Bill Cody: cast, scenario en productie.
Er zijn 43 films gevonden.

Slaves to the Underground

1997 | Muziek, Drama, Komedie

Verenigde Staten 1997. Muziek van Kristine Peterson. Met o.a. Molly Gross, Jason Bortz, Marisa Ryan, Bob Neuwirth en Natacha Laferriere.

De vriendinnen Shelley, Suzy, Brenda en Zoe zitten samen in een punkband. Feministisch als ze zijn maken ze korte metten met pornohandelaars en verkrachters. Suzy twijfelt er over of ze in de politiek zal gaan. Sally dreigt uit de band te worden gezet wanneer ze teruggaat naar haar ex-vriend Jimmy. Een volgende crisis dreigt wanneer hun eerste platencontract hen dreigt te ontglippen

Young Buffalo Bill

1940 | Western

Verenigde Staten 1940. Western van Joe Kane. Met o.a. Roy Rogers, George 'Gabby' Hayes, Pauline Moore, Hugh Sothern en Chief Thundercloud.

Rogers speelt Bill Cody, beter bekend als Buffalo Bill, met Gabby als komische begeleider. Hij krijgt met Indianen, een jonge se[KA6]norita (Moore) en een landeigenaar te maken. Een bekend thema in films van Rogers.

The Fighting Gringo

1939 | Western

Verenigde Staten 1939. Western van David Howard. Met o.a. George O'Brien, Lupita Tovar, Lucio Villegas, William Royle en Glenn Strange.

O'Brien komt Tovar en haar vader te hulp nadat Mason hun ranch weggekaapt heeft. Redelijke actiewestern met een Mexicaans vleugje en Cody in één van zijn weinige rollen nadat in 1936 zijn eigen westernserie tot een einde was gekomen. Garralaga en Martin zijn later beiden in de Cisko Kid-serie beland.

Outlaws of the Range

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Al Herman. Met o.a. Bill Cody, Catherine Cotter, Bill Cody Jr., William McCall en Wally West.

Dit was de laatste maal dat Cody achter de outlaws aan kon, Cotter in bescherming mocht nemen en dat zijn zoon van tien jaar oud aan zijn zijde reed. In 1925 begon zijn westerncarri[KA2]ere en met deze film eindigde die: de 35e western met Cody in de hoofdrol. Nimmer was hij een grote ster geweest, en zijn laatste produkten waren niet best. Toch is hij ook zo`n legendarische naam uit die rijke geschiedenis van het oudste filmgenre ter wereld. Hij speelde nog een paar bijrolletjes (o.a. in STAGECOACH) om dan rustig met zijn vrouw Evelyn Hastings en hun zoon te kunnen leven. Zijn zoon bleef tot het begin van de jaren veertig doorspelen. In januari 1948 stierf Cody Sr., 57 jaar oud.

Blazing Justice

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Al Herman. Met o.a. Bill Cody, Gertrude Messinger, Gordon Griffith, Milburn Morante en Budd Buster.

De scenarist Zara Tazil, die een paar Cody-westerns schreef maar verder een onbekende is, gebruikte veelbelovende titels. Maar de actiefan kwam bedrogen uit. Het was allemaal veel te langdradig, technisch gezien matig en daardoor weinig boeiend. Cody was ook al niet de meest attractieve westernster; zijn carrière liep op zijn eind.

The Vanishing Riders

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Bob Hill. Met o.a. Bill Cody, Ethel Jackson, Wally Wales, Bill Cody Jr. en Budd Buster.

Scenarioschrijver Oliver Drake en producent Ray Kirkwood zagen de combinatie Cody/Wales wel zitten: het produkt zou op die wijze sterker in de westernmarkt liggen. Dat kan wel, maar dan moet je de sterren ook nog iets goeds geven. En dat kwam niet boven de middelmaat uit. Wales deed het beter dan de ster zelf. Bill Hyer was er voor de cameratechniek.

The Texas Rambler

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Bob Hill. Met o.a. Bill Cody, Catherine Cotter, Earle Hodgins, Stuart James en Mildred Rogers.

