Jim Corey: cast.
Er zijn 39 films gevonden.

Prairie Stranger

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Charles Starrett, Cliff Edwards, Patti McCarty, Forbes Murray en Frank LaRue.

De derde en laatste uit de Medico-westerns. Starrett verliest zijn dokterspraktijk en gaat met Edwards als cowboy werken. Tot er een ziekte onder het vee uitbreekt. De Medico-serie eindigde door geharrewar over de copyrights van James Rubel, op wiens boeken de serie gebaseerd is. Starrett zelf vindt deze serie het meest geslaagd.

Desert Bandit

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van George Sherman en Gilette. Met o.a. Don 'Red' Barry, Lynn Merrick, William Haade, Dick Wessel en Tom Chatterton.

Barry komt in actie tegen een bende wapensmokkelaars aan de Mexicaanse grens. Een goede aflevering uit Barry's Republic-reeks. Bennett Cohen leverde het uitstekende verhaal voor deze spannende western en William Nobles was verantwoordelijk voor het camerawerk.

The Return of Wild Bill

1940 | Western

Verenigde Staten 1940. Western van Joseph H. Lewis. Met o.a. Bill Elliott, Iris Meredith, Dub Taylor, Luana Walters en George Lloyd.

Een routine-film waarin Elliott terugkeert naar huis en zijn vader stervende vindt, geveld door de hand van een outlaw. Elliott zweert wraak. Enige romantiek is aanwezig via Meredith als de dochter van een vermoorde rancher en Walters als de zuster van de bendeleider, die echter zelf aan de goede kant van de wet staat.

Law and Order

1940 | Western

Verenigde Staten 1940. Western van Ray Taylor. Met o.a. Johnny Mack Brown, Fuzzy Knight, Nell O'Day, James Craig en Harry Cording.

Hoewel de titel doet vermoeden dat het hier om een nieuwe verfilming handelt van SAINT JOHNSON van W.R. Burnette, is niets minder waar. Brown is een ex-marshal die eens te meer de revolvers moet ombinden om onrecht te bevechten.

Trigger Smith

1939 | Western

Verenigde Staten 1939. Western van Alan James. Met o.a. Jack Randall, Sherry Tansey, Joyce Bryant, Frank Yaconelli en Forrest Taylor.

Marshal Cassidy heeft geen aangenaam leven en de man die daaraan schuld heeft is Richmond. Hij verliest zelfs een zoon en laat dan zijn tweede zoon terugkeren. Dat is Randall en die weet de zaken aan te pakken in deze onderhoudende western met een scenario van Robert Tansey.

Trail of Vengeance

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Sam Newfield. Met o.a. Johnny Mack Brown, Iris Meredith, Warner Richmond, Karl Hackett en Earl Hodgins.

Een revolverheld keert, in deze western vol actie, terug naar zijn geboortestreek om te zien wat er van zijn broer geworden is. Hij belandt midden in een ranchoorlog waarin zijn broer gesneuveld is. Hij neemt de wapens op tegen Richmond om zijn broer te wreken en een einde te maken aan de oorlog. Meredith loopt er wat verloren bij; later zou zij bekend worden als de tegenspeelster van Charles Starrett en Bill Elliott.

Romance of the Rockies

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Robert North Bradbury. Met o.a. Tom Keene, Beryl Wallace, Don Orlando, Bill Cody Jr en Franklyn Farnum.

Robert Tansey schreef het scenario (rond een gevecht om waterrechten) voor deze goede western. Keene moet het opnemen tegen Farnum en Dwire. Cody Jr. zette zijn carri[KA2]ere als jongensster nog enkele jaren voort (tot 1942) nadat een jaar eerder zijn vaders laatste westernserie was afgelopen.

Mystery Ranch

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Bob Hill. Met o.a. Tom Tyler, Jerry Bergh, Milburn Morante, Lafe McKee en Roger Williams.

De titel zegt genoeg: Tom moet van alles en nog wat oplossen. Basil Dickey zorgde voor het niet al te originele scenario, en Hill verfilmde het routineus maar zonder veel elan.

