Bille Eltringham: regie.
Er zijn 2 films gevonden.

This Is Not a Love Song

2002 | Misdaad, Thriller

Verenigd Koninkrijk 2002. Misdaad van Bille Eltringham. Met o.a. Michael Colgan, Kenny Glenaan, David Bradley, John Henshaw en Keri Arnold.

Moest kennelijk de Britse Deliverance worden. Vluchtelingen Spike en Heaton vormen een onwaarschijnlijk paar. Heaton is effectief en onpeilbaar: iemand waar mensen instinctief bang voor zijn. Spike daarentegen is druk, kinderlijk, niet te stoppen: eerder iemand om wie je je zorgen maakt. Maar wanneer Spike een vreselijke misdaad begaat, helpt Heaton hem wel. Samen proberen ze aan de woedende boeren die hen achtervolgen te ontkomen, dwars door het hen onbekende noorden van Engeland, in de hoop de grote stad te bereiken. Hoewel de goede cast zich van zijn taken kwijt, valt het script van Simon 'The Full Monty' Beaufoy in het water en is het digitale video-werk van beginner Robbie Ryan te druk. De geografische continuïteitsgaten zijn te opvallend, de cameratrucjes te vreemd, maar de bijtende titelmuziek van P.I.L. (Johnny 'Sex Pistol' Rotten) is uitnodigend en de film werd wel genomineerd voor een VPRO Tiger Award in Rotterdam.

Kid in the corner

1999 |

Verenigd Koninkrijk 1999. Bille Eltringham. Met o.a. Clare Holman, Douglas Henshall en Eric Byrne.

Moest kennelijk de Britse Deliverance worden. Vluchtelingen Spike en Heaton vormen een onwaarschijnlijk paar. Heaton is effectief en onpeilbaar: iemand waar mensen instinctief bang voor zijn. Spike daarentegen is druk, kinderlijk, niet te stoppen: eerder iemand om wie je je zorgen maakt. Maar wanneer Spike een vreselijke misdaad begaat, helpt Heaton hem wel. Samen proberen ze aan de woedende boeren die hen achtervolgen te ontkomen, dwars door het hen onbekende noorden van Engeland, in de hoop de grote stad te bereiken. Hoewel de goede cast zich van zijn taken kwijt, valt het script van Simon 'The Full Monty' Beaufoy in het water en is het digitale video-werk van beginner Robbie Ryan te druk. De geografische continuïteitsgaten zijn te opvallend, de cameratrucjes te vreemd, maar de bijtende titelmuziek van P.I.L. (Johnny 'Sex Pistol' Rotten) is uitnodigend en de film werd wel genomineerd voor een VPRO Tiger Award in Rotterdam.