Oliver Drake schreef het routineverhaal rond de held, Cody, die als tegenstander een bandiet, Hodgins, onschadelijk moet maken alvorens Cotter de zijne te mogen noemen. Bill Hyer deed het camerawerk.

The Reckless Buckaroo

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Harry Fraser. Met o.a. Bill Cody, Bill Cody Jr., Betty Mack, Roger Williams en Buzz Barton.

Cody gaat roekeloos bandieten te lijf volgens een scenario van Zara Tazil. Uiterst bescheiden gemaakt door producent Ray Kirkwood. In deze tijd maakte Cody een serie van acht westerns voor Kirkwood die door Spectrum op de markt werden gebracht. Dit exemplaar valt daar buiten: het werd door Crescent uitgebracht.

Six Gun Justice

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Robert Hill. Met o.a. Bill Cody, Wally Wales, Ethel Jackson, Budd Buster en Donald Reed.

De titel zegt veel: Cody en Wales laten de revolvers knallen maar de actie blijft beperkt in verband met het budget. Oliver Drake schreef een glad scenario zonder diepgang, en het camerawerk was rommelig.

Lawless Borders

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van John P. McCarthy. Met o.a. Bill Cody, Molly O'Day, Martin Garralaga, Ted Adams en Joe De la Cruz.

De Amerikaans-Mexicaanse grens leverde altijd weer stof op. Je kunt uit beide landen outlaws samenbrengen waar de held, in dit geval Cody, mee moet afrekenen. Zara Yazil - wie dat ook moge zijn - schreef het scenario.

Cyclone Ranger

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Robert Hill. Met o.a. Bill Cody, Nena Quartero, Eddie Gribbon, Soledad Jimenez en Earle Hodgins.

Oliver Drake schreef het verhaal. Cody is een veedief maar wil een blinde vrouw helpen. Hij trekt ten strijde tegen veedieven om te zorgen dat haar bezit in niemands handen zal vallen. Slecht uitgewerkt en Cody moet te veel praten en mag te weinig in actie komen.

Western Racketeers

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Robert J. Horner. Met o.a. Bill Cody, Edna Aslin, Wally Wales, Ben Corbett en Budd Buster.

Dit is één van de drie westerns die Cody in 1934 maakte voor Horner. Het was een dieptepunt in zijn carrière. De films mochten geen stuiver kosten, van een scenario was nauwelijks sprake en technische afwerking kostte geld: dus dat deed men gewoon niet.

The Border Menace

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Jack Nelson. Met o.a. Bill Cody, Miriam Rice, Ben Corbett, George Chesebro en James Aubrey.

Producent Robert Horner schreef zelf het scenario - het was geen verbetering. Cody maakte maar liefst drie van deze verschrikkelijke westerns voor Horner, die hij door Aywon liet uitbrengen. Er valt geen goed woord over te zeggen.

Frontier Days

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Bob Hill. Met o.a. Bill Cody, Bill Cody Jr., Ada Ince, Wheeler Oakman en Franklyn Farnum.

Cody startte met deze film zijn laatste westernserie van acht stuks voor producent Ray Kirkwood en Spectrum. Bob Hill en Al Herman waren de regisseurs, William Hyer deed de laatste vier als cameraman, Donald Heyes en Brydon Baker deden de anderen. Cody Jr., de achtjarige zoon van Cody, debuteerde hier. Cody moet uitzoeken wie de postkoetsen overvalt en helpt daarnaast Ince en haar vader Farnum, die een ranch hebben.

Border Guns

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Jack Nelson. Met o.a. Bill Cody, Blanche Mehaffey, Bill Cody Jr., George Chesebro en Franklyn Farnum.

Een western met Cody in de hoofdrol. Cody hád zijn fans, maar die hadden bij het zien van dit produkt - één van de drie die hij maakte voor Robert Horner - de keuze: lachen of huilen. Maar wél weglopen daarna, want de acteurs leken wel clowns met een goedkope westernachtergrond; over de techniek valt geen fatsoenlijk woord te uiten.