Gun Lords of Stirrup Basin

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Sam Newfield. Met o.a. Bob Steele, Louise Stanley, Karl Hackett, Ernie Adams en Frank LaRue.

Deze western is overladen met bekende gezichten uit het genre. Het resultaat is een uitstekende actiewestern: Bob krijgt te maken met de bouw van een dam door pioniers die hun land op deze wijze van een irrigatiesysteem willen voorzien. Ze worden aangevallen door de ranchers, die bang zijn dat er zo geen water overblijft voor hun vee. George Plympton en Fred Myton schreven het goede scenario naar een verhaal van Harry Olmstead.

Feud of the Trail

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Robert Hill. Met o.a. Tom Tyler, Harlene Wood, Milburn Morante, Roger Williams en Lafe McKee.

Tom speelt een dubbelrol: hij is zowel de man van het recht als de man achter wie hij aanzit. Zijn vader, McKee, is van zijn ranch verdreven nadat outlaws erachter kwamen dat er goud in de grond zat. Het wordt allemaal niet spannend.

Brothers of the West

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Sam Katzman. Met o.a. Tom Tyler, Lois Wilde, Dorothy Short, Lafe McKee en Bob Terry.

Een goedkope western, waarin Tyler zijn broer Terry te hulp komt tegen de bende van Williams. Dit is een van de acht westerns, die Tyler maakte voor Katzmans Victory en waarvoor Basil Dickey de scenario's leverde.

Wildcat Saunders

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Harry Fraser. Met o.a. Jack Perrin, Blanche Mehaffey, William Gould, Fred Toones en Roger Williams.

Perrin probeerde de serie op een hoger niveau te brengen, maar ook met deze aflevering uit de serie van vier lukte het niet. Deze western speelt zich in het boksmilieu af, een ietwat ongewoon hoewel niet origineel thema in westerns.

The Phantom Rider

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Ray Taylor. Met o.a. Buck Jones, Maria Shelton, Diana Gibson, Joey Ray en Harry Woods.

Serial in vijftien hoofdstukken. Woods, King en de hunnen willen een ranch hebben. Jones is een ranger die hun plannen verijdeld. Goed gemaakte western-serial van producent Henry MacRae en Universal, met een origineel scenario van George Plympton, Basil Dickey en Ella O'Neill.

Last of the Warrens

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Robert N. Bradbury. Met o.a. Bob Steele, Margaret Marquis, Charles King, Horace Murphy en Lafe McKee.

In deze western zit veel actie, maar de logische opbouw laat te wensen over. Bob heeft het zwaar te verduren: veediefstal, moordaanslagen, kortom redenen genoeg om in actie te komen. King is de schurk - kan niet missen - en Bradbury schreef zelf het wat rommelige scenario. Bradbury was de vader van westernheld Bob Steele.

The Outlaw Deputy

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Otto Brower. Met o.a. Tim McCoy, Nora Lane, Bud Osborne, George Offerman Jr. en Si Jenks.

In deze goede western vol actie is McCoy in de ene staat een gezochte bandiet en in de andere staat een hulpsheriff. Het wordt in de loop van de film echter duidelijk waarom hij gezocht wordt. Ford Beebe en Dell Andrews bewerkten de roman King of Cactusville van Johnston McCulley. Het was de start van McCoys Puritan-serie voor producent Nat Ross, met Sigmund Neufeld en Leslie Simmonds op de achtergrond. In 1935/1936 zou McCoy tien westerns maken, meestal door Sam Newfield geregisseerd. Jack Greenhalgh was de cameraman. Hier was James Diamond de cameraman, want voor de eerste drie films verschilde dat telkens.

No Man's Range

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Robert N. Bradbury. Met o.a. Bob Steele, Roberta Gale, Buck Connors, Steve Clark en Charles K. French.

Een middelmatige western waarin Steele het aan de stok krijgt met bandieten die land in bezit willen nemen. Forbes Parkhill schreef het niemendalletje.

