec, Kurt Wood Smith, Robert Knepper en Carrie Ann Moss.

Onze werkelijkheid bestaat uit vele paralelle werelden die op gezette tijden door een soort poort - een zwart gat - met elkaar in verbinding staan. Je kunt dan van het ene tijdperk in het andere terechtkomen. Een jonge temperamentvolle vrouw (Le Guernec) wordt in haar wereld opgejaagd en slaagt erin via zo`n een poort te vluchten naar New York omstreeks 1990, achternagezeten door de Dark Lord en haar vroegere eigenaar (Knepper). Na een ongeval wordt ze door de FBI opgepakt en ondervraagd. In de kliniek maakt ze tevens kennis met de jonge arts Newbern die haar fantastische verhaal in tegenstelling tot de politie wel gelooft. Een interessant gegeven wordt hier verknoeid door een oppervlakkige uitwerking. Bedoeld als pilot- film voor een serie die nooit het daglicht zag, met als gevolg dat de film niet eindigt. George R. R. Martin schreef het verhaal, dat door Neil Roach uitstekend gefilmd werd. De tot een minimum herleide speciale effecten zijn een betere film waard.

Veronica Clare: Affairs With Death

1992 | Mysterie, Film noir, Thriller

Verenigde Staten 1992. Mysterie van Frederick King Keller en Jeffrey Bloom. Met o.a. Laura Robinson, Tony Plana, Christina Pickles, Robert Ruth en Robert Sutton.

Weer twee afleveringen uit de serie samengevoegd tot een avondvullende tv-film, de vierde over private eye Veronica Clare (Robinson). Veronica`s oom Edwin is overleden. Tot haar grote verbazing hoort ze dat hij de boeken bijhield van Louis Bonatto (Stricklyn), een beruchte gangster die af en toe even doorzakt in Veronica`s jazz-club. Na zijn dood bleek er een groot kastekort bij Bonatto te zijn. Hij wil dit geld terug van weduwe tante Clara (Chiles), die Veronica vraagt te bemiddelen om een minnelijke schikking te treffen. Gelijktijdig doet Barclay Duvall (Hedaya), de sodapop-koning, een beroep op haar om zijn veel jongere echtgenote Lesley op te sporen. Ze zijn twee maanden geleden getrouwd en ze is reeds een maand verdwenen. Hij is ervan overtuigd dat ze zich in L.A. ophoudt. Barclay's dochter vreest echter dat zij en haar kinderen de erfenis zullen mislopen en wil verhinderen dat Veronica de vrouw terugvindt. Een film noir die voortkabbelt op de klanken van jazz en blues. Je hebt alles al wel eens eerder gezien en het is dan ook zeer voorspelbaar, maar de aanwezigheid van een uitbundige Hedaya maakt veel goed. Jeffrey Bloom en Gaile Atkins schreven het scenario. Het camerawerk is van Edward Pei.