Texas Pioneers

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Harry Fraser. Met o.a. Bill Cody, Andy Shuford, Sheila Mannors, Harry Allen en Frank Lackteen.

Een goede western, door Fraser Wellyn Totman geschreven, over de tegenstelling tussen soldaten en Indianen, waarbij blanken wapens leveren aan de Indianen, die het fort aanvallen als een deel van de soldaten onderweg is om zogenaamd een aantal huifkarren te redden van een aanval. Actie genoeg, goed spel en goed camerawerk van Faxon Dean. Het was de laatste van acht westerns die Cody maakte voor Monogram met jongens-ster Shuford, die debuteerde in 1930 in de John Wayne-western THE BIG TRAIL, maar van wie na de Cody-reeks weinig meer is gehoord.

Mason of the Mounted

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Harry Fraser. Met o.a. Bill Cody, Andy Shuford, Nancy Drexel, Art Mix en Jack Carlisle.

Een aardige western met Cody in een goede rol. Het scenario is van Fraser zelf en laat ons Cody zien als de man van de wet die achter een moordenaar aanzit en dan te maken krijgt met een hele bende: de gezochte blijkt de leider van een aantal paardendieven te zijn.

Law of the North

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Harry Fraser. Met o.a. Bill Cody, Andy Shuford, Nadine Dore, Al St.John en William L. Thorne.

Een wat zwakkere aflevering uit de Cody-reeks, geschreven door Harry Fraser, die ditmaal matig regisseerde. Het camerawerk van Archie Stout en Will Cline was goed. Cody wordt ten onrechte ervan beschuldigd een buurman te hebben vermoord. Nadine Dore gaat op jacht naar de ware dader - dat het meisje de held uit de nesten poogt te halen, is vrij uniek.

Land of Wanted Men

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Harry Fraser. Met o.a. Bill Cody, Andy Shuford, Sheila Mannors, Gibson Gowland en Jack Richardson.

Bill is een sheriff in een gebied waar ranchers de macht hebben. Ze willen geen schapen in hun gebied. Fraser schreef zelf het scenario en wist het thema niet echt uit te diepen. Wel hield hij de vaart erin: actie genoeg en dus onderhoudend. Archie Stout was de cameraman.

Ghost City

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Harry Fraser. Met o.a. Bill Cody, Andy Shuford, Helen Forrest, Walter Miller en Charles King.

Bill zit achter een oude vijand aan en komt in een westernstadje. Er wordt goud gevonden en de bevolking loopt massaal uit, een spookstad achterlatend. Bills maatje, de jongensster Shuford, stuit op de claim van de gezochte bandiet. Fraser schreef zelf het verhaal dat door Wellyn Totman bewerkt werd: er zat actie én logica in. Archie Stout zorgde voor het camerawerk.

The Montana Kid

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Harry Fraser. Met o.a. Bill Cody, Andy Shuford, W.L. Thorne, G.D. (Gordon) Wood (De Main) en John Elliott.

De vader van de jonge Shuford wordt neergeschoten en de bandiet Thorne pikt zijn ranch in. Cody ontfermt zich over de jongen en bevecht Thorne en de zijnen om de ranch voor de jongen terug te winnen. Fraser schreef zelf het verhaal voor deze goede western, dat bewerkt werd door G.A.Durlam. Archie Stout was de cameraman.

Oklahoma Jim

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Harry Fraser. Met o.a. Bill Cody, Marion Burns, Andy Shuford, William Desmond en Si Jenks.

In deze redelijke western heeft Bill zijn handen vol. Hij moet de belangen beschermen van Burns en ook nog uit handen van op wraak beluste Indianen blijven. De jongensster Shuford is een Indiaan die zijn volk helpt de ware gezochte (een blanke die een Indiaanse had verkracht) te vinden. G.A. Durlam bewerkte zelf het verhaal van Fraser en Archie Stout was de cameraman. Hij nam een paar dozijn westerns per jaar op.

Dugan of the Badlands

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Robert N. Bradbury. Met o.a. Bill Cody, Andy Shuford, Blanche Mehaffey, Ethan Laidlaw en Julian Rivero.