Without Honors

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van William Nigh. Met o.a. Harry Carey, Mary Jane Irving, Mae Busch, Gibson Gowland en George 'Gabby' Hayes.

Een goede western vol actie. De gokker Carey wordt een Texas Ranger teneinde in die functie de naam van zijn gestorven broer te kunnen zuiveren. Harry Fraser (onder zijn pseudoniem Harry P.Crist) bewerkte het verhaal van Lee Sage en was tevens assistent-regisseur. Het camerawerk van Eddie Linden was bijzonder goed.

Red Fork Range

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Alvin J. (Alan) Neitz (James). Met o.a. Wally Wales, Ruth Mix, Al Ferguson, Cliff Lyons en Bud Osborne.

Er zit genoeg actie in deze film maar het scenario van Neitz (naar een verhaal van Henry Taylor) zit krakkemikkig in elkaar. Wally de held van de stad, rekent af met een bende outlaws, redt Mix uit de handen van bandieten en leest tussendoor nog een paar Indianen de les. William Nobles nam het allemaal op.

The Lariat Kid

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Ann Christy, Cap Anderson, Mary Foy en Walter Brennan.

Na enkele zwakke westernkomedies was dit eindelijk weer een echte actie-western van Hoot. Hij is een hulpsheriff die op jacht is naar de moordenaar van zijn vader. Dat blijkt Ford te zijn, die Christy ontvoert. Hoot maakt met hem en zijn bende korte metten. Buckleigh Fritz Oxford leverde het actierijke verhaal, dat door Jacques Jaccard en Sylvia Bernstein Seid werd bewerkt. Harry Neumann stond achter de camera.

The Harvest of Hate

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Henry MacRae. Met o.a. Jack Perrin, Helen Foster, Tom London en Jim Corey.

Tom London is de schurk die denkt zowel Helen Foster als haar paard Rex te bezitten. Maar Foster laat Rex vrij en zoekt zelf bescherming bij Jack Perrin. De climax is, dat Jack er zijn handen vol aan heeft Foster van een klif te redden, terwijl Rex afrekent met de schurk. Dit is de laatste van zes Universal- westerns waarin Jack optrad met het paard Rex, terwijl zijn eigen paard Starlight ook van de partij was maar hier met opzet wat op de achtergrond werd gehouden. Het waren routineus gemaakte westerns, technisch gesproken goed afgewerkt, maar niet echt opwindend. Het was tevens Jacks laatste zwijgende film.

Points West

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Arthur Rosson. Met o.a. Hoot Gibson, Alberta Vaughn, Frank Campeau, Jack Raymond en Martha Franklin.

Gibson zit achter de moordenaar van zijn vader aan, Campeau. Simpel gegeven - redelijk uitgewerkt. Rowland Brown bewerkte het boek van B.M. Bower en Harry Neumann zorgde voor het geroutineerde en technisch goede camerawerk. Maar voor Gibson begonnen zware tijden. In 1927 was hij met veel negatieve publiciteit gescheiden van zijn tweede vrouw Helen Johnson. In 1930 trouwde hij met Sally Eilers, de aanleiding van zijn vorige scheiding. De fans begonnen te twijfelen aan hun idool terwijl hij nog bij Universal aan zijn tweede driejarige contract vastzat voor een garantiebedrag van 1 miljoen dollar! De helft moest hij aan Johnson betalen (ook de helft van al zijn bezittingen) én een kapitaal aan zijn dochter Lois. Het was het begin van het einde.

Courtin' Wildcats

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Jerome Storm. Met o.a. Hoot Gibson, Eugenia Gilbert, Harry Todd, Joseph Girard en Monty Montague.

