Lelia Goldoni: cast.
Er zijn 14 films gevonden.

Somebody to Love

1994 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1994. Komedie van Alexandre Rockwell. Met o.a. Rosie Perez, Harvey Keitel, Michael DeLorenzo, Anthony Quinn en Steve Buscemi.

Perez steelt de show in haar wat weinig uitgewerkte hoofdrol van Mercedes, een meisje uit Brooklyn dat probeert actrice te worden in Hollywood. Ze is de minnares van Harry, een uitgerangeerde filmcowboy (Keitel, in een voor hem ongebruikelijke rol), maar roept vervolgens de genegenheid op van Ernesto (DeLorenzo), een simpele landarbeider die uit liefde voor haar gaat werken voor gangsterbaas Emelio (Anthony Quinn). De love-story waar het in dit grillige verhaal uiteindelijk om draait, wordt redelijk gevoelig in beeld gebracht, maar heeft nogal te lijden van al dat gangstergedoe en de vele cameo`s van beroemdheden (Fuller speelt in een cameo een beroemde filmregisseur (!) en Tarantino een ratelende barman). De film is opgedragen aan Federico Fellini en zijn vrouw en actrice Giulietta Masina. Het scenario is geschreven door Alexander Rockwell en Sergei Bodrov. Het camerawerk komt op naam van Robert Yeoman. Gefilmd in Panavision. Foto-kem color en Dolby-geluid.

Victims for Victims: The Theresa Saldana Story

1984 | Drama

Verenigde Staten 1984. Drama van Karen Arthur. Met o.a. Theresa Saldana, Adrian Zmed, Lelia Goldoni, Lawrence Pressman en Linda Carlson.

Saldana heeft een casting-bureau in Hollywood, waar ze tevens toneellessen geeft. Op een dag belt een man, die zich voorstelt als de assistent van Martin Scorsese. Aanvankelijk is Saldana buiten zichzelf van vreugde, maar al vlug beseft ze dat ze het slachtoffer is van een maniak. Ze verbergt zich en roept de hulp in van de politie, die echter niets kan doen zolang er niets is gebeurd. Dan staat ze op een ochtend ineens oog in oog met haar aanrander. Saldana speelt zelf de hoofdrol in deze reconstructie van de zinloze gewelddaad die haar op 15 maart 1982 haast het leven kostte. Naderhand zou ze de zelfhulpgroep 'Victims for Victims' oprichten. Het scenario van Arthur Heinemann is eerder een noodkreet dan een op sensatie belust verhaal. Een aangrijpende film, verzorgd in beeld gebracht door Jan Kiesser.

Victims For Victims: The Theresa Saldan

1984 |

1984. Karen Arthur. Met o.a. Linda Carlson, Theresa Saldana, Lelia Goldoni, Lawrence Pressman en Adrian Zmed.

Saldana heeft een casting-bureau in Hollywood, waar ze tevens toneellessen geeft. Op een dag belt een man, die zich voorstelt als de assistent van Martin Scorsese. Aanvankelijk is Saldana buiten zichzelf van vreugde, maar al vlug beseft ze dat ze het slachtoffer is van een maniak. Ze verbergt zich en roept de hulp in van de politie, die echter niets kan doen zolang er niets is gebeurd. Dan staat ze op een ochtend ineens oog in oog met haar aanrander. Saldana speelt zelf de hoofdrol in deze reconstructie van de zinloze gewelddaad die haar op 15 maart 1982 haast het leven kostte. Naderhand zou ze de zelfhulpgroep 'Victims for Victims' oprichten. Het scenario van Arthur Heinemann is eerder een noodkreet dan een op sensatie belust verhaal. Een aangrijpende film, verzorgd in beeld gebracht door Jan Kiesser.

The Unseen

1981 | Horror

Verenigde Staten 1981. Horror van Peter Foleg. Met o.a. Barbara Bach, Sydney Lassick, Stephen Furst, Lelia Goldoni en Karen Lamm.

TV-journaliste Bach en haar cameraploeg - twee andere vrouwen - worden lastig gevallen door `Junior` (Furst), het produkt van de incestueuze affaire tussen Lassick en Goldoni. Deze debiele griezelfilm is niet zo griezelig.

Mistress of Paradise

1981 | Horror

Verenigde Staten 1981. Horror van Peter Medak. Met o.a. Geneviève Bujold, Chad Everett, Anthony Andrews, Olivia Cole en John McLiam.

Bujold komt uit het Noorden van de V.S. en trouwt in het Zuiden met de eigenaar van de plantage uit de titel. Ze merkt dat ze in een deprimerende sfeer is terechtgekomen, die ze van plan is te overwinnen. Ze weet niet dat ze haar ziel riskeert want het gaat om voodoo. Pure pulp en het weinig vleiende tv-debuut van de mooie Bujold.

Choices

1981 | Drama

Verenigde Staten 1981. Drama van Silvio Narizzano. Met o.a. Paul Carafotes, Victor French, Lelia Goldoni, Val Avery en Dennis Patrick.

Gedeeltelijk dove puber Carafotes raakt geïsoleerd wanneer hij vanwege zijn 'handicap' niet mag voetballen. Goed bedoeld, maar dik opgelegd drama vindt baat bij goed spel.

Invasion of the Body Snatchers

1978 | Sciencefiction, Thriller, Horror

Verenigde Staten 1978. Sciencefiction van Philip Kaufman. Met o.a. Donald Sutherland, Brooke Adams, Jeff Goldblum, Leonard Nimoy en Veronica Cartwright.