Nadat zijn vader is omgekomen neemt Cody de jonge Shuford onder zijn hoede. Onderweg vinden ze sheriff Elliott, neergeslagen door zijn hulp-sheriff. Ze helpen de sheriff en worden zelf hulp-sheriffs. De dochter van de sheriff, Mehaffey, is Cody's aanstaande. Dit was de eerste van acht westerns van Monogram met Cody en de jongensster Shuford: in het algemeen geen slechte serie. Deze eersteling was wat aan de slome kant hetgeen vooral kwam door Bradbury's scenario. Archie Stout was de vaste cameraman van de serie.

Under Texas Skies

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Bob Custer, Natalie Kingston, Bill Cody, Tom London en Lane Chandler.

Kingston wil om de touwtjes aan elkaar te kunnen knopen een kudde paarden die haar vader haar nagelaten heeft, aan het leger verkopen. Cody en London pogen haar de paarden te ontnemen, maar Custer heeft het spelletje door en helpt haar. H.A. Durlam was de scenarist en het scenario klopte, evenals het camerawerk van Otto Himm, waardoor deze western redelijk onderhoudend is geworden.

Wolves Of The City

1929 | Drama

Verenigde Staten 1929. Drama van Leigh Jason. Met o.a. Bill Cody, Sally Blane, Al Ferguson, Monty Montague en Louise Carver.

Cody redt Blane en krijgt daardoor een baan bij haar rijke vader, een kunstverzamelaar. Bij hem wordt een kostbaar stuk gestolen. Cody komt erachter en moet dan ook Blane redden als die ontvoerd wordt door dezelfde lieden. Val Cleveland en Vin Moore verzonnen het allemaal. Cody kón het zolang er actie was, hoewel hij er in westernkostuum een stuk beter uitzag.

The Tip-Off

1929 | Drama

Verenigde Staten 1929. Drama van Leigh Jason. Met o.a. Bill Cody, George Hackathorne, Duane Thompson, L.J. O'Connor en Jack Singleton.

Een overgedramatiseerd filmpje over Cody en Hackathorne, twee boeven die vrienden zijn tot de laatste zijn meisje, een helderziende die alles in haar bol ziet, aan Cody verliest. Hij zint op wraak en poogt Cody een misdaad in de schoenen te schuiven, maar ook dat ziet Thompson al in haar bol! Basil Dickey, de scenarist, heeft wel eens betere momenten gekend.

Slim Fingers

1929 | Misdaad

Verenigde Staten 1929. Misdaad van Josef Levigard. Met o.a. Bill Cody, Duane Thompson, Wilbur Mack, Monte Montague en Arthur Morrison.

Thompson en Mack roven een kostbaar schilderij. Thompson dwingt met een pistool Cody haar in zijn auto weg te brengen. Daardoor krijgt Cody de schuld van de diefstal, en het kost hem enige moeite de ware dader te vinden. Pure routine, door William Lester geschreven en door Charles Stumar opgenomen. Het was één van vijf Universal-films van Cody voor hij terugkeerde tot westerns.

Eyes of the Underworld

1929 | Actiefilm

Verenigde Staten 1929. Actiefilm van Leigh Jason en Ray Taylor. Met o.a. Bill Cody, Sally Blane, Arthur Lubin, Harry Tenbrook en Charles Clark.

Een krante-uitgever wordt vermoord juist als hij van plan is een verhaal over een bende te drukken. Als Cody zijn dochter komt condoleren vallen de schurken het huis binnen om het verhaal te zoeken. Ze nemen Cody gevangen en droppen hem op een eilandje, maar zo gemakkelijk komen ze niet van hem af. Jason en Carl Krusada schreven het verhaal en Al Jones & Frank Redman deden het camerawerk.

The Price Of Fear

1928 | Mysterie

Verenigde Staten 1928. Mysterie van Leigh Jason. Met o.a. Bill Cody, Duane Thompson, Tom London, Grace Cunard en Monty Montague.