Hoot en Gilbert spelen beiden in een Wild West Show; zij is Calamity Jane, en ze heeft een hekel aan mannen sinds een man haar en haar vader van hun kapitaal wist te beroven. Op een dag ziet ze de schurk en schiet ze. Hoot helpt haar de politie voor te blijven en dan beseft ze dat ze van Hoot houdt. Gebruikelijke stijl van de Hooter in dit verder luchtige verhaal van Dudley McKenna, gebaseerd op COURTIN' CALAMITY van William Dudley Pelley. Harry Neumann was de vaste cameraman. Het was de tweede en laatste film van Hoot die deels stom en deels sprekend was.

The Sunset Legion

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Lloyd Ingraham en Alfred L. Werker. Met o.a. Fred Thomson, Edna Murphy, William Courtright, Harry Woods en Jim Corey.

Thomson als Texas Ranger, die een bende outlaws uitschakelt. Frank Clifton was de scenario-schrijver, Mack Stengler de cameraman en zijn assistent was Jack Greenhalgh. Een goede western met uitstekend camerawerk. Nog steeds werd Thomson echter achtervolgd door JESSE JAMES; ook deze film trok maar matig publiek. Thomson wilde een laatste poging doen het Amerikaanse volk weer aan zijn kant te krijgen, en dat werd het tragische gebeuren rond KIT CARSON.

The Last Outlaw

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Arthur Rosson. Met o.a. Gary Cooper, Jack Luden, Betty Jewel, Herbert Prior en Jim Corey.

Paramount poogde van Cooper een western-held te maken. Hij kreeg zelfs een eigen paard, Flash. Jochies waren ook geliefd naast de held, dus hier was Butts. Luden is de broer van Jewel en schiet de sheriff neer, hem verdenkend van veediefstal. Schurk Prior maakt Cooper sheriff en geeft hem opdracht Luden gevangen te nemen. Deze wordt op smerige wijze door een mannetje van Prior neergeschoten. Dan volgt de climax, waarbij Cooper en Jewel met de andere ranchers gezamenlijk front maken tegen Prior. John Stone en J. Walter Ruben bewerkten Richard Allen Gates' verhaal. James Murray deed het camerawerk.

Open Range

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Betty Bronson, Lane Chandler, Fred Kohler, Bernard Siegel en Guy Oliver.

Robert Clinton Oakes, geboren in 1901, maakte als Lane Chandler zijn filmdebuut bij Paramount, een concurrent van Gary Cooper. De studio liet hem na een half dozijn films vallen maar Chandler zou nog in talloze westerns spelen. In 1965 eindigde zijn carrière en hij stierf in 1972. Hier is hij een cowboy op Bronsons ranch. Zij gelooft in zijn onschuld en biedt hem een schuilplaats tot Kohler en Siegel ontmaskerd kunnen worden. John Stone en J. Walter Ruben bewerkten het Zane Grey-verhaal. Hal Rosson was de cameraman.

Hey! Hey! Cowboy

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Hoot Gibson, Nick Cogley, Kathleen Key, Wheeler Oakman en Clark Comstock.

Reynolds schreef zelf het verhaal over twee bevriende ranchers, Cogley en Comstock, die plotseling elkaars vijanden worden. Hoot gaat de zaak onderzoeken en ontmaskert Oakman als de schoft die de ruzie heeft veroorzaakt. Een routine-western, maar zoals alle Gibson-films goed gemaakt en technisch goed afgewerkt. Harry Neumann was de cameraman.

Red Hot Leather

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Albert Rogell. Met o.a. Jack Hoxie, Ena Gregory, William Malan, Tom Shirley en William H. Turner.

Goede actie-western, waarin Hoxie de ranch van zijn vader redt, (waardoor diens gezondheid weer beter wordt), de schurken uitschakelt en de hand van Gregory weet te winnen. Rogell leverde het verhaal, dat werd bewerkt door Harrison Jacobs. Camerawerk van William Nobles.

Hair Trigger Baxter

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Jack Nelson. Met o.a. Bob Custer, Eugenia Gilbert, Lew Meehan, Murdock MacQuarrie en Fannie Midgley.

Bob helpt zijn vader in de strijd tegen veedieven en redt Gilbert van de bandieten. Actie genoeg voor de westernfan. Paul Bryan was de scenarist, James Ormont leverde het verhaal en Ernest Miller was de cameraman.

