Hartmut E. Lange: camera.
Er zijn 12 films gevonden.

Rosamunde Pilcher - Ÿber den Wolken

2005 | Drama

Duitsland 2005. Drama van Thomas Hezel. Met o.a. Christina Beyerhaus, Kristian Kiehling, Charles Brauer, Max Gertsch en Nick Wilder.

Rosamunde Pilcher - Solange es dich gibt

2004 | Drama

Duitsland 2004. Drama van Dieter Kehler. Met o.a. Henriette Richter-Röhl, Andreas Herder, Gerlinde Locker, David Kötter en Hans Clarin.

Polizeiruf 110: Mama kommt bald wieder

2003 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2003. Misdaad van Jürgen Bretzinger. Met o.a. Jaecki Schwarz, Wolfgang Winkler, Marie Gruber, Siegfried Voß en Cornelia Schmaus.

Die Zeit mit Dir

2002 | Romantiek, Drama, Komedie

Duitsland 2002. Romantiek van Karola Hattop. Met o.a. Katharina Böhm, Michael Roll, Gabriel Barylli, Günter Mack en Brigitte Karner.

Mutter wider Willen

2000 | Komedie, Romantiek

Duitsland 2000. Komedie van Karola Hattop. Met o.a. Anica Dobra, Jonathan Beck, Ricarda Mattes, Michael Greiling en Francis Fulton-Smith.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Deutschlandspiel

2000 | Drama, Historische film, Documentaire

Duitsland 2000. Drama van Hans-Christoph Blumenberg. Met o.a. Peter Ustinov, Udo Samel, Lambert Hamel, Rudolf Wessely en Michael Mendl.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Fast ein Gentleman

1999 | Komedie

Duitsland 1999. Komedie van Karola Hattop. Met o.a. Friedrich von Thun, Franziska Walser, Anica Dobra, Jörg Schüttauf en Bettina Redlich.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Eine Liebe auf Mallorca

1999 | Romantiek

Duitsland 1999. Romantiek van Celino Bleiweiss. Met o.a. Sascha Hehn, Anja Kruse, Krystian Martinek, Dieter Schaad en Nicola Tiggeler.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Ich schenk dir meinen Mann

1998 | Komedie

Duitsland​/​​Oostenrijk 1998. Komedie van Karola Hattop. Met o.a. Hannelore Elsner, Jürgen Heinrich, Ursula Karven, Rosemarie Fendel en Stephanie Philipp.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Zwei Brüder - Nervenkrieg

1997 | Misdaad

Duitsland 1997. Misdaad van Hans-Christoph Blumenberg. Met o.a. Elmar Wepper, Fritz Wepper, Ruth Hausmeister, Angela Roy en Nina Petri.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

SOKO 5113 ermittelt - Das Ritual

1997 | Thriller, Misdaad

Duitsland 1997. Thriller van Jürgen Bretzinger. Met o.a. Wilfried Klaus, Hartmut Schreier, Michel Guillaume, Cay Helmich en Hannelore Elsner.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.

Zwei Brüder - Gassenmörder

1996 | Misdaad

Duitsland 1996. Misdaad van Walter Weber. Met o.a. Elmar Wepper, Fritz Wepper, Ruth Hausmeister, Angela Roy en Nina Petri.

Sonja Arnold (Dobra) is een succesvolle portfoliomanager bij een bank en woont samen met haar collega Karl Wolff (Greiling) in een chique studio op de hoogste etage. Ze hebben het heel goed en beiden leven voor hun werk. Sonja`s zuster Judith (Wagner) krijgt een dodelijk ongeluk en ze laat twee kinderen achter: Max (Beck) en Nina (Mattes). Sonja besluit zich over hen te ontfermen en haalt ze in huis. Karl weet niet meer hoe hij het heeft als hij twee ondeugende olifantjes door `zijn` porceleinkast ziet gaan. Hij kan zelfs niet meer bepalen wat hij op de tv wil bekijken. Hoewel Karl zijn best doet om zich geliefd te maken bij de kinderen, mogen ze hem niet. Zijn relatie met Sonja komt onder grote druk, vooral Nina rommelt aan de computer van Karl op kantoor, waardoor ze een grote hoeveelheid varkens op termijn koopt, waarmee Karl de grootst mogelijke moeite krijgt om ze weer kwijt te raken (de runnig-gag in de film). Sonja leert Judiths buurman Erik Stolz (Fulton-Smith) kennen. Hij is archeoloog, gevoelig en avontuurlijk en kan met de kinderen goed opschieten. Sonja wordt verliefd op Erik en er ontwikkelt zich een verhouding. Sonja laat Karl zitten, die tijdelijk in een hotel was getrokken, en zij trekt in Judiths woning. Karl levert Sonja op het werk een streek, waardoor ze haar baan kwijt raakt en Erik moet opgravingen doen in een exotisch land. Sonja keert met de kinderen terug naar haar geboortedorp, waar ze bij de plaatselijke bank een baan als manager vindt. Sonja wordt gelukkig, omdat ze begrijpt dat materialisme niet het belangrijkste in haar leven is, terwijl het voor Karl te laat is. Het scenario van Scarlett Kleint en Michael Illner is uiterlijk tamelijk modieus, maar au fond het bekende verhaal dat geld niet gelukkig maakt. De personages zijn nogal stereotiep en de film duurt wat lang voor zoveel onbenulligheid, maar alles is heel fraai opgediend onder de vaardige regie van Hattop, die met een dergelijk melodramatisch genre geen probleem heeft. De hoofdrollen zijn heel aantrekkelijk en die jonge acteurs uit de filmfamilies doen het goed. Hattops eigen zoon staat ook voor de camera. Het camerawerk is van Hartmut E. Lange. Gefilmd in de voormalige DDR.