Vladimir Chekasin: muziek.
Er zijn 2 films gevonden.

The Wedding

2000 | Komedie, Drama

Duitsland​/​​Rusland​/​​Frankrijk​/​​Verenigde Staten 2000. Komedie van Pavel Lungin en Charles Burnett. Met o.a. Andrei Panin, Marat Basharov, Vladimir Simonov, Aleksander Semchev en Lynn Whitfield.

Voormalige dorpsschone Tanya keert vanuit Moskou terug naar haar geboortedorp waar ze haar jeugdliefde Mishka ten huwelijk vraagt. Hun aanstaande svadba (bruiloft) geeft de aanzet tot een opeenstapeling van bizarre ontwikkelingen. Mishka's vader probeert de gastenlijst voor de bruiloft te minimaliseren, de ex-geliefde van Tanya verschijnt en de bruidegom dreigt zelfs in het gevang te belanden dankzij de criminele escapades van beste vriend en alcoholist Garkusha. Scenaristen Pavel Lungin en Aleksandr Galin krijgen hun kleurrijke verhaal uiteindelijk rond met een pistool, een kind, een manische politiechef en vooral vele liters wodka. Mooie Russische mix van The deerhunter en Festen.

Taxi blues

1990 | Drama, Komedie

USSR​/​​Frankrijk​/​​Rusland 1990. Drama van Pavel Lungin en Pavel Loengin. Met o.a. Piotr Mamonov, Piotr Zaitchenko, Vladimir Kachpour, Natalya Kolyakanova en Elena Saphonova.

Het scenario beschrijft de merkwaardige verhouding die er bestaat tussen een antisemitische Russische taxichauffeur, die een liefhebber is van extreem geweld in de traditie van Kubrick en tevens drugs en vlees smokkelt (zoals iedereen daar), en een joodse saxofonist, die tijdens een tournee naar de Verenigde Staten vlucht, waar zijn talent bevestigd wordt. Het nachtelijke Moskou ten tijde van de perestrojka had net zo goed New York kunnen zijn! Een sarcastisch, bitter, ja zelfs wreed beeld van de eeuwige kloof van onbegrip die er bestaat tussen de intelligentsia en het volk. Op scherpzinnige wijze wordt het modieuze zwart-witdenken ondermijnd, want geen enkel personage in deze film is alleen maar goed of alleen maar slecht. De ontknoping van deze fabel is tegelijkertijd verwarrend en openbarend. Onvergetelijke personages komen er in deze grootse film voor, die uiteindelijk in geen enkel hokje kan worden ondergebracht. De film is geregisseerd met een precisie die aan een scalpel doet denken en is dan ook bekroond met de regieprijs 1990 in Cannes.