Suzet Maïs: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Le Roi des montagnes

1963 | Avonturenfilm, Komedie

Frankrijk 1963. Avonturenfilm van Willy Rozier. Met o.a. Félix Marten, Lucile Saint-Simon, Claude Rollet, Suzet Maïs en Jean Lefebvre.

Een Albanese avonturier ontvoert een gezelschap toeristen voor een hoog losgeld, niet wetend dat onder zijn gegijzelden familie zit van de Londense bankier bij wie hij zelf een rekening heeft, zodat het losgeld op zijn eigen debet komt. De in Frankrijk succesvolle kioskroman kreeg een vlakke B-filmversie waarin de onuitstaanbare leukdoenerigheid van de acteurs in de plaats komt van echte humor.

Quand vient l'amour

1955 | Familiefilm

Frankrijk​/​​Joegoslavië 1955. Familiefilm van Maurice Cloche. Met o.a. Vera Talchi, Evelyne Ker, Mylène Demongeot, Régine Lovi en Suzet Maïs.

De beste leerlingen van een pensionaat voor weesmeisjes mogen een vakantiereis naar Zagreb maken, waar de meest doortastende verliefd wordt op een al verloofde student. Zowel de school als de versmaadde verloofde zorgen voor problemen, maar uiteindelijk staat niets een happy end in de weg. De eerste aanzet tot het tonen van de betrekkelijke liefdeloosheid van geïnstitutionaliseerde opvoedingsmethoden wordt losgelaten voor een toeristische en zoetelijke romance, die zich weinig belangwekkend en nogal traag voltrekt.

Mourez, nous ferons le reste

1954 | Komedie

Frankrijk 1954. Komedie van Christian Stengel. Met o.a. Roger Nicolas, Magali Noël, Noël Roquevert, Roland Armontel en Antoine Balpêtré.

Iemand die wel van een grapje houdt brengt een Provencaals dorpje in de waan dat een aldaar geboren matroos in de Verenigde Staten miljonair is geworden. Alle notabelen zoeken dan zijn financiële steun en de zogenaamde miljonair stelt voor om het gemeenteterrein te transformeren in een groots kerkhof 'in Amerikaanse stijl'. De vaak venijnige satire, die aan de Britse Ealing-komedies herinnert, heeft een soms wat vlakke regie en komieken in overbekende typeringen, maar is beslist onderhoudend.

Demain, nous divorçons

1950 | Komedie

Frankrijk 1950. Komedie van Louis Cuny. Met o.a. Sophie Desmarets, Jean Desailly, Jean Gaven, Armand Bernard en Denise Grey.

Van een temperamentvol jong echtpaar dreigen de partners elkaar bij ieder conflict met scheiding, om zich vervolgens met des te meer vuur te kunnen verzoenen - tot het een keer ernst lijkt te worden. Vlak voor de scheiding ontmoeten de echtelieden elkaar bij toeval met nieuwe partners in Deauville. Deze met slapstick-elementen versierde komedie werkt ondanks zijn simpelheid aanstekelijk door de animo van de acteurs. Magali Noël debuteert als de prille verleidster die het op de echtgenoot heeft voorzien.

Si jeunesse savait

1947 | Fantasy, Komedie

Frankrijk 1947. Fantasy van André Cerf. Met o.a. Jules Berry, Suzet Maïs, Saturnin Fabre, Jean Tissier en Paul Azaïs.

Een dramatische komedie met een afgezaagde fantasie als thema. De genius zit gevangen in een fles, komt vrij en verleent zijn weldoener de mogelijkheid zijn leven opnieuw te beginnen. Uiteenlopende maar weinig originele en weinig interessante verwikkelingen. In de filmische aanpak is dan ook alleen aandacht aan de acteurs besteed. Zij zijn het die in werkelijkheid de film maken en zeker geldt dat ook voor de bijzonder goede bijrollen, kenmerkend voor de Franse film van destijds.

Le Père Goriot

1944 | Drama

Frankrijk 1944. Drama van Robert Vernay. Met o.a. Pierre Renoir, Pierre Larquey, Georges Rollin, Jean Desailly en Maurice Escande.

De zoveelste bewerking van de roman van Honoré de Balzac. Vernay verliet zijn vertrouwde terrein, dat van de publieksfilm, en maakte een nauwkeurige en toegewijde maar saaie bewerking. Veel is te danken aan Larquey in de hoofdrol en aan Renoir als Vautrin. Bewerking en dialogen zijn van Charles Spaak en Bernard Zimmer.

Claudine à l'école

1937 | Familiefilm, Komedie

Frankrijk 1937. Familiefilm van Serge de Poligny. Met o.a. Blanchette Brunoy, Jeanne Fusier-Gir, Suzet Maïs, Pierre Brasseur en Max Dearly.

Aardige bewerking van de roman van Willy en Colette, vooral vanwege de frisse jonge acteurs en een bitterzoete toon, die dicht bij de Italiaanse komedies uit dezelfde tijd komt. Een van de minst persoonlijke werken van de Poligny, maar in elk geval een film van goede makelij, die de tand des tijds uitstekend heeft doorstaan.

Le coupable

1936 | Drama

Frankrijk 1936. Drama van Raymond Bernard. Met o.a. Madeleine Ozeray, Suzet Maïs, Marguerite Moreno, Junie Astor en Pierre Blanchar.

Het meest verrassende is toch wel dat de zoon van Tristan Bernard een boeiende, gevoelige, sobere, geloofwaardige en beslist niet gedateerde film heeft gemaakt, op basis van een onbeduidende roman van een Fran[KA10]cois Copp[KA1]ee (van de Académie Française) uit 1897, een nog slechter prozaschrijver - het is zijn enige roman - dan dichter. Realistische en haarfijn uitgewerkte decors van Léon Barsacq en Jean Perrier. Harde en contrastrijke belichting van Robert Le Febvre, die het ijzige karakter van het rechts- en gevangeniswezen accentueert. Zeer overtuigend spel van vooral de vermoedelijke dader Blanchar, toen nog heel jong, en zeer opzwepende muziek. Een herontdekking van deze overbekende geschiedenis over een gerechtelijke dwaling.

Jean de la lune

1931 | Komedie

Frankrijk 1931. Komedie van Jean Choux. Met o.a. Madeleine Renaud, René Lefebvre, Michel Simon, Jean-Pierre Aumont en Constant Rémy.

Een dichterlijke bloemenverkoper troggelt een grillige jonge vrouw af van haar minnaar, met steun van haar broer. Eenmaal met hem getrouwd zal ze ook hem ontrouw zijn, maar toch terugkomen. De eigen scenariobewerking door Marcel Achard houdt de toon van zijn beste bitterzoete komedies geheel intact, en geeft de acteurs-in-topvorm alle kansen. Vooral Simon is perfect als de excentrieke broer. (Simon pretendeert tevens de regie van Choux te hebben overgenomen; hoe dan ook, de film is een opmerkelijk fris gebleven prestatie.) Opnieuw gefilmd in 1948. Camerawerk van Perinal, Isnard en Raulet.