Cody maakte een paar non-westerns voor Universal alvorens twee jaar later het cowboykostuum weer aan te trekken. Maar hij is hier amateur-detective die op het spoor komt van een gangsterleider die bekend staat als de Professor. Zodra de prof. erachter komt is Cody's Bills leven geen cent meer waard. William Lester was de scenario-schrijver, en Charles Stumar de cameraman.

Laddie Be Good

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Bennett Cohn. Met o.a. Bill Cody, Rose Blossom, George Bunny, Henry Herbert en Fred Gambold.

Deze geslaagde westernkomedie werd door Bill zelf geschreven en geproduceerd. Hij is een rancher die naar Chicago gaat en die zich al spoedig verveelt. Hij laat zijn huis tot een ranch ombouwen en zijn personeel in cowboykledij rondlopen. Hij wordt verliefd op de buurvrouw, wier vader echter tegen die relatie is. Die poogt Bills land in te pikken. En dan is er van verveling geen sprake meer. L.V.Jefferson bewerkte Bills verhaal.

The Arizona Whirlwind

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van William J. Craft. Met o.a. Bill Cody, Margaret Hampton, David Dunbar, Hughie Mack en Clark Comstock.

Carl Krusada was een begrip, maar toch omstreden, als scenarist voor westerns in de jaren twintig en dertig. Hij schreef voor deze film een verhaal vol complicaties. Bills vader wordt vermoord door een lid van de bende van Hamptons vader; zij is de geliefde van Bill. Dit probleem is door Craft redelijk uitgewerkt. Art Reeves was de cameraman.

Gold From Weepah

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van William Bertram. Met o.a. Bill Cody, Doris Dawson, Dick La Reno, Joe Harrington en Fontaine LaRue.

Bill komt Dawson en haar vader te hulp als zij beroofd worden door de bende van ene Morton. Met behulp van de mijnwerkers weet Bill een einde aan de bende te maken. Hij schreef zelf het verhaal (dat door L.V.Jefferson bewerkt werd) én hij was de producent van deze western. Ernest Smith en David Smith waren zijn cameramensen.

Born To Battle

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Alvin J. Neitz.

Dit is de eerste western die door Cody zélf werd geproduceerd voor zijn eigen maatschappij, en die door Pathé op de markt werd gebracht. Een vrouw zet haar kinderen op tegen een man die zij van de moord op haar echtgenoot verdenkt. Bill weigert en dat leidt tot een serie dramatische beschuldigingen. L.V.Jefferson schreef het script en Harold Wenstrom en David Smith waren de cameramannen.

The Galloping Cowboy

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van William J. Craft. Met o.a. Bill Cody, Alex Hart, Edmund Cobb, Barney Gilmore en Florence Ulrich.

Bill is de erfgenaam van de rijke rancher Hart. Tweede in de erfopvolging is Cobb, die in werkelijkheid een bendeleider is. Hij wil Bill een voortijdige dood laten sterven. Aardige bijzonderheid is dat Bill in deze western gewapend is met een zweep die hij ook gebruiken kan. Hij is daarmee een voorloper van westernsterren als Lash LaRue en Whip Wilson, die na 1945 de zweep zouden prefereren boven de revolver.

King of the Saddle

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van William J. Craft. Met o.a. Bill Cody en Joan Meredith.

Bill is in dienst van een rancher die failliet gaat. Hij ontmoet Meredith, die de dochter van de rancher blijkt te zijn. Ze heeft haar vader al lange tijd niet gezien. Alles loopt goed af als er olie op de ranch gevonden wordt. Bill heeft dan ook een levensgezellin gevonden. Een zwakke aflevering uit Cody's westernreeks.

The Fighting Smile

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Jay Marchant. Met o.a. Bill Cody, Jean Arthur, Charles Brinley, George Magrill en Billie Bennett.