The Circus Cyclone

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Albert Rogell. Met o.a. Art Acord, Moe McCrea, Nancy Deaver, Cesare Gravina en Albert J. Smith.

Wat bezielde Universal om Acord terug te nemen? In 1923 speelde hij zijn laatste serie voor de studio, ging op tournee in Zuid-Amerika en vond daarna werk bij kleine maatschappijtjes. Universal wilde niet meer, want Art dronk, was agressief en oersterk. Was het de invloed van Hoot Gibson, Arts beste vriend en tevens Universals grootste moneymaker? Hier beschermt hij Deaver tegen de avances van circusdirecteur Smith. Als deze vervolgens wraak neemt, weet Art met behulp van de negerjongen McCrea de man definitief schaakmat te zetten. Deze eerste uit een serie van zestien westerns die Art voor Universal tot in 1927 zou maken, werd door Rogell geschreven en Pliny Horne deed het camerawerk.

The Calgary Stampede

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Herbert Blache. Met o.a. Hoot Gibson, Virginia Brown Faire, Clark Comstock, Ynez Seabury en Jim Corey.

Raymond Schrock, Donald Lee en Richard Schayer schreven deze western over een rodeo-cowboy, Hoot, die naar Canada gaat, daar verliefd wordt op Faire om vervolgens beschuldigd te worden van de moord op haar vader. De ware dader, Corey, wordt ontmaskerd. Harry Neumann was de cameraman. Faire was in 1920 al eens Hoots tegenspeelster geweest in een paar van zijn korte 20m durende westerns n.l. RUNNIN' STRAIGHT, MASKED en RANSOM.

The Dangerous Coward

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Albert Rogell. Met o.a. Fred Thomson, Hazel Keener, Frank Hagney, Andrew Arbuckle en David Kirby.

Cowboy Thomson is bokser, maar houdt ermee op als hij denkt zijn tegenstander ernstig verwond te hebben. De man deed echter alleen maar alsof. Marion Jackson schreef weer, Ross Fisher deed het camerawerk en Harry Joe Brown produceerde.

Payable on Demand

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Leo Maloney. Met o.a. Leo Maloney, Josephine Hill, Chet Ryan, Jim Corey en Eva Thatcher.

Maloney en Ryan houden beiden van Hill, maar die houdt meer van Maloney. Dus gaat Ryan allemaal smerige streken uithalen; die komen echter uit, waarna iedereen vrede heeft met het komende huwelijk. Westernromantiek zonder veel spanning, maar wel aardig afgewerkt. Ford en Frances Beebe schreven het scenario.

Headin' Through

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Leo Maloney en Bob Williamson. Met o.a. Leo Maloney, Josephine Hill, Horace Carpenter, Robert Williamson en Jim Corey.

London probeert Leo te chanteren met diens verleden, want op zijn hoofd staat een prijs. De waarheid is dat Leo de schuld op zich genomen heeft van iets dat zijn zwager heeft gedaan. Maar hoe dat nu te bewijzen, met name aan Hill die aan haar minnaar begint te twijfelen. Ford en Frances Beebe waren de scenaristen en Jack Badarocco was de cameraman. In 1922 en 1923 leek het rustig te zijn rond Leo - maar dat is niet waar. In die twee jaar speelde hij in 24 20m durende korte westerns, de zogenaamde Range rider-Serie die hij zelf voor Pathé produceerde met titels als THE BAR-CROSS WAR, BORDER LAW, 100% NERVE, SMOKED OUT en HIS ENEMY'S FRIEND.

The Oregon Trail

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Ed Laemmle. Met o.a. Art Acord, Louise Lorraine, Duke R. Lee, Jim Corey en Burton C. Law.