Intrigrerende remake van Don Siegels sf-klassieker (1956). Buitenaardse plantaardige levensvorm neemt bezit van lijf en persoonlijkheid van aardse stervelingen. Hoe dat precies in z'n werk gaat blijft tot op het eind van de film onduidelijk, maar intussen weet regisseur Kaufman zo’n beetje elk stukje groen - van kappertje tot hangplant - verdacht te maken. Dat doet-ie met glijdende camerabewegingen en onverwachte close-ups. Zelfs het aan mootjes hakken van een onschuldig stronkje bleekselderij lijkt zo op een afrekening. Kevin McCarthy, de ster uit Don Siegels origineel, speelt kort tragisch rolletje. Ook Siegel zelf speelt even mee als taxichauffeur.

The Spell

1977 | Thriller

Verenigde Staten 1977. Thriller van Lee Philips. Met o.a. Lee Grant, James Olson, Susan Myers, Lelia Goldoni en Helen Hunt.

Een occulte thriller waarin een ongeliefde tiener haar verborgen krachten tegen haar kwelgeesten gebruikt. Een welhaast voor tv afgezwakte versie van CARRIE, met pover resultaat.

Nowhere to Hide

1977 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1977. Misdaad van Jack Starrett. Met o.a. Lee Van Cleef, Tony Musante, Charles Robinson, Lelia Goldoni en Noel Fournier.

Een Amerikaanse politiecommandant (Van Cleef) beschermt een voormalige syndicaat-gangster (Musante) die tegen zijn ex-baas moet getuigen. Materie waar B-films zo goed in waren.

Good Against Evil

1977 | Horror

Verenigde Staten 1977. Horror van Paul Wendkos. Met o.a. Dack Rambo, Dan O'Herlihy, Elyssa Davalos, Richard Lynch en John Harkins.

Rondtrekkende schrijver wordt verliefd op een vrouw die door een satanische cultes is uitgekozen om het kind van de duivel te baren. O'Herlihy heeft de bloemrijke priesterrol. De priester moet het traditionele exorcisme uitvoeren. Domme, bovennatuurlijke thriller.

The Disappearance of Aimee

1976 | Drama

Verenigde Staten 1976. Drama van Anthony Harvey. Met o.a. Faye Dunaway, Bette Davis, James Sloyan, James Woods en John Lehne.

Het verhaal over de mysterieuze verdwijning van de vermaarde evangeliste Aim[KA1]ee Simple McPherson in 1926 en haar herverschijning uit een Mexicaanse woestijn beleven we aan de hand van de rechtszaak. Als ze zegt gekidnapt te zijn, gelooft niemand haar. Terwijl ze op bed ligt voor herstel wordt ze gearresteerd. Haar sceptische moeder (Davis), de wantrouwige politie en het goede spel van Dunaway maken dit tot een fascinerend, zeer sfeervol drama.

Theatre of Death

1967 | Horror, Thriller, Mysterie

Verenigd Koninkrijk 1967. Horror van Samuel Gallu. Met o.a. Christopher Lee, Julian Glover, Lelia Goldoni, Jenny Till en Evelyn Laye.

Vampierachtige moorden, een Grand Guignol-theater in Parijs en een erg knap actricetje dat onder hypnose verkeert, vormen de stevige ingrediënten van deze goedkoop geproduceerde mysterie-thriller waarin goed geacteerd wordt. Ook bekend als BLOOD FIEND en FEMALE FIEND.

Hysteria

1964 | Horror, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1964. Horror van Freddie Francis. Met o.a. Robert Webber, Lelia Goldoni, Anthony Newlands, Jennifer Jayne en Maurice Denham.

Een man, die na een auto-ongeluk aan geheugenverlies lijdt, wordt gekweld door geheimzinnige stemmen en andere schijnbaar paranormale fenomenen. Hij ontrafelt tenslotte een geraffineerd opgezet moordkomplot. Dit is een film die aanvankelijk fascineert door alle mysterieuze ontwikkelingen, maar zwakker wordt naarmate er meer zaken duidelijk worden en ten slotte een geforceerd ingewikkelde indruk achterlaat. Matig thriller-amusement.

Shadows

1960 | Drama, Experimenteel

Verenigde Staten 1960. Drama van John Cassavetes. Met o.a. Hugh Hurd, Lelia Goldoni, Ben Carruthers, Anthony Ray en Rupert Crosse.

In zijn debuut als regisseur toont Cassavetes ons New York, de stad van de neon-reclames. Bruisend hart van de stad is Manhattan. In dat kader bewegen zich zijn drie helden, de 'schaduwen', die zich mengen onder een volk dat leeft in een ondraaglijk ritme. De schaduwen zijn Lelia, Hugh en Ben. Ze wonen samen en helpen elkaar. Ze voelen voor elkaar die reine primitieve tederheid en die uitbundigheid eigen aan volkeren uit zonnige landen. Ze beseffen dat ze nooit 'echte' Amerikanen zullen worden, dat de maatschappij hen nooit uit de schaduw zal laten treden. Een geïmproviseerde film, gemaakt met een minimum aan scenario en financiële middelen. De acteurs spelen zichzelf en worden geregistreerd door een schokkende handcamera. Er wordt geen gemakkelijke oplossing gegeven voor de toeschouwer. Eén van de belangrijkste Amerikaanse debuutfilms sinds Orson Welles' CITIZEN KANE. Cassavetes schreef zelf het scenario en Erich Kollmar verfilmde het. Knappe jazz- score van Charles Mingus en Shafi Hadi.