Bill neemt het op tegen een bende veedieven die het vee van zijn vader roven. Deze behoorlijke western werd door Harry Joe Brown en William Burton geschreven. Brown was tevens de cameraman. Het is dezelfde Brown die in de jaren vijftig zulke perfecte westerns met Randolph Scott zou maken. Brown zou acht jaar later trouwen met Sally Eilers, die daar in datzelfde jaar Hoot Gibson voor verliet. Brown was rond 1920 de filmindustrie binnengekomen. Hij zou later in de jaren twintig betrokken raken bij de carrières van Fred Thompson en Ken Maynard. Dit was de laatste van de acht westerns die Bill maakte voor Independent Pictures.

The Fighting Sheriff

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Bill Cody, Frank Ellis, Walter Shumway en Hazel Holt.

Bill, de sheriff, is een stel bandieten voor die een lading wilden stelen. Hij bergt de kostbaarheden op maar wordt in zijn kantoor overvallen. Als hij het gespuis de stad uit drijft krijgt hij een dreun op zijn hoofd waardoor hij zijn geheugen kwijtraakt. De bendeleider maakt daarvan dankbaar gebruik: hij wijst Bill aan als de dief en wordt zelf sheriff. Tót Bill zijn geheugen terugkrijgt. George Pyper verzon het verhaal en Al Siegler stond achter de camera.

Riders Of Mystery

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Robert N. Bradbury. Met o.a. Bill Cody, Frank Rice, Tom Lingham, Peggy O'Dare en Mack V. Wright.

Wright is de schurk, een postkoetsrijder maar in werkelijkheid de leider van een outlawbende. Hij denkt de sheriff uitgeschakeld te hebben en Cody de moord in de schoenen te hebben geschoven. George Pyper leverde het goede scenario en Bert Longenecker was al bezig westerns van achter de camera te bekijken. Dat zou hij in de komende viftien jaar bij dozijnen doen, voor diverse westernidolen.

Moccasins

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Robert N. Bradbury. Met o.a. Bill Cody, Peggy O'Dare, Mack V. Wright, Frank Austin en Frank Rice.

Bill erft van zijn oom een ranch. Voordat hij in rust kan leven moet hij eerst afrekenen met een oude vijand van zijn oom. Maar hij krijgt de steun van diens dochter O'Dare. George Pyper schreef het verhaal.

Love on the Rio Grande

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van J.P. McGowan.

Dit is de minste uit de serie westerns die Bill maakte voor Independent Pictures. Mona Marron leverde het verhaal en Adele Buffington bewerkte het. Nadeel, en de titel zegt het al: de actie moest plaatsmaken voor een overmaat aan romantiek. Bill was een slechte romanticus: hij was goed in de actiescènes maar verder een matig acteur.

Dangerous Odds

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van J.P. McGowan.

Dit was de eerste van een serie van acht westerns die Bill maakte voor Independent Pictures. Het was tevens het filmdebuut van William Joseph Cody Jr zoals hij werkelijk heette. Hij werd geboren in januari 1891 in Winnipeg in Canada. Bill was geen echte acteur, maar zijn films waren meestal goed gemaakt - tot in de jaren dertig toe. Zijn laatste series, voor Spectrum en (nog erger) voor Robert Horner, waren pas slecht. Tussen 1925 en 1936 speelde hij in 35 westerns en vier non-westerns.

Cold Nerve

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Bill Cody, Ena Gregory, Joe Bennett, Arthur Morrison en Joan Lowell.

Bill wordt beschuldigd van moord en diefstal. Geen origineel thema van William Lester, maar de reeks Cody-westerns zag er, voor die tijd, heel behoorlijk uit. Bill was inmiddels behoorlijk populair geworden bij de westernfans. Walter Griffin deed het camerawerk.

Border Justice

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Bill Cody, John Gough, Robert Homans, Nola Luxford en Mack V. Wright.

In deze spannende western vol actie is Bill een Texas Ranger die een bandiet achterna moet. Gough heeft namelijk een Indiaan (Du Crow) vermoord. De man blijkt Bills broer te zijn, en hij komt bij het gevecht van een klip te vallen. Later moet Bill het opnemen tegen een bende smokkelaars, en dan blijkt zijn broer nog in leven te zijn. Hij is door de val echter een maniak geworden. William Lester schreef het scenario en Walter Griffin deed het camerawerk.