Serial in achttien hoofdstukken. Weer zo'n razend populaire en goed gemaakte western-serial met Art Acord als de held. Gebaseerd op het boek van Dr. Marcus Whitman en tot filmverhaal gemaakt door Robert Dillon. De serial vertelt in grote lijnen het openbreken van de route naar het westen. Whitman is een geestelijke die het woord Gods naar de Indianen wil brengen. Maar aan dit centrale punt worden vele historische gebeurtenissen opgehangen. Anthony Coldeway, Douglas Bronston en Jefferson Moffitt waren Universals scenaristen.

In the Days of Buffalo Bill

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Edward Laemmle. Met o.a. Art Acord, Dorothy Woods, Duke R. Lee, George A. Williams en Jay Morley.

Serial in achttien hoofdstukken. Een succesvolle western- serial waarin Buffalo Bills leven tamelijk waarheidsgetrouw wordt weergegeven. Het scenario van Robert Dillon bevatte echter genoeg actie om de westernfan tevreden te stellen.

Headin' West

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van William J. Craft. Met o.a. Hoot Gibson, Gertrude Short, Charles Le Moyne, Jim Corey en Leo White.

In westerns van vroeger was alles mogelijk. Deze speelt vlak na WO I. Hoot keert terug uit het leger en laat zich per parachute in het Wilde Westen droppen. Daar raakt hij betrokken bij de snode plannen van een ranchvoorman, die het bezit van een afwezige erfgenaam in wil pikken. De man blijkt tot een veedievenbende te behoren en Hoot kan de mouwen opstropen om schoon schip te maken. Harvey Gates schreef het script en Alfred Lathem nam op.

Winners of the West

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Edward Laemmle. Met o.a. Art Acord, Percy Pembroke, Jim Corey, Burt Wilson en Myrtle Lind.

Serial in achttien hoofdstukken. Ford Beebe en Robert Dillon schreven het scenario voor deze Universal-serial, waarin Acord te zien is als jager en pionier die met Fremont meegaat om Californië los van Spanje te maken en bij de VS te voegen. Vervolgens toont men de goudkoorts in dat gebied in 1849. Er zitten nogal wat historische gegevens verwerkt in deze serial; dat is interessant voor hen die het graag willen weten, maar de actieliefhebbers hadden liever minder feiten en meer gevechten. Acords populariteit leed er echter niet onder.

Red Courage

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Hoot Gibson, Joel Day, Molly Malone, Joe Girard en William Merrill McCormick.

Gibson en zijn vriend Day worden tot sheriff en burgemeester gekozen in een westernstad. Dat zint de vorige ambtsbekleders niet. Daarnaast komt Malone in diverse problemen, zoals een moordzaak die opgelost moet worden. Kortom: Gibson heeft het druk in deze aimabele western, die door Harvey Gates geschreven werd naar het boek The Sheriff of Cinnabar van Peter B.Kyne. Virgil Miller stond achter de camera. Breezy Eason had Gibson ook in een half dozijn van zijn korte westerns geregisseerd.

Action

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van John Ford. Met o.a. Hoot Gibson, Francis Ford, J.Farrell MacDonald, Buck Connors en Clara Horton.

Met deze film begon de ster-status van Hoot. Hij werd in 1892 geboren als Edmund Richard Gibson. Hij maakte zijn filmdebuut in een 10-minuten durende western THE TWO BROTHERS in 1910. Hij speelde bijrollen in dozijnen korte westerns met Harry Carey (waardoor hij ook Ford leerde kennen), Pete Morrison en Jack Perrin. Universal gaf hem in 1919 de hoofdrol in een serie korte westerns. De eerste was THE CROW en werd door Breezy Eason geregisseerd. In totaal maakte hij 68 20m durende westerns tot 1921: daarvan regisseerde Hoot er zelf acht. Met ACTION vond Universal de tijd rijp zijn grote carrière te starten. Hij werd hun grootste moneymaker van de jaren twintig, en verdiende zelf 14.500 dollar per week! In deze grote western komen hij en zijn kameraden Horton te hulp die een ranch en een mijn heeft geërfd waarop schurk Daly zijn oog heeft laten vallen. Harvey Gates schreef het script en Jack Brown deed het camerawerk.