Xenia Valderi: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Il deserto rosso

1964 | Drama, Romantiek

Italië 1964. Drama van Michelangelo Antonioni. Met o.a. Monica Vitti, Richard Harris, Carlo Chionetti, Rita Renoir en Xenia Valderi.

Giulana is getrouwd en manisch depressief. Iedereen in haar omgeving merkt haar stemmingswiselingen op, maar niemand, zijzelf incluis, geeft toe dat ze ziek is. De Engelse ingenieur Zeller begrijpt Giulana's situatie en krijgt een relatie met haar. Dit help Giulana om haar ziekte te begrijpen. Antonioni kreeg een gouden leeuw voor zijn regie op het filmfestival van Venetië.

Le cameriere

1959 | Mysterie, Drama

Italië 1959. Mysterie van Carlo Ludovico Bragaglia. Met o.a. Giovanna Ralli, Valeria Moriconi en Xenia Valderi.

Een serveerster wordt beschuldigd van diefstal, maar haar collega's nemen het voor haar op, omdat ze denken dat men haar in een valstrik heeft laten lopen. Een tamelijk interessant detectiveverhaal, waarin goed acteerwerk te zien is.

La Romana

1954 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1954. Drama van Luigi Zampa. Met o.a. Raymond Pellegrin, Xenia Valderi, Gino Buzzanca, Gina Lollobrigida en Franco Fabrizi.

Een in de liefde teleurgesteld volksmeisje probeert maatschappelijk hogerop te komen, maar vervalt tot prostitutie. Na een nieuwe liefde voor een politiek bewuste arbeider komt ze weer alleen te staan en moet voor haar aanstaand kind zorgen. Hoewel Moravia zelf de beroemde roman tot scenario bewerkte, ontbreken bijna alle nuances van het boek, ook omdat Lollobrigida haar rol alleen decoratief invult. Destijds was dat spectaculair genoeg om haar internationale sterstatus te bevestigen.

Il Prigoniero del re

1954 | Avonturenfilm, Historische film, Romantiek

Italië​/​​Frankrijk 1954. Avonturenfilm van Richard Pottier. Met o.a. Pierre Cressoy, Andrée Debar, Armondo Francioli, Luigi Tosi en Xenia Valderi.

De tweelingbroer van Lodewijk XIV wordt gevangen gehouden en gemaskerd, omdat zijn bestaan en identiteit een gevaar voor de troon zouden kunnen betekenen. Een jeugdvriendin helpt hem ontsnappen en de waarheid van zijn afkomst te doorgronden. De zoveelste en zeker niet de beste verfilming van Dumas' Man met het ijzeren masker met meer aandacht voor decoratieve romantiek dan voor avontuur en politieke schermutselingen. Al even weinig dynamisch geacteerd.